Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

Beijing 2008

« · 1048760 Till forumet


Beijing 2008
Det jag ser fram emot mest är dom spektakulära byggnaderna.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Per HApps:

Själv ser jag fram emot Sanna Kallur och de andra svenskarna. Byggnaderna är väl inte nånting och bry sig i eller ??
Kommentera

Sv: Beijing 2008
mattias - 74:
Ok då, men Jelena Isinbajeva kommer jag inte att missa. Vilken superstjärna :))
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Susanna Kallur såg jag igår på torget i Sundsvall där hon hade shoppat för fullt.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Och vilken fight det kan bli på 100 meter för herrar om alla dyker upp!
Intressant om Christian Olsson kan försvara sitt guld..

Hmm detta blir spännande :)
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Kina-sverige ZZZZzzz ZZZ Snacka om trist tillställning! Dålig tränare,dålig huvudommare å trötta trötta spelare som hade sämre tillslag på bollen än vårat korpengäng! De enda possitiva va linjedommarna å publiken.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Berka:

Damfotboll är trist
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Berka:

Är det nån ryska deltagare i OS som "inte" åkt fast för dopning ?
Kommentera

Sv: Beijing 2008
mattias - 74: Själv undrar jag bara när bubblan ska spricka för de som verkligen trott på guld i större mästerskap för damlandslaget. Nej, inte heller den här gången kommer det att hända.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Dream Team:
Damfotboll,,,,,,gääääsp.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Vilken underbar spelare Elfenbenskusten har i Gervinho. Otoligt snabb. Om han fortsätter så här så lär han nog spela i någon storklubb.

Och nu vissar Messi sin kyla när han gör 1-0 för Argentina.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Portello: Sitter och stödtittar på samma match och Argentina lever lite farligt, bra match iaf 1-1 just nu
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Otacksammaste uppgift under hela OS: Att som SVT-kommentator ta sig an cykelloppen.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Lumber Jack:

Att kommentera invigningen måste väl också kännas si så där lagomt roligt.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Lumber Jack: Vilken jäkla skillnad, det är ett väldigt flyt mellan Vacchi och Adamsson och de har alltid någon information att dela ut medan det känns mer som att SVT-kommentatorerna sitter som på nålar, lite ängsliga över vad de ska säga.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Damfotboll:

mattias - 74: Sveriges mittfältare är på tok för fantasilösa. Ingen av dem dominerar och bygger upp något skarpt spel, därför så skapar vi heller inga chanser med våra forwards, som jag ändå tycker håller måttet, även om de inte riktigt är de skarprättare man kunde önska.

Mittfältet är nog den stora negativa skillnaden mot tidigare landslag.


Jag håller däremot inte med att damfotboll är trist, vi har blivit bjuden på ett och annat fantastisk idrottsdrama med det svenska damlandslaget tidigare enligt mig.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
NuMo:
Felet med damfotbollens belackare är att de tror att damfotboll och herrfotboll är samma idritt - dvs man jämför med herrar hela tiden.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Sverige spelar hela halvleken på Argentnas planhalva och man har bollen nästan hela tiden, trots det skapar man bara en målchans, vilket tydligt indikerar ett handlingsförlamat mittfält. Nä, det räcker inte för det här mästerskapet, det finns ingen härförare. Som det er ut just nu har forwarden Lotta Schelin bollen mest av alla , men inte framför mål. Ytterliggare ett exempel på tafatt mittfält.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Metal Guru: Håller med. Men det är nog lättare att falla i den fällan i ett komplext spel som fotboll, jämfört med t.ex. ett hundrameterslopp i friidrott.

Nä, nu skall jag fara och kampa i ett dygn. Får lyssna på matchen på radion i stället.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Metal Guru:
'samma idritt' är ungefär samma sak som 'samma idrått'.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
NuMo:
"Men det är nog lättare att falla i den fällan i ett komplext spel som fotboll, jämfört med t.ex. ett hundrameterslopp i friidrott."

Det har du förbålt rätt i.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
NuMo:

Förskte titta lite i 1:a halvlek men somnade till en stund.

Det jag såg så var väl sverige bättre men lite oskärpa i avsluten. Nån som vet när sveriges simmare går in i spelen ??
Kommentera

Sv: Beijing 2008
mattias - 74:

"Nån som vet när sveriges simmare går in i spelen ??"

Jag vet
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Metal Guru:

Nej, man skall inte jämföra med herrar. Däremot kanske med P12-P13. En P12-turnering kan innehålla ganska stor individuell skicklighet och det taktiska kunnandet i en del lag kan också uppvisa vissa kvalitéer. Men först och främst brukar det bli stort idrottsdrama.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Bissett19:

Jaha ? När då då ? När går Alshammar och Nystrand in !
Kommentera

Sv: Beijing 2008
mattias - 74:

Köp en OS-tidning, vettja. =)
Kommentera

Sv: Beijing 2008
mattias - 74:

Du får väl leta själv slöhög:)
Men okej då,idag:

13.01 Simning (100 m fjäril), försök:
Sarah Sjöström
14.45 Simning (100 m bröst), försök:
Jonas Andersson
15.22 Simning damer (4x100 m fritt),
försök: Alshammar, Hedenskog, A-K
Kammerling, Lillhage, Marko-Varga
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Et tu Brute:
P12-P13 är en bra jämförelse.

När mitt ganska bra (men ändå landsortslag) P14-lag mötte ett damlag som spelade i näst högsta serien vann vi med (tror jag) 10-0. Hade vi varit effektiva hade vi kuunnat förnedra dem på allvar, men det var som om vi inte tog i efter fem minuters spel.
Deras striker gjorde hur många mål som helst i seriespel, och allsvenska lag försökte signa henne hela tiden - men mot oss hade hon ingenting att hämta. 'Hon hade en dålig dag' sammanfattade deras tränare efter matchen. Pyttsan.
Något år tidigare hade Djurgårdens P14 Elitlag sopat banan med dåvarande svenska mästarna Älvsjö med precis samma siffror.

Att som damlagsentusiast avundsjukt knorra över att 'det finns inga pengar i damfotbollen, medan spelarna i andradivisionen på herrsidan badar i pengar' ter sig bara löjligt.
De är värda precis lika mycket pengar som mina P14-pojkar var, om de hade kryssat mot oss.

Eller så får man helt enkelt acceptera att det är två olika idrotter, och ge fan i att jämföra sig med pengarna i herrfotbollen.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
NuMo: Fotboll är mer komplext än ett hundrameterslopp i friidrott. Vad menar du nu? Är det rent tekniskt du menar eller att det i en lagsport och bollsport är fler "komplexa moment"? Du får nog övertyga en friidrottare som idkar löpning en hel del att dennes idrott skulle förefalla så särdeles okomplex. Fotboll, om något, kan väl rätt ofta liknas vid en "sparka och spring"-sport. Allra helst damvarianten.

Spelare med Marta-kvalitéer givetvis borträknade.

Kul med 1-0 för di svenska. Argentina varken kan eller vill spela fotboll.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Dream Team: ...han kommer som skjuten ur en kanot sista metrarna." Intressant kommentar, från simtävlingarna på Eurosport, alldeles nyss
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Bissett19:
Samtliga utslagna i försöken..
Kommentera

Sv: Beijing 2008
piff:

Phelps är rätt grym, 8 OS guld låter inte orimligt
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Svenskt silver i cykling genom Emma Johansson!!! Snyggt!
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Poffa: Sollefteå dominerar som vanligt!
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Poffa: In och gratta!

emmajohansson.com/
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Poffa: Härligt Emma grattis till silvret!!
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Adamsson tippar på sin blogg:


"Vem är egentligen det bästa svenska medaljhoppet på söndag? Både Emma Johansson och Susanne Ljungskog har kapacitet att vinna. Visst, det är några år sedan Ljunskog presterade bra på VM men hon är laddad för detta OS, det lär väl inte bli något mer. Emma Johansson´har radat upp placeringar de två senaste säsongerna och backen på linjebanan ser ut att passa henne perfekt. Det är väl lika bra att bägge tjejerna tar medalj, det vore något det!!"
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Om ni inte kollar på basketen mellan USA och Kina så missar ni verkligen nåt. Underhållning i yppersta världsklass matchen igenom.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Tyngdlyftning är en underskattad sport. En av de sporter man i stort sett enbart bevittnar då det är OS. Sporten blir dock aldrig lika intressant som när Naim Suleymanuglu fängslade oss i Seoul-OS 1988...
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Dream Team: Jag läste igår på Text-TV att tyngdlyftning och cykling (vilket är den sport som arbetar hårdast mot dopning) hotades att slängas ut från OS på grund av sporternas problem med dopning. Undra varför IOC inte hotar att slänga ut friidrotten som är minst lika dopingdrabbad?
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Lumber Jack: Måste säga att SVT's tjänst med "Play" är förträfflig att ha på jobbet. Överblick över alla tre kanaler så ser man något roligt så är det bara att klicka på ny ruta :-)
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Lumber Jack: Åh, äntligen blev det Vacchi och Adamsson i rutan igen. Blev lite orolig att jag skulle behöva se hela tempoloppet utan deras guidning.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Wow, Gustav Larsson går på knock och går upp i ledningen, just nu, vid 10,2 km.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Äh, 10,8 km ska det vara.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Och där blev Gustav Larsson nedpetad till andraplatsen av Alberto Contador.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Gustav Larsson tar en riktigt klar ledning igen vid nästa mellantid, det ser riktigt bra ut för ännu en svensk OS-medalj i cykel.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Håll i det här nu Gustav, nu förintar du ju motståndarna en efter en. Contador kroknade ordentligt och ligger nu mer än femton sekunder efter Larsson.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Paddan: Ledning med 6sek.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
65selander: Det blev silver
Kommentera

Sv: Beijing 2008
70 Rodrigues: Inte kattskit ändå, bra jobbat men det lär kännas surt att vara så nära.
Kommentera

Sv: Beijing 2008
Imponerande av Gustav Larsson. Man bugar och bockar i riktning mot cyklisterna, de håller för närvarande svenska fanan väldigt högt.
Kommentera

« · 1048760