1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580587 inlägg · 6216 ämnen

Forum

2694379 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
solbacken: Själv vill jag inte se nån revolution grundad på tyckande på HS. Vi är som påtända bävrar som låter signaler gå från hjärtat till hjärnan… eller tvärtom… utan att passera gå.

Däremot tröjorna är en hjärtesak. Låt det stanna vid det vid motioner o tyckande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Fan, kanske vore något för SHL med? Bäst av 3 kanske.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:
Själv lyckades jag med att bli medlem vid årsskiftet, var inte lätt att bli det, fick aldrig något svarsmail med kod. Provade i flera månader innan det lyckades.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Horribelt å se DIF:s försvarsspel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: medlem har jag varit i många år. Känns som en självklarhet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:
Agera för som medlem har vi rätt att ställa krav, vårt sätt är att lämna motioner samt ställa frågor på årsmötet. Dessutom kan vi ställa krav på flera möten eller annan informationkontakt under säsongen.
Ställ krav på löpande medlem, det är annars inte lätt
Att komma ihåg när det går ut. Bör ju gynna föreningen som får flera medlemmar som betalar avgiften.
Vi vill ju bara ha en förening som har framåtanda och vill utvecklas.
Heja Timrå- stöd supporterklubben.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: japp bronsmatch. 1 avgörande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Jo det känns som att mycket behöver moderniseras! Vi får sätta vår tilltro till Innala och att han står för ett nytänk inom föreningen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: kan väl tänka mig att styrelsens kontakt med fansen historiskt till det mesta är en uppsjö av klagomål och saker som sägs i affekt från oss fans, som kanske lämnar dem opepp på dialog..

Däremot har väl jag alltid konsumerat allt kring Timrå IK medialt , men har ju aldrig haft någon som helst uppfattning om styrelsens arbete. Hur styrelsemedlemmarna resonerar kring sakfrågor, vilka dom är mer än namn på hemsidan, eller vad de ens gör.

Någon livechatt, lite intervjuer och artiklar med styrelsemedlemmarna hade ju inte varit fel. Att hänvisa till individuell mejlkontakt är inte att vara tillmötesgående mot fansen.

Vad har Robban Carlsson bidragit med hittils tex? Finns säkert flera fina nyhetsvärden de kan förmedla med liten effort.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Spelar man bronsmatch i Liiga? Ser att Kalpa spelar just nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Ja det är möjligt att det hedrar honom. Jag vet inte jag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ett riktigt nyktert och myyyycket välplacerad mitt i inaveln på honom och man blir ännu grinigare när någon uttrycker sig på detta sätt!!!!! De är ju vi som supportrar som är Timrå IK 🇺🇿😎 o de bör den så kallade styrelsen begripa även om dom inte vill att vi ska bry oss men oss verkar dom helt skita i att vi har sunda o välgrundade åsikter om vårt älskade Timrå IK 🇺🇿😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Vadå fokusera på laget? Laget är inte nånting vi kan påverka. Vet du ens vad en supporter är? Såna här saker som tröjor är nånting vi kan påverka. Det handlar om hur vi vill att klubben ska framställas. Sånt måste alltid få ta plats i diskussionsforum. Timrå IK är inte bara ett antal spelare som åker runt på isen. Timrå IK är så mycket mer. Folk tycker uppenbarligen denna fråga är viktig, och det gör mig glad att folk får upp ögonen för medlemskap och dess innebörd samt att man engagerar sig i klubben.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: ja och du hatar verkligen folk som har åsikter utanför din box. Ska vi sitta tysta till premiären? Surar vi för mycket? För lite glada facebook-gubbar? Ja ers höghet, klart du ska få bestämma innehållet här som vanligt. Mycket gnäll på dig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: vill ju ändå säga att det är väldigt snyggt av Octagon att bemöta och besvara kritik och åsikter här som styrelsemedlem. Hans närvaro här är väl största markkontakten en styrelsemedlem visat på länge, oavsett vad vi tycker om hans svar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon: Om du på riktigt är en del av styrelsen blir man ju lite nedstämd. För helt ärligt motsvarar du alla fördomar många av oss supportrar har om Timrås styrelse. Nedlåtande, nonchalant, arrogant etc. Det du skriver är ju lite att visst, motionera och försök påverka ni. Men vi skiter i det
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Respekterar din åsikt men håller inte med dig dock. Varför ska vi inte pusha för någonting 90% av supportrarna vill? Det är väll ändå ganska relevant, ska vi diskutera vem som är bäst på golf i laget istället kanske? Om inte vi någonstans kämpar för det, kommer det troligtvis aldrig hända något med tröjorna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Det är ju en marknadsföringsstrategi från kommunens sida. Ett sätt att samla positiva saker i Timrå (kultur, natur, sport och samhälle) under för spridning i sociala medier. För att locka till sig invånare.

Ett bra initiativ i grunden. Personligen har jag inget emot det alls. Kanske inte det snyggaste på tröjan, men heller inte anskrämligt.

Dom finns på instagram under @fromtimrawithlove - kan vara värt att kolla upp.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon:

Att sedan Octagon skriver
" Som sagt - släpp tanken på motion om detta och vila i att vi vet att ni vill att tallarna ska ta större plats"

Är högst anmärkningsvärt, vill ni bara ha motioner som faller inom era referensramar?

Får man inte motionera om vad man vill, hur många gånger man vill?

Här kommer lite som ni borde fundera på som inte borde kräva någon motion.


1. Bygg ut entren mot e4-an. Långsidorna går ju inte att göra mycket åt.

2. Sätt upp ett svart innertak, ett rostigt innertak känns inte 2024

3 Fräscha upp logerna, dom har ju trots allt en guldklocka nu.

4. Allmän städning och borttagning av klotter, dela ut lite arbetsordrar till vaktmästarna att peta med under sommaren.

5. Tvätta av SPAPS-hjälmen och måla gubbarna. Kanske Timrå brandkår kan åka förbi och spola ren den.

6. Stäng av norrgående trafik efter match, dubbla filer ner ända till hockeyrondellen.

7 Snygga till väggen bakom västra stå. Kanske NHC kan göra nått grafiskt.

8. Uppgradera spotlighten, den befintliga måste ju vara från WW2.

9. Anställ en ny kock. Maten i restaurangen är inte 5+

10. Eller varför inte tillsammans med Sundsvall och Timrå tillsammans med näringslivet jobba för en ny arena inne i Sundsvall.

I Övik har man snart ett beslut på en ny multiarena för 250 miljoner. 35.000 invånare att ställas mot 110.000 i 060-området.

Roland Engström har några bra synpunkter. www.st.nu/2024-03-21/borjar-tvivla-pa-om-timra-kan-vara-ett-shl-lag-over-tid/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: "From Timrå with love" är tydligen någon hittepå slogan som hängt med ett tag fastän ingen vet vad som egentligen menas.
Låter ju mer som titeln på en porrdokumentär än något som har med Timrå kommun att göra.
Vet inte vad kommunen betalar för att få med den? men man får ju hoppas att det är en rejäl slant iaf.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Å andra sidan har väl Timrå hetat "Sundsvallslaget" de senaste tjugo åren i riksmedia? Ingen större skada skedd om dom börjar benämna oss som "Tallaget" eller "Medelpadslaget".
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: skicka in en motion på det!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ett jävla tjat om dessa tröjor!
Fokusera på laget istället, för mig får de spela i Åsa Nisses pyjamas bara de vinner!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: känns snarare som det är klubben som tappat fotfästet med insikten att dom ska verkar för oss. Vi som är klubben. Kommunen verkar inte vara det svarta fåret som Timrå IK försökt måla upp en bild utav i flera år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: jag kan inte någonstans tolka att kommunen ens skulle motsätta sig klubbmärket istället för texten, jag uppfattar det som något som bara rullat på utan klubbens motsättning.

Svårt att veta om inte klubben förklarar vidare, finns någon rimlig anledning kan man väl informera om det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon:
Känns som att kommunen har hybris i ärendet.

Tycker det är patetiskt med att inte Timrå IK inte tillåtas ha Klubbmärket på bröstet som alla andra klubbar i SHL har.

Förstår inte riktigt syftet med det.

Sedan det här med "from Timrå with love" vad fan är det för skit ? Och på Engelska till på köpet. Det är ju fan hybris på uppåttjack.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: vi får skicka in en motion om att alla motioner ska publiceras på Timraik.se i sin helhet med beslut och svar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ÅlliJåkkinän: Nu läste du mig (möjligen medvetet) helt galet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Tyvärr är idrottsföreningar i sverige något av en cirkus, om det inte står i stadgarna så blir det väldigt mycket upp till styrelsen att hantera medlemmarna på ett lämpligt sätt.

I ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar finns det tydliga lagkrav där t.ex. motioner ska bifogas i kallelse och styrelsen svars ska finnas med osv.


För övrigt en intressant grej i stadgarna: "Valbar till styrelse och valberedning är röstberättigad medlem av föreningen. Arbetstagare inom föreningen får dock inte väljas." Tror därmed att styrelsen gjort fel om Lars suttit kvar som ordförande och samtidigt varit avlönad Klubbchef/VD.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ÅlliJåkkinän: Jag ska skicka in en motion på att medlemskapet skall ha automatisk förnyelse. Det har definitivt hållit mig undan rösträtt genom åren när man hamnat fel i tidspannen för rösträtt när man inte orkat krångla sig genom Timrås förlegade webbformulär för medlemskapet.

Årsmötet hålls ju alltid när man är naiv och hoppfull inför en säsong. Det borde hållas i slutet av säsongen när man alltid är som mest upprörd, haha!

Sen kan jag bara stämma in hos den som tipsade om ChatGPT. Där kan alla, även de som är kassa på att formulera sig i text be chatten "Jag vill formulera en motion till Timrå IK:s årsmöte. Förbättra denna text: *förslag på motion*" Så får man jättebra hjälp i formulering och strukturering.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Missimurpen: Det är ju kaffepengar man säljer ut sig för....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Timrå IK vill inte ha aktiva medlemmar. Då får de inte jobba i lugn och ro. Allt rullar på i samma hjulspår säsong efter säsong. Enklast så. Räcker ju att se reaktionen från HS-profilen som påstås sitta i styrelsen. Allt vi gör är onödigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon: Skillnaden är att vara medveten utan motion än att jobba utifrån ett medlemsbeslut utifrån en motion. Jag har jobbat i styrelser där medlemmarna beslutat frågor som styrelsen har blivit tvungna att jobba med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För alla som funderar över att lämna in motioner:

12§ Motion från medlem
Förslag från medlem som ska behandlas av årsmötet ska vara styrelsen till handa
senast den - - 1 juni - - . Styrelsen ska till årsmötet avge skriftligt yttrande över förslaget

Kan man inte börja publicera motioner? Ur senaste årsmötesprotokollet från hemsidan kan man ju till exempel läsa:

− Medlemsdemokrati
Årsmötet beslutar att avslå motionen.

Haha, jaha liksom? fler skulle nog bli motiverade att både bli medlem och skriva motioner om själva processerna och motionerna lyftes fram för fler att se och ta del av.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon: varför skrev ni nytt avtal med kommunen om ni är medvetna om ett stort stöd för tallarna? Nej, att lämna över denna fråga på er känns bara livsfarligt. Nu vet vi faktan och allt ni sagt tidigare framstår som smått otroligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon: Förstår din tanke, men det finns faktiskt ett syfte med att ta beslutet att medlemmarna vill ha Tallarna på bröstet.
Sen är det upp till Styrelsen att behandla frågan så att medlemmarna förstår hur snabbt det går att få till och vad det i så fall skulle innebära.
Att ta beslutet i år kan fortfarande innebära att det tar 15 år innan det blir möjligt pga eventuella avtal.
Om det är tillräckligt viktigt för medlemmarna kan man säkert hitta ekonomiska sätt att komma ur de avtalen. Men det viktigaste är att medlemmarnas beslut kommer till styrelsen och att de utför besluten utifrån de förutsättningarna som finns samt förmedlar dessa till medlemmarna.
Om medlemmarna vill att Timrå lägger 50 miljoner för att tallarna ska finnas på bröstet ska styrelsen arbeta för det.
Sen att det är rent idiotiskt är en helt annan fråga. 😉
Att sitta i styrelsen i en elitförening är en fantastisk bedrift och uppoffring som också ger en del tillbaks.
Så vill avsluta med att ge ett kudos för det arbete ni gör. De som varit i samma situation vet vad det innebär och vad det krävs.
Extra kudos att du är här och bryggar mellan HS och styrelsen(aka klubben)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Missimurpen: Ska förtydliga mig. Motioner är bra - kör på! Jag ville bara framföra att detta är en fråga som Timrå IK redan är medvetna om bara så att man inte tror att det krävs en motion för att detta ska nå Timrå IK. Tar ju lite tid och kraft att skriva en motion. Bara ren omtanke.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Missimurpen: Kör på!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon: Varför skriver man avtal med partners som inte vill hockeylaget Timrå IKs bästa? Jag förstår att det är business och vissa saker behöver man "offra" för att bedriva elitverksamhet, men i en värld där partners, som uppenbarligen sponsrar klubben och vill väl så förstår jag verkligen inte hur man inte kommit till insikten under 15 år att klubben ska ha sin logga på bröstet. För mig är det otroligt knepigt, utan att veta detaljer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon: Håller inte med. Märkligt att uppmana att medlemmar ska avstå från att skicka in sina motioner för att det är ”meningslöst”. När ny information tillkommer som nu kan man anpassa sina förslag och motioner för att få ett mer exakt förslag som står i linje med vad klubben måste ta i beaktning som du nämner.

Jag tycker det är helt rätt att skicka in motioner som detta, som är både relevant och aktuell kring frågor som medlemmar känner sig berörda av, trots att det har tagits upp tidigare.

Av utkastet av motionen som nämns skulle jag gärna lägga till att Timrå IK ska aktivt verka för att få detta till en verklighet, då vi vet nu att detta kan diskuteras med kommunen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Labban: Definitivt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Octagon: Med all respekt, en motion är väl en demokratisk rättighet att kunna framföra i en förening oavsett utgång?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Gorkyman: Avdelning breddvärning.
Men de som kan vara spännande med en sådan värvning är att Kimmo/Jokinen tagit del av scoutingen och sagt dom vill ha han. Så dom vet kanske något inte vi vet
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
jens_88: En riktig poängspruta Stenman ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
{Zäta75: Tanken med motion angående tallarna på tröjorna är tyvärr både onödig och meningslös. Först och främst är styrelsen helt medveten om att det finns ett starkt stöd för en sådan förändring. Vi ser över den frågan. I den mån frågan hänger ihop med olika avtal med olika partners förutsätter en förändring att man kan komma överens med dessa berörda partners. Vilka avtal som eventuellt berörs är dock inget vi kan diskutera öppet.

Som sagt - släpp tanken på motion om detta och vila i att vi vet att ni vill att tallarna ska ta större plats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Oj läste inte ordentligt innan, såg att det redan var föreslaget. Jaja, då är vi iaf 2 som tycker ärmarna är en bra plats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag tycker Timrå kommun och Sundsvall kommun slår ihop och blir ett stort jävla Timrå istället. Sundsvall varade i 400 år men nu krävs det drastiska åtgärder. Vi bygger arena i stan och precis alla blir nöjda och glada inklusive Giffarna som får byta namn till GIF Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Ja skriv kräver istället för överväga. Och skriv också gärna att vi är de enda i SHL som inte har klubbemblemet på vårt bröst som argument.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Missimurpen: Vore det inte lite tufft att ha TIMRÅ längs med en av armarna?
Kommentera

2694379 · »