1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482912 inlägg · 4079 ämnen

Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00

« · 1702822 · » Till forumet


Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
MorganaLefaey: Oskar Hedman fick en grillad med bröd :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Pinsamma jävla modobackar som är så jävla värdelösa!!!!!!!!!!!! Hur kan man gå på en sån dragning????? Gå på kropp gör i helvete
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
jämtland: Så om Modo är sämre får man inte påpeka fel från domaren men om dom leder är det ok?

Nä vi är faktiskt rätt chanslösa. Frölunda är riktigt bra och vi är inte nära spelet vi hade mot FBK.

Nu kom kommentatorn när Lasch gjorde mål.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
jämtland: Inte för att de spelar nån roll men på reprisen ser de ut som i första läget när Possler trycker mot mål att den är över linjen innan domaren blåser av.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Kroppen Hedman, kroppen
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Ligger man under 4-0 tycker jag att det känns lite överdrivet att skylla på omständigheter än hit och än dit. Tycker Modo är utspelade och håller med sawchuck angående skröders markeringsmiss på ena målet.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Steken84: Den på Persson var ju ett skämt!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: tänkte på precis samma sak. Visst må det va slashing, men att benen styper när slaget är på armarna/kroppen
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Solklart mål

Nä, vi får inte till det riktigt och kommer vi tillbaks målmässigt i den här matchen krävs ett mirakel.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Det där måste vara rätt nära felaktig handstoppning. Han tar med sig den rätt rejält.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Utskåpning!!!!!! Billiga utvisningar avgör denna match.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
bj21: Köp bara matcher när Foppa har varit med på träningen innan.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
bj21: Men filmningen på Perssons utvisning! Han slår på armarna och benen försvinner...

Ajaj Reideborn.

Edit: Hmm kom ju aldrig fram till Reideborn ens. Sorry.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
bj21: Jösses. Domarna har släppt en hel del, men bara hittat modoutvisningar.Verkligen inte rättvist.

Skönt med avstängt ljud. Jag hoppas idioten tappar rösten eller något allvarligare
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Mot Örebro såg jag första 20. Karlskrona var jag aldrig och såg. Inte heller matchen mot HV. Däremot var jag och såg båda mot LHC. Färjestad såg jag inget av heller och ikväll köpte jag hem matchen! Vad säger ni? Ska jag lägga ner säsongen och läsa om den på Twitter istället?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K:

Kuben ger sina omdömen om avstängningar/icke avstängningar. Intressant att höra hur överens med oss Modoiter han är angående Nygren.

En del "domarbasar" har verkligen gett inkompetenta korrupta idioter ett ansikte. Men verkar inte skämmas ändå.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
hellge: Ska reklamera den nyinköpta halsduken :(
Ville ha en vinnar halsduk.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
hellge: Inte modos, men jag betalat för att se matchen. Då vill jag dels kunna se den och dels kunna höra den. Det senare är i princip omöjligt då ett frölundafan får hålla på.
Sedan är jag självklart besviken på Modo. Man är inte vaksamma idag, utan missar gång på gång sina markeringar. Dessutom är det slappt när man väl får pucken, även om vi haft ett bra riktigt bra lägen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
hellge: Ja å de ä sant de!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Klapp klapp. Klapp. Dom är ju bra men föreningen i sig är oerhört plastig. Så gött att man inte behöver gå hit så ofta!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
hellge:

Det stora irritationsmomentet för oss hellge, inte för laget. ;)

Att Modo spelar dåligt kan vi leva med så länge det finns ljusglimtar.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Är det Patrik någonting som kommenterar så är han Frölunda supporter ut i fingerspetsarna. Fattar ej varför han alltid ska kommentera Frölunda när han är en stor supporter av laget. Allt dom gör är bra.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
...det låter här inne som att kommentatorn är Modos problem...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sawchuk:

Ja men fram till 2-0 (som bägge kom i BP) såg det ändå ok ut, det var först bytet vid 3-0 och sedan efter det som vi rasade ihop. Är ju ändå inte så värdelöst som tidigare på säsongen.

Typiskt att vi inte kunde hålla emot i första, tror vi hade kunnat växa in i matchen eftersom VF hade en tuff match i tisdags.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: Kommenterade jag enbart försvaret? Det är väl ett lagspel, man vinner som ett lag man förlorar som ett lag. Man kan inte bara skylla på försvaret.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Kommentatorn är ju fullständigt djävla värdelös. Det är bara att hoppas att han sätter något i halsen under pausen så man kan se matchen. Helt bedrövligt att man alltså betalar för en lallare som gör till sig i byxorna varenda gång det är en målchans.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Ok jo Frölunda borta är ju en svår match så.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: Fast vi spelar man man igen med center och backar som det ser ut...
yttrarna står mest och sover som Skröder gjorde nyss. Är det överbelastning dom försöker spela så är den värdelöst utförd.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Men skjut kommentatorn!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Cyklob: Radion har fel. Eller hade. Nu är vi lite skadeskjutna samtidigt som Frölunda har momentum som fan.

Sen är Frölunda riktigt jävla bra. Aldrig sett ett sånt snabbt PP spel.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Cyklob:

Du kanske inte ska kommentera försvarsspelet ifall du inte ser matchen... Fram till 3-0 var det verkligen inte dåligt som tidigare, men nu efter 3-0 har vi jobbigt i egen zon.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: Nej hörde på radion, och enligt radion så är det spel mot ett mål.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Cyklob:

Vadå ruta ett??? Ser du matchen? Vi spelar bra försvar och släpper 2 i BP, sedan har vi ett byte där vi inte orkar ur zon och då kommer 3:an.... tycker inte alls att vi är tillbaka på ruta ett i försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Bad_Brett:
Jag brukar ha vadslagning hur mycket gratis Frölunda och Färjestad har på hemmais med domaren
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: Ja fram till 2-0 var det ju inte helt ojämnt i 5 mot 5 tycker jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Känns tyvärr som vi är tillbaka på ruta ett igen. Känndes efter dom 2 senaste att vi hade något bra på g.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Steken84:

PISS!

Vi kommer inte riktigt åt dem i numerärt underläge. Aningen för sent och för fjantiga kontakter på pucken när vi försöker få ut den ur zonen.

Nu gäller det att fånga konceptet i spel fem mot fem och arbeta oss in. Just nu har vi blivit stirriga

Och dubbelpiss! där kom trean.


Att lyssna på kommentatorn gör ju inte saken bättre för han vet verkligen hur man gnuggar in salt i såren.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Oj vad Frölunda spelar bra..
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K:

Jag brukar alltid ha lite vadslagning med mig själv inför matcher i Scandinavium där jag gissar hur många minuter jag orkar med kommentatorn innan jag stänger av ljudet.

Låter som att är på väg att komma i brallan varje gång en Frölunda-spelare får pucken.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno:

Typiskt, vi började ändå bra men efter 2 i bp är det bara frölunda på isen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: kan någon ta bort idioten som kommenterar???
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: Frölunda har ett snuskigt powerplay. Vi hänger inte med alls.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Steken84:

Kan man bli trippad när man redan ligger?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: den var riktigt billig. Killen stod inte ens upp utan hade ingen balans och klubban nuddar knappt.

Ska domarna ta sådana här utvisningar lär man spela tre mot tre resten av matchen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Men vad hittar domaren utvisningen????
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno:

Det där var väl ändå en billig utvisning eller?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: Grundström måste sätta sitt läge! Annars ser det helt ok ut. Ett i BP är som det är.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo:

Som du säger, vårt försvarsspel ser mycket bättre ut nu. Är ju enorm skillnad mot första matcherna, nästan så man känner sig trygg.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Hur var det nu, finns det streams som är okej eller? Har en helt ny enhet så har inga gamla länkar sparade..
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter:

Mycket hårt tryck från Frölunda och att vi inte klarar av att hålla emot nu i PP är som det är. Ändå tycker jag att vi är milsvitt bättre nu än i början av säsongen och vi är allt som oftast på rätt sida med omställningar som nästan lyckas.

Hoppsan. Friläge bara jag säger det, men miss.
Kommentera

« · 1702822 · »