1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2359210 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo:

Det där stämmer ju inte. Såväl Luleå som FBK och SAIK ville ha Larsson, och minst två av klubbarna la högre bud än Brynäs.

Dessutom hade Larsson flera NHL-lag som bjöd på honom men han ville ha en större roll. Så det var väl därför han gav upp Nordamerika. Han har ju trots allt spelat där i 11 år så finns ingen skam i att vända hem efter nästan 500 matcher i NHL.

Frågan på varför man avslutar drömmen så snabbt är väl mer relevant för Jonathan Dahlén. Han måste ju slå alla rekord vad gäller att ”ge upp sin NHL-dröm” om kan vänder hem igen nu. Makalös spelare, missuppfatta mig inte. Men lite ironisk att en Timrå-supporter är skeptisk till att ge upp en NHL-dröm.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alfred : ja ni kan ju inte ha högst budget av alla igen och sluta 13:e. Oslagbart rekord det 😀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Verkar som retandet gick hem direkt.....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
redhawks
oskars
får kvala
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alfred : Rykten säger att han inte klarade medicinska undersökningen när han skulle signa för pens, hört nåt om det? Har det något att göra med hans få spelade matcher senaste åren?

www.hockeybuzz.com/blog/Ryan-Wilson/So-Johan-Larsson/177/118143
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: haha mycket möjligt, kanske kan trilla dit något mål framåt ibland. Annars 0-0 o vinna på straffar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charles: visst är det lite kul med rivalitet mellan Brynäs och Timrå, men grejen är väl den att med dom här trupperna så hoppas åtminstone jag att vi kan lämna några småländska lag bakom oss!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Växjö? Tycker de har iaf en topp-6 backsida i serien, med två backpar som håller toppklass. HV kommer få in Strålman (eller likvärdig), så tycker de är hyfsat stadiga där också. Örebro är spännande, har inte stenkoll där men Holm och Berglund är två fina värvningar. Men visst, Malmö ser också väldigt svaga ut, dock en bättre målvaktssida.

Om man synar er backsida så tycker jag LaLeggia är en säkerhetsrisk i 5v5, var inne på överlägset flest minusmål förra säsongen (63, varav 61 i 5v5), hittar inte någon som varit inne på fler med hjälp av SHLs statistiksida. Erixon har inte varit bra någon av hans tre säsonger i SHL. Eronen o Stenqvist aldrig spelat i SHL.. jag hade iaf varit orolig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alfred : jag hoppas ni hittar en målskytt också annars blir det tufft. En gång i tiden skanderade AIK-klacken "fuck off boring Arsenal". Blir det Brynäs i år?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jättesvårt att säga men titta på Josefsson, typ samma snitt innan NHL sejouren. 0.20 hade han på sina år och ändå kommer hem och gör det bra.
Hoppas att ligger på 35-40 men är väl inte poäng han är riktigt bäst på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lite kul att se klassisk kukmätartävling mellan fansen här :P

tänk såhär vi är 2 lag som slogs i botten förra säsongen som har trupper för att göra rejäla lyft iår om det händer vet vi inte men kul att kunna vara med och konkurrera i större grad på pappret i alla fall. Skål till oss alla ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alfred : och hur översätter du det i SHL-poäng?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: Är väll en dröm att spela i Brynäs? Vann ju ändå SM-Guld sist
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johannes Hedberg: ja spännande namn men illavarslande o återvända till SHL trots anbud från NHL. Varför avsluta drömmen lixom? FBK vek in årorna, varför det? Var han inte för spetsig för Luleå? Dessutom skadad och få matcher senaste åren. Aja intressant blir det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: 0.27 i snitt utan pp-roll och och 3-4 line i 10 år
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johannes Hedberg: Det är ju inte självklart att en spelare som haft en utpräglad defensiv roll dom senaste 10(!) åren går in och dominerar offensivt i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johannes Hedberg: Helt ärligt har ni genomgående ett starkare lag än oss, no doubt. Ni är klart starkare på backsidan och målvaktssidan är inte ens en match. På förhand. Forwardssidan går dock med liten marginal till oss kan jag tycka. Wedin är f.ö med stor sannolikhet redo redan i premiären men som senast månadsskiftet sept/okt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johan Larsson spelade totalt 43 matcher ifjol. Han var väl skadad första halva av säsongen efter att ha skadat armbågen i slutet av förra säsongen. Han har missat lite matcher de senaste säsongerna, det stämmer… men det är inte ovanligt när man spelar 82 matcher på en säsong.

Det är svårt att säga vem som är bäst av Lander och Larsson. Men Larsson har bättre meriter. Att han inte skulle kunna producera i SHL är rätt korkat sagt. Redan som 18,19-åring gjorde han nästan 40 poäng och var tongivande när vi vann sm-guld. Får han spela i förstakedjan med Rödin och Timashov så kan han var med uppe i toppen av poängligan. Precis som Landet om han spelar med Pettersson och Wedin (när han väl är tillbaka)

Larsson hade alltså 21 poäng på 43 matcher i världens bästa liga den här säsongen, och då spelade han bara i tredje och fjärdekedjan, och aldrig i PP. Jag är inte orolig över vår vår målskörd den här säsongen.

Ni har Pettersson, Lander, Wedin, Hanzl

Vi har Larsson, Rödin, Timashov, Palve

Bakom dessa har ni väl Hartman, Halloran, Blomqvist Alvarez och Lundin

Vi har Björninen, Scott, Eklind, Olesen och Ölund.

Jag ser ärligt talat inte varför Timrå skulle göra så många fler mål än Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: Finns ju fler spelare på marknaden.
A strong two-way player with good hockey sense and on-ice vision. Not overly flashy or technically skilled, but Larsson works hard, passes the puck well and is very valuable in all zones of the ice. A true team player with some nice offensive upside too. Decent skater, but could be faster. Leadership qualities.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Walle2: Ingen tar åt sig av ditt bebis retande. Timrå, Brynäs, Skellefteå mm kan räkna upp mängder av spelare (inkl snuttis) som har gått dess egna hockey-akademi och lyckats blivit NHL sjärnor, KHL sjärnor, OS mm.


Hur många har ni?
Nä just fan.. ni har inga egna juniorer på elitnivå, alla som föds i Umeå går till Modo kom jag på..
Lycka till med era sponsor amerikaner i år… igen…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Hehe,den har vi ju inte hört innan.. 😱
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: Räcker väl med att de gör ett mål mer än de släpper in? =P
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johannes Hedberg: har dålig koll på Larsson men han verkar vara en defensiv center som inte gör så mycket poäng. Jag trodde Brynäs var ute efter en sniper? Kul ändå att han är tillbaka hos er och nu lär ni släppa in minst mål i ligan. Som det ser ut kommer ni också göra minst mål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johannes Hedberg: rätt ok poängsnitt för en tvåvägsspelare, absolut. Du refererar till AHL och det är ju ett schysst snitt men det var ju 7 år sedan han spelade där? Dessutom dalar antal spelade matcher per säsong. 73, 62, 52, 29 och nu senast 14 matcher i caps. Skadebenägen? Blir säkert en bra värvning men finns vissa frågetecken?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Depression: HV och Malmö
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johannes Hedberg: Tyckte du precis beskrev Lander, plus att han faktiskt hade över en poäng per match in 3 säsonger i rad innan han körde KHL istället. Plus att Lander varit en favorit hos de olika förbundskaptenerna och gjort avtryck i både VM och OS(visserligen nu utan NHL stjärnorna).

Med det sagt så är Johan Larsson en riktigt grym värvning i SHL, om han kommer vara bättre än Lander? Ja det kan han säkerligen vara i slutändan, tiden får utvisa helt enkelt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Något färgad kanske men tycker vi besitter en bra backsida. Svensson överraskade alla förra säsongen, Tre Kronor-debut dessutom. LaLeggia något svag defensivt men vägde upp det med att sluta som tvåa i backarnas poängliga. Eronen en erkänt stabil topp 2 back i Liiga. Stenqvist utvecklingskurva är imponerade. Strömberg är försvarsgeneralen själv. Tim Erixon blev bättre och bättre ju längre säsongen gick och har många år på hög nivå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Depression: jag avundas inte er målvaktssituation riktigt även om det ser starkt ut på papperet. Båda kommer ju räkna med att vara förstemålis så det är upplagt för konflikt. Rautio är ju värvad till oss som backup men med otrolig rutin så känns stabilt att ha han på bänken som kan hoppa in och avlasta. Ni har lagt mycket krut på målvakterna vilket visar sig nu när det ser otroligt tunt ut på er forwardssida. 14 bäst skulle jag säga. Ni ska in med mer spets men räkna med att topplagen kommer att stå före i kön så bredd kanske det som blir kvar o värva för er del.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Snuttis ägde upp KentääJesus, det är bara bitterheten som talar. 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Depression: På rak arm kan jag klämma i med HV, Malmö och Örebro. Ja även Växjö faktiskt. Men målvaktssidan är på förhand 14:e, det håller jag med om. Och visst, med den inräknad är vi i bottenskiktet försvarsmässigt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: han har faktiskt ett rätt okej poängsnitt för att spela mestadels i fjärdekedjan, han har väl snittat runt 20 p/säsong. I AHL (när han spelade där) var han nästan 1 p/match.

Sen är han duktig defensivt och är förbannat tuff. En drömcenter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Walle2: Men snälla lilla vän, vad har jag sagt? Du är vilse, det här är SHL. Schas
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Ja alltså det är ju inga dåliga backar vi fått in, snarare kreativa. Vi får hoppas på att Ante och CO har en spelidé utefter materialet helt enkelt. Likt Oskarhamn hade förra säsongen med en rätt tungt utdömd backsida på förhand. Då kan jag ändå känna att våran backsida nu bör kunna prestera minst lika bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Walle2: Ok, då vet vi
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tycker inte våran backbesättning är så dålig som de flesta påstår. Visst är den skör utifall någon går sönder men får vi in en till back så är jag inte orolig. Det är mer upp till Ante att hitta ett spel som alla är trygga i. Det är lättare att spela enkel än kreativt också så har hellre kreativa spelare i truppen, vilket det inte kommer vara brist på, speciellt om Dahlén ansluter. Vi har bra centrar som kommer ta stort ansvar defensivt också. En tydlig spelplan är det som Timrå behöver som passar truppen annars spelar det inte roll vad vi har för backar. Jag känner på mig att vi kommer överraska.

Med spelare i truppen så som Lander, Hanzl, Wedin, Pettersson, Laleggia och strömberg. så tycker jag det är lite märkligt att så många tippar oss i botten. Det lär väl visa sig. Kanske får äta upp det men jag tror på den här truppen med Ante vid rodret. Kommer dessutom Dahlén så kommer många få äta upp sina tabelltips. Det är jag fullständigt övertygad om.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tycker verkligen inte det. Men hör gärna vilket/vilka lag du tycker är sämre. Sen måste man ju väga in målvakterna i ett lags defensiv, och där tycker jag verkligen ni är 14e bäst.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: Jo jag är väl en av dem som kliade mig en aning i skallen över valet av Rautio. Men å andra sidan var det nog nödvändigt med en billig lösning för att kunna väha råd med hemvändarna, vi hade jubinte haft rn chans på Dahlén nu ens till exempel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: det känns viktigare med en stabil back än ytterligare spets framåt! Vi kommer åka på skador, man minns ju Diddes fingerskada!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Hm.Snutte oprövad i SHL misslyckad i NHL. Passar nog bäst i HA.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Depression: Vi har 6 backar som är allt annat än 14:e bland övriga lags topp 6. Erixon, LaLeggia, Stenqvist, Eronen, Svensson och Strömberg. Vi är dock numerärt tunna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Khall92: har dålig koll på Johan Larsson. Är det dom defensiva egenskaperna som hållit honom kvar i NHL så länge? Hans poängproduktion är ju inget att hänga i granen direkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja bakåt är vi starka. Kan man släppa in 4:e minst mål med backar som Mylläri och Berlund så ska det bli intressant o se hur lite vi släpper in i år. Det är offensiven som är frågetecknet!

Ni får se till att spela mycket i anfallszon. Kan tycka att ni borde värvat en mer etablerad första keeper, då hade jag inte varit lika tveksam till er defensiv!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: men bäst betald någonsin i Brynäs, 310000! Det hade väl Jonte Hedström i Timrå? 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Depression: Vi får väl hoppas på Dahlén in, så kanske vi inte behöver vara i egen zon så mycket. 😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tillåt mig tvivla på det. Med bara en breddback in måste ni ha ligans 14e bästa defensiv. Det kommer man inte topp 6 med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Depression: Ja jag jämför stats mellan två spelare som är känd och värvas för sina enorma poängskörder. Knappast det nägon av dom är värvad för i första hand.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: Grattis till en riktigt bra värvning, hans poängmässigt bästa säsong i NHL bakom sig, ni kommer bli bra det råder det ingen tvekan om, jag älskar er värvning av Björninen, hoppas vi får bra säsonger både Brynäs och Timrå, de ser spännande ut helt klart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: Eran målvaktssida går ju inte av för hackor heller direkt. Där är ni nog topp 3.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tror vi är utanför topp 6 dock. Behövs minst en spets till för att nå dit. Timrå och Brynäs kommer göra bra säsongen (ur Brynäs & Timrå ögon sett).
Ni har en offensiv av högsta kvalité och vi står för defensiven av samma kvalité!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Dummaste indeed. Du behöver inte "tro" något.. Det är väl bara att kolla hans stats och jämföra? Det är ju inte som att han inte fått chansen?
Kommentera

« · 2359210 · »