1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580079 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04

2263265 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Zäta75: skulle vilja göra så här?.

Lodin - Hanzl - Hartmann
Åberg - X - rattie
Lööke - Blomqvist- alvarez
Walli - lundin - Andersson

Tycker Andersson blir en för tunn andra center skulle behöva in med en annan offensiv
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
kulltorp: Nä då... jag tror inte på det förrän det är bekräftat... man är väl luttrad. Glömde tillägga: Om det går i lås.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Hahl Bundy 2.0: Jinxa inte bort denna värvning nu
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
thorwald: tunga skador. Men också en lite för tunn trupp. En vinst och en förlust mot Rögle, två förluster mot Skellefteå. En vinst och en förlust mot Frölunda. De flesta vinsterna kom innan Rosen blev skadad.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
jå1: ja, kanske. Alltid svårt att veta. Men är tämligen säker på att vårat PP kommer bli grymt igen när framförallt Rosén är tillbaka och gör skillnad och Nättines slägga. Det har varit så dåligt sedan Rosen försvann och Växjö har rasat från tvåa-trea till åtta.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
PuckkcuP: Ni gjorde 5 mål i första perioden när vi gick bort oss(nya i SHL du vet). Sen dess har ni väl inte haft så mycket att komma med tycker jag. Mycket snack från ditt håll. Ni har åkt på två torsk mot Skellefteå och även mot Rögle i år så skulle hålla mig lågt om jag var dig.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
PuckkcuP: Förra gången vi möttes hade även vita hästen spöat oss. Tror nog att det hade sett lite annorlunda ut med full trupp hos båda lagen denna gång. Sen hade ni säkert vunnit, vilket ni ska göra sett till trupperna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: hoppas du har rätt, känns helt klart som ett intressant nyförvärv
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
JanneH: FBK är rätt fullpackade på forwardssidan och behöver nog backar i förstahand, DIF är ju inte säkert han lockas till med tanke på hur det stormar där..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Hoppas det stämmer med Åberg! Härligt att få in en meriterad spelare som går rakt på mål och är en målskytt isf.

Det kan då se ut såhär:

Lodin - Hanzl - Hartmann
Åberg - Andersson - Rattie
Lööke - Blomqvist - Alvarez
Wall-E - Lundin - Madsen
Boyce

Nästa år Lander istället för Andersson som center och det blur då 1a kedja.

Spännande! Hoppas det blir klart imorgon

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Kapten Lindow: pannkaka... både bildligt och bokstavligt talat men kul ändå med life saftiga rykten. Konstigt dock om en sån som Åberg går till Timrå, borde inte både DIF och FBK rycka i en sån spelare?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Hahl Bundy 2.0:
Bra köp helt klart!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: det hade ni ju förra gången och det var lekstuga. De flesta av våra skador håller toppklass i shl. Det gör ju inte era skador direkt i ärlighetens namn...inte ännu iallafall.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Skulle inte klaga om Hanzl vill stanna kvar och axla 2:a center roll om Lander vänder hem nästa säsong heller.. OM Timrå blir kvar i SHL vill säga. 🙏
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
PuckkcuP: Ja hade vi haft Blomqvist, Lodin, Strömberg, Carlson och Liljewall hade det nog sett annorlunda ut för vår del också 👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Tack för god match! Timrå gjorde en bra match men när Kalnins, Rosén, Nättinen, Calof, Lundberg och Stjernborg är tillbaka så hade sett ut som förra matchen. Men klart bättre försvarsspel på Timrå nu. Växjö har tappat bra med poäng så det var våran tur med lite tur nu. Lyckas ni sno Åberg från Djurgården så är det en bra skalp.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
thorwald: Tycker det är helt sjukt om vi lyckas landa Pontus, en klass spelare i SHL. Har alltid trott han skulle lyckas i NHL, har skridskoåkningen och skottet. Detta är starkt jobbat av nubben om vi lyckas landa honom. Hatten av bara
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Vågar inte hoppas något än. Men visst vore det fanastiskt om vi fick in en spelare som Åberg. Precis den spelartyp jag tycker vi saknat, dvs en kille som gärna går in på mål själv och inte är rädd för lite smällar på vägen dit.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Jalasvaara: Hur gick det sist när det värvades från ottawas organisation?! Också då en spelare med historia i Fbk.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Pontus Åberg... Tack Nubben!
Nubben for president...
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
kattan: Ahh ok då har det kommit nu efter då. Läste bara ett inlägg från Höken förut på Twitter där han lyfte fram Sjöbergs uppgifter. 👍
Då är det "klart". Välkommen till Timrå Åberg!
Hoppas vi slipper en ny Tobias Lindberg bara. 😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Woody: Rattie var väl väldigt positiv redan på försäsong vill jag minnas i nån artikel på ST. Sa väl i princip redan då att han hoppas prestera och få stanna för år framåt med.
Tycker verkligen det syns på isen, Rattie kan bli våran Broc Little är känslan. 🙏
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
snushane: DIF supportrarna har redan rullat ut tjäran och fjädrarna åt både PÅ och deras egen klubbledning. Man får passa på att njuta av underhållningen även om affären spricker.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Nja

”Även enligt SportExpressens uppgifter lutar det åt att Pontus Åberg väljer spel i Timrå. ”

Med andra ord, visst fan lutar det åt att han hamnar här.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Vattnas i munnen av att tänka på en kedja med Rattie och Åberg tillsammans.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
kattan: Ja läste att Madhawk dock skrev att Sjöberg säger det är klart..typ..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
jå1: ja då är det ju klart redan... Välkommen PÅ till Timrå
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Synct: Om det stämmer tror jag att det väger tungt, särskilt med tanke på hur Rattie spontant uttalade sig om klubben i periodpausen i matchen mot Rögle. Att han trivs syns dessutom väldigt tydligt på planen. Håller tummarna!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Sjöberg har haft väldigt bra träffsäkerhet på Hockeynews, om inte minnet sviker. Mr Madhawk ligger ute med det på expressen nu också va?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
snushane: Läste att en spelare i djurgården snodde hans brud 😂
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: nåt ditåt tänker jag oxå
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
snushane: Tror nog Åberg vände vid dörren när han läst och hört hur det står till i DIF..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
snushane: Jag är otroligt stolt över Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
snushane: Låter bra 👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
jå1: jag tror inte att FBK med alla sina stjärnor att det passar honom, och Djurgården som är på rejäl dekis är nog inte lockande, däremot i Timrå kan han få en ledande roll i ett spännande lag..lite så tänker jag.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Han har även spelat med Ty Rattie i Edmonton.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
UbbeNils: Nej och vi får vara tacksamma att laget vänt läget till hur vi har häng på play in nu. Hade nog aldrig varit på tal om en sådan här värvning om vi legat helt avsågade, inte ens som ett tveksamt rykte i media..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Kan en eventuell värvning av PÅ ha att göra med att klubben inte tog tillbaka de utlånade spelarna inför förra matchen tro?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Ingen rök utan eld, brukar man ju säga :)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
UbbeNils: Ja hoppas gör man, men det finns ju fler klubbar i SHLän bara Timrå. Även om det till 99 procent brukar stämma när journalister droppar sådana uppgifter.
Lite osäker på sjöbergs träffsäkerhet på silly, hade känts lite tryggare om Höken dragit uppgifterns istället. 😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Bara att hoppas
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
UbbeNils: Fast i föregående artikel sägersamma agent det här.

Åbergs agent, Filip Andreasson, bekräftar att svensken kommer att fortsätta säsongen i Sverige.

– Han ska till SHL men jag kan inte säga mer än så just nu, säger Andreasson.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
jå1: Ja skadad som man är så funderar man på varför Timrå? 😅
Kom att tänka på denna artikel man läst förut, kanske han fått en helhetslösning i Timrå. Familjär förening, stor roll/lön och trevlig stad Sundsvall/Timrå.
Låst ämne


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
snushane: Vad grundar du det på då?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
jå1: Tror inte han går till Djurgården..inte till Fbk heller..jag tror på Timrå!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Hehe, varför får man känslan av att han presenteras av nån annan klubb imorrn?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: Håller med. Slänger in en anti-jinx och säger att han går till DIF
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Charles: Ropar inte hej fören något är officiellt..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Ser bra ut!

Åberg - Hanzl - Hartmann
Lodin - Andersson - Rattie
Lööke - Blomqvist - Alvarez
Wall-E - Lundin - Madsen
Boyce
Låst ämne

2263265 · »