1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580631 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22

2280793 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Man ska komma ihåg att nyförvärv inte är garanterad succé, det kan slå fel med☺️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
mikenomad: det är dock väldigt intressant om DIF värvar och Nubben sitter nöjd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
TIK1928: Skulle DIF få ihop det så pass bra att de undviker kval lär det vara det mest osannolika vi någonsin skådat i den här ligan. Men att de skulle stanna på de 22 poäng de hade inför den här helgens matcher resten av grundserien stod nog väldigt klart, så usla är inget lag. Djurgården själva är helt inställda på kval, men nu har de fått in några nya killar och det händer lite i gruppen. Om detta inte mattas av inom några matcher så skulle jag bli mäkta förvånad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Nisse på Mon or: Det beror helt på om vi ska låta sannolikhet eller nerver sia om framtiden. Nerverna (åtminstone mina) kommer vara klena fram tills det att säsongen är avslutad, men sett till sannolikhet så är det, TIK vs MIF, såhär (om jag nu minns siffrorna rätt):

Från Brynäsmatchen hemma (början av november) fram tills idag har vi hållit ett poängsnitt på strax över 1,5 pinne per match. Skulle vi bibehålla det snittet fram till omgång 52 landar vi någonstans kring 64 poäng. För enkelhetens skull bör vi då plocka hälften av de 60 poäng vi fortfarande har att spela om. Det är anmärkningsvärt att vi lyckats hålla det snittet med tanke på att det om två matcher isåfall handlar om 1/3 av serien, inte minst då vi tog åtta starka(…) pinnar under den första tredjedelen. Sen vet vi inte vad som kommer krävas för att undvika kval, 64 pinnar brukar vara i överkant.

Så: vi behöver fortsätta att hålla en nivå vi redan håller, och då ingår alltså rena bedrövelser som IKO borta, BIF borta, MIF borta i detta.

Malmö har i sin tur hållit samma (smått riskabla) snitt hela säsongen. De kommer behöva lyfta sig, en gång för alla. Det har man trott varit på gång flera gånger, men även där snackar vi försvarstrubbel. Som nu ärgat sig fast rätt så rejält på deras målvakter. Förra säsongen inledde de lika svagt som vi gjorde i år, men de körde sen på som dårar från mitten av serien och framåt. Alsenfelt var otrolig; de fick verkligen ihop det. I år har de hållit en jämnare, men fortfarande riskabelt låg, nivå.

Hur pass riskabel den nivån faktiskt är avgör vi helt och hållet, det är vi (okej då, vi kan blanda in DIF också) som jagar där bakom. Gör inte vi vårt kan MIF fortsätta att puttra på, utan att egentligen ha haft en enda riktigt bra sammanhållen svit på en hel grundserie. Men då måste vi med andra ord fullständigt säcka ihop nu och göra en väldigt svag sista tredjedel. Det kan givetvis hända, men det vore oväntat sett till trenden i övrigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
TIK1928: Läser nu från Madhawk att DIF är och fiskar i Finska Ligan efter nyförvärv med. Gäller för Nubben att hänga på tåget som sagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Nisse på Mon or: En ickefråga. Vi ska fokusera på att gå om Malmoe, fixar inte vi det är det fullständigt ointressant om vi kommer sist eller näst sist. Hemmaplansfördel för DIF om det skulle bli så kan lika gärna bli hemmaplansofördel om det inte går som tåget för dem
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Knylan: Lite oroad över hur hårt Djurgården går för det här, det står i tidningar ganska ofta hit och dit om förstärkningar för dom… Dom har dessutom börjat hitta formen. Hoppas verkligen Nubben är på jakt efter nått, och att ekonomi/sponsorer är med hela vägen nu för annars kommer den här slutspurten bli jävligt tuff, och Timrå kan mycket väl lira Hockeyallsvenskan nästa säsong.. Men vi ger fan aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: Ser det. Bara slagna av säsongens riktiga trollgäng: Rögle, på 12,4%. Tror vi var nere och sladdade på 3% när det var som allra mest tandlöst i höstas, åtminstone i 5v5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: Det jag ser av OIK är en rasande offensiv när man är i zonen. Sen har herr Karlqvist ett ruggigt skott. Det räcker långt.
I anfallszonen släpper man inga mål bakåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
mikenomad: nej, men finns nog en del...frågan är om chansen att DIF går om TIK är större än att TIK går om MIF?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Nisse på Mon or: Säg det till Malmö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Nisse på Mon or: Hade du förväntat dig det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Djurgården blir nog ingen lek i kvalet...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Knylan: ja dom ligger ju tvåa gällande effektivitet på 12% men 11:a i statistiken i andra änden av banan så därför blir det väl också såna där clownmatcher som 7-4 mot Frölunda senast och 8-5 mot SAIK (borta!).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: Jag tänker exakt samma sak varje gång jag ser IKO, vilket inte sker allt för ofta. Sen vinner de varje match jag inte ser. Jag vet inte om de rider på en helt sjuk skotteffektivtet, men något är det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
KB65: onekligen. Men alla lotto-amerikaner dom tagit in, vad är tanken där? Tycker man ofta ser att dom är ute och letar tjyvsmällar hela tiden även om dom inte åker ut. Det är som att dom medvetet vill ha grinig stämning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Ser redan Wennerholms hyllningsrubriker i aftonblaskan framför mig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: MoDo-kedjan med Karla - Olofsson - Rosdahl är ju sinnessjukt vass.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sonnenberg: alltså när man tittar på Oskarshamn så förundras jag över hur fan dom kan ligga 5:a i tabellen. Fattar inte att dom ens är i SHL. En massa fulspelande nordamerikaner som tar skitutvisningar och matchstraff på löpande band. Är det Karlqvist och bröderna zohorna som är hela laget eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Quenville och Canata håller på Djurgårn..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Kul om vi skulle kvala mot DIF . Rättvisa domare ... njaaaae ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sonnenberg: Vad gör domarn? Herregud vad pinsamt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: Tyckte det var Sörensen som hoppade in i Oskarshamnsspelarens huvud. Tror inte Sörensen skadade sig, filmning tror jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Rip Kirby: otäckt är det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Andersson: 3-2 DIF
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Haha krävs en lövare för sån hjärnsläpp 3-2
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sonnenberg: ja det är sällsynt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Charlie2: Första gången jag jublat åt IKO-mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Rallarn: ja och/eller så visar det ju hur långt det gått i svensk hockey också. Om någon tacklas och blir liggande, då utgår man från att det var fult. Jag tycker det utdöms alldeles för många matchstraff i tacklingssituationer. Å andra sidan är det väl ingen hemlighet att man vill ha bort hjärnskakningar från sporten och då blir det kanske en naturligt konsekvens.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
2-2!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Sörensen om någon borde ju veta att hålla upp huvudet och vara beredd på en smäll. Som han fulspelade i allsvenskan förra säsongen och kom undan med nästan allt, det var vidrigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Jo, Worge Kreü tacklar mest sargen sen skallar Sörensen honom...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: 2+2 fick han bara helt okey
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: Oldeen trodde det skulle bli matchstraff, undra vilket lag han håller på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: Helt rätt på 2 min där. Sörensen som borrar ner skallen totalt och får en fair tackling framifrån och ser ut att ta huvud mot huvud i slutändan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Charlie2: Karlqvist skulle ju Timrå rädda från Oskarshamn, hade varit ett kanontillskott. Snacka om playmaker.

Och där sänks Sörensen. Tungt för djurgården men det finns ingen i det laget som förtjänar det mer än honom heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
bar mofftak: Tycker DIF gör en okej match hittills. Oskarshamn ser stundtals oerhört matt ut. Och så gjorde dom ett jävla fantastiskt mål medans jag skriver detta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Modoit hjälper oss Karlkvist nätar =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Tikaree: vissa matcher när vi spelat riktigt bra har nog de andra lagens supportrar tänkt likadant om oss.
Kan svänga fort från en match till en annan.
Dom har en Dicken-effekt några matcher, vi hade en Åberg-effekt några matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Tikaree: DIF går på energi just nu. Det funkar i några perioder så länge allt går med dom. Jag tror inte det räcker över 20 matcher och de skulle behöva ungefär 1.65 poäng per match för att undvika kval.
För slutspel behövs det förmodligen mer än 2 poäng per match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Möter mycket hellre DIF än Malmö i ett kval iallafall. Malmö har ju helt klart en högre högstanivå. Tycker DIF ser helt håglösa ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
kattan: låga odds på Dif slipper kvala tror jag tyvärr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
kattan: Jo nu skrev Tikaree slutspel till och med.. Rätt höga odds på det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Tikaree: Njae avståndet är för stort, men det kommer vara ett helt annat DIF nästa gång Timrå möter dom. Det vågar jag påstå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Tikaree: Då ska det krävas en total genomklappning av Malmö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: nubben kommer snåla oss ur shl denna gång med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Asså jag hoppas inte dom lyfter sig å sitt spel mer. jag orkar verklgien inte det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Som jag skrev tidigare, Dif kommer gå som tåget nu...blir slutspel helt klart
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: Dick-Effekten i DIF. Njae Nubben bör nog jobba på inför ett troligt kval..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
kattan: Skulle förvåna mig mycket om det skulle stå mellan något annat än att köra 1 år till med ZUG eller återkomst hos oss.
Låst ämne

2280793 · »