Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: NHL-draften
Vargen: Axel Elofsson som 128 till Avalanche. En sån spelare som faller i princip enbart pga storleken. Hade han varit en decimeter längre hade han varit förstarunda. Steal.
Sv: NHL-draften
JoJo2613: Satan vad ryssar i andrarundan hittills. NHL är inte rädda för reaktioner iaf.
+ 2
Sv: NHL-draften
Vargen: Även om det kanske inte hade varit det bästa valet så är all PR du får för det helt klart värt det!
Sv: NHL-draften
JoJo2613: Bara Elton kvar nu ur Chaykas Best available så han bör gå när som helst nu.
Sv: NHL-draften
JoJo2613: Vore ändå kul om St Louis draftar Elton nu som nr 15 då Milton just trejdades dit.
Sv: NHL-draften
Vargen: Malte Gustafsson kallas upp av förra årets draftetta Schaefer. Han går ungefär exakt där ESPNs Chayka tippade honom.
Sv: NHL-draften
JoJo2613: Command tippades i övrigt kring 12-15 och hade Elton varit bättre defensivt hade han nog valts topp 10.
Sv: NHL-draften
JoJo2613: Jo det var jäkligt surt, särskilt när Capitals sportchef sedan gick ut i deras kanaler och förklarade att de försökte tredja till sig ett val i förstarundan för att ta Gästrin där, då de var säkra på att han skulle gå.
Sv: NHL-draften
Vargen: Bara det inte blir som förra året. Man satt uppe och väntade på Gästrin och sedan föll han ner till andra rundan.
Sv: NHL-draften
JoJo2613: Japp. Är utdraget varenda år. Man har tagit sig tio val på 1,5 timme. Har för mig dock att det var ännu värre förra året och att de styrt upp det bättre nu
Sv: NHL-draften
dempa: Han är charmig ändå, Björck. Intressant nu vars Elton faktiskt går. Han kan gå som nummer elva eller som tjugosex.
Sv: NHL-draften
Rip Kirby: upptäckte just att mitt Viaplay precis gått ut,
Så nu sitter man på nån konstig yotube kanal och har hunnit vara med sedan pick nr 4 iallafall. De 3 första kändes inte som några skrällar direkt.
Men gällande trades, släppte inte Vegas Dorofeyev SJUKT billigt där?? Och vad ska Rangers med honom till, de ska väl rebuilda?
Så nu sitter man på nån konstig yotube kanal och har hunnit vara med sedan pick nr 4 iallafall. De 3 första kändes inte som några skrällar direkt.
Men gällande trades, släppte inte Vegas Dorofeyev SJUKT billigt där?? Och vad ska Rangers med honom till, de ska väl rebuilda?
+ 1
Sv: NHL-draften
Rip Kirby: Säger en del om hur orubblig han var med tanke på att han hunnit bli arresterad under tiden
NHL-draften
Första rundan är igång nu i Buffalo och snart får vi väl se om ettan går till McKenna eller Stenberg. Allt talar väl för McKenna.
U18
Kanada hade sopat banan mesina motståndare i VM, INNAN mötet med Sverige i kvartsfinalen. Men där tog det stopp! Svensk seger, 4-2!
🚨 Nils Bartholdsson 2, Ludvig Andersson, Olle Karlsson
🥅 Kevin Törnblom 33 räddningar
🚨 Nils Bartholdsson 2, Ludvig Andersson, Olle Karlsson
🥅 Kevin Törnblom 33 räddningar
+ 2
Sv: Junior VM
mattias - 74: Kaxig unge det dära. Han var ju som absolut sämst när det gällde i Finlandsmatchen. Ett billigt mål där målvakten var helt skymd och en mycket turlig assist. I tredje när det var som mest "pressure" tog han två dumma utvisningar och i straffläggningen kunde han inte ens träffa pucken. Efter matchen står han och skakar som ett asplöv i intervju med Marie Lehmann. Att han ens få spela en final beror på att andra (Berglund, Genborg och Frondell) kan prestera under "pressure".
I finalen har tjeckerna absolut ingenting under nästan hela matchen. De börjar spela ishockey i typ sista tio. Innan det dubblar vi nästan deras skottstatistik om jag inte minns fel. Att han briljerar mot ett sånt skitmotstånd är inte mer än rätt. Han snittar 1 ppg i SHL och ska ha lätt för ett sånt motstånd.
Han var bättre än McKenna, men att han skulle vara "better under pressure" är en ren lögn och önsketänkande från hans sida.
I finalen har tjeckerna absolut ingenting under nästan hela matchen. De börjar spela ishockey i typ sista tio. Innan det dubblar vi nästan deras skottstatistik om jag inte minns fel. Att han briljerar mot ett sånt skitmotstånd är inte mer än rätt. Han snittar 1 ppg i SHL och ska ha lätt för ett sånt motstånd.
Han var bättre än McKenna, men att han skulle vara "better under pressure" är en ren lögn och önsketänkande från hans sida.
Sv: Junior VM
Rip Kirby:
'I'm better when it's more pressure'
Stenberg om sin turnering till TSN
www.tsn.ca/video/2026/01/06/must-see-sweden-accepts-world-juniors-gold-for-the-first-time-since-2012/
'I'm better when it's more pressure'
Stenberg om sin turnering till TSN
www.tsn.ca/video/2026/01/06/must-see-sweden-accepts-world-juniors-gold-for-the-first-time-since-2012/
+ 1