Leksands IF

26651 inlägg · 1367 ämnen

Silly season 2013 / 2014

1623284 · » Till forumet


Sv: Silly season 2013 / 2014

Kjell Kruse klar för er tydligen.
Undra om Svenska Spel kommer tordas ha kvar er på listorna som spelbara?

Hur som helst så blir det spännande, kanske att ni spelar bort lite gatsten för miljonbelopp eller nåt annat värdefullt?

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

KulaShaker:

Och där blev Jonas Frögren klar. Välkommen hem till Dalarna Jonas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:Det rör sig i laget nu. En del tveksamma värvningar kanske men det återstår att se. Det finska tillskottet tror jag kan bli riktigt bra. Bröderna Connoly blir intressant. Ja man börjar redan längta till nedsläpp igen och få se hur den här kombon ser ut.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: Föreningar med Bäcklin som assisterande tränare brukar få spela var?

;-D

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Mats Bäcklin klar som assisterande tränare .

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Alisandali:

Himmelfarb klar för Leksand.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Alisandali:

Han spelade ju i Västerås innan och då blir det väl Västerås buse? ;)

Tror som dig att han inte håller måttet i SHL , hade hellre sett knuts på den positionen. Finnen kommer göra succé , tro mig. ;)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Och Viktor kommer ju som du säkert vet från Borlänge och eftersom Gabbe slutar så finns det fortfarande minst två från Borlänge i laget .
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:
Västerås buse ?? Viktor spelade väl i Leksand långt innan han gick till Västerås . Nu har vi ju bara tagit hem honom igen , killen håller nog inte för spelet i SHL , men han kan bli våran nya Tobbe Holm :)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

zigge:

Västerås buse Mårtensson klar för Leksand. Vet inte vad jag skall tycka, hatade idioten i VIK :/

Tomi Sallinen känns som en intressant spelare, vad jag hört från de som har koll på SM Liiga så är han en av de bästa spelarna där den gångna säsongen.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Metal Guru: Det kan bli en spännande Allsvensk säsong den kommande. Tänk om det blir bestämt att fyra lag kommer att gå upp från kvalserien, vilka toksatsningar vi kan få se från några av lagen......innan sista värvningsfönstret stängs så kan det bli värvningsrally bland topplagen..
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Annars är ju de kraftigaste argumenten MOT 14 lag nästa säsong inte att man är emot en utökning, utan att man ändrar förutsättningarna under pågående säsong.

Om denna utökning hade varit bestämt innan säsongsstart, då kunde ju de Allsvenska lagen satsat därefter - för det är ju helt klart lättare att gå upp INFÖR en utökning.

Går detta igenom, så har man ju rövknullat Hockeyallsvenskan IGEN.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Carl Lejonkräk:

Argumenten om att Malmö och framför allt Stockholm SKA vara representerade i högsta ligan tycker jag att vi gott kan utveckla till att Uppsala, Sveriges fjärde STORSTAD också ska vara representerat där.

Detta är Almtunas stora chans att nå högsta serien, och det gäller att hoppa på tåget medan järnet är varmt. 

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
zigge: Logiskt kan jag tycka att de två sämst placerade SHL-lagen slipper kvala vid en utökning. Det är ju SHL som vill utöka serien och därmed är det logiskt att de skippar nedflyttningen ett år. Däremot ur intressesynpunkt gällande kvalserien så är det ju bra med ett par SHL-lag där. Jag vet faktiskt inte hur de allsvenska lagen ställer sig till de olika alternativen gällande årets Kvalserie........föredrar de att den spelas med eller utan SHL-lag?
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:Vore väl bara kul om kvalet gäller 4 platser, istf 2? Varför ska de 2 slippa kval?  Visst kan jag väl tycka att Sthlm o Malmö BÖR ha SHL-lag, för att "de breda massorna" ska kunna gå på live-hockey, men då på sportsliga grunder, inte nåt "wildcard" a la Loob.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

zigge:

14 lag i ES redan i år? Ja varför inte men Wennerholm vill att AIK och Örebro slipper kvala. Varför det? Har SHL / Elitserien klarat sig utan Leksand i så många år klarar man sig utan AIK och DIF också. Wennerholms förslag är ju bara för att gynna Sthlms lagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Frölunda byter målvakt efter 10 min i 1:a och Leksand har 2 - 0 redan. Hersley gör sitt 19 mål. Helt sjukt
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

zigge:

4 poäng av Brunnström ikväll. Gött 

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: HUR många trasiga Ex-MoDoiter ska ni ha eg?? O då räknar jag in Salo dit åxå, åtm lite "halvtrasig".... :-)
Kommentera


Sv: Silly season 2013 / 2014
zigge: Därför är det lite extra skönt att det går lite kackiga för FBK!
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Andreas79: DET kan vi tro!! FBK är INTE vana att någon domare vågar gå emot dem. Då får de Loob på sig, Mr Envåldshärskare i SHL.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Var i Karlstad och kollade på matchen, fattade inte riktigt först att den var i mål. Blev lite liv i luckan när det dömdes till mål :)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
Carl Lejonkräk: Det har väl Pikken's agent kollat upp noga,  annars inget kontrakt? :-)   Legends Sportsbar räcker väl gott.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
zigge: finns det barer i Leksand?
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

zigge:

Förlust mot FBK , helt rättvist men Gabbe måste ha gjort det konstigaste målet jag sett nånsin?

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Om ni håller han från barer o boa, så kan han va RIKTIGT bra! Hos oss hade han väl sin bästa säsong i Sverige, hittills, men i sAIK-gruvan blev det väl lite för mycket drycker, utan sport-karaktär... 
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

zigge:

Hannu Pikkarainen klar för Leksand. Trevligt ;)

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Nu när OA slutat med traditionen att släppa in 1:a skottet, är han ju GRYM!  Kul för OA att få "revanch", trist för oss i MoDo att han "brände sig" där, förståeligt att han fick byta klubb.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

1 vunnen poäng i Luleå och totalt utspelade i 2 perioder, Alsenfelt storspelar igen, nånting positiv i det här är nog att inte så många lag kommer åka upp till Luleå och nolla dom i 65 minuter.

Nu är det SAIK på Fredag. Hua

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

renen:

Sägs vara klar för Leksand.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Aha :)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

renen:

Vi vaggar in våra motståndare i falsk säkerhet.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Kör ni allt under Silly season? :)
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Alisandali:

Nej spelet är bedrövligt och det måste in mer spelare " Backar " om vi inte skall vara klara för kvalserien efter omgång 20 men nu till sakfragan, jag tror att Alsenfelt kommer växa och blir ännu bättre. Det tror inte du? Uppenbarligen visade han igår att han blir och räkna med när han räddade i princip allt han fick på sig. Värdemätare imorgon mor hans gamla gäng.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Alisandali: "Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass"

Du såg inte bifs match igår? Ni har ju mött ett av topplagen ;)

Kommentera


Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74:Och vi har bara hitills mött lag av hög ASklass eller dålig SHL klass , underar hur han (slipsen) ser ut när vi får bra motstånd :)

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:Kopierar lite mera från din länk :

Men spelet påminner inte det minsta om den daldans som Leksand en gång blev känt för.
Totalt 31 skott framåt på två matcher är uselt."
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Undrar om Boorken sag Alsenfelt ikvall ;)

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Helt rätt.
Man kan ju ha självinsikt och inse sina defensiva svagheter utan att fördenskull känna sig manad att kasta in handduken.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Huge:

Jag tror ocksa vi far problem i defensiven men inte ens en bitter idiot som jag kastar in handduken efter 60 spelade minuter.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Alsenfelt ratades av Modo och spelade resten av säsongen i AS, Rahm spelade sporadiskt och småskadad bakom ett ihåligt försvar när han väl fick chansen.
Mao: inte lätt att göra en rättvis jämförelse och ranking mellan de båda målvakterna.

Garpenlöv uttalade sig också om hur han TROR att ert försvar kommer att klara sig, utifrån det material ni har och hur det såg ut i första matchen.
Du verkar ju tro att han baserade sin analys enbart på resultatet i matchen, eftersom du drog in LHC i det hela och menar att dom också borde få det svårt eftersom dom också förlorade premiären.
Märkligt resonemang, tycker du inte det själv?

Garpenlöv baserar naturligtvis sin analys på hur han bedömer ert försvarsspel och de backar ni har, och där håller jag med honom: ni kommer att få problem i defensiven.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Huge:

Jag vet inte att han kommer att halla jag skrev att jag " tror " han kommer halla , viss skillnad. Sedan far du val halla med om att med tanke pa vilken sasong bada malvakterna gjorde foregaende sasong sa ar det val inte konstigt att jag och manga andra rankar oscar hogre an pillertrillaren Rahm? Vad hade du sagt om Garpenlov sagt samma sak om Brynas efter 1 match? Du hade formodligen sagt likadant eller hur?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: "Garpenlov pastar att Leksand far det svart att halla sig kvar, fantastiskt att han kan veta det redan nu efter 1 match."

Inte konstigare än att du själv redan efter 1 match kan veta att Alsenfelt kommer att hålla och att Rahm är den sämsta målvakten i SHL.

"LHC borde enligt hans logik ligga annu samre till da eller? "

Tja, om man nu på fullt allvar tror att Garpen baserat sin analys på resultatet i premiärmatchen och inget annat.
Men så okunnig är väl inte ens du?
Eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: I Elitserien senast "kastade han in" minst en per match och även i SHLdebuten nu,  Vad han åstakommit i lägre divisioner har jag inte koll på.
Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: Man kan ju heller inte säga att han är shl mässig när han inte har lyckats en enda gång i shl.  Killen har fruktansvärt mycket att bevisa.

rahm är enligt mig bättre, han har varit sjukt vass och presterat på högsta nivå men är idag inte i närheten av sitt forna jag, men jag rankar han ändå högre, även om det inte betyder ett smack.

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Berka:

 ja men att pasta att han ar for dalig for SHL koper jag inte, enligt manga pa plats igar, bade leksingar och brynasare sa raddade Oscar Leksand vid massa tillfallen. det borde ju nanstans raknas ocksa. Folk far saga vad dom vill men enigt mig ar rahm samst i SHL

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: Får nog hålla med arnio där, oscar kastade in minst 1 puck i egen kasse varje match (inte kasta in ordagrant, men stod för enorma tavlor) därför fick han lämna modo.  

Kommentera

Sv: Silly season 2013 / 2014

Carl Lejonkräk:

Kastar han in en puck per match? Ar du en idiot eller provocerar du bara? Tank pa att ni har rahm i erat eget lag innan du borjar kasta bajs pa vara malvakter. Hade Robin statt hade vi formodligen vunnit.

Kommentera

1623284 · »