1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483975 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma

« · 2666071 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Sigge: Känslan är att han borde bara en Rundblad fast bättre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Smurfen: Jag hoppar runt på balkongen och ser rödvita hus på Ön. MoDo är klar och jag är så jävla glad!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Costanza: Dansat å sjungit SHL nå då , där vid Dyngdiket ikväll ???

Vi kräver det 🤪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Rödluvan: Nog borde Winberg vara en uppgradering från Rundblad? Honom kan vi skicka till Jyp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Smurfen: Mer drag här än i Umeå!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Smurfen:
Dom är värda en fullsatt arena!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Smurfen: Redan slutsålt. Hade gärna gått men hann inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Bad_Brett: George ser till att MoDo alltid är bättre. Vår klubb är ju allltid bäst!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
puffe: Som vanligt valde Näsen att passa till Big Sam istället för att skjuta själv 🤪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Hoppas Rönnqvist sitter i studion på Torsdag. Vill höra hans förklaring till varför han haft fel i allting angående bottenstriden :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Silly: Hade iofs varit ett sjukt kul scenario. Säg att HV 71 vinner rubbet och Rögle torskar mot ett Oskarshamn som börjar varva upp inför kvalet samt Linköping. I sista omgången leder MoDo med typ 5-0 mot Rögle, men plockar ut målvakten med 10 minuter kvar för att paja deras målskillnad så att de hamnar i kval och chans för att Dickinsons kontrakt blir ogiltigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Rödluvan: Matchen nu på Lördag hemma mot Malmö måste bli en stor jäkla hyllnings match för grabbarna och samtidigt bär vi fram dom till Play In !!

Alla till Arenan på lördag med rött på sig å en jäkla stark strupe !!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
grimiss: Theo ska ha en roll nästa säsong. Helt klart. Med 5-7 nya spelare känns det väl som att någon med kontrakt inte blir kvar.
Ser gärna någon annan lösning med Rundblad. Ikväll gjorde han inte ett rätt. Inte ett enda. Kunde inte ens backchecka när han var jämsides med en motståndare.

Men framförallt vad gäller Rundblad är jag besviken på att han visar noll och ingenting offensivt. När det var det han var ihågkommen för senast han spelade med Skellefteå. Visar man ingenting offensivt behöver man göra det defensivt och det gör han inte heller.

Väger över det för mig att hitta någon annan billigare och mer utvecklingsbar back.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Tarasov: Grym poäng ikväll. Nu är det bara att gasa framåt! Färjestad borta och korvkiosker..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
mr_brasco: Det blir sjukt intressant att se Theo nästa år, känns som det går spikrakt uppåt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Bad_Brett: Dra åt skogen vilken skön poäng! Vi är kvar och kan bygga till att bli den största klubben i SHL som vi vet att vi är..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Frontschwein:
Får ta på mig det isåfall och passa be om ursäkt! Skäms för egen del.

Men lite mer finess a la Modano hade kanske hjälpt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
puffe: så jäkla skönt att vi gjorde det på egenhand! Sådan stark grupp vi har!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
bollan123:

När ÖA ställer frågan om han blir kvar i Modo även sista året på kontraktet bjuder han på ett stort leende och ger oss en hint om framtiden:

– Ja, jag tror att jag blir kvar här ja.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Svanru: MoDo försöker bli som er så ni ska vara stolta över er verksamhet!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Frontschwein:
Han.är inte förlorad än!
Om Rögle hamnar i kval och åker ur
Så gäller inte kontraktet
Och då blir han kvar.. kanske ? 😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
puffe: Oavsett är det ett extremt gott tecken när en spelare som nästan aldrig gör mål direkt bort målet. Visar lite vilken jäkla grupp det här är.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
grimiss: Vad säger Ranta i ÖA? Han "hintar" om sin framtid
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
mr_brasco: helt enig. Vände på hela skutan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Rödluvan: Klart det är så. Josh blev MoDoit. Han är välkommen tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Rödluvan: Jag tror inte vi klarat det utan OP och Theo.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Jag måste gratulera er till garanterat SHL spel nästa säsong. Vi behöver klubbar med historisk kompetens och historia i SHL. Hoppas att ni kan ta er till Playin om det är möjligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Smurfen: Fantastisk bedrift trots 50 jinxar av Wennerholm och sämsta lag mellan december och februari.

Tror faktiskt inte vi hade klarat det utan sammanhållningen i gruppen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Bad_Brett: Nix, Sam är den får pucken i mål. Hela pucken ska vara över linjen :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Gavelo: Jag säger bara en sak :

SHL 24/25

Det räcker så !!!!

Man är GLAD
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Monno: Apropå inget så kommer vi med all trolighet landa på strax över 5800 i publiksnitt när säsongen är summerad (räknar med mer än 6000 mot Malmö). Fina siffror och något att bygga på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Rödluvan: Händer väldigt lite offensivt för Oregan och defensivt är han en katastrof, frågan är om hans ens orkar försöka tända till sista matcherna innan han får åka hem igen till sin familj?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Rödluvan: jag noterar att många här tar mitt inlägg helt utan ironi och missat att jag gör allt för att jinxa resten på inslagen linje.

Synd JD är sån kass svikare, som kunde skjutit oss till play in.

Fö.. det kan ju vara så att han vill flytta / måste offra sig för äckelskåne av för oss andra bättre vetande av personliga skäl?

Grymt jobbat alla! Fans som lag.
Jag är nöjd efter ett halvår av ångest
Jävligt nöjd .

En bragd !!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Vilken match. Inte mycket action i 2 perioder men sen jäklar vaknade vi.
Bernhardt och Rundblad hade inte sin bästa kväll.
Överlag trodde jag nog inte på vändning för det det var återigen en match där det hoppade över blad i sista momenten och det kändes som att det inte var vår kväll alls.
Men sen gick helt ärligt 4e in och satte tonen. Hävdar att dom vände "momentumet". Theo J är så sjukt smart. Förstår Susse kopplingarna dom gjorts där.
Sen är ju Sampo fantastisk. Har en skitkväll. Åker runt och gör soloräder, tar idiotlånga byten och tappar puck gång på gång och ser ut att ha allmänt misstäm. Sen går han och är 1+1...

Sen i 3mot3 kom han ned på jorden igen...
Han har vissa svagheter varpå jag nog tycker hans förmåga till långa byten är den värsta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
19MoDo21: Han är inte i nuläget inte sämre än Topping/AP/Niederbach. Statistikmässigt gör han bra matcher.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
BobbyG: men denna skrivning är ju inte unik/ snarare tvärsom lön efter presentation !,
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Silly: Sätt på mig här och nu, fuck CAM på jumbotronen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Rödluvan: själv vore jag glad om Oreagan inte spelar 1 minut till
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Marrdin:
Är du säker på att hon sa:
Sätt på Doktorn är hemma i ställer..
och inte något annat?
Hur fokuserad var du? 😇
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Costanza: Finns inte en chans att han inte ångrar sig åtmintone lite med den stämningen som var i arenan efter vi tog det till övertid. Josh bestämde sig för tidigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Så då har Timjåå haft sitt roliga. Det varade ungefär två säsonger.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Frontschwein: Big-Dicken spelade hem oss. Jag är nöjd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Marrdin: Ser nog hellre sisa matchen när Leksand slog ut oss än nån repris av Doktorn kan komma. Jag känner med dig❤️
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Frontschwein: sluta nu ,Dicken är verkligen ledsen å lämna gänget. Karlin kanske kan lösa depressionerna!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
jonsson: Vi kan förlora på torsdag då vi har både Malmö och Rögle kvar, förutsatt att vi vinner mot dom såklart då.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
mr_brasco: jag har tänkt likadant, går inte att HV är kassa på bortaplan i ett sånt här läge, tror de gått all in så länge de haft chansen. Nu är jag precis som alla andra här fruktansvärt glad!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Frontschwein: Han var oerhört bra, jämfört med kommentarer som du och andra skriver om Josh

Men Hinken har tappat det, inga nyförvärv ännu, trots att vi varit klara i 15 minuter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Frontschwein:
Klart att grabben skall spela!
Han är en av hjältarna!
Man vinner och förlorar som ett lag.
Som vi har sjungit i kväll,
Vi står alla enade.
Och legender återvänder, Det kan ju bli så?
Vad vet vi..? Fråga Big Sam?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Frontschwein:
Han läste väl ditt konstata gnäll och drog
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Grattis grattis. Starkt pushat i slutet, men jävlar va dåliga dom va första perioderna. Frugan ville vi skulle sätta på en repris av doktorn kan komma hellre än att se eländet. Men vi höll ut, Hon fick vara med och jubla, det ångrar hon inte. Shl platsen är vår!
Kommentera

« · 2666071 · »