1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27

2008854 · » Till forumet


Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Drömmen vore ju Hållander!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Tack för informationen .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Ja vi har en plats kvar.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Kan man låna fler Ifrån SHL ?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Lånen gäller mellan SHL och HA
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Dahlen ,Fjellström, Nässen
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Timrå har bara 2 lånade spelare.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Hur var det,, Timrå har 3 lånade spelare .
Kan man låna fler ?
Har man råd att kontraktera en till , och vad ..forward eller back ?
Timrå kan troligtvis endast låna ut spelare och inte göra dig av med någon , alltså inga pengar att spara till nyförvärv .
En back vill jag ha in , det beror på hur länge Lööke blir borta .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Rytter: Tack! Sedan att han får fortsatt förtroende trots att det gått dålig en del av en match är väl inte så konstigt. Jag tror att det finns vissa tankar om att han kan blixtra till och göra mål trots en lite sämre match, det har ju hänt förut.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Sen är jag väl lika tveksam som du att Nubben skulle ha han på radarn, men jag blir mer än gärna överaskad som sagt. Modo eller Björklöven är.mitt tips i så fall. Nubben skulle nog snåla om det blev lite budgivning.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
josha840: Sen känns väl inte HA som en alltför orealistisk tanke ändå. 4 poäng på 17 matcher i Österrikiska ligan. Nog känns det som han skulle må bra av att hitta sitt spel och sig själv i HA igen.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Linkovich: Ja förjävligt, å han som varit riktigt het å steppat upp nu mot slutet! :(
Hoppas Nubben drar i Liss, vi lär nog behöva förstärkning. Alternativt att han som Sputnik säger överraskar med en ny Lavoie värvning.

(Eller Ledin, right Småland) ;)
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
josha840: Man blev ju lite förvånad när Nubben rodde hem en spelare av Lavoies kaliber säsongen 17/18. Han får gärna överraska en igen. ☺️
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Jag skulle hoppa högt av glädje om Olle Liss skulle bli aktuell för Timrå. Jag tror dock inte det är realistiskt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Charlie2: Helvete illa. Han är en viktigt lirare för oss :(:(
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Hjärnskakning på Lööke }:(
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: Olle Liss får gå från sitt lag i Österrike. Kan det va nått för Timrå? Hårt jobbande spelare har vi men skulle få en skarpskytt som är farlig kring målet likt Dahlén.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Rytter: även Foppa hade sina mindre bra dagar.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Rytter: Håller med dig till stor del. Hela TImrås offensiva existens ligger på Dahlens bord. Det finns en stor fara med det då vi, som jag sa tidigare, blir beroende på hans "spelhumör".
Idag är det på ngt sätt hans ansvar att leverera poängen, det visar med all tydlighet den coaching du nämner.
Den är på gott och ont....
Sebbe är väl den enda som jag tycker visar eget ansvar att producera. Känslan är att de flesta andra väntar på pass eller poäng från Dahlen.
Vet ej om detta stämmer men det är min känsla.
Detta är alltså ingen kritik mot Dahlen på ngt sätt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Ingen Ohlsson eller Lööke på träningen idag. Njae har ingen bra känsla inför imorgon. 😬
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Timråik123456: Alla spelare kan få kritik ,, även Dahlen .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Hassan:

Bra logik, bara för att man varit bra i tidigare matcher och gjort 32p på 22 matcher så kan man inte vara oinspirerad och trött i en match och få reducerad istid i denna då man inte presterar.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Rytter: Ja just det ja. För 32 poäng på 22 matcher är ju ganska dåligt av en oinspirerad spelare som åker och gömmer sig. Dessutom finns det kanske en liten liten risk/chans/möjlighet att motståndarna matchar andra gubbar och har en annan strategi mot Dahlén jämfört med typ Wahlgren, Berglund osv....

Gå du tillbaka ut och skicka på lyktstolpar igen istället.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Fast skillnaden med dig är att du ger dig på samma 2-3 spelare varje match och säger att det är deras fel att andra delar i laget har en sämre dag. Du menar på fullaste allvar match efter match att det är Dahléns fel att vi förlorar? Lägg av det här nu.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Timråik123456: Om du inte har läst på denna sida de senaste åren så klagar man på allt och alla , så varför skall inte jag kunna också få göra det .
Jag gör en fråge ställning och ni bemöter den med er frågor och intryck på spelare .mm
Jag klagar inte , försöker var objektiv vad jag ser och läser .
Dahlén är en spelare som alla andra laget .. inget märkvärdigt med honom ,och han är mycket bra för det mesta.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Woody:

Tror definitivt att han motiverad av att spela i Timrå och vill prestera. Det jag mer ifrågasätter är coachningen i gårdagens enskilda match, ska man dela ut denna istid bara pga namnet bak på tröjan istället för att se hur man presterar i matchen, du får säga vad du vill men en spelare som inte orkar jobba hem i defensiven och fuskar i närkamper kallar jag iallafall omotiverad och oinspirerad i den matchen. Jag säger inte att han skulle bänkas, utan kanske att istiden skulle delats ut på fler spelare. Kanske byta omgivning i några byten för att få till en förändring. För att skicka signaler till honom och övriga.

Så min fråga tycker jag är relevant, ser man som coach till lagets bästa eller handlar det om att låta Dahlen göra poäng och spela för att hitta glädjen och man offrar några % i lagets prestation medan man söker efter detta? Kan vara ett genidrag i slutändan men kan även vara idioti, poängen nu är viktiga.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Rytter: Men vad ska kritiken leda till? Att han bänkas? Föga troligt. Vi hade två sjuka i hår och en tredje klev av med känning. Mycket möjligt att fler inte var hundra. Eller bara en dålig dag. Jag tror inte en sekund på att han skulle vara omotiverad. Kanske spelas han ibland för mycket snarare, det blir liksom lite för utspätt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Rytter: Säg inte så om våran gullbubbe, dövikspelle
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Tikkare:

Fast det är ju rätt att ge kritik efter matchen igår. Han var osynlig och oinspirerad det jag såg, trots detta fick han näst mest istid av forwards, går poänglös trots mängder av tid i PP, spelade ju nästan 2 minuter i 5 mot 3, och har -3 i statistiken. Den kedjan har problem i defensiven det är solklart.

En spelare av hans kaliber som ska dominera matcher måste ju få ifrågasättas när han får allt förtroende men inte levererar. Eller får han spela och prestera som han vill bara han får tillbaka glädjen?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Jag börjar undra om du började titta på Hockey och Timrå inför den här säsongen. Du klagar på allt och alla speciellt Dahlén. Har den grabben gjort dig något så att du alltid ska uttrycka dig negativt om honom? Du såg inte ens matchen men lyckades ändå hitta något och att klaga på honom. Helt otroligt. Jag tycker Dahlén går in mer och mer i kamp situationer och enligt mig var en av dom med mest vilja igår. Lägg av med detta klagande på Dahlén. Han är faktiskt är en av våra bästa spelare.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Jag tror att mycket av våra böljande instatser kan härledas till att vi har ett ungt och oerfaret lag.

Följande är spekulation men jag tror att många kanske inte har förstått vad som krävs för att hålla en hög lägstanivå och ständigt leverera en lång lång säsoong. Madsen är däremot en spelare som verkligen gör det. Jag anser att han har varit vår bästa spelare under säsongen, som hållit högst lägstanivå och som varit mest pålitlig. Han är gammal i gamet och förstår vad som krävs dag ut och dag in. Detta innefattar att utföra sin roll på bästa möjliga sätt, ge allt i varje byte och göra noga avvägningar under spelets gång. Det sistnämnda är något som han kan göra genom att ha samlat på sig en mängd rutin under årens gång. Detta leder mig in på att man...

...som ung spelare måste få testa sig fram och göra ett par misstag för att lära sig för att fortsätta utvecklas. Detta tar sig uttryck i att inte alltid välja det säkra alternativet. Exempelvis Lerbäck som vänder bakom mål en gång för mycket, eller Lööken som testar en dragning på blå. Vi måste ha tålamod med att vi fortsätter göra misstag i enskilda situationer.

Däremot ska man kräva att man lär sig från dessa misstag, och att man alltid ger 100%(som Madsen), att man kommer väl förberedd, att man käkar/sover ordentligt. Det handlar om att ge sig själv bästa möjliga förutsättningar för att kunna leverera, även fast det eventuellt innefattar ett och annat misstag på isen.

Vad har detta för betydelse, eller snarare inverkan för årets upplaga av Timrå då? Jo jag tror att många spelare fortfarande håller på att lära sig detta, lära sig sitt spel, sina begränsingar etc. Förhoppningsvis ser vi resultatet av detta i slutet av årets säsong där vi spelar som ett mer homogent lag med högre lägstanivå.

Ty högstanivån, den tror jag är jääkligt hög...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: har du aldrig en dålig dag? Är du muntergöken som går med lilla ryggsäcken bakom full med äpplen och annan frukt. Dricker lättöl som starkast, vänder och vrider på matvarorna för att tjäna nåt öre.? Du såg inte matchen säger du? Då tycker jag man inte lägger in ett inlägg och dömer en spelare som Jonte. Tror du på fullaste allvar att han är divig på nåt vis? Nää..kamma till dej grabbhalva eller vad du nu är. Skämmes!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
JanneH: För att glömma gårdagens match så kan vi åtminstonde glädjas med wedda som går mot NHL debut.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Knylan: Ja man lär ju inte lira Ohre på fredag i toppmötet men nog vore det väl rimligt att ge Bratten lite vila nån gång.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
SMÅLAND: Keep up the spirit! Let it poor! 😂
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: Det är bara att inse fakta kring Dahlen.
Att han spelar med oss och inte på högre nivå, finns naturligtvis en helt rimlig och självklar anledning. Ge honom tålamod att bygga upp fysik och det mentala så kommer han säkert igen.

Just tålamod är det tydligt att supportrar i allmänhet saknar.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp:
Kan då inte se att han sprider dåliga vibbar i TIK, tror personligen att det läggs för mycket focus på honom.. Han är sjukt bra, men motståndarna lär sig att eliminera honom så han måste försöka hela tiden ligga ett eller ett par steg före...

Det är som en inne i MoDo boken antyder:
"Löven är sååå sjukt kassa, det är bara tack vare Cannata de ligger i topp!..
Visst beror det mycket på honom!.."
Man vinner inte matcher bara med honom i målet..

Vi lyckades tex grusa BIKs PP rätt bra igår och stå upp mot deras genomspel som de alltid praktiserar, om jag inte tar helt fel så släppte vi bara ett (1) skott på mål i tredje..

Nu ser jag framemot ett bra och spännande match på fredag..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Jag har väldigt svårt att tro att han är en surdeg i laget. Det finns inget som tyder på det, men om detta vet vi inget.
Däremot så är Timrå osunt beroende av hans spelhumör. Jag har ju insett att Dahlén är milslångt ifrån NHL klass, så är han inte på topp så är han inte bättre än ngn annan i min värld.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Släpp det här förbannade underlaget igår!
Nu ser vi framåt kamrater!!!👍🏼
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Jag har svårt att tro att Dahlen skulle sprida negativitet då han är en av de spelare som uttrycker sig mycket då det går riktigt dåligt eller bra. Har sett han slå av klubbor i isen efter förluster men även le stort när andra i laget gör mål.

Någon som sprider en negativ vibb kan vara Wahlgren med sin totalt ointresserade spel.

Nä, brattström får ta på sig en del av förlusten igår, men jag tror att det är han som väljer om han ska vila/spela, freddan kan bara fråga. Han behöver säkert komma tillbaka snabbt och kommer därför stå imorgon också?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Du gillar att hacka på Dahlén. Du säger inte att det är hans fel skriver du efter att ha antytt precis det. Nähä. Vad säger du då?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
mikenomad: Jag såg inte matchen igår men läser att Dahlen inte fungerade , har han en dålig attityd som smittar av sig ?
Man vet själv när en i sitt arbetslag ser ut som en surpuppa och är ointresserad , viljelös , den skulle ha varit hemma istället den dagen .
Alla har rätt att vara urgängerna någon dag men inte för ofta när man är ett arbetslag.
En fråga ..har vi vunnit när Dahlen gjort mål eller förlorat fler matcher när han inte gjort mål ..säger inte att det är hans fel !! ..... har någon koll på det ?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
mikenomad: Jag såg en tuff kille med dålig attityd på stan en gång, kanske han har smittat laget med dålig-attityd sjukan. Den har man ju hört är smittsam....
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Clay.2: Hur menar du nu?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: Kan det vara någons attityd som smittat av sig .? i laget .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Låt dä rinna lätt så tar vi oss an löven imorgon 👍🏼🍹
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: Enig. Upp som en sol och ned som en pannkaka kan man ju säga också.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
JanneH: Det hade å andra sidan varit något det!

Nä men vi verkar helt enkelt köra stenhårt på en förstakeeper som ska hålla för enormt många matcher och så länge vi ligger där vi ligger tabellmässigt så finns det ju inte speciellt mycket andrum att lira Ohre heller, men han kanske får sin chans på söndag?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Laken: Fast mkt är en inställningsfråga. Idag var vi tillbaka utan tacklingar mm och det gör skillnad.
Man är inte påslagna 100procent.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Knylan: jo men inte ska väl vi på forumet ta ut laget? 😉
Låst ämne

2008854 · »