1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29

1838372 · » Till forumet


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Gillar Gallo, men sådär nonchig får man inte bara vara. I övrigt mesigt, men två poäng pissar man inte på.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Olle: Nu har jag bara sett matchen mot Vita Hästen, men jag kan tycka att som det nämnts innan så är det en styrka att vinna matcher fast spelet inte riktigt klaffar. Matchen vi förlorat är en ynka 1-0 förlust mot Pantern som vi haft svårt för sen dom gick upp och det har alltid varit chansfattigt mot dom i Malmö. Den här tiden förra året så var vi lyriska och vi var redan i SHL typ men
Vi hade toppformen när det gällde som minst. Lägg därtill att vi verkar ha ett riktigt grymt målvaktspar som kan vinna matcher åt oss. Det som är lite tragiskt är ju att PP suger som vanligt och jag hoppas att man börjar toppa lite mer och en sån som Lill Berglund skall inte spela PP. Jag gillar Lill Berglunds inställning skarpt men har som sagt inte skillsen att spela PP.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Olle: Du har rätt. Under topp tre och även jag är besviken. Jag talade om topp 8 mer som en replik på att vi inte skulle komma dit. Gallo har mycket i sig. Jag tror det lossnar för många framöver.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Kerstin_k: Hoppet är det enda vi lever på. Sanningen är den att man aldrig vet. Det finns andra ingredienser är spetskompetens. Magi och kemi kommer man väldigt långt med. Titta på Östersund i fotboll. Den som tagit en titt på de spelarna för några år sen och sagt att de nog leder grupper i Europa league efter två omgångar om ett par år hade verkligen fått ta på sig dumstruten. Vi kan jämföra med fjolårets Timrå också. För ett år sen ledde vi serien efter fyra omgångar. Vi hade spelare med det där lilla extra. Vad hjälpte det? Nej, så länge det finns en liten liten anledning att vara optimist tänker jag vara det. Vi har spelar lysande hemma och har 8 poäng efter fyra. Det duger. Kram.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Dissa Gallo ni, vi hörs i mars 2018 :)
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Woody: topp 8 är ju dock inte en bedrift, det är en kompromiss. Har vi gått från att vara en etablerad elitserieklubb till en "hanka sig fram"-allsvensk klubb? Kanske när ekonomin är som den är men drömmarna måste vara större än så. Allt annat än topp 3 är en fullständig besvikelse i min bok.

Gallo och Strömberg på bänken (den senare skall för övrigt alltid sitta på bänken), Hardegård, Haukeland och Olofsson har börjat intressant. Persson och Zetterberg måste synas mer.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Kerstin_k: Mjo. Behövs en i Basses kaliber. Sen behövs det en nivå till av många spelare om detta ska bli roligt. Skönt att vi lyckas plocka poäng även fast spelet inte är vad man önskar iaf.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
jå1: Skulle kunna vara han. Han skulle onekligen behövas i det här Timrå. Men han lär bli borta ett bra tag till.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
JobbaPuck: 2 poäng är bättre än 1, men sämre än tre. Ungefär så.

Ska vi spela sån här återhållsam, rentav feg, hockey på bortais så blir det inte många treor i vinter. Uppspelsfasen måste få pisk och helt ärligt, och mycket tjatigt, hur är det tänkt att ingångarna ska se ut i päpä?

Vilmos Galla man fick på honom ikväll då!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Hahl Bundy:

Jag rökte precis en fet...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Kämparviljan finns, det tycker jag syns tydligt. Därmed inget fel på inställningen. Hemma matcherna har väll visat på bättre spel än borta plan hittills men att möta båda det sydligaste lagen på bortaplan inom en vecka där deras spel dessutom är att ligga på försvar även på hemma is, vill jag ändå påstå att Timrå haft två av seriens tuffaste borta matcher. Att möta lag som inte bjuder upp till dans är sjukt svårt och dessutom sjukt tråkigt att titta på som åskådare.

Kort och gått 8 av 12 poäng och vi har klarat av två tuffa borta matcher. Jag är nöjd men så klart vill man alltid att varje match ska vinnas med 6-0 men hur spännande skulle det bli till slut.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
kulltorp: Lägg ner. Det händer saker i nästan varje byte han är inne i och då spelar han ändå med Galló som är iskall.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Kerstin_k: ”men nån måste ju stå på barrikaderna och faktiskt leda också. Där tror jag att det fattas en pusselbit för Timrå.” Basse eller?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Woody: topp-8, fine. Men det kommer inte att bli enkelt att nå dit. Vi känns - i ren Timrå-anda - lite beige offensivt för att det ska kännas som en no brainer att vi når topp-8.

Visserligen tidigt på säsongen. Mycket kan hända. Men vi sitter återigen och hoppas att Wedin, Persson, Boyce, Johnsson ska explodera och bli verkliga offensiva krafter. Våra offensiva nyförvärv har ju inte levererat. Än.

Jag är den förste att tacka och bocka om jag har fel. Men tendenserna - borta som hemma - tyder inte på att det här ska bli en annorlunda säsong. Egentligen är det ju bara att titta på uppställningen i år; vem eller vilka är våra stjärnor? Vem är det som ska vara spets som är lika med poäng och mål? Kollektivet ska göra det. Fine, det köper jag - men nån måste ju stå på barrikaderna och faktiskt leda också. Där tror jag att det fattas en pusselbit för Timrå. Nån som faktiskt gör lite mer poäng än övriga. Nån som ständigt är ett hot offensivt och bärs fram av kollektivet.

Usch, jag låter verkligen neggo. Men allt prat om Timrås fantastiska försäsong och hur enkelt det var har höjt ett varningens finger för mig. Förväntningarna rusade iväg på ganska många där och då. Vi har tack och lov ett starkt målvaktspar. Ruggigt starkt.

Som sagt; jag hoppas att jag får dra på mig dumstruten.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Mittnytt jobbar på som vanligt med att dissa TIK och sena inbetalningar. Suck...!!! Samtidigt en Modohyllning i samma sändning.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Inte ett dugg imponerad... tvärtom. Trots det 2 p... starkt på nåt konstigt sätt. Jag håller med Smokey. Nu en byxvarm...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Kerstin_k: Så är det ju. Men det betyder inte att vi inte ser ut som ett lag för topp åtta. Det gör vi alla gånger.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
många e bleka
johan persson där händer de inte mkt
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
DJ Hemp:

CLARK OLOFSSON
Gjord dä ikväll...
Nu rinn dä lätt...
Marinella Fruitbitter.
6-7 blir vi i år!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Kerstin_k: sammantaget ska vi nog vara nöjda med två poäng i denna match, även om vi hade tre pinnar i garaget. Är Gallo värvad som en målskytt? Tycker han kan snurra lite i en fjärdekedja tills han lärt sig att han har medspelare också.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Woody: vi hade tur som vann straffarna. Och Tingsryd hade tur att vi drällde bort 3p.

Det behöver bli rejälare. Noggrannare. Mindre slarv och nonchalans. 9 gånger av 10 ställer vi till det för oss själva i uppspelsfasen eller i egen zon.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
17 bast och straffvinnare! 2 poäng och jag tror på strax över 4000 mot AIK.
Det här laget växer! Det räcker långt för mig.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Phuu..2points i alla fall
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Tingsryds AIF - Timrå IK 2-3
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
roger_sundsvall: En av de märkligaste straffarna jag sett.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Grym straff!!!
Kommentera



Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
palleparling: Fattar inte heller. Han får mycket förtroende i PP också, verkar vara en favorit hos tränaren. Enligt mig får han för stor roll i fel lägen. Han arbetar hårt och har offervilja men teknik och spets där är nog han sämst i laget.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Friläge....o missss faaan
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
luffaren: det är en miserabelt svag utvisning vi åker på i förlängningen men vi har fått med oss ett par enkla tidigare också. Gallo kan gå hem.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Samma visa varenda jävla match, men förstår inte varför man spelar Emil Berglund sista 30 sek?! Visst den kedjan var bra idag, men seriöst? Dom kom i ett 3 mot 2 läge, o han skjuter ifrån sidan, knappt någon vinkel, rakt i magen på Rubin, istället för att skjuta lågt för retur när man inte har någon vinkel själv???
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Hur sjutton kan man vara så här slarvig!!!! Skänker bort 3 poäng
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
3 poäng på gång och en man mer på isen när Galloway missar..
Usch 😣
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Modano: så försynt som TIK spelar borta måste varje hemma vinnas...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Berglund fri men avslutar med en klassisk "jagskjuterimagenfördetkanfinnasetthål"-skott.
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Sudden väntar....
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
kulltorp: vi är tämligen uddlösa framåt, det här kan bli en kall och mörk vinter...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
STEWIE GALLOWAY!!!! 😬😬
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Ångest...jag hade förväntat mig ett bättre Timrå faktiskt. Men det finns inga idéer. Inga bra uppspel, samspel mm. Bara ett planlöst åkande. Som en Jeremy B/ Emil B-smitta i laget...
Hoppas det blir bättre
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Tingsryds AIF - Timrå IK 2-2
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Olle: Skicka fanskapet tillbaka till Ungern har vart helt oduglig sen han kom hit PAJAS
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Förlust ikväll!!!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
kulltorp: tack för den Gallo, så jävla lojt.
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
roger_sundsvall: åhhhh nej mål i boxplay
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-09-29
Modano: Hårresande spel i 5-4 nu. Verkligen svagt.
Kommentera

1838372 · »