Brynäs IF

717336 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)

« · 1334060 Till forumet


Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Laget tas inte ut förens imorgon. Som om det skulle bli några större förändringar, varför ändra på ett förlorande lag??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Åh hoppas lagupsställningen inför morgonens match kommer snart! Jag är så nyfiken på att se hur laget ser ut. Kommer humle att spela bredvid dumle eller ska han spela med pleti? Vem ska plocka ut puckarna ur kassen, Bill eller Bull?

Hoppas verkligen spelarna har tagit åt sig av utskällningen efter senaste matchen. Det har ju iofs blivit en sisådär 250 utskällningar hittills utan effekt men nu tror jag faktiskt på ett heltaggat Brynäs med Hansen i bräschen. punkt. Glad gubbe
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
munkas: "Åh hoppas lagupsställningen inför morgonens match kommer snart! Jag är så nyfiken på att se hur laget ser ut. Kommer humle att spela bredvid dumle eller ska han spela med pleti? Vem ska plocka ut puckarna ur kassen, Bill eller Bull?"

Du är medveten om att det finns folk härinne som ägnar timmar åt att möblera om i laget inför varje match och redovisa sina slutsatser noggrannt? Dom och många andra är helt övertygade om att laget skulle spela m y c k e t bättre bara tränaren följde deras råd.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: Räkna med att bli besviken. Dackell/Hansen lär spela i förstalinan ändå... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
GävleLasse: Troligtvis :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues:
Hittade en intressant sak i artikeln i GD där de pratar om artikeln i AB:

" Enligt samma tidning finns det en klausul i det tvåårskontrakt Czarnecki skrev på i våras, vilket innebär att bägge parter har rätt att bryta avtalet redan efter en säsong. Men det stämmer inte, enligt Czarnecki."


Ser ut som att NC leder nästa säsong också...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: Blir inte så mycket Wänna in Kana bort Granis i i första:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Klart att det måste stämma när Czarnecki själv säger det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: ja.e han förneka en klausul? NC blir kvar
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Ja, hans kontrakt sträcker sig över nästa säsong, men det visste vi ju redan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: själv hade jag blivit lurad av AB om den påstådda klausulen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Dom frågade om en klausul, enligt Czarnecki så finns det ingen sådan och enligt Sundlöv så var inte det något som Aftonbladet hade någonting med att göra. Hur verkligen heter ser ut kan vi bara spekulera i.Att det finns klausuler i både spelares och ledares kontrakt är dock inget nytt påfund.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Är ganska övertygad om att CZ gör sin sista säsong i Brynäs. Klubben kommer aldrig att gå framåt om dom inte tar in en tränare med mer offensivt tänk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
mattiaskarlgren: Hm eller en tränare som kan fixa till defensiven
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Det blir otroligt spännande att se vad NC hittar på idag. Hur mycket kommer han att stuva om i formationerna? Jag är i alla fall mer laddad än på länge. Kanske för laget i stort som för mig att det var svårt att få den rätta tändningen mot SSK och Modo.

Jag tror på vinst 3-2
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Tagga för match!!



Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Torsk idag igen. *-5
MEN fina sidledspassningar i 3 perioder det tar vi med oss..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Lindström:

Jag tror på vinst idag,sen är allt frid och fröjd i Brynäsfabriken igen tills på Torsdag..
Förresten vad är det för jäkla spelschema?under JVM försökte man trycka in så matcher som möjligt,men nu är det  match och vila 5 dagar i två veckor på raken.
ORedigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Lindström: Ja det finns en överhängande risk för torsk idag men sånt är livet för oss brynäsare.

Själv försöker jag fokusera på nuet. Ett exempel på det är att jag är väldigt nervös och laddad inför dagens match och kommer att njuta av att se Brynäs lira. Att lägga allt för mycket av energin på att leka sportchef/tränare eller oroa mig för eventuella kvalserier och kommande förluster ger jag blaffen i.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Så du njuter av att se Brynäs spela hockey? Ja, vi har alla våra böjelser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
En stor del av förklaringen till att Brynäs börjar tappa i tabellen är ju att bottenkonkurrenterna blivit bättre snarare än att Brynäs spelar sämre.

Modo har genom sina sena värvningar fått seriens bästa kedja och en backbesättning av hög klass. Slutspelslag.

Återkommer Timrås skadade spelare blir laget, tillsammans med värvningarna, betydligt bättre än hittills. Kan därför klättra i tabellen.

SSK har tagit in Lehoux och Månsson (hyfsad trots allt, 7 mål är mer än dubbelt så många som skyttekung Kahnberg) plus att långtidsskadade Seikola och Chabada är tillbaka. Kommer Pakaslahti också tillbaka får dom en av seriens smartaste centrar i laget. SSK letar dessutom ytterligare förstärkningar. Kommer lyfta.

AIK har förstärkt sitt från början mediokra lag och har väl nu ett lag som på pappret matchar Brynäs trupp.

Och så Brynäs som hittills sluppit långstidsskador på viktiga spelare och "förstärkt" med spelare som Carlsson (en sjundeback!) och Greiss. Det enda som talar för Brynäs är "mjuka värden och dynamiska effekter", dvs. sånt som gjort att Brynäs överträffat sej själva två år i rad, att Luleå gör det i år och att Frölunda spelar betydligt sämre än vad ett sånt spelarmaterial ska. Känns tryggt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen:" arnio: Så du njuter av att se Brynäs spela hockey? Ja, vi har alla våra böjelser."

Det är det bästa jag vet!

Brynäs har förgyllt mina vintrar i många år och jag njuter sannerligen av att se dem spela. Inte för den sakens skull sagt att jag är nöjd eller njute precis hela tiden. För full njutning krävs det givetvis att laget presterar bättre än de gör för tillfället.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Apropå ambition.
Kan inte vara lätt att heta Sundlöv. Han behöver x pengar för att skapa ett finallag men får bara en spottstyver av HGK av olika skäl.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huss: Sundlöv är en grovjobbare. Ett lag med resurser skaffar sej en sportchef med huvud också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Idom här sammanhangen är det resultat som räknas!!Omdu sen sitter med fötterna på bordet men ändå fixar bra värvningar så spelar inte det ngn roll!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
bizon: Tack. Då vet jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen:
Många kommentarer på HS sägs som om det fanns ett slutligt facit i dylika frågor, rätt eller fel..... svart eller vitt.
Verkligheten är ju alltid mer komplex än så.....

Efter att Norberg lyckats väldigt bra i Timrå så blev han värvad av Frölunda, dom kan nog bedömmas ha bra resurser tror jag.
Jag kan räkna upp flera orsaker nån dag varför Norberg fick gå/slutade.

Men nog är det ett ganska överraskande resultat..... alltså, pengarna är viktigt, men det är mycket annat som skall falla på plats också.

Slutsats.... ha gärna åsikter, men var inte så förbaskat tvärsäkra på att det bara finns EN sanning.

F.ö. bra läge för 3 poäng av ett Brynäs som vänder uppåt igen..... med lite tur :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Tväst: "...alltså, pengarna är viktigt, men det är mycket annat som skall falla på plats också."

Visst. Nåt som Czarnecki visat de två senaste säsongerna. Med knappa resurser har han lyckats sno en sjätte och sjundeplats före lag med betydligt bättre ekonomiska förutsättningar.

Tyvärr har det gjort att många kräver att han utför sitt trolleritrick varje år. Men utan resurser kan man inte lyckas långsiktigt. Förr eller senare kommer Brynäs att få lära sej det på det hårda sättet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
90 min till nedsläpp!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: Dom viktigast matcherna idag spelas i Timrå och Södertälje.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Ja, det är i sanning en underbar logik man får sig till livs från expertisen härinne.
Vi har enligt dessa ett värdelöst lag som tränas av en värdelös coach som anställts av en värdelös Sportchef.
Men likförbaskat så blir experterna jätteförvånade när vi förlorar en match eller misslyckas med att gå till slutspel.

Som grädde på moset uppmanar man folk att inte gå på matcherna samtidigt som man kräver mer pengar till nyförvärv.

I övrigt kan man undra vad vissa personer härinne får ut av att hålla på Brynäs?
Många verkar ju må direkt illa av sitt supportande så jag begriper inte varför man hela tiden utsätter sig för detta självplågeri...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues:

Bring em on.

1. SVEDBERG, Niklas  
  Goalkeepers 25. GREISS, Thomas  

  1st Line 15. BERTILSSON, Simon 14. EKHOLM, Mattias  
  8. SOMERVUORI, Eero 19. JÄRNKROK, Calle 33. SILFVERBERG, Jakob  

  2nd Line 20. JONSSON, Lars 9. ANDERSÉN, Niclas  
  18. RÖDIN, Anton 31. GRANSTRÖM, Jonathan 12. DACKELL, Andreas  

  3rd Line 3. CARLSSON, Jonathan 22. SUNDQVIST, Jörgen  
  10. LARSSON, Johan 39. NORDQUIST, Jonas 16. LAURITZEN, Sebastian  

  4th Line
29. KAHNBERG, Magnus  
  17. WÄNNSTRÖM, Sebastian 24. HANSEN, Mads 37. SUNDSTRÖM, Alexander
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Finns olika nivåer av intresse. De flesta härinne är sådär lagom intresserade av Brynäs och skulle inte offra en femtilapp för föreningen. Enklare och billigare att skriva på hatlistor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Bissett19: Kahnberg på bänken...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Bissett19:

Kahnberg bänkad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Brynäs IF

--------------------------------------------------------------------------------

1. SVEDBERG, Niklas
Goalkeepers 25. GREISS, Thomas

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 15. BERTILSSON, Simon 14. EKHOLM, Mattias
8. SOMERVUORI, Eero 19. JÄRNKROK, Calle 33. SILFVERBERG, Jakob

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 20. JONSSON, Lars 9. ANDERSÉN, Niclas
18. RÖDIN, Anton 31. GRANSTRÖM, Jonathan 12. DACKELL, Andreas

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 3. CARLSSON, Jonathan 22. SUNDQVIST, Jörgen
10. LARSSON, Johan 39. NORDQUIST, Jonas 16. LAURITZEN, Sebastian

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line 29. KAHNBERG, Magnus
17. WÄNNSTRÖM, Sebastian 24. HANSEN, Mads 37. SUNDSTRÖM, Alexander
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: "Sundlöv är en grovjobbare. Ett lag med resurser skaffar sej en sportchef med huvud också."


Har du ens träffat Sundlöv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
SSK kämpar på bra idag. Jag är imponerad av lagmoralen de visar upp gång på gång när de är på väg att bli avsågade i botten!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Definiera träffa. Duger brevväxling?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Så roligt att Modo ligger under. Jag är övertygad om att vi kommer att hamna före dem i tabellen, så det så

Och där kvitterade LHC haha
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: "Definiera träffa. Duger brevväxling?"

Hatmail och protestlistor räknas inte, det krävs mer
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Vad i hela världen får dig att tro att vi ska komma före Modo som spelat ut oss efter note varenda match denna säsong? Modo som är på väg uppåt medans vi har motsatt formkurva. Det finns inte på denna jord att vi hamnar före Modo i tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: "Hatmail och protestlistor räknas inte, det krävs mer"

Jag märker att du har svårt att hålla isär folk och folk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen:

En lite grov formel för att räkna ut vad spel i allsvenskan
skulle kosta, skulle kunna se ut så här.

Vi får räkna med halverat pupliksnitt.
Biljettpriset kan max vara 75% av det i elitserien.
Halverade sponsorintäkter får vi kallt räkna med.
Se har vi de dryga 20 mkr från hockeligan som vi blir utan.
Vi får 26 i stället för 28 hemmamatcher i allsvenskan.

Alltså.

PIE = Publikintäkter i elitserien i mkr.
SIE = Sponsorintäkter i elitserien i mkr.

Vi får då i minskade intäkter följande:

PIE * (1 - (0,5 * 0,75 * 26/28)) + SIE * 0,5 + 20.

Jag orkar inte leta fram våra publik respektive sponsorintäkter.
Men stoppar man in de siffrorna i formeln får man
en uppfattning om hur illa spel i allsvenskan skulle vara.

De som tror att vi skulle ha råd att vara ett topplag
i allsvenskan får tänka om ganska snabbt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Enaranger: Glöm inte bort TV-pengarna som vi loosar också. Vi kommer att få spela på uterink.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Enaranger:

Med en viss felmarginal då siffrorna är taget direkt ur minnet, men sponsorintäkterna förra säsongen vill jag minnas låg lite under 40 milj.

Edit: när jag tänker efter var det nog närmare 35 än 40, typ 36-37 mille

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Enaranger: Du glömmer att alla andra i AS spelar under samma förutsättningar när det gäller biljettpriser mm. Ett par tre år finns alla förutsättningar tlll att Brynäs skulle kunna dominera i Allsvenskan. Jag kan knappt bärga mej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: Hansen helt plötsligt i fjärde. Vad hände med kontinuitet? Ska han inte få 20 matcher till på sig att komma i form?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Greiss i mål. Ska vi gissa att Skellefteå gör mål på sitt första eller andra skott?
Kommentera

« · 1334060