1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480428 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00

« · 1701671 Till forumet


Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
MODO Hockey fick en riktig islossning i den senaste matchen där 1-0 blev 5-0 i den andra perioden på hemmaplan mot HV71. Matchen slutade även 5-0 där Adam Reideborn räddade samtliga 20 skott för hållen nolla.

– Det var naturligtvis en viktig seger för oss och jag är glad för att grabbarna fick visa upp hela registret på hemmaplan där jag även är glada över att våra fans fick se oss göra en bra insats, säger MODO Hockeys huvudtränare Larry Huras och fortsätter:

– Som ett lag gäller det nu att hela tiden minnas vad som gjorde att vi vann matchen och hur vi måste spela i varje situation för att ge oss själva möjligheten till fler segerar.

"En möjlighet för andra att kliva fram"

MODO Hockey lagkapten Byron Ritchie tvingades utgå i den tredje perioden mot HV71 och efter undersökning på sjukhus konstaterades ett brott på hälsenan till följd av ett skärsår från en skridsko. Ritchie har nu fått medicinsk vård och beräknas bli borta från spel i 12 veckors tid.

– Skador är tyvärr en del av ishockeyn men det är självklart olyckligt att vår lagkapten skadar sig och nu blir borta en längre tid. Byron är en stor del av vårt lag och precis när vi fick lite medvind händer någonting annat. Men vi gräver inte ner oss för det utan så fungerar livet och så är det även med hockey, konstaterar Huras och berättar vidare:

– Jag ställde en öppen fråga på dagens träning om det här är ett problem för oss eller om det är en möjlighet. Vi var överens om att det är en möjlighet för andra spelare att nu kliva fram och visa att de är bra hockeyspelare och för våra yngre talanger att få ännu mer istid. Jag tror att allting händer av en anledning och vår förhoppning är att vi på sikt blir ett starkare lag av det här "problemet" när fler spelare nu får ta ett större ansvar.

"En bra start av matchen är av största vikt"

Lördagen innebär en tuff utmaning med möte mot Färjestad BK i Karlstad. Färjestad har inlett SHL 2015/2016 med fyra trepoängare och en förlust på övertid för totalt 13 poäng efter fem spelade omgångar.

– Att vi får en bra start av matchen är av största vikt mot ett så pass skickligt lag som Färjestad som spelar på sin hemmais. Sett till spelet i stort så handlar det om att vi måste ta oss ur vår egen zon snabbt precis som senast mot HV71 där vi inte tillbringade långa stunder med puck i egen zon, säger Huras och avslutar:

– Färjestad vill checka på ett liknande sätt som vi vill, vilket borgar för en intressant match där vi har den största respekt för en rutinerad motståndare där vi vet att det krävs att vi spelar smart för att kunna få med oss poäng hem.

Du kan stötta MODO Hockey lite extra på två sätt under lördagen. Köper du matchen på PPV via följande länk går en del av intäkten till MODO Hockey. Du kan dessutom, i mycket gott sällskap, besöka Fjällräven Center och Guldbaren på lördag från 15:00 för att se matchen på storbild samt äta och dricka gott.

Inget lag släppt ännu, varken på modohockey.se eller hos ÖA
Uppladdat:

450x300-larry_0.jpglarry_0.jpg

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Backuppsättningen ser inte skräckinjagande ut, fast det gjorde den heller inte mot HV. Denna match blir ett test om det var HV som var dåliga eller om man verkligen förändrat sitt försvarsspel.

Trots att vi har många borta, samt att två har lämnat ser laget ändå bättre ut än fjolårets bästa uppställning. Enligt pappers-ÖA blir det detta lag:

Målvakt:

Adam Reideborn (Emil Hedman)

Backar

Dennis Persson, Albin Carlsson
Oscar Hedman - Emil Djuse
Jesper Lindgren, Erik Ullman

Kedjor:

Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bobby Butler
Victor Olofsson - Kyle Wilson - Bill Thomas
Peter Öberg - Axel Ottosson - Carl Grundström
Gustav Possler - Emil Pettersson - Ludvig Nilsson

Skadeläge:

Albin Runesson, Jonatan Bjurö,
Nicklas Torp, Byron Rithie,
Shaun Heshka (avstängd)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
hellge: Spelade som vanligt en match med dagens lag på NHL.
Modo vinner med 2-0! Dessvärre gjorde Haataja och Heshka mål. :/
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Blake:

Upptäckte att matchen inte går att köpa med PPV. Bittert.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
hellge: Var menar du att det inte går?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI:

Canal Digital
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
hellge: Ser den via canaldigital själv. Cmore hockey.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
hellge: oki, testa Cmore.se då. Även om streamingtjänsten deras inte håller världsklass.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI: Vi har endast fem utlänningar i truppen idag. Det var ju ett fruktansvärt gnäll på det från ett forum nära oss. Fem eller sex juniorer och flera andra första och andraårseniorer...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K: 04:17 och 0-0 bara det är ju en klar förbättring
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Blake: Gör ingenting bara vi vinner ;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille:

Det är mycket smådetaljer som man gör riktigt nu.

Understöd till varandra,
Man svänger med i ställer för bort när motståndarnas backarna har ryggen åt och vill vända spelet.

Man kommer med mer i fart in i andravåg när vi vänder spelet.
och på det behåller vi pressen om vi tappar puck.

Jag tror att vi tar ledningen i den här matchen om inte Färjestad får ett PP.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille: Vad är det som händer, snacka om metamorfos
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: 😘😘😘😘😘😘😘
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sven Tuta: Olofsson är så jävla bra!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: det gör vi också 0-1 av Bill thomas fin passning av Olofsson i en omställning.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille:

Som sagt var vi gör jobbet bättre. Thomas låg långt ner i zon men jobbade sig ikap och in i situationen!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:

Skall våra 100 % hålla :-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Helvete vad jag vill ha domarna fbk har. Offside blåses inte lika ofta. De plockar slumpmässigt bort modospelare från tekningar och man blåser av spelet båt en fbkback knuffar in Pettersson i pogge.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:

Så där Possler får man aldrig göra, bara slänga iväg pucken bakåt utan att titta, pojkhockey! snacka om att vända spelet åt motståndarna.
Kommentera


Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sven Tuta: Ja efter att ha sett matchen mot LHC kunde jag aldrig tänka mig att vi skulle inte bara matcha, utan vara bättre än FBK. Men det är vi tamefan.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sven Tuta:

Mycket bra, Tror jag går till mitt barskåp och tittar ut något mer som också värmer.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Inledningen av de två senaste matcherna har jag varit på gymmet sysselsatt med en konditionsmaskin...Vidskeplig som man är vet ni vad det innebär framöver:)

Tror FBK blev lite överraskade...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Men nu snackar vi! Cmore har äntligen hittat en kommentator som kan snacka engelska! Krävdes en kvinna tydligen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno: Vilken jäkla förstaperiod! Tollefsens rufsiga hår och blåtira sa ju det mesta om hur det lär ha känts när Modo matar på!
Direkt efter deras PP så tog vi över igen. Gött!

Kriga nu två perioder till!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: ha ha, samma här. Nu åker fan i mig fin whiskeyn fram. Den jag fick ställa in orörd förra lördagen👍
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno:
Hon är grym som kommentator.

Flertalet skribenter gallskrek efter att huras avgång. Hur var det med tålamodet?
Detta är ett mycket intressant lag Modo har. Inte bara sett till namnen utan laget Modo. Hur man hjälper varandra. Finns fortfarande detaljer att förfina men arbetsinsatsen från grabbarna är kul att få uppleva.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:

Det vart en Ardbeg dennaLördag e.m :-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Oavsett dagens resultat så kommer jag bli tvungen att lägga upp en krönika under morgondagen. Den kommer att belysa det oundvikliga att Svarten har ett tufft beslut att ta, men en back kommer att måsta sparkas/bänkas resterande del av säsongen tills kontraktet löpt ut och han är inte på isen idag.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:

Känns lite orättvist att vi bara har 1-0 efter första. Skulle behövt ett till att gå på för FBK lär komma ut hårt i andra.

Men en riktigt bra period, snacka om skillnad mot Örebro och Linköping matcherna.

Hur var det med tacklingen mot huvudet, kommer den anmälas eller var det inte så farligt?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI:

NOA..?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Eller hur;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI:

:-) skoja bara ..
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI: Tyvärr är Djuse också bedrövlig.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K: Djuse har vissa problem och har redan hamnat efter Ullman. Dock kommer Heshka, Noah och Whitneys ersättare snart. Så Djuse kommer få försöka slåss om en plats och bidra till konkurrensen. Torp däremot visar sämre kyla än samtliga backar på isen och kan heller inte värdera passningsallternativ för att ställa om effektivt. Torp måste lösas ut snarast. Men som sagt får motivera detta under morgondagen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Blev tvingad igenom arbetet till Björklöven matchen så missar tråkigt nog dagens match hur ser försvaret ut ?

På tal om Björklöven matchen går dom inte upp måste vi sno åt oss Kevin Lindskoug sjukt grym målvakt :)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Amitiel: Säga vad man vill om Reideborn. Men jag gillar verkligen att han är duktig med klubban och inte räds använda den.
Skulle inte förvåna mig om han får någon assist denna säsong.

Fortfarande 100% i BP!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno: Olofsson är så jävla grym!!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI: faaaaaan vad gött, vinn det här nu. fytusan vad bra vi spelar:D
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno:

Vilken grym jävla backhandpass av Wilson! :-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Alltså vi spelar ju ut FBK totalt just nu!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:

Alltså vi är riktigt jävla bra nu, kul hockey att se på också, alla jobbar stenhårt för varandra. Nu måste verkligen publiken börja komma tillbaka på hemmamatcherna för som dom spelar nu är det riktigt bra underhållning.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:

Jag önskar att det släpper för Erik Pettersson, Skulle vara skönt om han får göra lite poäng!

Är det dax för lappe nu då?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Vi ser ju ut som ett mästarlag. Har inte sett Modo så här bra på åratal...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Kan vi komma överens om att PP ser rätt jävla bra ut?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
YEEES vad fan är det som händer!! Huras!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Hände bara för att du hängde honom JFK :-)
Men jag håller med dig ändå!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Robin Ztorken L: 0-3 mål i pp av Djuse :)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
jeensen: Går bra för er! Sen värmer det alltid i en hockeysjäl när FBK får pisk.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Aj vad passiva vi blev där..
Kommentera

« · 1701671