1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg ˇ 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05

2161185 ˇ » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rytter: jo allt hänger väl på ur vilket perspektiv man ser saken...

En atlet som dopar sig angriper trovärdigheten och rättvisan inom sin sport på ett tydligare vis än vad en enskild person som tar en drog gör... kan jag tycka...

Den bilden tycks delas av rättsystemet med.

Då en person som tar exempelvis kokain och ertappas med det i sin kropp (blod&urin) i normalfallet döms för narkotikabrott, ringa eget bruk vilket oftast stannar vid strafföreläggande om det accepteras av den misstänkte.

En elitutövare av en sport straffas oftast med en flerårig avstängning vilket knappast kan ses som ringa i straff synvinkeln...

Men om man ser ut ett samhällsperspektiv så tycker jag som du att narkotikabrott är ett stort problem som lägger grunden till en satans massa otyg med makt pengar och våld som följd...

Det kanske är lite väl hårt att lasta en enskild brukare för det dock? Lite som att alla som är medborgare i Sverige ska ta ansvar för att Statliga Telia mutade Uzbekistan för att få göra affärer där...

Men men...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD:

Det få stå för dig ifall du tycker droger är lindrigare än doping. Jag tror nog tvärtom att droger och alkohol faktiskt ställer till med mer skit än doping.

Hur som helst inget idrottsmän och förebilder ska hålla på med.

Men du tycker nog det är rätt att ge både de som dopar sig och de som tar droger en andra chans om de tagit sitt straff.

Sedan skulle det vara intressant att veta vem i vårt lag som injicerat något eller tagit t.ex ryssfemmor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rytter: De är trots allt en liten skillnad på en som dopar sig för att bli bättre inom sport eller att festa med droger det är illa men den som injicerar, eller tar ryssfemmer är enl mig ett värre klavertramp än att dra en lina i oförstånd för det påverkar ju inte den sportsliga prestationen men det är inte lagligt ngt av dom!! Det är min uppfattning om det som hänt! Jag har och använder medicinsk marijuana för min värk o min ptsd är jag då en knarkare??? Rätta mig om du kan!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan:

Vet du att det är det, jag vet inte iaf. Men ja en överdrift, men jag tror poängen gick fram ändå.

Man är värd en andra chans!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rytter: Ordet knarkare var då en överdrift.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD: justja glömde fusklag nummer ett leksand😉 slår öfk lätt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD:

Doping eller knarkare, lika jävla illa. Kasta inte sten i glashus själv.

Dock kan jag tycka att det är bra att man ger spelare som sonat sina straff en chans, och det tror jag du också tycker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Såg detta nyss, hoppas allt går bra för vår Brattström, inte kul alls, krya Viktor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
wolper: Du wolper!!!! Kasta inte sten i glashus ni har i erat lag haft två ja två stycken spelare som är dömda för doping så säg inget om fusk!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: haha sikken osis för er att vi vann^^

Om det är någon som fuska är det öfk

Snacka om att wallson är noll ödmjuk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: Jag bara håller med!! Du har alldeles rätt!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD:

Jag tycker alla i republiken Jämtland borde vara förbannade på Michael Schahine och Leif Widegren. Känns som att det gick väldigt mycket i deras intresse att skapa upplägget med outsourcing...

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/weKxl1/klubben-ar-ute-pa-farligt-vatten

Tänk om Torrines och Nubben sinsemellan får för sig att 50/50-lotterna ska ge viss avkastning till Nubbens spelbutik. Då hade mitt förtroende för dem varit förbrukat.

Inget ont riktat mot dig JonteD! :-)
Låt oss minnas det positiva med Graham Potter!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp:

Tack, jag vet att du gärna vill ha oss till div1 så ledsen att göra dig besviken idag =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: Jag håller med dig i allt du säger!! Jag kan inte göra annat än att pudla!! Sorry!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rytter: Jag håller med, min gode Rytter!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rytter: Modo spelade stabilt och fick utdelning. En rättvis seger. Inte första gången som Wallson framstått som dryg och besvärad vid intervjuer... Tror Löven skulle må bra av en ny tränare, Bert Robertsson?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD:
Lagen bestående av spelare i ÖFK är ju inte vad som ifrågasätts. Men föreningens trovärdighet är ju bortblåst efter skandalerna som aldrig slutar.

Vet inte om du hört om den senaste skandalen med outsourcingen av marknadsavdelningen?

ÖFK var en riktig förening fram till dess att Kindberg kom in, sedan dess har föreningen hamnat i ekobrott och skrupellösa personers händer.

Sundsvall Dragons-vibbarna är i kvadrat kryddat med folk som vill roffa åt sig ur den sinande kassan.

Ungdomarna får fortsätta att lira i Ope och IFK Östersund istället.

Alla som vet, vet att ÖFK en gång i tiden hade en jämtländsk trupp och harvade mellan ettan och tvåan. Det ÖFKt var åtminstone ärligt och baserat på föreningsarbete. En omstart med jämtländsk trupp vore den enda vägen ut ur smutsen nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp:

Tacka oss för att vi sköt sönder poulin i första och sänkte hans självförtroende inför slutspelet.

Såg inte ut som det var wallson som bytte utan han själv som bara åkte rakt av och gick in i omklädningsrummet. Såg väldigt märkligt ut och undra om inte rapporterna om att han är en pest i omklädningsrummet stämmer. Såg ut som han var mer upprörd på medspelarna än på sig själv.

Sedan wallson vilken jävla tränare, saknar allt vad ödmjukhet heter. Säger i intervjun efter matchen att vi hade maximal utdelning och antyder att dom var lika bra, det vanliga "Vi tar inte betalt". Såg han inte hur hans spelare vek ner sig i varje jävla duell, hur de spelade stillastående och inte ville göra skitjobbet, det hade inget med tur eller maximal utdelning att göra, det var en ren jävla inställningsfråga och där hade wallson misslyckats helt med sitt lag idag.

Pinsamt att förlora hemma mot ett bottenlag med dessa siffror!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: Jag vet att det finns mycket som är verkligen suspekt men själva laget är ju inte skyldigt utan ledningen!! Jag försvarar inte något av det som har hänt men man behöver ju inte dra själva ÖFK i skiten!! Namnet alltså! Sen har nästan alla inom styrelsen gjort bort sig på ett eller annat sätt! Och jag är inte ett fjollbollsfan utan jag är bara en jämte som tänker på länet o idrotten + alla ungdomar!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD: Först och främst, den dubbelsålda barracken hade fler kännedom om än Kindberg.
De hade kunnat vara ärliga om den.

Dessutom är skandalen med den semifiktiva hälsoorganisationssponsorn, som skedde i början av förra säsongen inte Kindbergrelaterad. Föreningen har alltså haft märkliga händelser efter att Kindberg sagts ha lämnat allt som har med klubben att göra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: Modo till SHL!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Ånä ... nu putsar Burkölen siffrorna litet ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: Det här stinker lång väg... igen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: Håller med men de e ju bara Kindberg som skyldig inte laget elr hur?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD: Har svårt att låta bli när de är kvar i Allsvenskan på Giffarnas bekostnad. Samt teknikaliteten att brottsutredningen tog för lång tid för att beaktas?!

Vidare har ÖFK, i år, outsourcat allt man, inom reglerna, kan i en svensk förening i dagsläget.

No love for staying in the top with ekobrott.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: GRRRRRR!!!!! förknippa inte luftfakturor med ÖFK utan med kindberg!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: ja fyfaan det här är skandal och det ska inte vara möjligt. Men men nu är ju modo klara för HA nästa säsong så vad det än kostade för glader så var det värt det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: 7 - 1!? Kentää måste sluta upp med dessa riggade matcher. Det börjar bli för uppenbart.

Snart hittar någon lappar med skisser på "faktura luft" ā la ÖFK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
bar mofftak: Vad ska wennerholmarn göra då ? Modo OCH stockholmarna utanför slutspelet ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
bar mofftak: Synd att de inte kan hitta hem till Hockeyettan bara...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Nisse på Mon or: AIKs resa nedåt i tabellen är rätt intressant också. De kan missa slutspel helt...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JonteD: bara fem hunka? La fem tussa ja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Med detta tempo kan Löven mycket väl hamna 5a eller 6a. Och kan väljas av 1an och 2an i kvartsfinal...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: Jag la en femhunka på Modo bara för att de va ett bra odds men trodde aldrig att dom skulle va så här bra!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
josha840: man får välja i semin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: ganska säker man får välja i semin också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Nisse på Mon or: både Södertälje, Mora och Västervik är snart i kapp Löven. Hur tänker Kentää om detta moras är med flit?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
jå1: vet inte om man får välja i semi , kanske 'bara' blir lägst placerade lag från grundserien
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: kan inte tro det...det borde man i så fall kunnat sköta snyggare över tid?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: Får inte Timrå välja motståndare i semin också? Om man tar sig dit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Samtidigt vet man ju inte vart man har Löven alls, kan ju köra en Leksand och sprattla sig upp likväl. Slutspelet är riktigt läbbigt på förhand med flera lag som har chansen och lär skrälla..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: ja jag är rädd för att det inte är löven vi får möta i en final, om vi går dit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
snushane: kanske blir lämpligt att välja Löven i kvarten...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
snushane: Löven vill möta oss i semi och tappar i tabellen med flit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: .det är så här ett lag som mestadels består av legoknektar från "over there" agerar! Stjärnor..ja visst, men inget lag! Skämslöven!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: Antar att löven är chanslösa i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Hahl Bundy 2.0: Dax att Svenska spel börjar granska matchen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Nisse på Mon or: Sedan Rahimi blev skadad har de inte gått att känna igen. Om de är nedtränade nu kan jag inte svara på.

6-1 Modo nu. Blir det tvåsiffrigt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Nisse på Mon or: Värvat sönder gruppdynamiken, motivation bör ju finnas i form av 2:a platsen kan man tycka.
Låst ämne

2161185 ˇ »