1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582855 inlägg · 6215 ämnen

Sanny till FBK

« · 1153578 · » Till forumet


Sv: Sanny till FBK
Anonymous:
Nu står det inte så i artikeln. Sanny säger att "dessutom var de tidigt i kontakt med mig", han sätter det alltså inte i relation till Timrå.
Men tolka det du som du vill. Over and out.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Kongo: Varför valde du inte Timrå? Färjestad var tidigt ute... fortfarande irrelevant som svar om Timrå var före.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Anonymous:
För att dom var tidigt ute naturligtvis. Men det säger inget om Timrå var före eller efter Färjestad.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Inatt ska jag se Washington krossa New York Rangers =) Hoppas de blir 4-0 i matcher så får vi en skaplig målis i VM :)

...Fast det finns ju en bra passnings spelare i Washington också ;-)
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Kongo: Varför skulle han överhuvudtaget nämna att Färjestad var tidigt ute om Timrå var först, låter som en irrelevant anledning till hans klubbval.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Anonymous:
Ok, vad har det med saken att göra? Din läsförståelse tycks inte vara den bästa.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Frazze: Så de har diskuterat kontrakt hela säsongen menar du? inte undra på att det tar tid att fixa spelare till timrå då.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Kongo: Nej det har jag inte. Men artikeln var i en Sundsvallstidning, intervjuven var gjord av en sundsvallsjournalist.

"Jag kan förstå att folk tycker att jag är en svikare, säger han" citeras han också där, månne syftar han på Djurgården då?

"Det geografiska läget har hela tiden talat emot att återvända till Sundsvall."
Är väl där Djurgården spelar också...
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Anonymous: Jo,, först ska man nog vara men till syvenosist är det dolares $$ som gäller.
Innan det är klart kommer det nog se hyfsat ut I alla fall. SM guld,,, naee det tror jag inte på. Det är vikt åt de fyras gäng i sisådär 10 år till. Jo vist det kommer att komma en o annan uppstickare vart 4 år eller så men bättre än så blir det inte.
Timrå pekade ut riktningen för många är sedan.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Anonymous: nu har ju robban haft kontakt med sanny under hela säsongen....men visst, fbk kanske var på redan ifjol ;)
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Anonymous:
Har du uppgifter på vem som var först "ute och frågade" av Timrå och Färjestad eftersom du skriver så där?
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Anonymous: Tidigt behöver inte betyda först. Han sa att Robban ringde varje vecka.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Sanny ville ha ett långt kontrakt och vill antagligen spela i elitserien.

Om han valde mellan Färjestad och Timrå. Förstnämda lär väl inte hamna i Allsvenskan under de år han skrivit kontrakt i alla fall, Timrå däremot de kan ju lika gäran lira i KS om ett år och sedan hamna i Allsvenskan, så kortsiktig som ett år ville den killen inte vara, han ville rota sig nu.

Där kan vi ha en tungt vägande anledning tror då jag, även om han inte går ut med att "Timrå kan ju åka ur nästa år", vore ju att dissa klubben men det ligger nog det i bakhuvudet.

Annars så blev jag väldigt besviken när jag läste (tror det var dagbladet) en av anledningarna till att det blev Färjestad var att "de var tidigt ute och frågade". Men va fan, vi ska vara först på killarna, så är det bara...
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
keni:
Vad är det du inte fattar? Ska Timrå ha åtta landslagsbackar i truppen? Det är kanske inte ens önskvärt om man hade pengar till det.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
TIKbiff:
Men va Fan linkan har ju hittat en back från södertälje, Sonntag heter han 22 år och utlånad till huddinge som ramlade ner i ettan iår. måste ju vara ett fantastiskt nyförvärv, linkan är nöjd tur att det finns en med sundsvallshjärta som är nöjd hahaha

måste varit billig som bara den..
men va så säker han blir utlånad till sundsvall.men som linkan sa, det är bra för framtiden hahah finns det någon framtid för Timråsnart el?
är detta en framtida landslagsspelare är detta en spelare som kommer gå till NHL vad kan Timrå dra för nytta av denna spelare??????

AJA ! jag ser detta som en katastrof värvning
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
MB: ...fattar inte vad du snackar om....du menar att det inte finns nån sanning i att han på nåt sätt valde FBK p.g.a "det geografiska läget" utan bara stålarna?

Förlåt mig...men det tror jag inte en sekund på...du låter bara mer än lovligt bitter, kom igen nu å svälj förtreten..vi siktar mot bättre backar än S...y, ge Josefsson S...y's pengapåse vi erbjöd så lär han nog skriva på :-)
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
The great one: Läste vi inte det där i Dagbladet i morse?
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
The great one: Rent PR-trick, han vet ju vad han sa efter sista matchen, lipade och kysste märket mm. Nu är det ren överslätnings politik.

Var en jävla man, stå upp för beslutet, säg som det är, de betalade bäst, har störst chans att vinna något, bättre organisation, proffsigare i ja allt.....

Hålla på sådär och dravla, sen närmare till Oslo....jävla nonsen, spela där då för helvete, Sanny har verkligen blivit en Fanny. Pajas!
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Sanny känner sig som en svikare... (se länk).
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
superfalle:

Den främsta tillgången jag hade sett i värvningen av Sanny är professionalismen han utstrålar utåt kring sin spelarstatus och roll - något som skall representerar en typisk Timrå-spelaridentitet. Typ kämpar och ger aldrig upp och står upp för laget och gör allt med kropp, själ och hjärta i varje byte.

Genom sin status (oförtjänt? enligt vissa...) i hockeysverige hade han varit ett perfekt ansikte utåt som skulle kunnat ha dragit hit spelare och representerat oss och givit gratisreklam utåt. Nu blir Sanny bara en i mängden av stjärnor - kanske det är som någon sa tidigare, att det kommer passa honom bättre.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Harryhaffa: hm sanny har ju blivit en symbol för något i timrå .tror inte han kan få samma status i fbk . som hockeyspelare får han väl ungefär samma roll kan jag tänka mej . en skaplig defensiv fysisk back ..
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Harryhaffa: Han är definitivt inte värvad som en nobody till fbk, däremot får han inte på långa vägar samma centrala roll där som han skulle fått här. Och det tror jag passar honom ypperligt. Förutom större chans att vinna SM-guld så tror jag att hans antagligen ganska goda insikter kring sig själv och sina begränsningar innebär att han inte alls lockades av den roll i laget som Timrå erbjöd.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
mikenomad: Jag undrar bara vad som rörsig i huvudet på en tik supporter, som säger att sanny bara får en doldis roll i FBK,,,innebär det att de supportrar höjer fbk till ett så pass bra lag att han inte tillför ett skit,,och sänker de då sitt egna lag till ett så pass uselt lag att även en doldis i anndra lag skulle tillföra så mycket,,,,,,hmmm konstig logik
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
mikenomad: Jag tror Sanny klara sig bättre än Bagarn.
Bagarns begränsade offensiv känns för klen i FBK på fyra centrar.
Men han kanske är nöjd om han blir inslängd i boxplay och ta stryk
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Janken: Allt det här snacket om att Fanny blir en doldis i fbk...hmmm...jag börjar undra om han kanske inte valde så dumt ändå. I TIK hade han fått en tung ledarroll och massor av fokus och förväntningar, i fbk blir han en i mängden och kan koncentrera sig på det han gör bäst. Grisa, irritera motståndare, trycka till motståndare, rensa sarg ut och pumpa på med aldrig svikande energi. Som nån konstaterade tidigare, när Fanny fick ett C på bröstet blev han en sämre hockeyspelare. Kanske känner Fanny sig själv bättre än man anade...
Kommentera

Sv: Sanny till FBK

Janken: Yepp! En ny Warg! Borta bra men hemma...pest!

Undrar om Bagarn blir en Warg...

Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Janken:
Hmmmm! "edarpos" ska vara LEDARPOS!
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Sanny kommer att bli en doldis i FBK.
Ingen ledartyp i det laget.
Och ärligt talat... han är inte nån riktig klassback. EN bra back. Men hans viktiga pos i TIK var edarpos. Den går inte att flytta till ett annat lag.
Som sagt... En blivande doldis i FBK.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Tikinmyheart: Massor med kletigt pålägg? Ja, i vanliga fall brukar man hålla sig till bullar, men för spuds skull tycker jag att så många som möjligt ska göra ett undantag.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Kattgubben:
Frågan är vad som händer med Mattias Karlsson...
Jag har en känsla av att han kommer att spela med TIK i vinter,
han och familjen har ju lämnat USA nu och är hemma i sverige när som helst.
Han har en liten knodd, en till som kommer i september, inga uppgifter som tyder på att han förlängt med Binghampton.
FBK har just nu 9 backar med kontrakt så chansen är inte så stor att han hamnar där tror jag.
Övertygad om att den sociala situationen kommer att spela in och vet att hans sambo har en av sina bästa vänninor här i stan.
why not?
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
för Fuck inse att det bästa är att flytta ladan till stan.. Det är omöjligt att kvar ladan där den är. Riktat mot dom med röda kinder , keps och en t-shirt där det står "Domus Rocks"
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
gud: Allting går utför med Thomas Johansson i spetsen
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
superfalle: Kan inte Timrå bygga om och utnyttja rotavdraget?
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Laken: Alltså detta med en ny hall i perspektiv på lågkonjunkturen går att diskutera fram och tillbaka, det är uttjatat, tråkigt och drygt då ingen vet någonting om hur det egentligen skulle bli. Kör dock gärna den med dig - men inte här därför det är ganska uttjatat för de flesta som läser här. Jag skickar en bubbla istället!
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Laken: räntorna på¨lånen är däremot rekord låga .. också till följd av finanskrisen ..
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Yellowcard: Brynäs, MODO med flera fyller ju ändå INTE sina arenor!
Timrå var och är väl rustat inför lågkonjukturen och finanskrisen som härjar. Inte lika mycket lån som många andra klubbar och hyfsat gott om eget kapital.
Men på några års sikt vill även jag ha en ny arena i Sundsvall.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Laken: Äh sa ju bara att jag är redo för några kämpiga år - med den rådande ekonomin och Timrås minskade attraktionsvärde (?) kan man förvänta sig något annat? Tror som sagt inte att vi åker ut, utan att vi kommer få det kämpigt ett tag.

När arenabygget dessutom är lagd på is så kommer vi nog stå kvar i skiten och trampa flera år till. Men men, som Timrå supporter så är man är van vid skiten... så det är bara att käka upp den... och svälja... hua då!=P
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
släng upp både Lander och Pääjärvi på 113-årskontrakt så är saken biff
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Laken: vem ser du som sveriges mest lovande . lander eller pääjärvi ?? båda två kommer att få en lysande karriär ..
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Frella: Det är klart. Men vad jag menade är att alla trivs inte i det fantastiska
Karlstad
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Tvåtallar: Familjesituationen hindrade ju inte Goren från att idag förlänga med FBK...
Kommentera


Sv: Sanny till FBK
Per HApps: Lova och måla upp är en sak. Leva upp till är en annan.
Så här ligger det till för två spelare som inte vill vara i FBK enl AB

"Men att känna under en hel serie att man är värd att spela mer är inte så kul i längden, säger Eero Somervuori.

Men även familjesituationen avgjorde att han lämnade Karlstad. Precis som Lee Goren trivs inte resten av familjen i Värmland. "
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Ambroo: Jag har varit lugn läänge nu.
Härjar mest under säsongen. ;-) Förstår inte hur man kan vara så panikslagen nu, i april...
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Per HApps: Jag tror det är känslan att få vara en del av något stort, av en maktfaktor i Svensk hockey. Jmft med att representera fattiga, snoriga kusinen från landet, med byatänkande och småskalighet i all sin prakt.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Laken: Ursäkta, men dessa rader kommer alltså ifrån dig?! Vem fan är det som håller på och härjar? Har Laken ingen koll på sitt lösenord?? Haha kom igen nu!
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Kan alla sansa sig lite grann?!

Ok, Sanny valde Färjestad, inte helt otippat. Men på vissa av er låter det ju redan nu som om säsongen är körd...
Vi vet ju inte vilket lag vi kommer att ställa på benen, till hösten - än!

Dessutom handlar det om att bygga ett LAG. Vem trodde till exempel att Luleå och Brynäs skulle gå till slutspel inför den här säsongen?

Man bygger bakifrån och målvaktssidan känns riktigt bra tycker jag!
Styf är kvar och Sebbe och Moe lär utvecklas ännu mer kommande säsong.
Vi har Sveriges kanske mest lovande talang i laget som förhoppningsvis blommar ut.

Med andra ord, VÄNTA lite längre med desperationen.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Yellowcard:
Det är bara att ta av hatten och buga inför Färjestads BK och deras sätt att locka till sig spelare. För är det så som Ros skriver att Timrå erbjöd mer deg än er och ändå valde Sanny FBK så måste ni i ert sätt att bygga konceptet FBK vara klockrena.

Hade varit spännande att få vara en fluga på väggen inne i LLA när  farbröderna Glennert och Rundqvist presenterar FBK för sina kommande nyförvärv.

Vad lockar ni med? Är det närheten till Oslo, eller Kaffet i termosarna?

Eller vad är det? "It beats me" i alla fall.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Kongo: Därför snacket har enligt uppgift varit så att de räknade med hans signatur. Men men. Vem vet.
Kommentera

Sv: Sanny till FBK
Yellowcard:
Varför tror du att dom hade "räknat in" Sanny?
Kommentera

« · 1153578 · »