1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583113 inlägg · 6215 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12

« · 2579742 Till forumet


Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Ja men dåså! Arbetsveckan går mot sitt slut och SHL-veckan tar sin början. Tisdagarna saknas undertecknad.

Örebro borta. Värdemätare, ett lag vi var minst sagt jämna mot ifjol och förhållandena ’bör’ se liknande ut även i år. Men är det verkligen så? Jag är frågande.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Knylan: Som jag skrivit många ggr: Rör inte laget, men nu får nog fan jag också ge mig. Det är med sorg i hjärtat jag ser laget och femmorna splittras. Förhoppningsvis så är det inte en permanent lösning, får man inte in puckuslingen och försvarsspelet är inte fullt ut bra så gör Ante och gänget alldeles rätt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
UbbeNils: Känner samma sak. Men hade önskat att fått ha Hanzl/MPS/Pettersson kvar med varandra för dom har verkligen hittat rätt där.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Knylan: Känns som att skillnaden i nuläget mellan lagen är betydligt större till Örebros fördel. Vi lider otroligt av våra backskador även om Joulevi säkert kan staga upp det en aning. Men frågan är om vi inte lider ä n n u mer av att det knackar så för våra ledande spelare
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
UbbeNils: Jag tycker fan synd om EP. Han lirar för tillfället jäkligt bra hockey med hög grad av intensitiet samt god poängproduktion, och har en fin kemi med Pääjärvi och Hanzl. Men så får han flytta på sig till förmån för att få igång Jonte, och istället lira med en iskall Lander.
Ingen kul belöning för sin goda insats...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Håkkybåkky: Skulle nog tro att dom har haft en dialog och att Emil själv varit öppen att testa det. Han som alla andra vill nog vinna matcher också.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Äh bra man testar lite olika konstellationer. Det kan bli nyttigt till våren istället för att köra på utan utveckling. Vi vet ju att MER-kedjan funkar nu, så man kan ju ha den som vapen i framtiden. Nu gäller det att hitta andra konstellationer som också funkar för de andra spelarna. Gäller att hitta det som ger mest synergieffekter för hela laget.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Labban: Helt enig, men jag hade hellre börjat med att mix and match mellan 1:a och 3:e linan, och behållt 2:a intakt.

Time will tell hur lyckat det blir
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Håkkybåkky: Förstår inte riktigt. Jag älskar Lander och sina svarta ögon under match. Älskar när han håller i pucken och ingen jävel kan ta den ifrån honom. Älskar när han envist jagar hemåt och krigar tills han knappt stå upp längre.

Men!!

Den här säsongen har han inte nått upp till den nivå han brukar vara på.
Han säger det själv i ST idag, "om man bara går på poäng tror jag inte att jag skulle spela på så pass hög nivå."
Varför envisas man med att sätta in honom i en 1a kedja med en av ligans bästa poängforwards då? Lander ska inte göra poäng. Han ska förhindra motståndarna att göra poäng.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
nectis: Lander och Pettersson visade fin kemi hela förra säsongen. Men nu kan även Emil ställa krav och sätta hård press på Lander och få honom att höja sig, det kunde varken Hållander eller Dahlen göra med tanke på deras egna problem och prestationer.

Vi alla vet vilken kapacitet Lander sitter på och vi behöver få ut det för att vi ska ha någon chans att matcha toppen av tabellen. Har vi endast en producerande andrakedja så ska vi vara glad om vi landar på en 10:e placering.

Jag tror på det här och detta är vad jag velat ha sedan start. Bästa som kunde hända oss just nu.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
DenRöda: Lander har legat på 30+ poäng hela sin karriär. Det är inte superspets, men det är bra siffror. Förstår inte diskussionen om att ”Lander är bara en defensiv center” snacket som varit hittils. Han kan producera.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Hyfsad start för Växsjösonen imorse. 1+3 och 8-1 mot Edmonton.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
kattan: ja inte fan blir du lagkapten och center i 1a kedjan i OS-laget om du enbart är nån brunkare i 4e kedjan. Lander är en tvåvägscenter, punkt fucking slut!

Något har varit off med både honom och Dahlén så här i inledningen och vi får hoppas att det hela är så enkelt som att de bara behöver ny omgivning.

Lite statistik från dagens ST:
Något jag hajjade till över var ju att JJ har varit kung och chef och allt det där men står likt förbannat bara på 88%
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Sjokan: När Wedda är tillbaka kanske vi kan slänga in honom med Dalle och Lander och sedan sätta ihop REM kedjan igen. Innan dess måste vi försöka göra något för att få igång mer än bara "andra kedjan". Arga grävlingarna i 3e har dessutom gjort det bra och 4e får väl också godkänt men när man har en 1a kedja på isen som bara släpper in mål bakåt och inte producerar nåt framåt, som dessutom har klart mest istid av alla kedjor... ja då måste man börja stuva om lite för att få fler fungerande kedjor och det viktigaste är nog faan att alla kedjor börjar tänka 0-0 och sedan låter vi JJ spika igen och målkung Pääjärvi får fortsätta snubbla in slumpmål
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Låt dä rinn lätt ikväll rabbuslingar i Berhns!!🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
JanneH: JJ har ju inte fått så mycket skott på sig eftersom vi ägt många matcher spelmässigt, men på något vis har vi ändå släppt till lägen som han tvingats kapitulera vid emellanåt. Räddningsprocent är inte alltid lika med prestation vilket visar sig här.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
JanneH: Matchdag igen! Äntligen eller vad man ska säga. Ser fram emot det men samtidigt är man nervös som sig bör. En 3:e raka förlust vore inte roligt och skulle dra in oss i bottenskicktet även om tabellen är väldigt jämn. En seger och vi klättrar mot övre halvan. Varje poäng är viktig nu! Örebro är tunga att möta och Enroth är en bra målvakt. Men visst kan vi vinna. Om vi spelar som tidigare men sätter fler chanser dvs. Spännande att se de nya kedjorna och Juolevi framförallt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
kattan: Lander är en ruskigt bra tvåvägscenter med den största uppsidan på defensiven. Han kan även skapa lägen framåt på egen hand också. Nu är han helt ur slag dock. Det går inte att känna igen honom alls.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
JanneH: Stöter in i Wedda på promenaderna till jobbet när han rastar vovven. Såg hungrig ut och stark. Ingen som legat på sofflocket och ätit chips här inte.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Sjokan: Inte som Laxen då :)
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Vinn vi int ikväll så bli vi kompisar mä IK70 i båtten!!!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
SMÅLAND: Chilla. Vi är skadeskjutna och i tveksam form, en förlust ikväll får vi nog ha med i beräkningen utan att det blir full panik
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
mikenomad: En förlust har man ju redan räknat in. Det hade jag gjort oavsett om vi vunnit senast mot LHC. Synd bara att vi slarvade bort den matchen, då den hade gett lite andrum i tabellen trots allt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
mikenomad: Det är ju en riktig sån här oviss match. Förlust har man alltid i ryggmärgen.
Men med nya kedjor, plus att jag verkligen tycker vi i grund spelat bra 2 senaste matcherna, finns lite förväntningar.
Så jag landar i 2 möjliga scenarion (allt annat än detta är omöjligt, analys byggd på forskning och inte alls känsla):

A) Vi behöver lite mer tid att spela ihop nya formationer = Förlust
B) Total islossning på vissa formationer = Seger.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
empa11: På A svarar jag B!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
empa11: Som vanligt, enligt mina högst personliga värderingar, känns en poäng på bortaplan som en halv seger, oavsett vilket lag som kniper extrapoängen. Därför känns 2-2 som ett klart gångbart tips.

Dock så ska det bli synnerligen intressant att se hur pass väl Timrå IK klarar av att stå upp mot den tyngd som Örebro visat upp, inte minst i mötet med Färjestad nu senast. Kan vi inte mäta oss där, ja, då krävs ju andra grepp för att kunna blidka Närkingarna.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
empa11: Ikväll vill jag se Enroth släppa in 4-5 puckar och bli utbytt!
Full fart framåt TIK!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Allt annat än förlust är en vinst!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Hahl Bundy 2.0:
Var inte orolig, det blir 5-2 till Timrå ikväll. Sista målet i öppen bur.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Zäta75: Nöjer mig inte där!
Ser gärna någon syla in en guldring på isen så han beger sig på ett äventyr mot Mordor och blir borta resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
empa11: Hej alla hobbyindianer och soffexperter. Är ni beredda på en sjujävla holmgång ikväll?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
empa11: Vätskan är på kylning och chips påsen ligger redo
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Zäta75: ikväll hoppas vi på Ketchup!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Zäta75: Får se hur länge det håller innan tv4 upptäcker buggen, men lyckades säga upp och återigen signa upp via ICA för halva priset ytterliggare för en månad till på paketet Sport total.
Annars skulle man ju bara få en månad på rabatt.
274 kr ytterliggare en månad är taget.
🥸👍
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Oerhört tufft ikväll Örebro räknar jag vara den tuffaste matchen hittills Jacob står ser jag, jag tror på hedesam förlust.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Tankar kring dessa kedjor?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Dubbeld: Ska bli spännande. Jag tror det blir stabilare och det tyckte jag vi kunde se redan i lördags när Mieho gick in i första.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Örebro har tyngd , vi har mer skills .....
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
TD:
Nu får du bättra dig, 5 - 2 till Timrå
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Rico01: Det brukar alltid vara rätt många tikare på plats i Örebro och de brukar låta mycket. Hoppas det blir så även ikväll!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Idag avslutar vår Sheriff Jonathan Lekkerimäkis säsong med en helt korrekt höfttackling på blå.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Rico01: vi får helt enkelt förbereda oss för det värsta men hoppas på det bästa.
Jag tycker denna match känns lite vanskligt att tippa. Å ena sidan ett Timrå som är revanschsugna både på insatsen mot LHC men även på kvartsfinaltorsken, å andra sidan ett Örebro med ett vinstgivande spelsystem och ett självförtroende från sin fina inledning. Känns lite som att det kan vara vår tur att vända ett underläge till OT seger
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Dubbeld: Jag skulle tänka mig att prova 27 istället för 15 i 1:a. Tycker han varit både stark vid sargen och visat på bra fart. Tycker även att 15 egentligen är mer en fjärde en en förstakedja spelare
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Ett tungt lag som faller lätt , ja så kan de va . En av de klurigare bortamatcherna i serien
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Andersson: Lander säger att det är att jobba hårt som är vägen ur sin svacka
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Zäta75: Jobba hårt, sen kan någon proppa Emil Larsson och avsluta hans karriär en gång för alla (Laglydigt, men man kan ju hoppas att den tar illa)
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Hank: Håller med. Och skulle i alla fall vart kul o se Oliver med Lander o Emil.

Är ju riktigt stark vid sargerna o som du skriver riktigt snabb så tror inte han gjort sig.
Och Mieho är ju egentligen en klassisk 4:e linje spelare med sin tyngd o fysiska spel men han funkar ju högre upp också. Men hade onekligen vart kul o se Oliver där i första med Lander o Emil.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Lomond: Hanzl fri nära sätta den direkt!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Zäta75: Pigg start. Tro att Ante körde storsågen senast kanske. Käkat taggtråd hela veckan.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
Bromé filmningsförsök no1
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-10-12
söder över: Publiken skriker rakt ut. Bland de värsta publikerna
Låst ämne

« · 2579742