1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581127 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09

1994500 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Laffe: och Wäxjö kvar i botten träsket...toppen...bra gjort Rögle och stort grattis till en bra match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Charliejfz: Måste bara säga, grattis till en ny seger, vår stödsupporter från syd! Ser lysande ut för Rögle. 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
tjobba: Tänkte exakt samma sak. Det blir förlust imorgon. Uddamålet i ordinarie. Västervik börjar med ledningen och Timrå hinner inte i kapp. Ohre står?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Röda Tallen: Statistiken är dock inte bra. Vi har förlorat samtliga fem matcher borta mot Västervik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Med risk för att jinxa.

Men Västervik imorgon och sedan Almtuna hemma på onsdag. Det ska f-n i mig vara 6 fräscha poäng på kontot.
Hoppas inte grabbarna i laget tror det går lika enkelt som mig bara...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Veteranolle: Håller med … redan tre lag från Småland i SHL... men ändras nog till nästa säsong... LIF tror jag lyckas hänga kvar en säsong till men intressant att se hur säsongen slutar för Berts gäng och Oskars... hoppas BIF vänder trenden...

Angående TIK så verkar klubbens strategi och ekonomiska tänkande vara helt rätt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Tänk om Timrå,Löven och Modo ligger i topp av tabellen till våren. Det skulle vara ett drömscenario för nu har vi nog med lag söder om Dalälven i SHL . Jag håller på Norrlands lagen och skulle det inte bli Timrå som drar det längsta strået så kommer jag att hålla tummarna för både Modo och Löven.

Heja Timrå och Modo och Löven ( men inte när ni möter Timrå )

Jag hoppas Växjö åker ut men dom börjar väl snart att köpa nya spelare så det är väl en önskedröm ....men drömma kan man väl få göra.

Timrå Ik laget i mitt hjärta tills döden skiljer oss åt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: Jag höjer kravspecen och säger att ska vi ha nån ny jävla transing ska det vara en Sonnenberg eller Manderville. Inget jävla Jamie Lundmark tack
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Clay.2: Inga floppar! Svårt att inte skriva under på den kravspecifikationen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Veteranolle: Väntar bara på att Lek-sand ska halka ner till sin jumboplats oxå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Bragd-Birger: Då måste vi värva några utländska spelare för att nå SHL som dom andra stora lagen i Ha gör och då skall det inte vara några floppar som en del lag ofta lyckas med ..nämner inte namnet på laget .
Våra räknas inte !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
bar mofftak: Nja..spearing ok...men i den milda skalan...
Tycker minst lika illa om Bromes jublande efteråt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Veteranolle: kollat ganska mycket på Oskars, och det ser inte så roligt ut längre. 7-25 på dom senaste 5 matcherna.
Men det är trångt där nere i botten. Brynäs ser usla ut, Växjö/LHC likaså. Lif spelar rätt bra, men torskar ändå (a k a Timrå-syndromet).

Man kan anta att Växjö växlar upp a la fjolåret, men i övrigt...nja. Kan bli ovanligt mycket sobril-knaprande i årets bottenstrid.

Sjukt mycket hockey kvar, allt kan hända, anti-jinx, bla bla men...fy faen vad en revansch mot Oskars skulle smaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Underbar hockey kväll...Växjö får stryk igen och ligger där dom ska.....i botten av tabellen tillsammans med ett lag från Gävletrakten. Och Oskarshamn börjar nu sjunka till botten som en sten så vara glada alla Brynäs supportrar att ni har en räddningsplanka även i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Gorkyman: Ja, en 2:a hade inte varit fel.
Men jag förstår att han är nöjd när Shinnimin gör något så idiotiskt som spearing. Det skulle väl ha varit 5+game där. 2+2+10 är bara vid försök till spearing, det där var ju en spearing.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Charliejfz: Tycker det är väldigt fult av Bromee att fira som han precis gjort mål när Shinimin blir utvisad. Borde fått en 2:a själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Charliejfz: Verkligheten börjar komma ikapp plastköp....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Trist för Brynäs dock
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Lakers är inte sig lika ... och Oskars samt LIF fick inga points idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Går tungt för Emil Pettersson i Växjö. Han är alltid välkommen att hitta självförtroendet hos oss och va med i ett vinnande lag. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Undra hur fallskärmen från shl betalas ut, var det 6 millar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Bragd-Birger: Jo så vare, förhoppningsvis finns det mer kulor. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Var inte det innan Ragge värvades? Han fanns det så klart pengar till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Clay.2: Du får nog fråga sportsliga ledningen om det. Jag gick bara på vad Backlund sa i dirwktsändning ubder periodpausen mot Modo(tror jag det va) att det skall finnas pengar till förstärkning Sen hur mycket har jag ingen aning om
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Då frågar vi oss igen ?
Det kostar att att ligga i topp vet alla .
Att trilla ur SHL kostar mer .
Fick Timrå någon ökad budget och till vad ?

Var det resorna som knäckte Timrå ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
JanneH: "...Har man 2 producerande kedjor och 2 som kan spela Noll-Noll så kommer man nog långt i HA. ..."
Alltså, jag sticker ut hakan o säger att då kommer man långt i alla ligor 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Clay.2: Backlund var ju öppen om att det finns pengar om det behövs värvas och vi är med i toppenstriden. Björklöven har haft stram ekonomi i flera säsonger och har nog inte hur mycket som helst att röra sig med. Modo däremot har ju gått ut med ökad budget på spelartrupp plus deras fond för spelare de har att ta av. Så just Modo kan väl välja och vraka lite mer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Är det någon som har koll på Lövens/Modos nyförvärv?
Eliteprospects pekar väl mot att de minst är halvlovande iaf, men vore intressant att veta mer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Troligast är att vi gentemot andra större klubbar i HA så har vi inte så stort ekonomiskt utrymme att värva så bra spelare som dom gör .
MoDo och Björklöven har sämre trupper om vi jämför med Timrås eller har dom panik redan nu .
Timrå sitter lungt i båten tills....
När kvalet till SHL kommer om det kommer .
Det heter tålamod tror jag .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
JanneH: Jo jag var lite otydlig kanske, menade alltså att vi skulle hänga på De förväntade topplagen och värva forward. Att det skall vara en Amerikan eller Kanadick var inte min tanke. Kan ju öppna sig med spwlare från SHL som vill röra på sig och inte får speltid. Jag hade gärna sett Johnsson i i HV spela i Timrådressen igen tex. Grym lagpspelare och stark kring sargerna precis som Hartmann och även duktig tekare som förtjänade att vara högre i hiarkiin än han va senast vi gick upp. Valde ändå att ge allt utan att klaga. Han hade inte gjort bort sig som andrecenter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Ja men de senaste åren har väl inte vi haft så där jättebra erfarenhet av värvningar av transatlanter. Kenttä verkar ju grym på att hitta sådana (tänker på de i Asplöven t ex). Vore ju mumma om Nubben kunde hitta en riktigt bra center som lekkamrat med Ohlsson och Hartmann. Har man 2 producerande kedjor och 2 som kan spela Noll-Noll så kommer man nog långt i HA. Kan vi få FilleFilur att stanna resten av säsongen så är väl inte backsidan sämre än när vi gick upp eller? Bratten räcker långt i ett kommande kval
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: Ja varför inte. Vi ger väl Wahlgren nån/några matcher till att motbevisa oss i allafall. Annars helt klart värt att testa. Om inte man väntar in status på Nässen då vill säga. Med tanke på att han varit borta så länge så kan man ju inte kräva att han skall in och dominera på HA nivå heller precis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
TIK-Lund: Jag slänger in en joker och sätter Lindholm som center i andralinan istället. Tycker han känns mer mogen än både Wahlgren och Jansson egentligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: Där är vi enade, hade inte gråtit om Nubben hänger på Björklöven och Modo och värvar forward. Denna kvalchans är för bra för att slänga bort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Samtidigt så skulle man ju vilja se den spelare som inte har kemi med Dahlén i det slag han är nu, i hans offensiva delar av spelet så är han så pass bra nu att han utvecklar ishockeyn som idrottsutövning. Varenda liten detalj genomsyras av ett otroligt självförtroende, han vet att han gör precis vad han vill på den här nivån. Detta smittar ju av sig på en sån som Lundin också som förmodligen aldrig mer kommer spela med en så överlägsen spelare som Dahlén (även Lööke gör det fruktansvärt bra) under hans framtida karriär men som säkert kommer ha enorm nytta av den här upplevelsen i framtiden. Självförtroende kan göra sjuka saker med folk.

Wahlgren måste nog curlas in i att passa i sin roll som andracenter och frågan är ju hur det isåfall ska göras och om det ska göras. Varken han eller Jansson känns egentligen redo för något sånt ansvar, även om jag nog tilltalas mest av Jansson som centertyp. Han borde kunna vara den här upplagans version av Jacob Olofsson anno 17/18 men än så länge blir det ingenting egentligen. Detta kan säkert bero på att hans roll i laget är väldigt oklar också.

Om målsättningen inför säsongen var topp fem så går det ju nu att konstatera att vi definitivt ska gå för topp två, jag skulle vilja säga att allt annat än direktkval är ett misslyckande utifrån den skicklighet vi har i laget. Det är möjligt att vi kan nå dit med en impotent andrakedja också men som det känns nu så måste vi nog ut på marknaden och checka läget. Nyss nämnda Jacob Olofsson spelade åtta minuter senast mot Örebro, exempelvis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Jo men det är väl lite så dom där rekorden bruka sättas. Genom att man har en radarpartner som är minst lika bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
josha840: Just nu som det ser ut så kanske vi får.2 som slår det... Om Lundin och Dahlén fortsätter att mata in poäng tillsammans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
KniveN: Jag mailade någon inom administrationen. Vi får se till att tjata till oss varenda poäng vi kan så han kan slå rekordet.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
josha840: Från ST

När Lundin punkterade matchen mot VIK med sitt 5–2 mål, var det efter en briljant skridskovrickning av Dahlén i slottet.

– Den var riktigt bra. Han vet att jag är på andra sidan, så det är bra sinnesnärvaro av honom.

Men efter matchen hade Dahlén inte noterats för något assist i poängprotokollet, vilket Lundin var kritisk till.

– Jag tror Hirsch (målvaktstränaren) fixar det. Det kommer fixas, men det är lite underligt att det inte kan gå rätt till direkt. Det är lite dåligt kan jag tycka, säger Lundin.


Kontakta Hirsch :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
JanneH: Vad gäller Nässén handlar nog allt om i vilket skick han kommer i. Lovorden från Rönnberg tyder på att det är en ledare med kapten-egenskaper, så jag hoppas och tror han kommer bära en andrecenterroll vad det lyder. Fjällström är lite svårplacerad och tycker han nästintill va osynlig innan skadan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
TIK-Lund: Vart i mixen ska Fjällström och Nässén in?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Hassan: okej, en färre än Wahlgren alltså
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Hassan: Fortfarande ingen assist på Dahlen på 5:an igår. Jag mailade swehockey och fick följande svar:

Hej!



Tack för ditt mail.

Detta är inget ställningstagande i frågan i sak. Detta är en beskrivning av hur frågan bör tas.

Vid fel i statistiken kan berörd förenings behörige ledare som exempelvis kanslichef, klubbchef, klubbdirektör, sportchef, eller tränare maila serieadministratören för serien det gäller och redovisa vad som är fel, datum, serie, match, tid, händelse, samt hur det ska se ut.

Det ändras inte något i statistiken om familj, agenter, scouter, pressen, publik, spelare, eller supporters har synpunkter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
TIK-Lund: 4 matcher har han spelat. Inget spel efter 25 sept.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Förslag - vad tycker läktarcoacherna?

Wahlgren/Madsen kan alternera mellan sig baserat på ställning/zonstart/dagsform etc

Lööke - Lundin - Dahlén

Ohlsson - Jansson - Hartmann

Kaijser - Madsen - Wahlgren

Boyce - E.B - Lindholm
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: "problemet" med förstakedjan är väl att dessa 3 herrar "måste" spela tillsammans. Dahlén är alldeles för svag i spelet utan puck, men Löcke och Lundin väger upp detta på ett föredömligt sätt samtidigt som de är skickliga nog att spela spelet med puck, de blir liksom oersättliga tillsammans med Jonte. Sedan har vi alltid "if it aint broke dont fix it" faktorn

Vill man se målbilden över hur en modern forward ska spela så följ bara nummer 81 i matcherna, det är otroligt hur mycket han gör för sin kedja. Sen är han dessutom rightare vilket gör att vi kan få ut mer av Dahlén.

Drömmen hade väl varit om man hade kunnat utnyttja Dahlén lite mer som tändvätska åt andra spelare, exempelvis Wahlgren men jag ser det som lite för riskabelt just nu.

Sen ska ju förhoppningsvis Nässén ansluta någon gång också. Skulle vara trevligt att få se vilken typ av spelare han är i Timrå och H.A.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Woody: Skulle hellre se Ken Jäger från Västervik med Franz Nielsen i så fall.

Kassaskåpssäkra vinster med Franz-Jäger 🙃
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: Tycker vi nog för en gång skull skall behålla en kedja som verkligen funkar(Dahlén, Lundin Lööke). Utan att skryta så sa jag redan på försäsongen att man skulle köra på Lundin och Dahlén tillsammans, tyckte man såg kemi redan i matchen mot Storhamar.

Jag ser hellre att man testar Jansson som länk mellan Ohlsson och Hartmann och flyttar ner Wahlgren. Är väl egentligen som du inne på att Wahlgren kanske skulle stannat i Västervik en säsong till och fått förtroende och speltid i en förstakedja. Sen skall också Nässén in i detta bygge, har vi tur är det en Lundin typ som bara är och slänga in i Andrakedjan. Då kommer vi ha angenäma problem framöver på forwardssidan om inte annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
kulltorp: PP har väl under Fred genomgående varit på riktigt hög nivå för att vara Timrå.
Om man ser över senaste ca 10 åren eller senaste 3-4 tränarna i alla fall.
Kommentera

1994500 · »