Brynäs IF

716218 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

« · 1648421 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Forsberg 1978: Så länge det finns gem och tejp kvar uppe på kansliet kommer de nog fortsätta att knyppla ihop nödlösningar till det trasiga täcket. Synd att min tidsmaskin pajade. Annars hade jag dragit tillbaka till 1970, där kamratföreningen BIF egentligen hör hemma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Forsberg 1978: Gott Nytt år till dig dig och alla andra dom har huvudet på skaft och inte i historieböckerna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Forsberg 1978: Betalade precis medlemsavgift. Alltid Brynäs.

Snälla agera... :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

tjugo8: Om din beskrivning av sportchefens inflytande stämmer är tjänsten fullständigt onödig. Du tror inte att Sundlöv upplevde samma begränsningar?

Jag kan inte svara på vilka kontrakt som ska upplösas, det är bara Bz som vet vilka "karaktärer" han saknar. De 5 spelare han tagit in så här långt har inte gjort mycket skillnad, va?

Utan resurser spelar det ingen roll vem som är sportchef, men jag kommer aldrig förstå att två sportchefer suttit still i båten med seriens sämsta försvarsspel tre år i rad.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Gott nytt år på er grabbar och tjejer! 

Årets RIS går ohotat till Brynäs inkompetenta ledning!

Årets Ros ger jag dom supportrarna som sätter ner foten och som fattar att något är fel åt helvete vi lägger faktiskt ut bra med cash på Brynäs! Till er andra säger jag öppna ögonen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Lindström: Som sagt enbart en massa tomma ord och ständigt skitsnack, hela Brynäs ledning andas inkompetens! 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Lindström: Hela Hockeysverige skrattar!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Jajjen:

Om sportchefen saknar mandat? Ingen budget. Ingen vilja från VD/Styrelse att frigöra pengar. En Head Coach som end styrelsen kan avsätta. Potentiellt redan en rekryterad HC t nästa säsong.

Hur kan då SC vara att skylla?

Vilka kontrakt skulle han ha upplöst? Blomman? Andersén? (vad tror du vd/styrelse sagt om det förslaget?) Kilas? Olden?

Fö har han värvat 5 spelare på 3 månader

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
tjugo8: Vi är Brynäs, vi är unika. Vi gör inte som alla andra, som viker ner sig. När verkligheten och kartan avviker, så får verkligheten anpassa sig efter kartan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

tjugo8: Har sportchefen sett att laget är felbyggt ska han inte sitta still. Med den insikten ska chefen ta ansvar för att bygga om laget så snabbt och så långt det är möjligt. Nåt Salo gjorde med lyckat resultat.

Sundlövs misstag var att inte dra rätt slutsatser av hur lagets defensiv sett ut under Jonssons ledning. Ofattbart att det har fått rulla på så länge när t.o.m. en annan har sett bristerna. Czarnecki vore en våt dröm.

Powerfade: Självklart kommer inte TJ hinna ändra spelsystem men det kanske är bättre i det här läget att gödsla pengarna på kvalitetsspelare som trots allt kan lyfta spelet och sätta respekt i karlskoga-/asplövenspelarna. Försvarspelet lär plåga laget säsongen ut.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Lindström:

Uppkallad t rektorn

"Det finns något i Brynäs som man alltid kan luta sig mot: att när det är som jävligast"

"mättnad och småfusk"

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Lindström: Tommy har haft sina chanser...är det någon Samhallverksamhet som Brynäs bedriver?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Lindström: Hade det inte varit läge att knyta nävarna redan innan den här säsongen efter slutspelsfiaskot.

Tomma ord.. AS here we come
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Någon skrev något i stil med. "Kan en ny tränare lära ut ett nytt spelsystem på 20 matcher".
Kan TJ göra de förändringar som krävs? Han har haft tre säsonger på sig och inte lyckats.
Jag hoppas att man tar in en helt ny tränare. Rönnqvist låter som bästa alternativ. Låt sedan HAN själv utse sin tränarstab. Sedan har man 20 matcher på dig att nå ett av två mål.

1. Undvika kval.
2. Klara av ett kval
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Peja:

Ganska naturligt att sitta lite still första månaden (månaderna) o känna in läget

Kosnadsmässigt är nog inte Twins skitdyra, skulle Bz ersatt dem m typ Oscar Steen o Conny Strömberg då eller?

Tror säkert Bz varit på Twins, bl a sa han ju i en intervju att "det kanske gick lite för lätt på försäsongen"

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Ja det är med total ångest man ser Brynäs tyvärr och som vanligt händer inte ett skit!  Ska det behöva gå käpprätt åt helvete innan man agerar?

Sparka TJ (kanske Ove och Dacke med) och ta in den där jävla backen ( ej säker på om det hjälper men kan ju inte bli sämre) någon gång där har vi en början för som det är nu så är det ENDAST massa tomt skitsnack dag in och dag ut! 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Jag är en av dem som skrivit att vi har ett lag för att slåss om topplaceringarna i shl. Sen att tränartrion inte får ut maximalt av laget är en helt annan femma.

Jag har också varit en av dem som förespråkat tålamod men någonstans går ju gränsen för det också. Brynäs lägstanivå är skrämmande och det blir ju ett stort bekymmer då vi är nära nivån i flera av matcherna. Att vi sen har en grym högstanivå kan vi nog alla vara överens om. Problemet där är ju att vi bara vid något enstaka tillfälle denna säsongen sett den nivån.

Tränarnas uppgift är ju att få varje spelare prestera optimalt utifrån deras förutsättningar. Individuellt och i grupp. Det är här som det brister hos våra coacher. Här måste ledare in som klarar att lyfta laget. Det går. Vi har sett det hos andra lag under andra säsonger. Dags att göra något åt tränarfrågan. Nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Japp, att Brynäs har inte satt ett grundspel är något som Tommy får ta ansvar för, men det som Bengtzén pratade om var ju truppsammansättningen och den får Sundlöv ta ansvar för. 

Det som Bengtzén faktiskt hade kunna gjort var att kicka tvillingarna efter typ 10 omgångar, men samtidigt har jag ändå förståelse för att man vill ha tålamod med spelare. Det kanske inte hade varit helt enkelt att vinna nästa dragkamp om eftertraktade allsvenska spelare om man hade kickat tvillingarna efter 10 omgångar. Och då kanske vi hade gått miste om en ny Ekholm.  
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Har sett flera stycken här inne sitta och skriva att "Brynäs har ett lag som är bra nog att vara topp fyra". Är det Sundlövs fel?"

Så nu är man plötsligt väldigt kunniga här menar du? Lika många säger ju att man kanske har ett lag för 6-8.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge: Samtidigt sågar han laget som helhet. Med rätta. Sundlövs lagbygge har för många chansningar.
PWx2, Blomqvist, Olden och värst av alla. Den kollosala övertron på Djoos.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
maddog1970: Absolut, är nog det som BZ också medvetet och till viss del försöker göra.
Minns Boorken, som väl hade liknande tankegångar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge: men inse fakta. Till och med under Guldåret hade vi problem med uppspelsfasen. Blev ofta fastcheckade i egen zon efter att ha klantat till det. Men då hade vi ett betydligt vassare vapen att ta till i Silfverberg Järnkrok mfl. De hade förmågan att kunna vända matcher själva.

Säsongeb efter blev värre. Samma problem bakåt men ingen Silfverberg och resultatet vet vi.

Flera gånger har man sett exempel på när lag vänt matchbilden mot oss genom att börja checka våra backar. Det ÄR en akilleshäl i vårt spel och med det manskap vi förfogar över på backsidan så ser det inte ljust ut. Tycker du att TJs nötande av defensiven under senaste uppehållet burit frukt? Han har om möjligt rört till det ännu mer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge: Det är bra tror jag att flytta fokuset från spelare och ledare. Nu flyttas det till BZ i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Dagisnivå på det. Åk till andra länder och upplev klimatet i media och hur folk uttalar sig där. I Sverige ska det vara så himla mysigt och man ska ryggdunka en NHLspelare (!!) Och låtsas som att han är i storform fast ALLA vet att så inte är fallet. Hyckleri.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: Samma kritik om enkelspårighet kom från dig gällande CZ också, så det är väl snarare så att det är du som tänker enkelspårigt. Att TJ skulle sakna spelidé är ju rent nys och i te nåt en hyggligt insatt hockeykänner tar på allvar.
Sen håller jag delvis med karlgren: BZ överdriver kritiken mot Sundlöv. Han glömmer att våra två viktigaste karaktärsspelare är borta säsongen ut: Ollas och Enterfeldt.
Spelare som Sundlöv visste var enormt viktiga att behålla, vilket han också fixade. Dessutom spelare som i stort är omöjliga att ersätta under säsong.
Är isf Granis som vi saknar men där vet vi inte hur han själv tänkt, pengarna ska dessutom räcka till andra spelartyper.
Strulet startade iom att Ollas gick sönder och man inte visste när han skulle vara tillbaka. Marigt beslut i det läget: värva nytt eller invänta återkomsten.
När sen Enterfeldt försvann och en hel kedja försvann till JVM så har allt kört ihop sig väldigt olyckligt, i ett viktigt skede av serien. Wallace och Jesse ser Ok ut men har inte hunnit bli tillräckligt varma i kläderna för att höja slagkraften till en behövlig nivå.
Tror inte ett smack på att byta tränare i nuläget, det är hårt jobb, en ny back och junisarnas återkomst som är nyckeln.
Tränarbytet är en långsiktigare historia och blir ett naturligt steg inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Intressant att du vill skylladen här säsongen och läget på BZ.
Du har ju knappast skrikit dig hes över felaktiga nygörvärv eller att BZ gjort andra fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
bifhjärta: När jag ser och hör vad du skriver måste jag säga att jag blir lite rädd.
Nej det är inte ok av en sportchef oavsett om spelaren har rötter i ett Stockholmslag eller en mindre orts lag osv.
Man säger inte en sådan sak. Bedrövligt utspel.
Bz borde vara smartare än så.

Sedan ska sägas att jag tycker att Bz är rätt man för jobbet, absolut.
Men hittills har han inte alls motsvarat mina förväntningar. Snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Peja: Jag säger så här. Det är knappast Sundlövs fel att tränartrion inte får ihop spelet.
Vårt grundspel - där är det stora problemet.

Har sett flera stycken här inne sitta och skriva att "Brynäs har ett lag som är bra nog att vara topp fyra". Är det Sundlövs fel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
tjugo8: Spelar väl ingen roll i detta läge då Brynäs spelar ett spel just nu som knappt innehåller tacklingar alls.
Att skylla på Sundlöv i detta läge är enbart pinsamt!

Sundlöv gjorde ett sjuhelvetes jobb oavsett vad alla läktarcoacher säger här inne..
Men samtidigt ska jag inte kräva för mycket då de flesta här inne kräver avgång efter avgång efter avgång vid minsta lilla motgång.
Är faktiskt övertygad om att om vi skulle få in en ny tränare och sedan förlora de två första matcherna så skulle det betyda att vi ska sparka tränaren, vi tog in fel tränare, han har fel taktik osv..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: ..det mest dumma du läst? Bz sa det som alla redan visste om Murray..sen gör media världens grej av det och vill hänga ut Bz för att han säger vad han tycker. Ibland undrar man om Sveriges media borde stängas ner eller inte..Allt ska vara så jävla PK och såfort någon sticker ut så..ja då jävlar. Sen kommer dubbelmoralens ansikte Wikegård och säger att det var förkastligt av Bz att uttala sig så..Ska WIKEGÅRD verkligen uttala sig, han som sågar folk till vänster och höger??

Nej, tackar vet jag Bz, han är frispråkig och rör om i grytan. Det behövs i diktaturen Brynäs där ingen får sticka ut eller uttala sig utanför "manus". Ge Bz fria händer!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: Fortfarande inget SM-Guld med små resurser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Det börjar bli sent att plocka in en ny tränare med 20 matcher kvar av serien. Om tre månader ska Brynäs spela den viktigaste serien i föreningens historia. Då måste laget prestera på topp. Med det spel Brynäs visat den här säsongen är man chanslösa mot Karlskrona, Västerås m.fl. Hinner en ny tränare nöta in ett fungerande försvarsspel på några månader?

Peja: Om Bz har sett bristerna borde han agerat för länge sen, som Leksands sportchef som sparkat underpresterande spelare och plockat in nya spelare som levererar. Bz har haft tillgång till samma marknad som Salo. Framförallt borde han tidigt sett det alla andra sett - Brynäs behöver nån som kan ge laget ett eget spel.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

mattiaskarlgren:

HA! Byta tillb t Sundlöv...!!! Den trodde man inte skulle komma...

Wallace tacklade 6:e mest i shl förra året, väger in på 93kg/185cm o står reggad för 27 fighter på hockeyfights.com

Inte för att W visat upp det än men nog finns det potential o förväntningar fr Bz

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Fast hur lätt tror du egentligen att det är att värva 'oborstade' karaktärsspelare som kan leda laget i motgång mitt under en säsong? Vilka lag dumpar de spelarna under säsong? Wallace är ju i alla fall en fysisk spelare.

Faktum är ju att truppen till väldigt stor del är byggd av Sundlöv. Det är svårt att 'skylla' truppens brister på någon annan.  
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Ett sjujävla jobb i Karlskrona med mycket små resurser. För att nämna en sak
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: Även om utspelet av Murray var bland det mest dumma jag läst.. Så tar detta priset.
Att skylla på sin föregångare är nog det mest patetiska och löjliga man kan göra i detta läge.

Men då kan väl Sundlöv i sin tur fråga Bengtzén varför han väljer att plocka in Ninimäki samt Wallace?
Detta är väl knappast två oborstade spelare som vi då kanske mer behöver i laget än finlirare?

Hittills har jag inte blivit övertygad om Bz, snarare tvärtom. Ge mig Sundlöv tillbaka. Han har väl ändå lyckats bygga ett lag för SM-Guld, vad har Bz gjort?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Aldrig att Brynäs sparkar en tränare på nyårsafton...om TJ sparkas så är det imorgon isåfall
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Clarence: Ja det känns som om att det vore att hoppas på för mycket.

Djoos har fetfloppat så vi skulle behövt en offensiv back med ett snabbt skott. Inte en Gunde wannabe som inte får igenom några skott alls.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: Två erkänt bra backar på ett bräda, likt Luleå, skulle kanske ge en viss effekt. Men det är väl uteslutet här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: onödigt är det absolut inte. Tvärt om. Görna två stycken ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Typ😃
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade:Håller med. Tyvärr kommer inte en st back betyda nåt revolutionerande positivt. Sjukan i laget verkar större än så. Dessutom, den här nya backen lär väl knappast vara av A-klass.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
70 Rodrigues: Du tänker på Rönnkvist👍😊
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Bra att en back är på G, måste dock in någon som har en spelidé o som kan styra upp, annars känns det som att det kan kvitta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: jo men en back är på ingång, oavsett om du tycker det är onödigt eller inte. TJ ryker snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Jag har svårt att se att en back skulle vara lösningen på de avgrundsdjupa problemen.
Är det inte naivt att EN spelare skulle göra skillnad?

Vi har en sönderläst spelidé. ALLA lag vet att hög forchecking är nyvkeln till att slå Brynäs.

TJ och hans enkelspåriga hockeytänk måste bort. Annars blir det att kvala sig kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Får hoppas att Bengtzén kör ett spel för galleriet, blir lite nervös o konfunderad när jag läser artikeln.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

70 Rodrigues:"De verkar sakna ödmjukhet och är blinda av att alltid klarat sig kvar trots att det osat katt."

Ja, och varje gång de varit i kvalserien har de heligt och dyrt lovat att aldrig detta ska hända igen. Men ett kval till nu tror jag betyder respass den här gången.

Kommentera

« · 1648421 · »