1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580480 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10

1862861 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
YourIntruder:

Nej, det är inget idé att räkna med någonting i den här frågan. Dessutom stavar den där Johannes som en kratta. Jävligt trovärdigt när man kommunicerar med kunder...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
DJ Hemp:

Tror inte vi skall räkna med så mycket Timrå på sportkanalerna om vi inte spelar mot AIK, Södertälje eller Almtuna. Nedanstående dialog hade jag med C-more förra säsongen. Sista frågan fick jag inget svar på, istället skickade de ett frågeformulär där man fick tycka till om C-more.

"Tack för svaret. Hur uttrycker sig efterfrågan för Modo-matcher då ni hade fyra raka sådana? Är det sponsortryck eller supportertryck? Hur kommer denna efterfråga Cmore till del?
Mvh
xx

10 okt. 2016 kl. 09:33 skrev "[email protected]" :


Hej xx

Vi vill givetvis alltid visa så många matcher som möjligt, helst allihopa. Tyvärr är efterfrågan för andra matcher så pass stor att vi blri tvugna att prioritera lite men tanken är att dom flesta matcher ska visas. Nu tex den 12/10 spelar Björklöven mot Timrå kl 19.00.

Mvh Johannes,

Beskriv ditt ärende: Principer för val av matcher i Hockeyallsvenskan?

Har försökt att titta på Timråmatcher under hösten på tv. Hittills har de endast sänts via .se. Därför blev jag lite full i skratt när jag tittade på tablån inför denna vecka. Modo var med inte bara en, inte två utan i tre matcher.

Min fråga är hur ni väljer ut matcher. Att AIK har prioritering som huvudstadslag kan vara förståeligt men mig veterligen har inte lag 1 o 2 i serien (Timrå och Västervik) synts till."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
För övrigt får jag känslan av att det blir fortsatt skralt med Timrå IK i Sportkanalen: 🙁

”Hej Henrik,

Som det ser ut nu verkar Timrås matcher vara inplanerade på C Mores kanaler. Jag får framföra att du önskar fler matcher på Sportkanalen!

Vänligen,
Veronica
Tittarkommunikatör”
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
JobbaPuck:

Jag tycker varken att du eller Axle verkar vara någon större idiot, men det är nog lika bra att jag inte lägger mig i eventuella konflikter härinne. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
El Maco:

Det var exakt vad som var avsikten (Di Leva) och jag förstod att minst en härinne skulle räkna ut detta.

Egentligen heter det självklart likriktning och inte det jag skrev för att mer associera till Gävle-sonen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Axle San: Förstår inte ditt resonemang. Blir du tvåa och förlorar finalen så ställs du mot slutspelssegraren, och dessutom har du hemmaplansfördel. Blir du trea (visst, du får tre poäng med dig), så måste du först vinna en serie över fem matcher. Sen ställs du ändå mot förloraren i finalen, och du har inte hemmaplansfördel. Andraplatsen är sjukt viktig! Det bästa är ju att vinna serien och få hemmaplansfördel även i finalen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
El Maco: Brukar kunna vara en fördel ja, att möta de som snubblat på målsnöret jmft med de som varit avsågade sedan länge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
mikenomad: ska man tänka riktigt långt framåt så kan det väl vara att föredra att möta ett demoraliserat Örebro som blivit näst sist i sista omgången framför sopiga Rögle som laddar för kvalet redan nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Axle San: Historien visar ju att det ligger en del i det du skriver, förloraren i ”finalserien” har inte haft mkt kräm kvar sen. Det till trots, klart som fan vi hellre blir tvåa än trea.
Men hey...det är en ickefråga vad oss anbelangar. Vi tänker ju bli etta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
DJ Hemp: håller med i sak. Och börjar nynna på Di Leva på grund av sista textraden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Förlorar man finalen så får man möta vinnaren i Mecaracet, det ger en två försök att få spela direktkval vilket måste vara att föredra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Huge: Men på förhand bör det rimligtvis vara bättre att sluta topp 2 då man är garanterad 2 chanser att nå spel mot Shl-lag. Är knappast omöjligt att vinna mot laget från Mecarejset om man förlorar finalen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
DJ Hemp: Ja, speciellt med tanke på att hans resonemang i just den här frågan känns seriöst och intressant. Att vinna AS kan ju vara både en fördel och en nackdel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Axle San borde ha rätt att ha sin egen syn på saker och ting utan att hela tiden bli häcklad. Vi bör värna om yttrandefrihet och mångfald vad gäller åsikter. Trångsynthet och likriktighet är allas död.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
JanneH: Det beror på hur man ser det. Torskar man Mecaracet så är man körd, nedbruten mentalt och inget hopp finns. Att gå in i Mecaracet med flest poäng kan vara en bra resa mot ett kvalmöte. Ettan i HA kan vara tuffare att möta övet fem matcher än att möta lag 13 i SHL över 7 matcher,,,,,Men visst vill man gå till finalen trots allt men det gäller sannerligen att vinna den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Axle San: Att komma två och spela en allsvensk final måste ju bara vara bättre än att komma trea och behöva slita ut sig i Meca rejset. Finalserien är bäst av fem matcher och kan ju med lite tur/otur vara över efter 3 medan Meca garanterat är 5 matcher där vissa av dem kanske är borta plan med lång resa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Sputnik: Instämmer! Pantrarna känns tunga, framför allt i tredje. Som en tung, långsam kvarn som maler sakta, sakta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Woody: Ja sen slarvade vi bort första matchen mot dom hemma med när vi hade ledningen 2 gånger. I så fall känner jag nog att Pantern passar oss sämre så slipper gärna möta dom i nått slags kval..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Woody: Det vore nåt att slå ut LIF.😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Axle San: Förra matchen såg det alldeles lysande ut. Leksand ska inte underskattad, men de ska inte heller underskattas. Vi har en målvakt som känner dem utan och innan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
DJ Hemp: Frågan är vad en andraplats i serien är värd då det innebär en Allsvensk final mot Leksand. Tredjeplatsen kan i slutändan vara bättre men såklart man måste sikta högt.
Hur har spelet mot Leksand sett ut under säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Härliga tider, strålande tider.
Lite publik på de här nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Kongo: Glenn från Göteborg kom inte heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Lavoie i Jimmys intervju på Timrås FB: "I love the guys, great city, great organization and we want to go up". Måste ju bara älska hur bra han har kommit in i det här laget och köpt spelsystemet som är ganska krävande med mycket skridskoåkning och hårt jobb. Gör inte bara massa poäng utan täcker skott och jobbar hem också. Bra jobbat Freddan och Nubben!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Kongo: Är det nån tanke med att namnen börjar på samma bokstäver som orterna de här personerna bor på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Mindre imponerande siffror:

2-4 i skottstatistik i 3:e perioden.

Publiksiffra: 2 206.

Fast vem bryr sig om det nu? Precis bakom Leksand i tabellen, sex poäng ner till trean och seriens bästa målskillnad. Vackert med hattrick av Lavoie i kväll dessutom.

Förvisso hela 18 omgångar kvar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
mikenomad: Djävulskt dåligt av Vailet i Vattjom och Helge i Haga! Och Birger i Bergsåker? Viktor i Vivsta? Svagt av dessa individer och andra som inte kom på matchen. Frågan om att locka publik kan omöjligen ligga hos klubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Woody: Det blev en annan lirare, men tack ändå! En poäng upp nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Woody: Daniel Öhrn! Hjälp oss!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
SMÅLAND: Leksand gjorde tyvärr 3-3. Förlängning nu. Vi får helt enkelt ta tag i Leksand själva och visa var skåpet ska stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
El Maco: Härkig seger!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
7 mål på 21 skott är bra utdelning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Bragd-Birger: ja men, hörrni; det här med hockey är ju kul ju.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
El Maco: avd 'kill the messenger'..?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
SMÅLAND: onödigt av Leksand att kvirra också. Kom igen TAIF!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Timrå IK - Västerviks IK 7-2
Kommentera


Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
7-2. Jippii!!! Vi har vunnit!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
SMÅLAND:

Det hoppas vi, även om man inget ser. Har dock skickat en förfrågan till TV4-gruppen nu. Mer Timrå IK i Sportkanalen! 🏒
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
SMÅLAND: Blir fint med seriefinal mot Leksand nästa onsdag. 2 dagar innan Modo kommer till NHK... :) Kanske en försmak på vad som komma skall?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
4-0 Löven 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
TAIF leder fortfarande 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Är det avslaget på planen nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Dags att plocka upp visan vi sjöng för Melin back in the days?

”Vaaaad ska Roger, vaaaad ska Roger, vaaaad ska Roger göra nu?”
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
DJ Hemp:
Blir det nr 8 nu??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
2206 pers är publiksiffran...sämst för säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Bragd-Birger: Berglund-Lavoie-Johnsson är också en fullträff. Och så gör Löven 2-0 på Almtuna. Vilken kväll!!! Tralalala....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
Det enda negativa är att man inte kan se matchen. Sportkanalen bojkottar Timrås matcher och i kväll visas Almtuna vs Björklöven. Dags att maila till den där jävla kanalen och klaga snart. 🙁
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-10
SMÅLAND:

I kväll rinn’ de’ jävli’t lätt på alla sätt och vis. 🙂
Kommentera

1862861 · »