1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19

2037255 · » Till forumet


Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Dä gnälls sataN över Berglunn...
Men fan va hann jobb rabben...
Ett par Berglunnare till skull vi ha...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
hockey_21: Jag förstår, du har inte hängt med. Så kan det va.
Man väljer hur man vill tolka saker och ting, så äre ju.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
DalleRalle: Några dagar efter... Ni håller på efter nästan ett år.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Smetovish: Absolut, håller med om det.
Men det är inte länge sedan drevet gick EXAKT likadant mot Oharde.
Enda anledningen att han är med osv osv osv.
Det var nog inte många härinne som trodde att han skulle bli omtyckt i det här forumet.

Har bara väldigt jobbigt med att vi supportrar är världsledande i syndabocksletande. Vi hade alla varit superstjärnor i Missing People, varenda jävel hade varit upphittad inom en timme.

Ishockey är fortfarande en lagsport, men det är som med statistik. Det går att hitta situationer/siffror för att stödja ett stort antal sanningar, beroende på vad man vill bevisa.
Hoppas att lagkompisarna är lite mer förlåtande än vad vi är.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Andersson: tack men nej tack!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Andersson: Tackar vänligt men bestämt nej.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
hockey_21: Jag minns ju själv när ni rök, bara dagar efter så gick Torp till Leksand. Gud vad det tjatades om det, om och om igen. Men visst, vill man kasta sten i glashus så får man väl göra det.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Hahl Bundy 2.0: Varför är ni så långsura?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Nej det vet jag inte
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Andersson: Själv tycker jag att dom ska spela som skit o betala tillbaka för att dom var med om att spela ur Timrå ur SHL. Det anser jag vara deras skyldighet.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Synct: Jag har inte missat en match denna säsong hemma och inte ens förra säsongen , kan även säga om jag går tillbaka 10 år är max 50 matcher
En stolt och trogen supporter är jag . Önskar stt fler skulle vsra det .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
OM vi skulle möta Oskarshamn slutet av säsongen och slå ut dom .... Några dagar senare ringer Palmberg och Salmonsson och undrar om de finns plats i timrå för nästa säsong , vad gör vi då ?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Det bästa supportrar kan göra för att "skänka" pengar är att gå på så många matcher som möjligt, dra med sig kompisar/familj. Så mycket mer kan man inte begära.

Förstår inte riktigt vad du är fundersam över.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
mikenomad: Om jag säger så här då ..har någon skänkt pengar till Timrå ?
Har supportrarna gjort något så att Timrå fått pengar av dom ?
Har någon utifrån skänkt pengar till Timrå ?
Vet du eller någon annan något om det ?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Vad är det vi skulle ha koll på? Förstår helt ärligt inte.
Om Timrå fått pengar som de inte berättat om? Blivit erbjudna pengar men inte tagit emot?
Eller varför ingen skänker pengar till Timrå?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Röda Tallen: Södertälje har gått ut med sin också, som ligger ungefär på samma nivå som Blöven, SSK har 12-12,5 miljoner men har värvat en spelare med hjälp av extern finansiering (troligtvis Filip Ahl) så den ligger nog närmare 13 nu.

Med det i åtanke så tycker jag fortfarande att Blövens låter låg med tanke på de spelarna de har, kontrakt på kortare tid kan ju dra ner den kostnaden så klart, men ändå..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
RasmusVS: i Timrå finns inga utifrån och supportrar som kan bidra med bara .1 miljon..
Känns det inte lite konstigt att ingen bidrar med något .
Eller har vi fått pengar som ingen talar om ?
Eller har Timrå tackat nej till dessa ?
Har någon koll på detta ?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
RasmusVS: Har följt Löven och den ekonomiska cirkusen i många år. Kan nästan sätta mitt tolfte finger på att några av Lövens toppspelare får ytterligare utbetalningar/bonusar vid sidan om. Kom ihåg att lokala affärsmän skyfflat in 5-10 miljoner var ett flertal gånger genom åren för att täcka ekonomiska "luckor".
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
RasmusVS: Det skiljer mycket på SHL och allsvenskan. Sist vi gick upp har jag för mig att vi låg på 7 miljoner. Jag kan dock ha fel.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Kenttä berättar att de har 13.9 miljoner i spelarbudget i år (inkl. fasta avgifter, pension och resor för spelarna). Varav 2 miljoner kommit utifrån och från supportrar.

Bara jag som tycker det låter lite lågt? Vad ligger vi på? Vi hade cirka 30 miljoner i spelarbudget förra säsongen i SHL. Ungefär 10 min i i klippet
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
RunarUp: Fast Hardegård har uppsidor som gör att hans misstag blir mer förlåtande! Är man en spelare som Lander, med inga uppsidor alls vars uppgift endast är att spela enkelt, och ändå gör misstag på misstag så blir det mindre förlåtande. Det är lätt att man blir hackkycklingen då, speciellt när pappa står i båset!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
modomille: Du har alltså slutat tycka det är derbymatcher. Är det för att det blir för många derbyförluster med BÅDE Timrå och Löven?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
sargad: Har vi yngsta laget i HA så bör vi ha minst rutin .. känns logistik .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
RunarUp: Jag tycker även att Albin Carlsson gick bort sig strax före målet så att skytten blev fri.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
hockey_21: ja men du vet väl att som statistiker så måste man ta bort den mest rutinerade och den minst rutinerade - hur ser siffrorna ut då? För jag gissar att en viss back i erat lag gör att siffrorna "rusar i väg" lite
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
hockey_21:

"Skryta och skryta... Var väl snarare att någon här inne som undrade hur mycket rutin övriga topp5 lag hade."

= "Tror ni inte slår vår rutin ;)."


Ne, inge skryt här int.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
DalleRalle: Skryta och skryta... Var väl snarare att någon här inne som undrade hur mycket rutin övriga topp5 lag hade.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Tikkare: Fett tragiskt!

Men det är lite som Sverige i hockey-vm senast, man la alla kort på den rutinen man hade, vad händer? Finland kommer och bitchslapar oss!

Skryta om sina fina rutiner i detta läge blir bara patetiskt. Vore en sak om man typ har vunnit varenda match och snart är uppe i 140-150p. Men herregud..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
hockey_21: Ganska sjukt egentligen, att ni tillåter Timrå vara såhär hack i häl på er, med dessa siffror ;)

Löven:
WC: 7 GP
SHL: 1 335 GP
Allsvenskan: 4 073 GP
Liiga: 17 GP
KHL: 65 GP
AHL: 782 GP
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Heisenberg: Vilka derby matcher? Dom mot Löven?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
hockey_21: tragiskt va dåligt av Modo som "bara" spelar HA med den rutinen. Verkligen uruselt. Ni borde ju spela i NHL!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
hockey_21: Det blir rutinen som blir ert fall. Era rutinerade spelare klarar inte av att spela under press, så fort det gäller så darrar ni. Kolla bara på derbymatcherna, ert sköra psyke klarar inte av det. Lika mycket rutin ni har så har ni minst lika mycket losermentalitet i laget.

Se upp i backen, tusen hål i nacken! :)
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
sargad: Tror ni inte slår vår rutin ;).
MODO
NHL: 719 GP
WC: 27 GP
OG: 4 GP
SHL: 2 417 GP
Allsvenskan: 4 529 GP
Liiga: 212 GP
KHL: 394 GP
Czech: 156 GP
AHL: 321 GP

Timrå
NHL: 6 GP
WC: 90 GP
SHL: 1 697 GP
Allsvenskan: 2 618 GP
AHL: 556 GP
DEL: 150 GP
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Zambonin: Håller med.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
{josha840 o Clay}: Apropå ålder och rutin. Vi har väl ändå 5-10 spelare med en hel del SHL-matcher och HA-matcher i bagaget? Vet inte hur mycket mer rutinerade lag övriga topp 5 i HA har.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
TD: En del av felet sitter också i våra huvuden.
Några minuter innan Landers miss gör Hardegård en indianare som blir ett friläge som Bratten räddar. För några månader sedan hade hälften av oss gått upp i falsett och skrikit att han hånglat sig in i laget.
Jag försvarar inte Landers missar, men har som en del andra svårt att acceptera häxjakten på den för stunden utsedde hackkycklingen.

Det finns bara en nyans i färgskalan och skygglapparna är fastsydda. Ber stilla om lite nyanser, om så bara i brunt.

Alltid rött, alltid rätt!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Hahl Bundy 2.0: SHL lag som kvalar är ju sällan bättre än toppen av Allsvenskan, snarare motsatsen. De har ju även radat förluster innan kvalet. Det var tex tur att Rbk fick BIK Karlskoga för några år sedan för annars hade det inte gått. Jag ger fördelen till allsvenska lagen och tror att det blir två nya lag till hösten... hoppas TIK tar ena platsen
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Zambonin: för också statistik du har rätt felet är i båset tyvärr
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Kovalchuk: Jag är positiv. Vi tog in nio poäng på tre matcher. Varför skulle vi inte kunna ta in fem poäng (och gå om) på fem matcher?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Gert_Jonnys: efter att ha orsakat Västerås kvittering med ett felpass, i LHL-klass, i andra perioden så fick Lander spela näst mest i laget den perioden.

7 minuter i andra. Hardegård hade till exempel 5 minuter.

Det är så förbannat irriterande att se, och jag är relativt säker på att det inte är nå vidare för stämning och känsla i laget, att en kille spelar enkom för att pappa står i båset.

Han hade inte och kommer inte få kontrakt med nått annat lag på den här nivån, och vad ni än säger, så borde han inte få spela heller.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Gert_Jonnys: Jag är inte det minsta orolig, vägen är utstakad. Vi tar det där rejset som skit 💪
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Kovalchuk: Jag är ganska orolig inför ett kommande kvalspel i Mecca rejset (jag vet att det heter nått annat nu men orkar inte googla).

Kommer bli ruskigt tight att få möta Västerås som vi har svårt mot spelmässigt, SSK som verkar toppat formen, Karlskoga som man aldrig vet var man har dem.

Nån lite statistiknörd som kan få fram hur ofta de lag som hamnat på 3:e plats och med extrapoängen tagit sig till playoff?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
tjobba: Jag önskar ju att Modo förlorar vi får hoppas på det men vi når inte andra oavsett. Dom kan ju lika gärna vila spelare sista matcherna
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
TD: ingen skräll om Stockholmaren gått in i förstalinen i Almtuna..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Gert_Jonnys: gjorde 5-6 matcher för Toronto säsongen 15-16 en riktig skräll..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
josha840: Men nu börjar det på riktigt! Längtar fan från första maj varje år! Det är roligare att ha något att vinna, som vi har i år!

Ni får klara er utan mig mot Västervik. Första matchen jag inte är på plats denna säsong.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Kändes som att tredje platsen säkrades igår.

Ja det såg kanske inte allt för kul ut igår, men jag tror Västerås passar Timrå dåligt. Alla tre senaste matcherna mot dom har sett tröga ut.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Charlie2: Optimism finns att det skall kunna gå ,,ibland men efter en sådan match som vi såg igår kväll så blir man konfunderad vad som brister ?
Ett ungt lag ..Ja men det är något mer som fattas , svårt att sätta tummen på det
Alldeles som spelarna inte ger allt , man går inte för fullt, man spelar inte ut för fullt , kan vara ett taktiskt spel må så vara . Iblan blir man alldeles villrådig i både taktik och att föra ett spel .. ska man eller inte känns det som .
Osäkerhet kanske är svaret .
3dje platsen är otroligt viktig just nu , det är därför det kanske det knyter dig .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Kovalchuk: Svårt att tro att Modo kommer vinna resten av matcherna, vilket Timrå inte heller kommer göra..alla matcher är svåra nu.! Fast Modo tar andra platsen..det känns så allafall! Och skulle Jonte bli skadad är vi helt körda.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
SMÅLAND: Vi smyger in i shl!
Låst ämne

2037255 · »