1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582999 inlägg · 6215 ämnen

Spelarjakten

« · 1556978 · » Till forumet


Sv: Spelarjakten
Zäta75: tänker i samma banor, förutom att slovakerna sannolikt är väl medvetna att vad de skriver på Facebook om en spelares kontraktsförhållanden inte påverkar ett skit någonstans om det nu finns påskrivna avtal. Nubben har ju ingen anledning att säga att allt är klart utom IIHFs godkännande, men å andra sidan har slovakerna inget att vinna på att först skriva på alla avtal och sedan gå ut till olika medier och säga att det inte blev någon affär. 
Kommentera

Sv: Spelarjakten
pefr: Den enda förklaringen jag kommer att tänka på är att nubben kan ha citerats fel av media men det tror jag inte på. Eller att nubben har ljugit om att kontrakten är klara och underskrivna och att de bara inväntar IIHF. Men det tror jag inte heller på. Nubben ljuger inte. Slovakerna kan dock mycket väl göra det för att försöka få ha kvar en viktig spelare...
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Zäta75:KAN ju iofs vara så här att Tattarklubben från Slovakien har sagt till Nubben att "underskrifterna finns, vi faxar över dem snarast", och att Nubben tog det för sanning. Sen väljer Tattarklubben från Slovakien att helt enkelt ge blanka faaan i att skicka över nåt och sen säga "oj, det måste blivit nåt tekniskt fel... bummer, nu missade ni ju deadline också" .

Nu har Nubben fram till den 15:e februari att visa upp klubbens underskrifter för att Stumpel ska kunna gå över till oss.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: det låter rimligt, men varför dementerar slovakerna då? Om det nu inte är som någon tidigare var inne på att han ska spela en stund till där nere innan han ansluter.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Hahl Bundy: Om inte underskrifterna finns tror jag knappast att nubben skulle ha uttalat sig som han har gjort att de endast väntar på IIHF. Och jag tror att de skulle fått reda på det vid det här laget och meddelat media om inte underskrifterna fanns.

Låter det inte rimligt?

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Dream Team: Ja finns underskrifterna så.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Zäta75:

Smolenak tillsammans med Nordgren isf. Alternativt med Murley. Vem som centrar lämnar jag öppet.

Kommentera

Sv: Spelarjakten

Nu händer det saker på elitprospects igen. En slovak blev nyss bekräftad som övergång. Kanske ännu en slovak som börjar på S på g? :-) Vi måste hålla hoppet uppe!

       
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Ok
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Berglund: Nej, han spelar efter uppehållet. Hinner inte komma tills imorgon.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Nån som vet om Radek spelar imorrn?
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Hahl Bundy: Vi nyper nog honom till slut, jag känner det på mig!
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Hahl Bundy: Är inte alla papper underskrivna så är det inte mycket att göra skulle jag tro. Är dock alla papper signade och klubben och/eller Stumpel har ändrat sig trots överenskommelse så finns det möjligheter att han kommer om han ändrar sig igen efter övertalning etc eller om lagen säger så. Jag kan inte alla paragrafer. Men Timrå kikar säkert på det där nu.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Kattgubben: kan ju vara läge att vänta tills vi vet vad som hänt... OM alla papper är påskrivna och man bara väntar på IIHF, så är det lugnt. Om INTE alla papper var klara har Nitra självklart möjlighet att dra sig ur affären, i så fall är det Nubben som gjort bort sig när han pratat med media. 

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Kattgubben: Timrå håller på att kolla upp myglet med Nitras agerande nu. Därför är det tyst just nu från Timrås sida.

Under all tänkbar kritik är det i vilket fall.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
nectis: Litar inte på anonyma personer som skriver där förrän vi får det bekräftat från nubben eller media i Sverige att han inte kommer.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Thornet:

Nordgren - Larsson - Smolenak

Murley - Önerud - Hallin

Chrippe - Hagos/Molinder - Hedström

Friberg - Bagarn/Boyce - Rhodin/Wedin

Typ?

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Kattgubben: Ett pack till ledning är det i den där klubben.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Osannolikt att Nubben går ut med  en affär som gick i stöpet. Kanske om två, tre månader, men inte som situationen är i dagsläget.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Hahl Bundy:Jävlar vilken smutsig bransch ändå. Ingenting är heligt. Ett sånt här agerande borde inte få passera. Tro om det finns möjighet att driva process mot Nitra...?
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Frågade på deras Facebook-sida om det var 100% klart att han stannar i Nitra. Svaret jag fick var: Yes, 100%.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Thornet: Smolenak tillsammans med Nordgren isf. Alternativt med Murley. Vem som centrar lämnar jag öppet.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Timrå Icon: Ja i det här massiva flödet här så missar man ju allting snart.

Vart skrev du det där? Hittar inte det ens. :)

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Hahl Bundy: Borde inte nubben ha fått reda på det vid det här laget isf att inga papper har kommit in och meddelat det till media att det inte blir något med Stumpel?
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Jag är tyvärr tveksam till att det kommer att finnas en viss Center i laget inför slutspurten/kvalserien. Självklart skulle det vara underbart om det ändå blir så, MEN det luktar surt om den här affären. Tror att Nubben har blivit blåst på godaste biten i chockladasken, av slovakiska klubben...tyvärr...

Å andra sidan tror jag att med Smolenak så kan vi ändå ställa en tämligen grym kedja på benen. En helt avgörande kedja som ingen av eventuella kvalseriemotståndare har.

Så jag är ändå positiv till framtiden och framförallt värvningen av Smolenak.

Om vi nu får nöja oss med honom, i vilken konstallation skulle ni vilja sätta in honom?

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Hahl Bundy: Dagens fläskigaste Marie Fredriksson där på dig. Jag skrev exakt samma förut ;-)
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Vad jag har förstått av några nu så är det Amatörklubben Nitra som är boven. Stumpel, Nubben var överens även Nitra. Men när det kom till kritan så ville inte Nitra släppa stumpel o meddelade inte Nubben det o skickade inte heller några papper utan höll käften istället.

Maffiosos hela bunten därnere.

Kommentera

Sv: Spelarjakten
hubbenorlen: Så kan det ju vara, men han sa klart och tydligt igår kväll att alla papper va påskrivna och inlämmnade och han sa även att Stumpel va en av dom. Det får ju inte direkt han att se bra ut om det visar sig att papprena inte alls va påskrivna
Kommentera

Sv: Spelarjakten

nectis: Hoppet är det sista som överger oss! Jag ger inte upp än iaf!

Om det vore klart att han inte kommer skulle vi veta det vid det här laget det är jag säker på. Tror det försigår ett spel bakom kulisserna. Hoppas att det blir ett positivt spel för oss. Vi behöver en center så mycket! Kan vara skillnaden som gör att vi klarar oss kvar!

Kommentera

Sv: Spelarjakten

Min tolkning om det skiter sig:

Nubben o Stumpen och Nitra var överrens om affären via tfn och agenter. Nubben faxar ner papperen till Nitra/Stumpen, de ska bara skriva under och faxa in till förbundet. Detta är vad Nubben gick o väntade på igår...

Det som hände var sen att Stumpen fick kalla fötter när han skulle skriva på och ångrar sig, men tycker det känns kymigt att meddela Nubben detta, därför förhalas hela konkarången, och inga papper öht, skickas från Nitra.

Nitra kommenterar på hemsidan att Sumpen stannar....

..o vi står fortfarande utan Playmaker-center.. :-(

Kommentera

Sv: Spelarjakten

nectis: Samtidigt kan ju HK Nitra anse att han blir kvar för "papprerna inte blev klar". Dom kanske inte vet att det kan behandlas fram till den 15:e.

Angående det förra jag skrev så översatte jag även några kommentarer och en innehöll någon om att den slovakiska-ligan var korrupt.

Jag ger dock upp nu. Känns Färdigt.

Kommentera

Sv: Spelarjakten
lönlöst: Hade NUbben varit säker på att alla papper var påskrivna så hade han inte varit nervös. Punkt slut.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Dream Team: Tolkningsfråga och tolkningsfråga. Är alla papper klara och kan godkännas av IIHF så är det det som gäller. Om Stumpel inte ändrat sig och inte vill spela i Timrå dvs. Isf kanske han går att övertala. Det låter som att han behövs i klubben pga sjukdomar bland spelarna och har blivit övertalad av klubbledningen att stanna. Iaf tillfälligt. Men nubben jobbar kanske på att få över honom. Borde ha gått ut en dementi vid det här laget annars som sagt om allt vore klart.

Vi lever på hoppet!!

Kommentera

Sv: Spelarjakten
lönlöst: Det låter som det kan bli någon slags tolkningsfråga av det hela och då känns vi rätt så rökta.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Vi kan nog glömma Stumpel. På HK Nitras Facebooksida skrev dom för en timme sedan

"Tak ešte raz: Stumpel ostáva. Do Timry nejde."

Google översatte det till

"Så än en gång: Stumpel kvar. Gör Timrå inte."

Vilket antagligen betyder: "Så än en gång: Stumpel blir kvar i klubben. Han går inte till Timrå"

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Om det var som Nubben sa igår "alla papper är klara och inskickade" så kommer stumpen.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Maria Nordström har ju redan intervjuat honom i dag.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Timrå IK och Kent Norberg slet in i det sista med att få godkännande för två forwards som skrivit på för klubben.
En av dem: NHL-veteranen Jozef Stümpel.
– Nu väntar vi bara på ett okej från förbundet, sa Norberg sent i går kväll.

Står att läsa på hockeypuls.se bl.a. Tror knappast att Nubben skulle säga att Stumpel har skrivit på för klubben om han inte gjort det. Bollen ligger hos IIHF och enligt dem är det lugnt fram tills den 15:e feb. Så nog finns det hopp än alltid oavsett vad som är skrivet på någon hemsida.

Kommentera

Sv: Spelarjakten
hubbenorlen: Aftonbladet, expressen etc brukar ju vara snabba på att skriva något om det är klart och de har inte skrivit något om det ännu. Många lär ha ringt nubben under dagen. Frågan är om de har fått tag i honom eller inte.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Man går ju inte ut med en pressrelease om att en spelare inte kommer.
Det får vi nog snart läsa om på Hockeypuls, så fort Maria Nordström fått tag på Nubben och skrivit klart artikeln.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Timrå Icon: Eller så kan man tro på en konspirationsteori att eftersom man inte har bekräftat att det inte blir något med Stumpel än så håller nubben på att prata med Stumpel och Nitra för att han kan komma över lite senare så han hinner spela några matcher med Nitra först eftersom de verkar behöva honom. Det är ju ändå uppehåll i Sverige över en vecka snart så spelar ingen roll om han ansluter lite senare. Om alla papper är klara dvs. Annars skulle nog nubben och fler ha vetat det vid det här laget och gått ut med det tycker man.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

Vi borde ju gräva lite i hur Slovakiska förbundet funkar

Kommentera

Sv: Spelarjakten

Zäta75: Jag misstänker att allt var klart och samtliga skrivit på förutom Nitra som förhalade det hela......

Det är ju inte första gången det krånglar med papper för slovaker.

Kommentera

Sv: Spelarjakten
Timrå Icon: Men då har vi en legendarisk Timrå-kedja komplett då, förvisso med två centrar:

Niko Kapanen Jozef Stümpel Pavel Brendl
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Nubben måste väl ha koll på reglerna? Inte fan kan han bli nervös över pappershanteringen då?
Kommentera

Sv: Spelarjakten
hubbenorlen: Kan mycke väl vara som du säger. Men då borde ju Nubben veta det och de kunde ha gått ut och sagt att det inte blir något med Stumpel i samma pressmeddelande där de presenterade Smolenak på hemsidan? Nej, det är nog inte klart detta ännu oavsett vad som står på nätet och på Stumpels klubbs hemsida.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Bragd-Birger: Frågan är om nubben bara har en muntlig överenskommelse med Stumpel eller om han och hans klubb och förbundet i slovakien har skrivit under papperen. Har de gjort det i utsatt tid så bör det vara klart. Att nubben var nervös var nog för att han inte visste om IIHF skulle hinna behandla detta tror jag iaf. Men isf var det en onödig nervositet för det är ju lugnt fram tills den 15:e februari som framgår av artikeln från expressen.
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Zäta75: Det var väl därför det tog tid att presentera Smolenak. Papperen var helt enkelt inte behandlade på det internationella förbundet.
Men i Slovakien låter det ju inte direkt som att det har skrivits på några papper. Klubbledningen säger ju att Stümpel ska stanna. Och då är det ju så.
Kommentera

Sv: Spelarjakten

– Då är det bara pappersexicis för oss i så fall. Vi behöver signaturerna på den gula lappen och så sätter vi vår stämpel och spelaren blir spelklar direkt. Vi kan aldrig neka en transfer eftersom för vår del är butiken öppen till 15 februari. En del förbund stannade vid 31 januari i år ändå men för oss spelar inte det någon roll i dessa fall. Så fort allt finns här kommer det godkännas, säger Szymon Szemberg på Internationella Ishockeyförbundet.

 Szymon Szemberg klingar då allt lite slovakiskt.. 
Kommentera

Sv: Spelarjakten
Thornet: Exakt min tanke. Det har vibbat begraven hund sen första början när det gäller Ol' Stumpy.
Kommentera

« · 1556978 · »