1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08

1809080 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Sputnik:

Då har även jag bidragit i tävlingen med några snabba omgångar. Tappade räkningen efter ett tag. Tänker att det nog var en 15-20 st.

Nu fryser jag lite om händerna. Sitter i Pildammsparken och solen börjar att gå ner. Annars är detta den första riktiga vårdagen i Malmö - kanon! 🙂

Frågorna var tämligen skitenkla om man vet det minsta lilla om hockey och Timrå IK. Utslagsfrågan googlade jag på och fann då att det finns 406 Meca-verkstäder i Sverige. Så det blev mitt svar på den. Vad säger ni andra?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Woody: Haha! Thats the spirit! ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Woody: Då har jag kört 10 till. Kan vi slå Tingsryd med 8-4 i hockey måste vi kunna slå dem i frågesport också! Alla hinner köra 10 rundor innan matchen i kväll. Hjälp till att se till att vi kan spela med klubbor med silverknopp i ändan nästa säsong!

mecaservardittlag.se/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Sputnik: Skönt med förebilder att leva upp till! Jag ska ställa in alla evenemang i helgen och fokusera på frågesport! :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
JanneH:

Ha ha, det stämmer delvis. Egentligen är det en 60-talsperuk. Men jag tyckte att jag såg ut som en idiot i den, så jag synthade till den där framme. För att hålla ordning på luggen tillsatte jag sedan en basker som jag tidigare köpt. Äntligen fick man nytta av den!

Jag bekänner mig som värsta sortens shopaholic som i tid och otid handlar många dyra saker som jag sedan aldrig använder. Spontan köpglädje efter spritintag kan man också kalla det. Undra på fan då varför man har blivit pank... : (
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Tarasov: vi har tydligen rätt båda två sv.wikipedia.org/wiki/Rotebroare
jag har bara hört Dräparen innan men Rotebroare var ju också bra. Speciellt som jag har jobbar kompisar där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Trodde först du hade syntfrilla och att baskern var nackstödet på nån kontorstol eller nåt ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Smokey:

En fantastiskt målande beskrivning av upplevelsen i Hyland-land! : )

Minns även att de hade tagit över vår gamla orangea resultattavla från 1980-talet. Vi måste ha skänkt bort den när vi skaffade vår nya. Begagnat är bäst! Eller sämst. I övrigt har jag inte mycket att tillägga.

Angående ladugårdsväggen i Nyköping... Jaji, minnet är väl aningen grumligt... Men visst var det så att de hade monterat upp denna, så att hemmalaget skulle göra en effektfull entré på isen. Sedan gick det kanske inte som planerat och väggen rasade ner. Eller så var det det som var meningen för att chocka oss tillresta på läktaren. Vi hade i alla fall hysteriskt roligt liksom i Tranås.

I Rosvallahallen fanns även något slags skynke bakom vilket det serverades Norrlands Guld på 3,5 procents halt, så där spenderade vi gladeligen all vår tid i pauserna. Där träffade vi bland annat Hockeybildsmannen, som delade med sig av många trevliga hockeyminnen från förr. En av oss var också en hockeybildsman, så där fann de minsann varandra. Sedan dess har ingen sett till någon av dem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
JanneH:
Trodde den kallades Rotebroare:) HS outtömlig källa i jakt på kunskap
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Johan Halfvars:

Nej då, jag är helt säker. Han försvann till det där skitlaget 1978.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: I väntan på nästa nedsläpp. Tranås! Tänk att man varit där i orchernas rike (Tranås hade svarta ställ) och där sett Timrå IK vinna i en fyllbystad ishall. Vet att jag stod i takluckan på någon sportig Åpel (Opel) i röd tall-t-shirt, viftande med en rödvit flagga i brutaldunket från någon technolåt genom parkeringskaoset efter matchen.

Det var i samma match som en flerbarnsmor åkte runt på konståkningsskriskor iklädd typ massor med lager av reklam-t-shirtar och typ stripteasemässigt tog av sig tröja efter tröja och kastade dessa ut till publiken i periodpausen.

Vi stirrade storögt. Spontant vrålade jag plötsligt:

- Visa INTE pattarna.

Skämms än i dag för mitt brutalt spontana infall.

När Tranås gjorde mål. Då hissades en korg långsamt ner från taket i mittcirkeln. Målgöraren fick därefter åka fram och hämta en innebandyklubba!!!

Och det finns folk som undrar varför Sveriges näst högsta hockeyserie har ett slutspel som aldrig skulle gå att förklara i typ ett telefonsamtal?

Någon som vill dra lagårdsväggen som rasade i Nyköping?

I kväll vinner vi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Mats Näslund? gick inte han till Brynäs
efter säsongen 1975? Bulla till HV och Finn Lundström till
Frölunda? då historiens dyraste värvning 180 000:-
Supp
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
JanneH:

Dräparen var det ja! : )

Jag hade en tecknad vovve som profilbild tidigare, men nu är det jag själv på selfie iförd basker från vår spritindränkta perukfest för en vecka sedan. Den här gången vaknade jag inte upp på akuten morgonen därpå, men jag minns att jag ramlade innan jag skulle stiga på bussen hem.

Fortfarande med peruk och basker på förklarade jag helt lugnt och sakligt att vi haft personalfest. De är rätt förstående i Malmö ändå. I Sundsvall hade man väl blivit omhändertagen av Gestapo och fått tillbringa natten på en plastmatta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Ja typ i samband med att han gav namn till drinken "dräparen" kan jag tänka. Och här på forumet så är vi ju många (med mig) som är glada i spriten så jag ansåg den passande. Har du bytt profilbild eller har du inte haft nån tidigare? Känner inte riktigt igen att jag sett den där bilden tidigare men ditt nick känner jag ju igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
JanneH:

Tack för den glada rapporten! Nu börjar det kännas bra även för mig. : )

En fantastiskt skön profilbild du har dessutom. Den där togs väl när han firade att han just blivit frikänd (första gången)?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
EArk: Morgonen börjar verkligen bra! Det första jag läser på st.nu/sport är följande "Trots skadorna är både Elias Pettersson och Jens Lööke aktuella för spel mot Västervik."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Sputnik: Tror att Tingsrydarna ligger en bra bit före oss i quizzen så det lär nog krävas en del av oss för att komma ifatt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Woody: Körde testet 50 ggr i rad en kväll så bättre kan du. ;) Kom igen och spamma som ni inte har nått liv. :P
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
nila:

Ja, men huvudsaken är att Leksand åker ner igen. Och Rögle får gärna följa deras exempel. Två skitlag ej värdiga SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
SMÅLAND:

Jag intervjuade med hårddisk på min tid. Lättare att klippa ihop programmen då. Jävligt kul dessutom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
sargad: Nä Tonhallen 2 kan den heta efter Lönnå...
Tänk när Lönnå sände Live i Radion( Sundsvall) och jag fick sköta spakarna bakom glaset där han satt!!!
Han skrev sin autograf på min hand...
Jag fick gåshud fan....
Året var 1988!!!
Vinter- OS i Seoul..
Vi lirade låtar rakt ut i etern..
Vi var ute med kassettradion med mikrofonen och intervjuade folk och klippte den ihop banden..
Ja herregud..
Vilken utveckling på snart 30 år 🎉 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Sputnik: Då har jag också gjort testet fem gånger. Kom igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: det är väl så klart det kan bli!?ska bli en mkt intressant drabbning!:-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Det är bara att gratulera Mora till en fantastisk säsong så här långt. Solklara 3-0 i matcher mot BIK nu. Jag önskar dem all lycka om de ställs mot det andra dalalaget i en direkt och avgörande matchserie. Eller är det redan klart att det blir så?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
sargad:

Det måste ha varit 1997 som vi torskade i Play Off i Sudden i Nyköping (3-2). På Dmitri Starostenkos tid. Den matchen var jag inte på, då jag var småbarnspappa. Efter det var jag där vid flera tillfällen och vi vann varenda gång.

Vad vann vi med på Lidingö - 7-3? Det var väl också i Play Off, fast säsongen därpå. Har för mig att vi hoppade sönder deras läktare den gången och att jag hånade hemmafansen för den där överklassgrejen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
T. Tenglunds:

Vilka sköna minnen. Ja, de namnen är mycket bekanta från min uppväxt. Minns när "Tåget" hade gått bort att rubriken på ST-sporten var någonting i stil med "Nu har sista tåget gått för Åke". Funderade en del på huruvida det var en rolig ordvits eller om det var rentav lite småtaskigt och plumpt skrivet. Jag undrar än i dag ca 100 år senare. Fan vet alltså...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Nyköping borta, torsk och på läktaren skrek dom efter någon längre som var en-och-nitti. 1998!?

Lidingö i Dahlen-hallen också slutet av 90-talet. Nu borde Timrås Islada heta Dahlen-hallen elle..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
El Maco:

Den kan jag till och med sjunga och spela själv på gitarren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: tror vi är ungefär samma årgångar. Ett av mina första minnen är då man stod och väntade utanför det gamla omklädningsrummet. Den dyrkan jag kände då dörren öppnades och killarna kom vaggandes på de utlagda gummimattorna i riktning mot ladan, lade grunden till mitt outtröttliga intresse. Olle, Håkan, Tåget.... alla dessa sköna polisonger som vandrade förbi och ibland la en nött handske på mitt huvud. R.I.P.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Möter ettan och tvåan varandra i håkkirejset? (Final)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Spela Shoreline!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
El Maco: Börje Salming & co hade en bas på Scandic i Gävle. Några snubbar i träningskläder stod vid någon buss där dom lastade in prylar vid hotellet. Jag var en ung stressad handelsresande som retade mig på "något jävla handbollslag" som typ stod lite uppkäftigt mitt på vägen... Jag rusade motorn framför två av gubbarna. Då vrider BÖRJE SALMING på huvudet och stirrat mig rätt elakt i ögonen.
Ridå! Ta bort mig. Jag försökte fan krypa under ratten... Hade ingen aning om att Tre Kronor bodde på samma hotell:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
El Maco:

Jaji, det var i samband med Rymdblomma-LP:n. Jag skriver LP eftersom jag inte hade någon CD-spelare på den tiden. Han var rätt så magisk faktiskt. Innan han började med diverse trams på 1990-talet.

Nu ser jag mest av allt fram emot Henrik Berggrens kommande första soloplatta. En näranog namne till mig som jag respekterar mycket. Broder Daniel har betytt en hel del genom åren och nu är det äntligen dags igen. : )
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
El Maco:

Bar och bar. Jag är knappast särskilt liten. Lotsade är väl snarare den korrekta benämningen. : )
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: jag var nog på samma DI Levakonsert. Samma kväll spelade Tre Kronor mot Kanada i den fullsatta ladan i Timrå och Börje Salming återkom i landslaget. Hade nog också varit kul men Di Leva var bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: har oklara tidiga minnen, fick hänga med Timråälskande farsa från mycket tidig ålder, menminns min första bortamatch, Modo borta i Elitserien -81. Och rimligen några SCA-cuper de åren. Annars spelade ju aldrig Timrå mot Tunadal förrän framåt -86 eller något liknande.

Jag blev hardcore under Jocke Nilssonåren och flyttade till Stockholm 1993 strax innan Timrå fick ordning på grejorna och började satsa uppåt igen. När Timrå började kvala mer och längre blev det mer hockey i Mälardalen och 1997 drog vi igång TIK08.

För övrigt jag som bar hem DJ Hemp till Västmannagatan...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Smokey:

Jag har nog bara sett en enda match med S/T Hockey, den i Gränbyhallen mot Uppsala AIS i Allsvenskan våren 1992. Hade flyttat söderut när debaclet drog igång. Om jag inte missminner mig helt torskade vi den matchen helt i onödan och miste i slutändan en plats i Play Off 2 till förmån för Troja/Ljungby. : (

Mitt 1970-tal bestod främst av Elitseriesäsongen 1977/1978. Mats Näslund spelade sin sista säsong för klubben och vi lyckades faktiskt slå Brynäs i båda hemmamatcherna. Extra roligt eftersom en av oss på läktaren var en nyinflyttad klasskamrat från Gävle. De där matcherna fick han snyggt äta upp.

I övrigt minns jag bl a att Arne Hegerfors skyndade förbi nere vid rinkside en gång. Han var i dryga 40-årsåldern och ganska liten och hade åtminstone mustasch på den tiden (skägg minns jag inte riktigt, men det är fullt möjligt). Sedan att vi även sprang UNDER läktarna i periodpauserna och letade efter pantburkar m m.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Måste för att vara korrekt lägga till:

Arbogamatchen var det första "nya" TIK-minne jag har som exilsupporter.

Efter debaklet med ST-hockey och annat. Jag var på några ladanbesök även under 70-talet. Men då minns jag mer spring på läktarna och sprucken varmkorv för typ 2.50.

Riktigt hardcore blir man aldrig;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
... i Kvalseriematchen mot BJÖRKLÖVEN 1978...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Smokey:

Tack för förtroendet! Mitt första hårda TIK-minne var när vi tappade 8-1 till 8-4 i sista perioden i Kvalseriematchen 1978. 8-2 hade räckt för att stanna kvar i Elitserien. Det var den sportsliga biten och det var då jag lärde mig att avsky Löven.

Rent personligen var nog det första hårda TIK-minnet när jag somnade på läktaren i Scaniarinken i en Superallsvensk match våren 1999. Nästa riktigt klara minne var att jag vaknade hemma på golvet på Västmannagatan.

Då blev det bråttom till jobbet i Upplands Väsby och på pendeltåget kunde jag sedan läsa att vi hade förlorat med 6-3 efter en mindre lyckad sistaperiod. : (
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Sonnenberg: Lårkaka sades det igår, så han lär vara tillbaka snabbt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
JanneH: Nån som vet hur det är med Lööke? Är säsongen slut för honom, Gud förbjude.
Och vet nån varför inte filmsnutten med Elias dribblingar funkar på Hockeypuls? Jag skulle gärna se en repris på dom 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Litar mer på dig än mig själv:) Mitt första riktigt hårda TIK-minne var en neslig förlust borta mot Arboga. Snön vräkte ner och jag spydde mot en lyktstolpe. (Och blev utskälld av en snäll snut)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Sonnenberg: Ja Själin gjorde absolut inte bort sig! Lööke är han borta för resten av säsongen (de 3 matcher som är kvar) eller? Vore synd med tanke på att jag tycker han är en av de klart frejdigaste bland forwards just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
SMÅLAND:

Jag var bara i Tonhallen en gång på 1980-talet och det var när Di Leva spelade där våren 1989. Sedan besökte jag Tonhallen även hösten 2011, då Klungan hade sin turnéshow.

Kammarkören har jag nog bara sett på TV.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Smokey:

Hmmm, mina efterforskningar säger att det inte kan ha varit redan 1997, eftersom vi under våren det året INTE spelade i Allsvenskan och under hösten mötte vi bara Norrlandslag eftersom Division 1 bestod av fyra serier på den tiden.

Men våren 1998 köper jag utan omsvep. Då spelade vi i Allsvenskan mot lag som Huddinge och Arlanda. De var även mina första möten med TIK08.

Den där övernattningen ägde rum våren 2000, eventuellt efter skön förfriskning på söderhaken Pelikan/Kristallen. Tänker att det antagligen var efter den dramatiska 1-0-vinsten i Nyköping i Superallsvenskan.

Mockaskor och svart polo har nu ersatts av kraftiga Clarkskängor, likaledes svarta, samt av hoodjackor, likaledes svarta. På en av dem återfinns texten Djurens Rätt est. 1882.

Rent logiskt borde kanske du ha varit ensam allsångsledare, men jag vill nog tillskriva mig äran som i alla fall sidekick.

Vad tror du om dessa uppgifter? Jag har dem samtliga bevarade i minnesbanken. : )
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Ja tacka vet ja i Tonhallen i Sundsvall på 80-talet...
Kjell Lönnå och Kammarkören...
Vilket jävla ös...påse onsdagskvällar på sommaren..
Var det någon mer där och stänkte??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
DJ Hemp: Det var nog i svängen 97-98... El Maco har friskat upp minnet. Första träffen med TIK-08 var i alla fall1997. En sportbar på Krönet om jag minns rätt.

Kommer svagt ihåg en övernattning typ på hallgolvet i någon obskyr söderkvart som du disponerade.

Casual var mockaskor och svart polo.

Var det du och jag som ledde allsången på scenen när Huddinge fyllde 50 år?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Smokey:

Jag räknar också in mig bland grågubbarna. Det verkar som om vi har en liknande bakgrund. Ja, det visste jag naturligtvis redan eftersom vi har träffats åtskilliga gånger "in the past". När var den första gången egentligen, minns du det? Var det redan i Allsvenskan vårsäsongen 1998 eller dröjde det ett eller två år till? Man har ju en del osorterade minnen vad gäller det där. I Nyköping har vi t ex haft en hel del roligt. : )
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-03-08
Såg att man uppmanade oss fans på Timrås facebook att köra på med Meca quizen, just nu ligger vi 2:a så kom igen
Nu så kör vi quiz så det ryker om fingrarna och visar vilka som är de bästa fansen! :)
Låst ämne

1809080 · »