1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581155 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12

1994965 · » Till forumet


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Knylan: Det var en tolkning av att advokaten säger att allt han gjort varit godkänt eller i vart fall känt av delar av styrelsen.
Men det kan vara en övertolkning av mig.

Edit: Jag hade glömt bort det RasmusVS skrev vilket väl var det tydligaste hotet.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Knylan: Jörgen för sin talan genom sin advokat på grund av det sekretessavtal han och klubben skrivit på.

Advokaten har inte sagt det uttrycklingen men advokaten sa följande 29:e september:
”Vi vet inte vad en anmälan kommer att innehålla, men om ärendet lämnas över till ekobrottsmyndigheten så brukar de intressera sig för brotten försvårande av skattekontroll och osant intygande. Det kan mycket väl innebära att andra personer i TIK:s ledning dras in i utredningen. Även utomstående. Kanske rentav Backlund själv”, skriver advokat Fredrik Lindberg.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
bar mofftak: Senast media rapporterade något var 4:e oktober. Då skulle polisanmälansproffsadvokaten vara bortrest till vecka 42 (denna vecka).

Att man ens har anlitat en polisanmälansproffsadvokat är märkligt. Med tanke på att Niklas Dernebo,som jobbar som advokat till vardags och har enligt arbetsgivarens hemsida inriktning på köpeavtal, kommersiella avtal, entreprenadavtal, hyresavtal, anställningsavtal, fastigheter och skadestånd är vice ordförande i styrelsen. Han ensam bör vara kapabel att formulera en polisanmälan utan extern hjälp, styrelsen gemensamt bör inte ha något problem att lösa det själva.

Från länkad artikel:
" "Nej, vi har anlitat en advokat och han är bortrest till vecka 42 så den kommer att upprättas när han kommer tillbaka", skriver Lars Backlund i ett SMS till Sundsvalls Tidning.

Ser du någon risk med att det dröjer?

"Nej, vi ser ingen risk med det. Vi vill att allt ska gå rätt till", skriver Backlund."
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
bar mofftak: När sa han det? Att han ”kommer ta med sig andra i fallet”?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
mikenomad: Och det börjar förhalas direkt när Jörgen säger att han kommer ta med sig andra i fallet.
Hoppas någon med lite insyn skickar in en polisanmälan så polisen kan börja nysta själva. Att det skulle behövas en advokat för en polisanmälan är konstigt bara det.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
mikenomad: Jo de är lite Kalle Anka över det hela...
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Måste säga att hela historien luktar unket. Först slår man på stora trumman, kallar till pk och lynchar Jörgen. Verkar handlingskraftig och tvärsäker.
Sedan åker locket på och inget händer. För plötsligt passar det sig inte alls att ta nåt via media, en bedömning man inte gjorde några dagar innan när offentlig verbal arkebusering uppenbarligen passade alldeles utmärkt.
Och allt ligger på is för att oj, advokaten var visst inte hemma. Hmmmmm ok......🤔
Kommentera


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Nisse på Mon or: Advokaten Timrå skulle använda sig av har varit bortrest så därför har man inte kunnat lämna in anmälan.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
RasmusVS: Jörgen polisanmäler att polisanmälan kommit bort... Har domstolen målkameror? Ok, den var för låg. Jag tar några minuter i utvisningsbåset.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
RasmusVS: Exakt. Ju längre tiden går ju mer undrar man om detta är något som kan kosta TIK multum?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Smokey: På tal om konspirationsteorier.. vad fan händer med Jörgens polisanmälan??
Kommentera


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Smokey: Explorern står alltid framme på mitt bord...
Om man vill halsa lätt...!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Smokey: Han kanske inte vet vad alla andra vet att Dahlen själv vet att han inte är bäst i sin egen zon till allas förtret .
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Konspirationsteori uppsnappad på domustrappan i ett samtal mellan två män i mörkgråa trenchcoatar.

- ”Hörde du att Freddan & co skickade in en lina som skulle ”skänka” en pinne till Västervik i slutsekunderna bara för att stärka bottenlagets moral som sladdis i tabellen för att deras självförtroende skulle växa till 100 tigrars styrka och medföra att dom knycker poäng och stökar till det för andra lag i serien”.

Lär inte hända mot Löven;)

Nu ställer jag in Explorern i skåpet för den här veckan.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Clay.2: Fast Berglund har har bra defensiv statistik bakom sig. Jimmy Hamrin tog upp det senast i podden bland annat.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Rytter: Om vi nu ska vara petnoga så är det också märkligt att S. Ohlson får ett ass på Söderbergs mål men enligt plus/minus så är han inte på isen...
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Rytter: Jag tycker engagemanget är gulligt. Lite Greta-style, nästa steg är att uppmana till skolstrejk om de inte skärper sig 💪
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Jag tycker inte att Berglund är så bra som alla tycker, när han kör sina raider ner i motståndare zon kommer han oftast fel , når inte pucken ,blir nedtryckt, sist därifrån ,, i egen zon är det samma sak .
Endast i boxplay fungerar det , står oftast nära på blå stör och täcker skott .
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
fantasilos:

När ni ändå är och jagar assist och rättar statistiken så kan ni ju be dom uppdatera vilka spelare som var på isen vid kvitteringen. Dahlén slapp ett minus där trots sitt nonchalanta och slarviga spel i ledning. Var wahlgren och den kedjan ens på isen? Var ju dom som fick minus iaf.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
BlackBay: Jag är beredd att hålla med dig men enligt reglerna ska han ha assist
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
fantasilos: känns dock som ett väldigt långsökt assist... något ofta andrahands-assist gör även i vanliga fall.
Egentligen borde det bara ges poäng för mål och ett assist (det målgivande)
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
BlackBay: Ja han ska ha assist, de tre senaste som tog i pucken, har en spelare tagit i pucken två gånger räknas det bara som en
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Puckat: Ska han verkligen ha assist på den?
Lööke passar Lundin som passar Dahlén som därefter passar tillbaka till Lundin som gör mål.
Isåfall skulle även Lundin ha ett ass till sitt eget mål.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
danne80: Jag tror Berglund är viktigare än vi tror, att han är kapten talar för det.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: En perfekt kapten tycker jag snarare är nr 20. En som leder laget både av isen och på isen. Och som kan kliva ut och visa vilken inställning som gäller för att vinna matcher.

Men sådana kaptener finns det inte många av. Berglund är bästa valet i detta lag.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
mikenomad: Ja alltså Berglund är nyttig, grym i defensiven och perfekt som lagkapten då han är bra på att få alla att känna sig inkluderade i gruppen. Han huserar ofta i en 3:e eller 4:e kedja och bidrar med energi och inställning utan att klaga. Perfekt material som kapten om man frågar mig.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
danne80: Tänkte du att det är bäste målskytt som definierar en kompetent lagkapten?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
danne80: Vem skulle du vilja se istället? Jag tycker att skulle man förändrat så skulle man gjort det ifjol. 8 av 9 segrar går ju knappast att klaga på.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Synct: valet av berglund som kapten visar bara hur fel Freddan är på sin position. Bättre han börjar på en fritidsgård om han vill vara vän med alla
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
PuckatSom med Dahlens assist senast.: Roligaste är att jag mailade både TIK och svenska hockeyförbundet, båda svarade inom 10 minuter, då hade inte han fått sin assist på 2 dagar, då svarade förbundet att "lagen skickar in det själv" sen svarar TIK
"vi har redan skickat in det, vet inte varför det dröjer" 5 minuter senare får jag svar från förbundet att det har skickats in från TIK's vägnar och korrigerats. Då hade ju svaret från TIK's sida varit rimligare om det stått "Tack för korrigering, vi har nu skickat det vidare till förbundet" Aja, vill bara att rätt ska vara rätt.

det är väl vad man kan kalla damage control från TIK om något.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Var är Löökes ass på övertidsmålet btw? Alltså vad fan är det frågan om? Kan inte minnas att det missats så här mycket tidigare
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
TD: Håller med, känns mest som om Berglund är kapten för att han varit här länge.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Clay.2: tycker faktiskt Westerlund är den som mest liknar en kapten visst Hampus var inte mycket att ha i granen saknar en pappa laget Molinder var ju stor och ståtlig Lillchalle har långt upp till nivån om man säger så..visst Dahlen slarva man måste vara taktisk inte många som är det i detta laget ta hem Johan Johnsson
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
kulltorp: Har du sett någon ledare på isen , Dahlen är ingen ledare , vi har ingen !
Vi har ingen chef och det var flera år sedan vi så /hörde någon .
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Tikarn97: vi faller inte...Vi dominerar 💚💛💚💛
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
bar mofftak: självklart inte...men ni kommer också hamna i svackor där poängen uteblir!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sen när kom björkarna in på HockeySnack? För att de leder serien just nu? Löven faller, det är sen gammalt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Såg matchen i efterhand så har inte sett matchkommentarerna, om jag verkar repetetiv.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
kulltorp: Vi måste tvätta bort den dåliga inställningen, och det är en ledarskapsfråga.
Ja..Tim W var en dålig värvning.
Var är Lööke???

Ja vi ligger tvåa i serien men snart kommer Modo underifrån och vi kommer inte komma topp 2 om vi fortsätter slarva mot bottenlagen.

Men ledarskapet testas, när motivationen inte är där.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: ni borde redan vara före...😉😉
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Måste säga att jag är besviken på att vi kastar bort poäng på slarv och oengagemang i spelet.
Syndabock idag är Dahlén som slarvar när han ska skicka ut pucken och istället ska dribbla innanför egen blå, med 1 minut kvar.
Dyrbara misstag, oavsett vad det står på tröjan...
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Gott med vinst 👍
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Clay.2: Kommer genitalerna synas?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Clay.2: Jag skulle faktiskt vilja se att Jansson får chansen med Hartmann och Ohlsson. Det som talar emot är väl att Wahlgren i så fall skall ner i en defensiv kedja, med tanke på just hans svaga defensiv..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Vi har inte gjort EN riktigt bra match än! Idag en uselt genomförd match. Övriga matcher: Slarv, felpass o dutt i dutt spel, slarviga utvisningar osv. Trots det har vi ändå 8 vunna av 9 matcher. Tyder på styrka! Hujedamej när allt börjar stämma! Inte utan att det börjar pirra så smått i kroppen. En fickljummen Explorer får det bli... nätbrynja på och i halvsketiga Y kalsonger firar man i... lagomt hårt under kvällen! Är det fest så är det!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Riktigt skönt med 2 pinnar! Var helt inställd på att det skulle bli noll som vanligt i den där plåtladan, men icke! Det är inte nu våra grabbar ska vara som bäst utan det är fram emot våren! Man kan inte ta 3 poäng mot alla motstånd, misstag händer och det kommer att inträffa igen, men man lär sig av sina misstag och går vidare och fokuserar på det man kan påverka, riktigt skön vinst ikväll, på onsdag tar vi 3 pinnar i NHK! 🔴⚪🔴⚪
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Lindholm går in i 3kedjan och dominerar (bäst i kedjan) .
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Synct: Tycker att på de stora hela ska vi vara nöjda annars e vi gnetna de är ju mycket över förväntan enl min lilla mening vi jagade bort ett litet v-vik spöke iaf!!👍😈😈😎
Kommentera

1994965 · »