Fotboll

16227 inlägg · 40 ämnen

Diverse

« · 2559353 · » Till forumet


Sv: Diverse
Håller absolut inte på Änglarna, tvärtom. Men lite vackert att den bespottade målsumparen Marcus Berg , hittat nätet efter många års målsumpande.

Är väl bara Albin Ekdahl som varit mera kall som målskytt i landslaget, senaste decenniet?
Kommentera

Sv: Diverse Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: Som sagt, jag följer inte Sevilla alls. Men såklart förjävligt med alla former av fusk inom idrotten generellt.

Manchester jävla Shitty, vilken regel har man inte brutit mot, men inte ett skit händer. Man får bara fortsätta
Kommentera

Sv: Diverse
Rip Kirby:
City är ju inte något föredöme.

Men det blir ohållbart direkt vid ägandeskap av klubbar. 51%-regeln är det enda vettiga.
Kolla in Sevilla:

Ownership:

Sevillistas de Nervion S.A. (José María del Nido, Roberto Alés, José Castro, José Martín Baena, Francisco Guijarro, and José Gómez Miñán)
Rafael Carrión Moreno
777 Partners
Accionistas Unidos (Supporters' Trust / Minor shareholders)

José María del Nido Benavente (born 6 August 1957) is a Spanish lawyer and businessman. He was president of Sevilla FC from 2002 to 2013, the most successful time in the club's history, winning seven trophies. He left his post after being convicted of embezzlement for his time as a lawyer for Marbella mayors Jesús Gil and Julián Muñoz, being sentenced to seven years of which three were spent in prison.


En av ägarna till den klubben har alltså åkt fast för så grova ekonomiska brott att han suttit inne i tre år.
Kommentera

Sv: Diverse
Nu skiter jag fullständigt i hur det går i "Supercupen" nästan oavsett lag som spelar. Men alla gånger som Man Shitty spelar och ligger under, vilket dom nu gör i mötet med Sevilla, det är en bra dag för fotbollens framtid!
Kommentera

Sv: Diverse
eltifoso: Malmö är det enda seriösa allsvenska lag. Fyfan asså.
Kommentera

Sv: Diverse
eltifoso: Utslagna av ett färöiskt lag😅
Hmmm stärker inte allsvenskan rating
Kommentera

Sv: Diverse
eltifoso: Heja Färöarna, är det inte dom vi får möta i Nations League?
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: 2-2 just nu för häcken
Kommentera

Sv: Diverse
DJ Hemp: Lär bli tufft redan i åttondelen , så tar inte ut något på förhand.

Men når vi final, låt inte Seger ännu en gång avsluta karriären med att lägga en avgörande straff om vi står där i finalens avgörande sekunder, räcker med en gång.
Kommentera

Sv: Diverse
SPOODI:

Till och med i fotboll ⚽️
Kommentera

Sv: Diverse
DJ Hemp: de går fort i hockey! 💨
Kommentera

Sv: Diverse
SPOODI:

Snacka om tre snabba i slutet av 1:a…
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: in med pucken i mål
Uppladdat:

450x300-image_97.jpgimage_97.jpg

Kommentera

Sv: Diverse
puffe: Häcken har ju något att gå på, annat för de övriga.
Kommentera

Sv: Diverse
Rip Kirby: Svensk fotboll är nog tyvärr död. Ett lag som
har andra Gudar, än kollektivet... Sorgligt , men i fortsättningen får vi kämpa för att vara topp 3 i Norden
Kommentera

Sv: Diverse
puffe: DIF's motståndare Luzern försvann i mitt inlägg. Men precis lika klappkasst är det iallafall.

Vilka är det Malmö FF möter? Att jag tror på någon större chans, nästan oavsett motståndare? Ha! Vem försöker jag lura?!
Kommentera

Sv: Diverse
Rip Kirby: Tur vi har Häcken som får med sej oavgjort från svårspelade Färöarna.

Djurgården är klubben med go......zzzzz

Svensk fotboll är inte på topp, Laget framförallt känns långt borta
Kommentera

Sv: Diverse
Ämnet "diverse" känns klockrent eftersom nivån på merparten av de allsvenska klubbarna internationellt är riktigt usel. Ikväll har Kalmar FF och Djurgårdens IF hemmamatcher mot FC Puynik från Armenien respektive Schweiz. Både KFF och DIF förlorar. Men man gör det på hemmaplan? Ska man någonsin ha någon chans att avancera ett pyttekliv internationellt så bör man iallafall vinna sina hemmamatcher. Säger inte att Kalmar eller Djurgården har förlorat, men visst fan är nivån på de allsvenska "toppklubbarna" klappkass?!
Kommentera

Sv: Diverse
Tarasov: Måhända ett alternativ till att få besök hemma en mörk natt. Alla runt Kamraterna är inte änglar
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs:

”Va’ fan ska du göra åt det ”Mackan” då? Va’??? Du har ju inte nätat för i helvete se’n Jesus gick i badbyxor!”

En modern klassiker :)
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs:
Fattar vad du menar om att dissen i sig var lite lustig. Men det ska vara kortbyxor och inte badbyxor. XD Nåja. Full som en kastrull och så vidare.

"Då skreks det liknande till spelarna både under match och efter, tycker det är onödigt eftersom spelarna vet att dom är usla redan, det är ingen konstruktiv kritik direkt.
"
Pinsamt för andra fans att få föreningen förknippad med folk som ropar horor och allt annat vad som ropats till Rödin och Company.


"
Hoppas vidare att en mental coach är beställd och arbetar för fulla muggar i detta nu. Istället för Olas "speeddejting" (ni får googla, är lat idag).
"
En psykolog och inga lallande mentala coacher. Men Ola verkar ju inte pluggat åt sig allt för många högskolepoäng.
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs:
Ja sågningen är på sin plats men tror knappast att det kommer göra spelarna bättre. Lite svårt att förstå att klubbarna ställer upp på sånt här. Men kanske bättre att ”mota Olle i grind”
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: Brukar ha samma hållning som dig i detta fall, samtidigt som jag förstår den fulle göteborgaren. Tyckte sågningen enbart var rolig i detta fall i form av ordval.

Var på plats i Gavlerinken under första kvalmatchen mot Malmö. Då skreks det liknande till spelarna både under match och efter, tycker det är onödigt eftersom spelarna vet att dom är usla redan, det är ingen konstruktiv kritik direkt.

Tycker det är starkt av Blåvitt att stå så pass länge och ta emot ord från fansen som dom ändå gjorde. Men till nästa match hoppas jag att dom tackar av fansen och går av planen direkt.

Hoppas vidare att en mental coach är beställd och arbetar för fulla muggar i detta nu. Istället för Olas "speeddejting" (ni får googla, är lat idag).
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs:

Har läst sågningar av honom lite överallt. Säkert ganska motiverade sådana. Kunde inte låta bli att skratta lite åt den här på klassisk Gbg-dialekt ;)
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs: Aldrig fattat det här upplägget med det som sker i videon.

-Nu är jag full och arg, jäklar vad jag ska skrika på en spelare i min medlemsförening!

Håller med:

"Fredrik Fällgren @effandf-2 h

Nej, det är verkligen heeelt sjukt. Det är väl för f-n bara för klubbarna och spelarna och ta avstånd från dom där. Så otroligt löjligt. Dom tappar 50 supportrar och får tillbaka 5000 vettiga supportrar i andra ändan. Vad väntar ni på ute i klubbarna? @AllsvenskanSE
"

Är väll kul att få interagera med sina idoler, men ta det när det är lite mer sans och balans i blodomloppet.
Kommentera

Sv: Diverse
DJ Hemp: Otrolig sågning av Marcus Berg. Det kan han må bra av. Karln skulle inte träffa en ladugårdsvägg i dagsläget.
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae:

Jaji, man fick känslan att det värvades spelare bara för deras tokiga namns skull. För inte presterade de särskilt bra fotboll. Förvisso kom vi sist i Allsvenskan 1991 med endast tio inspelade poäng, men den säsongen var det endast tio lag i serien så där fanns inga räddningsplankor överhuvudtaget (bortsett från den där Kvalsvenskan som följde)). Ifjol fanns där lag som vi hade kunnat hålla bakom oss om vi hållit minsta någorlunda standard.
Kommentera

Sv: Diverse
DJ Hemp: Helt horribelt!
Men vilka ordvitsar!
Lasso
Corona
Castro
Makrillos
Ronaldo
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae:

Kan inte bli så mycket värre än GIF anno 2022. Bara en sådan sak som 80 insläppta mål på 30 matcher. Närmare tre i snitt…
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: Brynäs hade också något i de sista omgångarna.. Och sen så fucking förlorar de och spelar skit dåligt mot erat Timrå.. Kunde inte ens göra ett skott på 5-3... och sen gjorde ni mål på 5-3 powerplay..
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs: Kolla in GIF Sundsvall 2022 XD det är värre.

Blåvitt har ny tränare och halva säsongen kvar, vi får se hur det ser ut i september. Då är kniven på strupen.
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: Nej, många segrar saknas inte. Det som saknas är ett grundspel, skott på mål och jävlar anamma. Är helt övertygad om att Kiken byter plats med Blåvitt till nästa säsong. Jag har aldrig sett ett sämre fotbollslag än IFK Göteborg anno 2023.
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs: Fattar känslan!
Lite 2019 över det hela, ur ett Medelpadsperspektiv.

Men till skillnad från Brynäs har blåvitt någonting fortfarande. Tror blåvitt kan vända på det hela ännu. Saknas inte många segrar till säker mark.
Kommentera

Sv: Diverse
Bäckis69:

Blåvitt har inte åkt ur sedan 1970 (året efter att de hade vunnit Allsvenskan) och den gången tog det sex år att ta sig tillbaka igen. Därefter har man som sämst kvalat sig kvar, så det skulle ju vara ett historiskt fiasko på Kamratgården om man inte lyckas förnya kontraktet. Har läst om matchen igår och det var uppenbarligen alldeles nattsvart, trots hemmaplan mot seriens jumbolag.
Kommentera

Sv: Diverse
SuneMangs:

Fast West Ham’s Europa-guld skojar man inte bort så lätt :)

Mitt värsta sportår på senare tid var väl annars 2019, då både Timrå och GIF trillade ur :(
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: Först Brynäs och nu Blåvitt. Det är tungt att vara en blåvit Brynässupporter år 2023. Totalt haveri på planen idag, man blir mållös. Hur fan kan det fungera så uselt? Noll energi, alla passningar går bakåt, inte ett skott på mål (straffen räknas inte).

Fattas väl bara att West Ham trillar ur nästa säsong också... 2023 går till historien som det värsta sportåret i världshistorien. I alla fall för mig.
Kommentera

Sv: Diverse
Bäckis69:
Att det finns en bakgrundshistoria till att det är tyst i MERP är väl känt, men det är ju fortfarande så att blåvitt har supportrar på ståplats och Brynäs har det tyst och luftigt. Timrås supportrar hördes mer och oftare i de två matcher som de var på besök, he bara fakta.

Gällande en match mot HV71,
som talesättet lyder "En svala gör ingen sommar".
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae: EY!!!!!! VI literallly hade fortfarande haft det om det inte blev bråk mellan föreningen och kameratpatiet... Förresten kolla upp Brynäs HV när Brynäs vann denna säsong. Högre ljud på den än någon av era matcher denna säsong. Tyvärr så är det på isen som räknas..
Kommentera

Sv: Diverse
Bäckis69: Enda skillnaden just nu är att blåvitt fortfarande har supportrar på ståplats och att de hörs.
Frågan är hur länge det varar.
Kommentera

Sv: Diverse
Rip Kirby: Blåvitt är literally Brynäs 2.0 lol.. Ett historiskt stor lag som har blivit sämre och sämre de senaste åren tills de tillslut åker ur. Nu har de ju inte åkt ut men det kan mycket väll hända.
Kommentera

Sv: Diverse
DJ Hemp: "Heja Blåvitt, heja Blåvitt, till toppen nu vi går!"

Eeh.. eller kanske inte alls. Men helvete vad risigt man ligger till!🤔🙈🫣
Kommentera

Sv: Diverse
Bäckis69:

Utsikten verkar trotsa alla möjliga naturlagar. Inte bara vi som fick rejält med spö. Trelleborg har ju uppenbarligen ingen chans ikväll.
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: nvm Utsikten är ju skit bra tf... De går upp nog
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: Tänkte precis skriva att ingen av oss ska hålla på med betting.
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae:

Går tvärtemot 😂😂😂😂

Men man är van 😂😂😂
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: Det jag kan om att tippa är samtidigt bevisat, ingenting! Så vi får väll se hur det går till slut.

Tror faktiskt att blåvitt inte kommer palla pressen.
Att luftfaktura-gate tar det är givet, det är bara så det fungerar i lagen om Kindbergs tröllkonster.
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae:

Tror inte jag heller men jag tror HIF och Norrköping har stora chanser, utsikten måste snart även dom komma ner på jorden ;)

Man måste chansa ibland ;)
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: De var di 50 kronera! Går aldrig!
Kommentera

Sv: Diverse
Pinaceae:

Denna tråden passar nog för spel, hittade ingen befintlig speltråd, men idag tror jag på 4 hemmasegrar i allsvenskan och Superettan.

Slänger in en 50 lapp

Göteborg 1
Norrköping 1
Helsingborg 1
Trelleborg 1
Kommentera

« · 2559353 · »