Brynäs IF

716191 inlägg · 7953 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

« · 1648686 · » Till forumet


Sv: Laget säsongen 2014/2015
Jajjen: Verkar vara högsta ligan han fick utmärkelsen i faktiskt.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Johan Norrström: Nja, bästa back i tjeckiska andraligan var han nog.

Clarence: Trodde du på allvar att det skulle gå att värva en toppspelare i januari? Konstigt att du ständigt går omkring och är besviken. Du behöver verkligen en reality-check.

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
munkas: Blir mer och mer övertygad om det inte blir SHL nästa år.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Clarence: Flopp eller ej återstår att se. Det ska dock bli skönt att nu kanske slippa se Djoos stå och skjuta slangbella på motståndarnas benskydd varenda PP. En annan positiv sak är att han troligtvis kommer in i vårt spelsystem ganska snabbt...
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Clarence:

Med lagets eländiga spel i egen zon känns det tryggt att Jonsson faktiskt saknat en back med sina främsta styrkor i det offensiva spelet.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Johan Norrström: Se där! Men seriöst talat skulle det nån gång sitta fint med ett nyförvärv som överraskar - i positiv riktning
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Clarence:

Tomas vart även utsedd till tjeckiska ligans bästa back 2012-2013. Det du!!!
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Jajjen: Då är jag hellugn. Vår Saviour med stort S är alltså här?
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Bara att välkomna Tompa Slovak. Ingen koll på honom, men tror att det är bra med ny energi in i laget oavsett. Sen hoppas jag förstås att han är ett fynd...

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Clarence: Självklart! Representerade Slovakiens landslag 2012/13. Han är förmodligen SHL:s bäste back.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Davey_22: Denne Slovak nu då, har han några landslagsmeriter t ex? Ger väl en viss fingervisning i så fall om det är nån kvalité på han.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Peja: Brynäs borde följa Växjös exempel - ingen damhockey, ingen juniorsatsning, köpa in dom 8-10 bästa legoknektarna utifrån. Bra för svensk hockey? Näe. Bra för Växjö? Jajamen.

70 Rodrigues: Växjö leder svensk hockeys avveckling

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Peja: Och Brynäs skulle leda svensk hockeys utveckling, har ju gått sådär för både Brynäs o Växjö😂😂
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
KulaShaker: Frågan är om BZ insett att Djoos inte blir någon ny Gunde.
Längd på kontraktet, någon som lösg sig till det?!
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Lindström: Det räcker väl med att peta en Jämtin på näsan
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Peja: Like på den.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
70 Rodrigues: Deras sportchef verkar uppriktigt sagt oroad över att de har en svensk fjärdekedja. Lite konstigt, med tanke på hur mycket de värnade om svensk hockeys framtid när det var NHL-lockout...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
70 Rodrigues:

Med korsdrag i plånboken kan man öppna upp även en död marknad.
Kommentera


Sv: Laget säsongen 2014/2015
Lindström:

Jo det är en bedrift. Den gode Tomas har avverkat en hel del länder och klubbar under sin karriär. Man funderar ju faktiskt varför? Känns väl lite som att det antingen blir struts eller mullvad. :)
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Lindström: Det ska nog bli tuffare att stå framför vårt mål känns det som.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Linus Wickman: Vilken back som helst som kan komma in och spela 0-0 och undvika panik i egen zon lyfter i dagens läge laget. Sen får vi väl se om Slovak besitter sådana kunskaper.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Johan Norrström: Inte alls, var snarare en fråga hur man lyckas få ihop 51 min på 6 matcher.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Lindström:

verkligen dagsfärsk statistik du bygger dina antaganden på. :)
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
@MrMadhawk är det samma slovak som inte platsade i Mora och blev utlånad till finska ligan? Imponerande värvning isf....#not

2006-07 Mora SHL 6 0 0 0 51 0 |

Hm 6 matcher 51 min utv.

Ja sämre än Sunken har jag svårt att se att han kan vara..
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
tjugo8: Ställer mig väldigt tveksam till denna värvning, känns inte som en spelare som lyfter laget, njaaa.... har haft bättre magkänslor
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
tjugo8:

Ingen behöver fundera kring killens ursprung åtminstone.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

tjugo8: Låter ju som en bra värvning iaf. Tvåvägskunnig,högerskytt,95 kg,landslagsspel. Men får vi inte ordning på hur vi ska spela så kan vi värva vilken back som helst utan att det spelar roll.

Men jo,detta verkar bra gjort av Bengtzén va.

Kommentera



Sv: Laget säsongen 2014/2015
tjugo8: Honom ska vi ha!
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Kollade lite slött på EP efter utländska backar som lämnat lag....

Såg denna nu...

England

Rumänien

Sabbatsår

Tyska 3:e ligan

06/07 BIK KARLSKOGA....NEEEEEEEEJJJJJJJJJJJ   !!!!!!!!!!!

:D

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Jag missade iaf denna före nyår:

– Det är inga svenska spelare lediga så här års, utan det är utlänningar, och då blir de inte spelklara på en grisblink utan då tar det minst en vecka, säger Bengtzén om pappersarbetet.

Ni kommer säkerligen ha ny tränare nästa år eftersom Tommy Jonsson har varit hos er i sju år. Hur går det jobbet parallellt?
– Nu är det ett väldigt tryck med det dagliga. Då får det som är nästa år lida för det

O fö går Emils kontrakt ut på söndag, förlängning?

O Felix spelade enb en enda match under december (en J18), så där är det nog mörkt...

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Honken:

Lundbergs kontrakt går ut 4 jan, blir nog förlängning, bra så

Scott/Niinimäki/Lundberg/Linkan el PaW

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Powerfade:

Nordan av, såg inte alls bra ut....

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
tjugo8: kan bli riktigt bra :)
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Vilket jävla wrecking team!
O Blomman flyttas ned i hierarkin


@kilu88: Wallace kör i samma kedja som Niniimäki och Brodin

Nordan i svart tröja
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Laget ser inte bra ut men värre är det med Gävle. Gävle är rökt som hockeystad. Vad händer om vi stockholmare lessnar på 4 timmars bilresa varje hemmamatch. Fy fan vad tomt det skulle bli i Gavlerinken.

Jorå, hyssjad i dag igen. Kul inställning att ta med sej på hockey. Dom få gävlebor som går på hockey - går dom dit för att få en lugn stund?

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Huge: Jag är övertygad om att Gunnars Perssons personliga åsikt om Rahm var väldigt betydelsefull när han värvades. Persson var ju trots allt "bara" assisterande tränare i Brynäs vid tillfället (se även stycket längst ner i länken). 
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Lite statistik inför matchen nu uppe på www.BrynasDirekt.se.

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Peja: "Sundlövs kunskaper, erfarenhet och insyn ryckte tydligen inte för att göra en bra värvning i det här fallet."

Nä, men det vore väl orimligt om alla värvningar skulle bli lyckosamma, eller...?
Att Rahmvärvningen inte blev som man tänkt sig säger mao inte så mkt i sak,

"Det var Gunnar Persson som trodde att Rahm skulle kunna komma tillbaka och göra ett bra jobb på SHL-nivå. I stort sett resten av hockeysverige dömde ut värvningen och visade sig få rätt."

Ursäkta mig, GP i all ära: men tror du på allvar att hans personliga åsikt om Rahm skulle ha varit absolut avgörande när man diskuterade Rahm?
Många i hockeysverige ställde sig lite tvivlande men Örebro och några andra klubbar visade iaf intresse, så värvningen var nog knappast så oerhört utdömd som du påstår.

Teorin om att GP:s åsikt skulle ha avgjort värvningen känns minst sagt osannolik.
Förutsätter väl isf att han mer eller mindre skulle ha övertalat Alcen, vår tränare och andra som ev varit skeptiska. Låter det sannolikt? Inte mkt.

Finns ett betydligt enklare och mer logiskt scenario: vi kom lite i tidsnöd när målvaktskarusellen med avhoppade tilltänkta objekt försvann som 10 små negerpojkar, typ. I det läget återstod kanske inte så mkt mer än Rahm och några andra alternativ och när sen Rahm själv ville bryta kontraktet med Örebro och dom inte satte sig på tvären men ändå ville ha ekonomisk kompensation, så fick det bli så.

I övrigt håller jag med: tror inte att Rahm hade varit på tapeten i ett tidigare läge och innan Örebro värvade honom.
Vi hade väl dessutom mer eller mindre gjort klart med en andremålvakt i det läget vad jag minns, vilket än mer talar för att det inte fanns nån anledning att snegla på Rahm.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Sanny Lindström önskar ett fungerande grundspel i julklapp till Brynäs. Alla vet vad som saknas i Brynäs men ingen tycks kunna fixa det.

Nån som inte ska gå på hemmamatch i dag?

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Huge: Om TJ & Alcen trodde att en målis som först vart skadad/opererad sen avstäng pga dopning i 2 år ska komma tillbaka och leverera på Elitnivå direkt eller inom en rimlig 2a målis nivå?

Detta stavas Chansning.

INGET ANNAT.

Om nu TJ & Bif tror att man kan vara borta från Elithockey ett par år så är det beklämmande att dom inte hittat några vassare nyförvärv.
För visst har det väl vart en drös med namnkunnig spelare som gått i pension för 3-4 år sen som dom kunnat plocka in.

Sjödda på backen, för sämre än Djoos kan det ju inte bli.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Huge: Sundlövs kunskaper, erfarenhet och insyn ryckte tydligen inte för att göra en bra värvning i det här fallet. Det var Gunnar Persson som trodde att Rahm skulle kunna komma tillbaka och göra ett bra jobb på SHL-nivå. I stort sett resten av hockeysverige dömde ut värvningen och visade sig få rätt.

Jag är dock säker på att Brynäs misslyckades med många andra målvaktsvärvningar innan Rahm kom på tal. Det antyder inte minst det faktum att Brynäs inte visade intresse för Rahm när han skrev på för Örebro, men en tid senare helt plötsligt blev väldigt intresserade och tvingades köpa loss Rahm från Örebro. Det tyder verkligen på desperation från Brynäs sida. Därför blev tyvärr inte Rahm särskilt billig heller. Om man däremot hade varit övertygade om hans storhet och betraktat honom som ett toppalternativ på marknaden så hade man ju signat honom innan han skrev på för Örebro...
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Powerfade: Min poäng är att om du haft samma kunskaper, erfarenheter och insyn som Sundlöv hade och där man diskuterade för och emot Rahm och hans möjligheter att lyckas, så är jag rätt säker på att du kunde ha accepterat valet utifrån de förutsättningar som förelåg.
Klart att Rahm var en chansning, det intressanta är ifall den var omotiverad eller en vettig kalkylerad risk utifrån den samlade bild man hade, en bild som vi utomstående inte visste nåt om när vi gjorde vår läktaranalys?
Om nu Alcen förordade en värvning, Rahms egna ord och tankar kändes förnuftiga och trovärdiga och vitsord från utomstående expertis också lät positiva så tycker jag att värvningen snarare lät intressant och att den var värd att ges ett försök.
Lätt att i efterhand sitta och totalt förkasta den bara för att den inte visade sig ge det utfall man trott och hoppats på.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Huge: Absolut inte. För mig hade Rahm aldrig kommit på tal. Dels på grund av att han straffats för doping och del på grund av att han inte spelat på 2 år som till följd av dopingavstängningen.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Powerfade: Intressant.
Du säger att du hade haft mer på fötterna i en ansvarig roll i föreningen när det gällde Rahm.
Innebär väl att även du kunde ha valt Rahm givet att du haft samma fakta, underlag som Sundlöv och tränaren hade?
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
mk: Bra du är förlåten 😁
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Jajjen:Ja, när det gäller Rahm så har jag gjort det från dag ett.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Powerfade: Men du har inga problem med att döma ut Brynäs agerande. Trots bara fötter.
Kommentera

« · 1648686 · »