De pratar om nytt spelsystem som inte riktigt fungerar än. Hoppas att det inte tar ytterligare 50 omgångar innan det fungerar. De senaste matcherna var för bedrövliga
Svanru: Snöplig inledning på matchen men sedan spel mot ett mål
Ser ändå ut som att vi utökar avståndet gentemot Leksand efter denna match Ser lovande ut detta tycker jag, bra mycket mer underhållande än på många år
Satt i bilen efter golfrundan och skrek f..k när 1-3 kom emedan frugan ylade glatt Men väl hemma var det omvända :) Tursamma poäng men det är detsamma som ett toppat golfslag då det är resultatet som räknas.
Svanru: Riktigt tung seger idag mot linkping! Detta trots lång vila sedan premiären med sega ben i starten som följd. Att vända ett 1-3 underläge borta mot en av guldfavoriterna tyder på härlig moral
Bengt: som tränaren i VF sa vem minns vem som leder efter 100m i ett Maratonlopp men trots allt innebär 3 poäng minskad risk för nedflyttning även om det är en liten hjälp
Svanru: Ja, träningsmatcher är sällan något som ger någon större njutning. Nu är jag pappaledig till en liten FBK-tjej så nattiné är inte så lyckat då hon inte bryr sig om om pappa sovit få timmar. Vi ska ändå upp runt sextiden.
eltifoso: Jag håller med. Jäkla trams vissa håller på med. Han är en typ av spelare som saknats plus att han faktiskt kan göra poäng. Det är ju inte så att det är en ny DiDeomete.
Sven.Savage:Att det senare visade sig att denne lirare som satte bollen i tom kasse var en av de med glasartade ögon gör inte historien sämre. P S han hade inte med sig pokalen när han satt bollen den var kvar hos den av organisationen uttalade festkaptenen (Figren). P S S såg inte ögonen på alla då en hel del bar solglasögon i det regniga och kraftfullt mulna vädret.
eltifoso: precis men idag fick jag en ny upplevelse av att göra mål i tom kasse. Var på matchen IFK-MFF innan matchen klampade ett antal ynglingar med glasartade ögon in med en buckla (Le Mat) in på VIP avdelningen. Gamla fotbollslegendarer säger att hockeygrabbar kan inte sköta sig och de skäms dock inte en hysteriskt galen fd gatumusikant numera programledare i SVT som gladeligen kramar om dessa ynglingar efter flera dagars festande. Innan matchen börjar lyckas MFF supportrar slänga tre knallskott emedan IFK fansen lyckas göra en kvittering dvs 3-1 till MFF. Matchen stoppas i 77 minuten då en galen IFK supporter lyckas slänga ett knallskott mellan benen på en fd IFK spelare numera i MFF, som därefter försöker slå ett nytt rekord i kast med hörnflagga. Domarna bryter matchen alla spelarna går av planen men bollen ligger kvar på straffpunkten i MFF område. Efter ca 20 minuter springer en glasartat yngling in med Frölunda SM guld 2016 tröja och en blåvitt halsduk in på planen och lite vingligt sparkar in bollen i tom kasse och gör ett segervrål mot IFK klacken dragandes i sin svarta SM Guld tröja. Detta är ingen fantasiberättelse utan en dag i verkligheten 2016-04-27.
Nio bort och hitintills två "nya" in Marcus "Lilliz" Nilsson från BIK Karlskoga (Vann poängligan i SA) samt Anton Grundel, som återvänder från Karlskrona.
eltifoso: Och nu är det fastställt Sveriges bästa hockeyspelare genom alla tider är Looben. Typ ingen spelare kan räknas om de inte spelar i en förening som finns i ES. PS försenat aprilskämt men Lunkan är inte en VF:are utan en Årepöjk och som alla vet att Håkan en genuin Wermlänning.
eltifoso: Ett envist rykte gör ju också gällande att Tommy Samuelsson inte fortsätter som tränare för våra grönvita hjältar
Denne Samuelsson (Samme) kom som tonåring till Karlstad och var under många år en viktig kugge i det framgångsrika lag som staplade framgångar på hög. Han var en spelskicklig skridskostark back och spelade bland annat med Loob under hand rekordsäsong.
Sedan har han lotsat fram flertalet lag till titlar och avancemang från sin tränarroll.
Hans taktiska kunnande ska ingen ta från honom, hans något gråa personlighet tror jag gör det lätt för en utomstående att döma ut honom som tråkig.. Jah tror inte så är fallet.. Men .. Jag känner att det oavsett vilket är dags för generationsskifte på Färjestads tränarbänk
Tack för allt Samme både på isen samt på tränarbänken.
Att spekulera i ersättare innan det är klart att Samme slutar känns som em mediasak, så det överlåter jag till klickjagande låtsasexperter
Jag nöjer mig med att lyfta en påsköl till dig Tommy och minns dig för allt bra du tillfört och all tid du lagt ner på föreningen
Som väntat var vi chanslösa mot svinstians lirare. Nu får firman ta sig en ordentlig funderare för att tänka bort styrspelet och andra tråkigheter samt hitta motmedel mot spelglada lag som SAIK och grisspelade lag som Lule. Det är tur att banan öppnar imorgon dvs fullt fokus på golfen och istället svärande på FBK's genom säsongens ganska usla spel blir det att svära mot mina egna prestationer. Ha en bra vår och sommar