Leksands IF

26655 inlägg · 1367 ämnen

Silly season 2013 / 2014

« · 1574430 Till forumet


Silly season 2013 / 2014

Skriv här och kommentera rykten m.m och ge förslag på spelare som du vill se  eller lämna  Leksand som är realistiska, dvs inte Sidney Crosby , Ovechkin Lecavalier m.m.

Spelare jag vill se att Salo prioriterar för att få kvar är.

Timander, Filip Forsberg, Raffl, Kapstad Ryno ,Rönnberg samt Alsenfelt.

Dessa spelare torde vara de viktigaste att få ha kvar, drömvärvning är såklart att Ollas kommer hem eller Niklas Persson. Persson må vara 34 år men han är definitivt ett namn Salo bör titta på. Han kommer lyfta Leksand " om " han kommer.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: Raffl och Kapstad lär man inte behöva jobba så mycket på med tanke på att båda har ett år kvar på sina kontrakt.

Hur ser du på Svedberg? Känns nästan som att det antingen kommer bli han eller Rönnberg som stannar.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Jag hoppas på Rönnberg i så fall. Han är tuff och delar ut fina tacklingar ochy har spelat upp sig avsevärt. Få se hur han klarar omställningen från As till Es.

Salo är som sagt sugen att plocka " hem " Niklas igen. Kommentarer på detta?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74:

Det jag funderade på att är att Svedberg är bättre om man ser till +/- statistiken.  Svedberg ligger på +19 och Rönnberg på +9. Visserligen har Svedberg gjort 7p fler än Rönnberg.

Jag skulle tycka att det vore underbart om Niklas kom tillbaka. En av få möjliga hemvändare som jag skulle ta emot med öppna armar. Han är en klockren center som skulle vara oerhört nyttig att ha i laget. Nyttig både offensivt och defensivt.

Med honom i laget skulle vi ha två riktigt bra centrar om nu Gabbe Karlsson väljer att förlänga, vilket jag hoppas på.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Verkar som att vi får svårt att behålla Filip. Stannar han nästa säsong blir jag överlycklig.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Jag läste om det där för några dagar sen. Tråkigt för oss men riktigt kul för Filip, han är värd att åka över. Fast chansen kanske finns att vi får honom på lån ett år till nu när vi håller till i Elitserien
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Förresten, Salo ska ju iväg till Usa i mitten av april. Semester och höra sig för om vissa spelare. Vilka spelare kan det nu vara?

Kan Hedberg vare en? Känns dock inte så troligt då Salo sagt att han vill ha Alsenfelt och Hanses..

Lite nyfiken är man allt :)

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Jag tror det rör sig om en forward. knappast Hedberg, hn har ju deklarerat att han inte vill spela mer i Leksand

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Ryno till KHL?


Skulle vara ett stort tapp om vi inte lyckas förlänga med honom.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
skoskavf: Eftersom ryno var en upphausad jättetalang som ung men tyvärr inte lyckats alls i något lag i es utan bara i Leksand så tror jag att han kommer fara, en chans att faktiskt tjäna bra pengar och kanske kanske få ett igenombrott på "den högre nivån"
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Berka: Jo, du har rätt i det du säger. Jag hoppas att han har större vilja att bevisa att han faktiskt håller i Elitserien istället för att lockas av pengarna i Ryssland.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Filip Forsberg blev nyss trejdad till Predators. Kan det öka chanserna att vi får ha honom i Elitserien ett år?
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
skoskavf: Tror inte att Nashville hade tradat bort de spelarna för Forsberg om de tänker sig att han ska stanna i Sverige ett år till.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Peja: Men det skulle nog vara bra att köra ett år eller 2 i es och få känna på tempot och lära.
Men jag tror oxå dom vill ha över honom och köra han i Ahl , tyvärr dn vanlig väg för våra svenska spelare.

Vi har de värdelösa ersättningsystemet mellan Nhl och elitserien att tacka för det.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Berka:

Ryno skall ta chansen tycker jag, det kommer nog förmodligen inte nån mer chans än den här. Ryno har skärpt sin defensiv oerhört och är otroligt skicklig med pucken men har en tendens att slå lite väl nonchalanta pass ibland men han är absolut en av Leksands viktigaste spelare och han gör sin absolut bästa säsong i svensk hockey. Steget är dock jävligt långt mellan allsvenskan och KHL.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: så är det. Finns så väldigt många exempel på spelare som spelar otroligt bra i as men får enorma problem bara tempot blir lite snabbare, Ryno och Blomqvist är två i Leksand som hade problem i modo.
Men som du säger, klart man ska ta chansen om den ges, klarar man inte av det så har man iaf testat.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Berka: Vad hade Blomqvist för roll hos er? Han har vuxit under tiden i Leksand, i alla fall i mina ögon. Tror mycket väl att han håller i Elitserien bara han får en roll som han känner sig trygg i.
Kommentera


Sv: Silly season 2013 / 2014

Löst rykte: Erik Hanses till AIK

edit: råkade missa en bokstav.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Rönnberg klar för ett nytt år! Det är han värd!
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Ja verkligen , han är otroligt värdefull i defensiven. Ställer mig dock mer tvekande till Svedberg som jag påtalat tidigare men vi får se ;)

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Gabbe och Jensa har förlängt med 2 år.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Inte allt för oväntat. Man får väl lov att tacka Pelle för allt han gjort i föreningen.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Ryno har förlängt med 2 år. Nu börjar det se bra ut. Nu vill jag ha Alsenfelt på kontrakt också så får vi ha kvar stommen, skall bli kul och se vad Salo hittar för guldkorn i Nordamerika.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Enligt rykten så får " inte " Timander förlängt, kanske lägger han av.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Hanses och Bibic ryktas till VIK. Dom kan ta Noren också ;)

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Niclas Andersen är utan kontrakt. ;) 

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Tobias Viklund nära att skriva på för LIF.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Filip Forsberg kan debutera redan på Måndag mor Vancouver. Otroligt roligt, då måste jag ställa klockan.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Tom Linder verkar vara klar, vet inte riktigt vad jag ska säga om det.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Filip Forsberg hyllas efter sin NHL debut. Lika bra att vi ställer in oss på att han " inte " spelar i Leksand kommande säsong. Lycka till Filip, han gjorde en bra match och jag såg hela matchen. kommentatorerna berömde honom flera gånger.

Kommentera


Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74:

Nu snackas det om Johan Backlund till Leksand, tveksamt om Salo värvar honom som back up till Alsenfelt. Backlund känns inte alls spännande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74:

Intressant målvaktsduo nästa säsong. Bra jobbat Salo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Så Salo kickar Hanses ? Tack för kaffet, Erik! Bye bye.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
zigge: Skickar och skickar. Hanses blev trots allt erbjuden ett tvåårskontrakt och tackade nej till det. Så det är ju helt och hållet hans beslut.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

zigge:

Leksand värvar Jakobs från Luleå. Skall bli roligt att läsa på diverse moraforum nu ;) 

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:
Det är bra. Ni breddar laget. 
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Metal Guru:

Vad tror du Jens kan tillföra. 

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:
Osämja i truppen..?
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Hanses går till Almtuna, återförenas med Niklas Eriksson 

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:
Uppladdat:

450x300-image_16.jpgimage_16.jpg

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Berka: Ja, så kan man ju också se det som Leksandssuporter....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
KulaShaker: Haha ja tydligen ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Berka: Vacker dekal. Antar att du har en likadan? ;)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Spelschemat klart för kommande säsong.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Men bestäm dig då din velpotta ;)

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

skoskavf:

Timander verkar ha bestämt sig, ingen skräll för mig.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Frögren aktuell för Leksand. Ja Tack säger jag

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Välkommen till ES-boken. :)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Fornataro klar. En riktigt spännande värvning. Känns som Hurtubise 2.0.
Kommentera

« · 1574430