1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580179 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10

1809515 · » Till forumet


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Andersson: Helt fel grabben... Det blir lapp på luckan i denna spännande måste match. Eller förresten nån ledig stol blir det nog och det enda som är måste match med denna är att spelarna måste spela den fast de hellre vill ta fram golfklubborna
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Har jag bara fått för mig, eller var det inte nån här på HS som skrev nån gång tidigare in på säsongen att Nubben sagt på något klubbmöte att man skall satsa på Brattström nästa säsong? Tycker man borde ge grabben en av de sista matcherna nu när vi inte har något att spela för.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Lär väl bli glest på läktaren imorgon , men jag ska iaf gå dit , tacka för säsongen och se sista hemmamatchen bli seger
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
kulltorp: Visst visar laget hjärta för det mesta tycker jag nog. Däremot det mentala... rätt anspänning, individuellt såväl som kollektivt. Där har vi kommit in snett och skevt i många viktiga fighter.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
kulltorp: Ö-vik pumpar in 21 mkr i Modo. Timrå kommun behöver inte göra något som är i samma galax som detta för att ha en balanserad hyra.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Ja vad faan ska Timrå göra nu?
Vi kan konstatera att ekonomin är fortsatt kass . Kommunen kommer inte att vara lika generösa som uppe i Övik.
Så ngr superförvärv kan vi glömma.
Att byta ut Nubben ser jag inget syfte med just nu. Att värva en ny Sportchef känns bara dyrt. Nubben tar nog inte många kronor för det jobb han gör nu.

Däremot tycker jag vi behöver nya tränare. Våra nuvarande har bevisligen svårt att kräm ut max varje dag från spelarna och det är inte bra. Det får en ekonomisk konsekvens via publiktillströmningen.
Publiken sluter upp om laget visar lite hjärta och kamp. Alla dessa bortkastade matcher när man vikit ner sig gör att publiken försvinner i frustration.

Jag tycker också vi behöver se över marknadssidan. Har vi rätt personer där?
Tyckte det lät positivt i början på säsongen vad gäller sponsorer mm. Men nu verkar den sidan inte heller gått bra.
Timrå behöver ngn här dom också kan tänka nytt.
Är det helt kört att få de stora bolagen att satsa mer?? SCA, Permobil mfl.
Vi behöver flirta mer med dem och få dem att kliva in mer.

Framtiden är att vi fortsätter utveckla unga talanger. Får dem att komma till oss som idag.
Men vi behöver stärka ekonomin och spetsa till tränarsidan i A-laget.

Forza TIK!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Tjalle: 54-29 i skott... och 1-2 i mål. Det ska börjas i tid!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Och J18 utslagna mot Vännäs. Det bästa j18 vi hade haft på år och dar sades det. Det finns anledning att fundra...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Vissa härinne är inte dom enda Timråfansen som är frustrerade ibland... Tweet från Joakim Englund, backen i Västerviks Ik
"Ovärdigt gjort av Timråfansen som vände ryggen mot isen de sista fem minuterna och avslutade med en banderoll med texten "AVGÅ ALLA".
Sen är väl inte Joakim Englund rätt man att snacka, fick höra av vän som var på plats att Englund vid målfirande åkt upp till timråfansen och provocerat. Då hade som jag förstått ett par RV:are som varit på plats redan då blivit frustrerade, samma grabbar som senare satte upp banderollen.. Eloge till Latskatan som skall ha varit på plats även igår, ni vet killen som det stod om i ST som rest 300 mil för att se sitt kära Timrå. Förresten Latskatan så tackar jag än en gång för halsduken som du gav grabben min. :)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
FH - avdammad: Håller med du. Vissa förändringar är nödvändiga inom rimlig budget då förstås.
Byta tränarteam, sportchef och köpa 10 nya bra/fulldugliga spelare funkar nog inte ekonomiskt.
Frustrationen här är förståelig men för att genomföra stora förändringar på många/alla plan så skulle vi säkert behöva snitta 3-4 tusen även i motgångstider. Vet inte hur det skulle se ut med ett Timrå/Sundsvalls lag och publiksiffror, men det är en helt annan anknytning och kontinuitet på spelare och lag nu och för 30 år sedan.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Bragd-Birger: Ok ge mig ett namn på en riktigt bra sportchef som är beredd på lite deltidsersättning och att vaska bland det som blir över i spelarbunken sedan hockeyklubbarna med pengar handlat klart.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Finns några övrigt riktigt intressanta spelare i Västerås och Södertälje att hugga på om någon av dom åker ut.

I Västerås Simon Karlsson en högerfattad stor back, känns som att han har kvaliteer för att vara en offensiv back, vilket han visat sen han kom till Västerås. Det är dessutom en back som jag tyckte verkade intressant inför denna säsong, då hade han dock missat 2 säsonger i rad pga bla körtelfeber. Men nu har han alltså gjort en hel säsong skadefri och visat att det finns potenial, och en right back i pp är ju inte helt fel.

Sedan har vi Lukas Zetterberg, född 97, stor rightare som skulle kunna vara ersättaren till Lööke. Men honom lär det bli lite konkurrens om ifall Västerås åker ut, men det är definitivt en spelare lär ha en ledande roll i ett allsvenskt lag nästa säsong.

I Södertälje känns Lucas Carlsson som en spännande även det är en rightare.

Måns Lindbäck är en annan Södertäljeforward som växlade upp riktigt på slutet, av vad jag sett av honom så verkar han vara en spelare med väldigt god fart på skridskorna.

Vad gäller målvakter så tycker jag att Erik Källgren IKO utlånad från Linköping, skulle vara ett bra alternativ såvida inte Linköping förlänger med honom. Han öppnade serien fenomenalt bra de 10 inledande matcherna. Men tillslut så blev han andra målvakt bakom Ragnewall. Källgren känns precis som Mattsson när han kom hit, utlånad från SHL klubb till allsvenskan där han gör det ganska bra men får ändock inte förtroendet som förstamålvakt. Så Källgren känns som en målvakt med god potenial.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Zambonin: Vill absolut inte kicka Boyce. I ett fungerande lag med genomtänkt spelsystem tror jag att han hade haft en betydligt bättre säsong.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
FH - avdammad: Att byta en tränare som kört tre säsonger och en sportchef som började år 2000 känns inte direkt som en stalinistisk utrensning av någon med modolidiskt tålamod.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Zambonin: Anton Holm. Timrå har inte råd att värva den typen av etablerad kompetens, vilket inte borde vara något nyhet.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
FH - avdammad: Tack för att du balanserar med realism och klokhet.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Zambonin: Miljoner i högre hyra, tror du att det ger någon skillnad i förutsättning? Det du framförallt borde skämmas över är din brist på kunskap.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Zambonin: Extremt hög hyra och medelpubliksnitt, ja. Hur löser du ekvationen sen?

Timrå har råd att hyra arenan, med en rimlig hyra utan problem.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
jå1: en okej början, bra spelare för att få in djup i truppen, alla dom där är ju ganska enkelspåriga.
Förläng med Jonssson, se till att Hållander och Olofsson vet att dom kommer tillhöra truppen nästa säsong.
Hardegård borde också behållas, som sagt vore Anton Holm en drömvärvning. Jesper Boqvist har ju knappt fått lira i Brynäs, rycka i han vore nog inte dumt.

John Westin borde det jobbas på också, tror dock en skilsmässa från Boyce vore bra både för Timrå och han.

Nytt tränarteam med någon mer rutinerad herre än Forsberg ocskå, bort med Stridh också.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Det är tydligen den allmänna uppfattningen härinne att det ska ske ett räfs och rättarting. Jag håller inte med. Det är naivt att tro att allt skulle bli så mycket bättre med en totalutrensning à la Josef Stalin. Vi har dålig ekonomi men en bra ungdomsverksamhet. Vi behöver antagligen se över tränarsidan och vinka adjö åt några spelare. Men att byta ut allt och alla har aldrig varit något framgångskoncept. Inte ens med föreningar som är stadda i kassa. Nubbens vara eller inte tycker jag inte är så given. Hur många demonsportchefer känner ni till som vill hoppa in för en blygsam ersättning? Skruva lite i organisationen, men drabbas aldrig av Modosyndromet.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Dahlroth, Strömberg, Molinder, Basse och Johan Persson ser ut att vara spelarna som har kontrakt till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Timrå IK som förening måste växa upp! Det är ett evigt jävla tjat om likviditeten, och allt skulle på arenan.

Man har inte råd att äga den, men har inte råd att hyra den. Detta dags att börja budgetera efter låg publik och höga hyror. Man kan inte skylla ifrån sig.

Timrå har själv satt sig i den här situationen genom att pissa bort juniorkullar mellan 87 och 90, man har varit alldeles för kär i att ge folk välbetalda poster inom föreningen.

Nu är.det dags att rensa i föreningen, inse i vilket liga man spelar i och anpassa sig ekonomiskt.

Herregud, man skäms tammefan varje gång arenan och ekonomin kommer på tal.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: ja precis och just därför skrev jag som jag gjorde, men det förstod du tydligen inte?
Timrå simmar kvar i smörja medans andra lag har kommit mycket längre i utvecklingen. Ex vis. Pantern, västervik. Tyngsryd. Karlskrona mora. Oskarshamn. Almtuna. M m. Klubbar från små orter. Små föreningar. Tycker nog Timrå med sin historia borde ha kunnat göra det lite bättre. Allt sköttes väldigt dåligt med Linkan som sportchef. Och där började eländet och resten vet vi! Oproffsigt skött på alla plan i föreningen.
Ha n bra dag
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Mora fick ihop ett väldigt slagkraftigt lag med en av Allsvenskans lägsta budgetar. För att vi ska lyckas med det krävs att Nubben lyfts bort och någon med mer tid, men framför allt passion, kliver in.
Tack för allt, typ, men nu är det dags för någon annan att ta vid.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
+ulfberth+, Småland: Breaking news: Året är 2017, inte 1989.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kontinuitet är oerhört viktigt...
- Vilka kommer skeppas pipsvängen?
- Vilka vill vi försöka behålla?
- Vilka ska vi behålla?
- Vilka har kontrakt?

- Hur tänker Nubben just nu?
- Vilken budget har Nubben vi kan tala om?
- Finns det någon Nubben?
- Finns det ens en budget för Nubben???
- Kommer vi gå i kk snart???

Silly Season när det fortfarande är halt som satan i gatan ute och vinter är hemskt, kämpa Timrå IK...:-)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Jockz: Avgå varenda jävel i styrelsen. Möjligtvis kan sekreteraren sitta kvar. Det snackas mycket om hockeykultur i Timrå. Vart fan är den då? Publiken är medgångssupportar. Går det dåligt så ekar hallen tom. Det måste bli drag på hemmamatcherna. Byggas upp en framtidstro på hockey i Timrå. Nu känns det som det sitter massa gråsossar i bruna slipsar och pratar gamla tider om hur det var på Lill-Strimmas tid. Nä för helvete, in med unga hockeysjälar som förstår sig på dagens unga i föreningen.

En lösning är att försöka slå ihop Sundsvall/Timrå. När ska träholkarna i Dumvall fatta och inse att två satsande lag inte har plats nog i den stan. Riv ner och bygg upp.
Mvh en trött supporter🤔
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Jag älskar Timrå IK. Den här säsongen och nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Andersson: Avslutar kvällen med Jimmy Hamrins tweet som sammanfattar det ganska bra.
"Slutet kan skyllas på skador, men grundserien borde ha givit bättre förutsättningar. Det fanns mkt mer att få ut av detta lag. Mycket trist!"
Låst ämne


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Absolut sant såklart.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sputnik: tyvärr noll insyn avtalet och om det skulle kunna finnas ngn "out" för endera part. Lider på håll, varför jag bara kan gå på matcher, ens vara, sällan.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Föreningen var inte i position att ha något annat val än godta hyresavtalet. Hyresnivån gör förutsättningarna tuffa. Det är inte tjatigt utan en realitet.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Är hyresfrågan skrivet i sten eller skulle man kunna omförhandla?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: självklart, att ha åsikter i detta ämne ingår i mitt yrke tom.

Men... Man valde, att signera i blod ett avtal för att undvika konkurs eller åtminstone utmätning som sannolikt inneburit detsamma. Innebär inte att det är/var rätt av varesig Timrå eller denna dära kommunen i fråga.

Påstod jag det?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
jå1: Tackar!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Balansen att utifrån förutsättningarna maximera intäkterna och minimera kostnaderna är inte lätt. Förstår du det? Hur bra eller dåligt TIK lyckats med detta vet inte jag.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sputnik: – Jag vet inte exakt vilka summor det kommer att bli i slutändan. Men jag tror att det kommer att ligga på runt 2-2,5 miljoner för honom. Då får vi hälften eftersom han var två år i HV 71 innan han kom till Timrå, säger Kent Norberg.
Han fortsätter:
– När det gäller Elias Pettersson spelar det roll om han går till SHL eller direkt till NHL. Om Elias skulle stanna hos oss ytterligare ett år och sedan gå direkt till NHL så får vi för alla fyra åren, så det skulle göra skillnad, säger han.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Någon med plus som vill förmedla? Är det förväntade NHL pengar?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: helt rätt. De, liksom många andra kör den modellen.

Vi...avlönar 12MR. Vinner vi på det? Hmm...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Fy fan. Det är bara att sikta framåt. Problem kommer komma, och även framgång. Resan är tjusningen!

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: vifta bort hallhyran?

Do I? Snälla. Lite samma sak men nästan alltid... Bara arenans fel hela tiden? Kommunens?

Nollan gjorde det bra efter de förutsättningar som fanns. Dock ska man veta att inte ens Timrå kommun är så bra mecenater som folk vill tro. Inga mecenater alls såklart, de gjorde en bra affär och fick påskina sin fina roll i det sammanhanget.

Faktum är och förblir att det är svårt att finna folk med bra sinne för ekonomi inom föreningslivet. Punkt.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Ja det gäller att man lägger pengar på rätt spelare och tränare....
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Ja, någon form av nystart bör det rimligen bli. Nu har vi avverkat säsongen med stort S om man tänker på extrema-talanger-i-prime, och när vi summerar ser det ut som att det på sin höjd bidde resultat i paritet med förra säsongen. Allt annat än godkänt.

Vill inte ösa skit på the nubbs, han har gjort mer för Timrå än vi hockeysnackare tillsammans, men det är dags att växla spår. Klubben behöver något nytt. Det är inte sunt att sitta snart 20 år (minus den famösa frölundasejouren). Nya ögon, nytt tänk behövs.

Men. Fan trot.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Mora kör väl modellen att spelarna stämplar under sommaren, exempelvis. I länken finns P4 Västmanlands sammanställning.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Märkligt hur du kan vifta bort hallhyran på det sättet.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sputnik: glömmer inte. Försöker skjuta ifrån mig och i mitt stilla sinne hade jag en tro om att ungt o hemvävt innebar billigt för TIK. Jag har varit naiv tydligen.

Negativ a la två miljoner talar sitt tydliga språk. Men det är klart. Nu har ju kommunen varit dum igen. Alla är dumma...

Nej, börja om. Som sagt Calle Sjölin. Vilket frö...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Man kan tycka vad man vill om tränare, spelare och den högst ansvariga sportchefen men faktum är att vi presterar sämre än Västervik, Pantern och framför allt Mora o BIK. . Vi har inte lägsta spelarbudgeten, vi har två av ligans bästa forwards, vi har en av ligans bästa 1:a kedja. Ändå har vi blivit passerade av "bättre lag". Vi blev inte topp 5 så det är ju ett misslyckande. Som lag har vi inte räckt till. Det bevisar att man kan komma långt med en bra femma men för att utmana om toppen på riktigt så krävs det ännu mer av fler.
Stabilare MV spel, bättre bredd offensivt, ja allt det där vi tjatat om under säsongen. Sen att oturen med skador och sjukdomar kom när det gällde som mest är ju synd.....
Ska bli intressant att se hur de utvärderar denna säsong och om det leder till nån förändring...

För övrigt så är Björkung 7:e back i Pantern numera.....
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Olle: Jo men så är ju kruxet också att Nubbz väl i princip jobbar gratis, det i sin tur gör ju att man måste omprioritera i spelarbudget och räkna in Sportchef i den. Nu har ju i och för sig typ alla HA lag en anställd sportchef och arbetar efter dom förutsättningarna så det borde inte vara en omöjlighet för Timrå heller.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sputnik: ja men säg så här: hur många år i branschen har nubben och hur många har karlin och co? Och på vilken nivå?

Dags för nubben att lämna över, han är omkörd trots sin enormt långa erfarenhet och förmodat försprång i branschen.
Låst ämne

1809515 · »