1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580936 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12

2166000 · » Till forumet


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Värvar knopptuggande transatlanter, med 128 AHL-matcher på CV:t, från den belgiska andraligan.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
mikenomad: Precis, det mest omfattande i Oskarshamns omställning blir att byta ut isreklamen, i stort sett. Kanske att man byter ut kaffet på kansliet till ett lite billigare alternativ också, annars lär det mesta rulla på som vanligt.

BIF/HV/LHC däremot. Wow. Brynäs framförallt. Föreställ er Glader OCH Sundlöv i samma liga, i varsin klubb som fastnat i det förgångna och totalt saknar färdriktning framåt. Som tror att ”corsi” är en maträtt.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Rytter: Jag delar den analysen fullt ut. En degradering finns garanterat i Oskarshamns planering på ett sätt som inte på nåt vis är jämförbart hos klubbar som Brynäs och HV. Såväl sportsligt som ekonomiskt. I ett längre perspektiv kommer det dock alltid vara svårt att konkurrera med de större klubbarna även om jag sett ur strikt historiskt perspektiv, men ja jag vet att de har urstark(?) ekonomi, kan se HV göra samma resa som Löven gjort
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
snushane:

Jag tror faktiskt tvärtom, ett litet lag som Oskarshamn kan snabbare anpassa sig och hela verksamheten till en mindre budget och lägre liga.

En klubb som Brynäs eller HV har ju pengarna, men deras omställning kommer vara ett helvete. Det kommer ta tid för dem att genomlysa hela föreningen och se vart dom måste skära ner och frigöra personal för att kunna leva på mindre pengar. Detta kommer ta tid och innan de ens är klara kommer halva försäsongen ha gått.

Oskarshamn kan nog betydligt enklare lägga en budget, dom vet ju hur mycket publik de lockade i HA tidigare. Hur ska Brynäs och HV göra, dom har ju ingen aning hur många marginalåskådare dom kommer tappa eftersom dom aldrig varit i HA, det lär vara rejält svårt att lägga en hållbar budget.

Jag tror faktiskt att Oskarshamn skulle kunna nå bättre sportslig framgång än Brynäs och HV i HA första säsongen eftersom snabbare kan anpassa sig till den nya verkligheten.

Men på sikt när Brynäs eller HV gjort skitjobbet är de ju betydligt svårare att konkurrera mot rent sportsligt än Oskarshamn.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
snushane: Pga det växande gapet så vill jag få ner en ”storklubb” i HA, jag tror inte att en sådan med automatik skulle gå upp igen året efter. Fördelen med att större klubbar åker ur SHL kan vara att man ser över snedfördelningen av tv-pengarna, som för närvarande är helt sjukt...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Andersson: ser hellre Oskars åka ur om vi inte går upp. Blir ett helvete nästa år att slå ut Brynäs eller HV för Ha lagen. Gillar inte det här att bara 1 lag kan gå upp. Gapet mellan SHL och Ha blir ännu större för varje år.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Oskars före brynäs men endast på målskillnad . En match mindre spelad men kommer de gå vägen ? Känns givet att oskars ryker om dom måste kvala . ser hellre 2 storlag i botten
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Sputnik: "Viss vinst" skulle det givetvis stå. Men strongt att dra in en Mille utöver som sagt. 👍
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
kulltorp: Nu vare väl nån halsduskförsäljning där viss sints gick till Forsbergs stiftelse så kan tönka mig det sålde lite extra därför. Men 1 mille in i vinst till Leksands A lag var inte fy skam ändå.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
RunarUp: Vad heter bandy7klubben+
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Rip Kirby: Lika bra som klubben i stan som heter GIF NORdstan
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Essvikare: Växjö har begåvats med en fin håkkyhalsduk också.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
kulltorp: Jo, lite hårdare marknadsföring absolut.... kanske lite tidigare igång med det hela också.

För övrigt håller jag med Wennerholm är idag..... sjuk dag, på många sätt.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Hassan: Nu när du säger det så inser jag att du har rätt. :-)
Men jag kanske tänker att de ska marknadsföra det lite mer. Framförallt mot supporterleden.
Kanske ett Mass-sms. Och att supporterklubben också driver på...
Obs jag kritiserar inte, försöker bara utveckla.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Essvikare: Perfekt i bristen på ett bra fotbollslag i stan. 😆😂😄
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
kulltorp: Det här skulle nog jag kategorisera som ”något liknande”
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Hassan: Leksand hade halsdukens dag med samma upplägg(250kr) och sålde 10000 st.

Dock en årlig grej de kör, men sjukt vilket drag de får....

Timrå borde göra ngt liknande.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Rallarn: Den tar man alla dar i veckan!👍
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Nisse1: och en halsduk till Falkenberg, så att man kan stoltsera på stan....
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Tom Topp: 2-Halsdukar till oss. Kul initiativ av klubben.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
JanneH: Och en till Njurunda!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
bar mofftak: jag hyllar hellre och ser det possetiva än se det pessimistiska..
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
kulltorp: japp och en är på väg till Hässelby också!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
JanneH: 27...Tjobba hade väl nr 27?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
danne80: jag såg det med... min första tanke var just den med...

Sedan hoppas man att ingen drabbas överjävligt hårt så klart på individuell nivå alltså...

Ska bli intressant att höra HV och Linköpings förslag på hur man ska hantera detta utbrott nu kommande vecka...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Timrågogogo: Då är en halsduk på väg till Härnösand...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Hassan: smitta i hv o linköping.. vill väl ställa in säsongen gissar jag på
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Hassan: köpt o klart. Tack för tipset 😀
Låst ämne


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Hassan: Länk or it didn't happen!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Köp 5 stödisar till Aik-matchen och få en sluspelshalsduk hemskickad!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
bar mofftak: Jag vet inte om det finns så mycket att gnälla på gällande gårdagen. Den mest frejdiga av matcherna mot Västervik hittills och är det något Västervik hatar så är det just frejdighet. Karlin fick nog trots allt lite att grubbla över, sådär mycket skott ska de inte släppa till mot ett lag som inte har något att spela för.

Gällande Oliver så tycker jag mer och mer pekar mot att han faktiskt har mycket att bidra med redan nu. Det syntes redan när han och Larsson fick debutera mot AIK att framförallt Johansson har väldigt intressanta och utvecklade egenskaper. Härlig joker att ha med som fjortonde forward och frågan är om han ens vuxit färdigt? Teknisk, smart, bra skridskoåkare. Ser ut att ha förstått (och klarar dessutom av) varenda beståndsdel i vårt presspel redan från första stund.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
snushane: Ha ha,den är ju 43 år gammal,men om du kan/vill läsa så står det ju innebandy.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
snushane: Det finns en risk att han såg så jäkla bra ut bara för att han hade energi och ville något. Det kan man nog inte säga att så många andra på isen gjorde under 60 minuter. Sånt smittar dock av sig så det är definitivt någon som borde få speltid när resten av laget kört fast.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
JanneH: Har en känsla av att O.J kan bli Timrås nästa superstar på hockeyhimlen. Tyckte han spelade otroligt moget igår, tog bra beslut..inget överdrivet utan väldigt moget agerande. Tyder på hockeyinteligens. Där har vi nåt..👍
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
TikShank: ser ut som en hällristning från stenåldern det där, är du säker på att det var innebandy?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Zäta75: Den matchen kan gott och väl vara tillfälligheter från Lövens sida. Var inte längesen vi gjorde en 8-0 match men blev ingen hysterisk formtopp efter den matchen som bekant.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Vad blir 54 delat med 2? Ingen mer än jag som nördar in på att Oliver J gick in på Dahlens plats och att han har nr 27 på ryggen...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
gustav9: Bäst av 7 Semi och Final.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Hassan: 5 tror
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
gustav9: Semi är väl bäst av 7?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
gustav9: Laget i kvalet i mål jakob johansson 1a Svensson,Westerlund lööke,Dahlen,Lundin 2a Carlson,Hardegård Lodin,Olofsson.Harthman 3e Wiercioch,Carlsson Blomqvist,Liljevall,Walli 4e Boyce,Madsen,Lindblom extra Lindelöv,Johansson pp1 Hardegård Dahlen Lööke Lundin,Lodin .Där Lodin kliver in på Löökes plats o lööke kliver in i mitten 2 a pp Lindelöv Olofsson Johansson ,Blomqvist,Harthman Bp 1a Svensson,Westerlund Madsen,Blomqvist 2a Carlson,Carlsson Liljevall ,Lundin
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Zäta75: Vägen till shl timrå -almtuna 3-0,i semi väljer vi ssk där det blir 3-1 till oss o sen i en final får vi möta mora som blir en rysare o vi vinner med 4-3 o vem avgör i sudden om inte jonathan dahlen
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Bragd-Birger: Almtuna utan tvekan. Västerås som andraalternativ.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
snushane: Skrev fel årtal tidigare,det var 1978
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
TikShank: världsmästare 1977? Innebandy..? Hur gick det till då första Vm gick 1996 eller vad det var. Då är jag världsmästare oxå i innebandy, vi slog ut Birraback från Sundsvall i en 24 timmars turnering en gång i tiden.😂
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
TikShank: Innebandy är lika mycket sport som alla andra sporter. En otroligt teknisk och till stor del snabb sport, och som du säger, kul som FAN ;)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Nisse på Mon or: oj efter naturlich,he he
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Sputnik: Som det ser ut nu med en omgång kvar möts Västerås-Almtuna och Tingsryd-AIK i åttondelarna. Bra för oss då vi isf säkert tar vinnaren mellan Västerås-Almtuna

Västerås möter Kristianstad borta i sista omgången och vinner de den är det klart att de möter Almtuna. T.om oavgjort eller förlust kan räcka om inte AIK tar poäng av Timrå eller Tingsryd av Västervik vilket låter sannolikt
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Bragd-Birger: Anledningen jag önskar AIK är deras bristfälliga defensiv. I bäst av 5 känns det som ett lag som Almtuna kan tråka sig vidare på ett annat sätt.
Låst ämne

2166000 · »