1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480236 inlägg · 4078 ämnen

Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00

1703528 · » Till forumet


Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Tror på vinst i alla fall denna kväll, det känns som vi kan vinna.
Mest beroende på att Rögle inte lika giftig som topplagen på att straffa oss.

Så jag slog upp en Mackmyra nu, Det får duga denna kväll.

Men det funkar ju också! Eller hur Bisterfinnen? :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Jo, han säger nästan alltid sjukt bra saker. Jag har aldrig varit med om en tränare som pratat så mycket vettigt, men det har vi sagt från dag 1 och det finns massor att bevisa. Sedan var han nog i affekt i torsdags när han var oerhört besviken på lagets uppträdande, men det finns nog anledning till det.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sven Tuta: Saken är ju att Huras nästan alltid säger rätt saker.
Problemet är att vi jätte gärna vill att han ska få ut något av allt han säger...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sven Tuta: In med foppa på värmningen såklart!
Tycker det som vanligt är för mycket snack i hela föreningen. Dom är inte tillräckligt ödmjuka och det är för mycket svågerpolitik. Det smittar nog av sig
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Läste precis Huras ord inför matchen ikväll. Han säger många kloka ord när han försöker beskriva genomklappningen mot Frölunda att alla har sitt ansvar, roll m.m. Det som får mig att fundera är just det här med att spelarna är så ofokuserade under en hel träningsvecka och även inför match.
Tycker att detta händer allt för ofta, men ofokuserade spelare och plattmatcher.
Varför blir det så, och hur kommer man åt detta problem?
Kommentera


Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge:
Optimismen kom från två bra matcher HV och FBK... Hade man fått se en ok match mot FHC hade man kännt att ett trendbrott va på G... Nu blev det inte så vilket alla är besvikna över. Vad är märkligt med det?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Vi vet att FBK var dåliga. Vi vet att de anser sig själva ha gjort en skitmatch. När man kommer sist i SHL så vet man att många lag underskattar en. Man tar lätt på uppgiften. Så var det många matcher även ifjol, men INGEN enda gång spelade vi samma typ av hockey eller ens skapade i närheten av så många chanser. Det var miltals ifrån.
Det är klart att vi fattar att Frölunda fick oss att framstå ännu sämre än vi var genom för att de är seriens bästa lag. Det vi ändå såg var en tillbakagång till man-man försvar och framförallt att vi förlorade alla dueller (som inte har med spelsystem att göra). Vi var liksom veka i skridskoåkning och i närkampsspelet som inte kan förklaras på annat sätt än att vi helt enkelt inte hade rätt inställning till matchen.

Det är bara att de två sakerna jag skriver ovan är så självklara för den här biten av forumet att vi inte tar upp det. Jag kanske kan förstå att du inte tänker i de banorna med dina resonemang, men det är klart att vi även bedömer motståndarna.

Det är synd att man slösar energi på en person som inte verkar kapabel att förstå.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: detta med att vi skyller på de assisterande tränare vid förluster, det vet jag inte vad du fått ifrån. Däremot om du har följt hela den här diskussion som varit/ är så diskuterar vi den roll som de har. Jag med flera tycker att de inte tillför något vid matcher. Så bemöda dig och läs hela diskussionen innan du kommer hit och trollar.

Om ett lag har spelat dåligt under en längre tid, vad är det då som är konstigt när det helt plötsligt vänder och vi gör två mkt bra matcher och vi ser ljuset i tunneln. Tyvärr så var det loket vi mötte i Göteborg. VI SPELADE BRA mot Färjestad i två perioder. Allt annat är troll från din sida.
Ser fram emot och få läsa i eran bok efter ni har spelat mot Frölunda. Då är det många stubbtroll som kommer fram och kräver Bulans avgång och kräver nyförvärv.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge:
Jag förstår att du försöker förminska Modos bättre insatser. Brynäsare som du är.

Modos form är dock ett mysterium. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Jag tror ingen klarar av att analysera eller förstå hur de stundtals kan spela skjortan av vissa lag för att sedan klappa igenom totalt.

Huras har sagt att det kommer att ta tid för laget att hitta harmoni med det spelsätt han implementerar. Ser man dock till tabellen har Modo mött idel topplag på bortaplan vilket kan förklara en del av resultaten.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Har någon skyllt förlusten på domarna eller kommentatorn?
Klart vi var riktigt dåliga på Frölunda. Men mot FBK var ju till å med en lätt pessemist som Sawchuk positiv och lite impad. Då får jag även intrycket att han kan hockey.

Du menar ju att eftersom FBK hade en sämre match kunde inte vi vara bra. Jag/Vi anser att du har fel.

Nåväl my match Idag och ny chans för grabbarna att dom inte är helt värdelösa på hockey!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Ohh, nejdå. Allt som skrivs härinne är inte obegripligt, finns mkt bra saker att läsa också.
Dock lite obegripligt när du går i taket efter att vi verkar tycka likadant: FBK var inte bra och att det till stor del gjorde er bättre än vad ni verkligheten är och att er insats mot ett bättre lag (Frölunda) kanske mer speglade er status för dagen.
Min synpunkt grundar sig ju bara på er optimism efter FBK-matchen och att den skulle vara ett bevis på att det vänt och att Huras nu börjat få ordning på grejerna.

Jag kan däremot förstå att ni skyller på andretränarna, domarna och kommentatorn(?) när det går dåligt, även om jag kan tycka att det är lite komiskt...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Kul att se ett nyktert och logiskt inlägg,fortsätt med det. Lhc, Bif och många fler klubbar har valt "trotjänare" som bär upp klubben i med och motgång ....Modo väljer skröder som "stabiliserare" . Sedan står fans och skriker på spetsens och juniorernas tillkortakommanden men återigen är skröder fläckfri. Sätter man honom i en bra omgivning så blir det poäng brukar det låta . I en klubb behöver man Niklas persson/Niklas Sundström typer, såna som skröder kan man värva in.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Jo, jag förstår att de flesta argument för dig är obegripliga. Du är ju bara här för att spela Allan. Vi har gång på gång skrivit att fbk inte var bra, men det har vi tagit höjd för. Vi vet att de kan mycket bättre, men vi spelade massor av matcher ifjol där motståndaren gjorde en dålig match. Det kommer kanske som en total överraskning för dig, men då vi blev sist var det många lag som av många orsaker inte gick för fullt mot oss.

Antingen gör du dig onödigt korkad eller så vill du inte förstå. Det tredje alternativet att du verkligen inte är mer intelligent är svårsmällt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: " Var så länge sen du var här så jag hade glömt att det inte går att argumentera med dig."

Nä, jag får be så mkt om ursäkt.
Verkligen dumt argument från min sida.
Att påstå nåt så dumt som att Färjestad kanske inte var så där otroligt bra mot er, och att deras uppträdande till viss del gjorde att ni kunde uppträda så bra som ni nu gjorde i 40 minuter.
Isf är det väl exakt lika dumt av er själva, när ni samtidigt förklarat er egen dåliga insats mot Frölunda med att dom minsann var så otroligt bra och därmed gjorde er dåliga.
Du ser inte det ologiska i ert resonemang, eller...?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: För mig räckte det att se Looben kliva ner i omklädningsrummet och läxa upp sina spelare. Ett solklart tecken på att laget, efter en räcka vinster, helt plötsligt måste ha spelat osedvanligt usel hockey.
Tycker du och Monno på fullt allvar att det då går att dra några större växlar på er egen insats i denna enstaka match?
Du säger ju själv att FBK inte var bra, och det är ju det som är min poäng.

Jämförelsen med Brynäs är dessutom obegriplig.
I vårt fall har vi ju spelat dokumenterat bra i samtliga matcher, vilket väl är ett betydligt större och säkrare underlag för att bedöma hur mkt motståndet ev har betytt.
Jämfört med er själva, där nu två bra perioder mot ett som du själv medger blekt FBK, verkar få er att tro att ni nu minsann är på G och har fått stabilitet i spelet.
En falsk trygghet som Frölunda isf på ett brutalt sätt avslöjade.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Var så länge sen du var här så jag hade glömt att det inte går att argumentera med dig.

Jag vill likt JFK hävda att enda anledningen att Brynäs spelat så bra hittills är för att alla lag gjort plattmatcher mot er.
Om jag sett några matcher? Nä... men det behövs väl inte?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: men du såg inte matchen så du har ingen aning.

Det vore lika patetiskt som att säga att alla Brynäs motståndare har gjort sina absolut sämsta matcher mot laget. Dvs, helt idiotiskt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Färjestad var proppmätta efter en räcka av vinstmatcher med bra flyt i spelet. Fullt naturligt att dom gick ner sig en aning, lägg till en säkerligen rejäl portion underskattning efter att ha noterat er kräftgång så här långt.
Man behöver inte ens ha sett matchen för att konstatera ett troligt faktum: det var FBK:s dåliga spel som gjorde er bättre än vad ni i verkligheten är.
Och du: att ni ev dominerade även i andra trots att Looben gick ner i första, säger inte ett skit.
Mer än att det ibland kan ta lite tid för ett lag att vända ett dåligt uppträdande till det motsatta. I det här fallet behövde FBK tydligen den andra perioden för att vakna upp, så ditt inlägg framstår verkligen som goddag yxskaft....
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Och Looben gick ned i första periodpausen, men Modo dominerade även andra perioden fullständigt, så ditt inlägg framstår återigen som goddag yxskaft.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Nej, det är självklart mycket mer korkat att uttala sig om en match man inte sett, men det där att inte ha en susning om vad man uttalar sig om brukar aldrig hindra dig.
FBK var inte bra, men Modo var bättre än någon match de senare två säsongerna. Inte sedan Steen dominerade har vi sett något liknande.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: "Då jag gissar att du inte såg FBK matchen så är det nog inte lönt att disskutera detta med dig.
Vi var riktigt bra i FBK matchen, dom blev totalt sönderstressade."

Min poäng är ju att FBK kan ha gjort en riktigt usel match, och det var DÄRFÖR som ni till stor del tilläts dominera fram tills dess att Looben lessnade, klev ner i omklädningsrummet och försökte skaka liv i sina spelare. Tror knappast att han gjorde det för att han var nöjd med lagets uppträdande så långt.
Du och din vän JFK verkar ju totalt utesluta ett tänkbart scenario där det var FBK:s usla spel som till stor del gjorde er bra. Det är väl DET som är oseriöst om något, om man nu ska försöka vara lite realistisk och nyanserad.
Kommentera


Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
bisterfinnen:

Kuben fick kommentera olika enskilda tacklingar som delats ut på senaste tiden.

Bl.a. kommenterade han Nygrens tackling som inte ens gick till granskning och han jämställde den tacklingen med den tackling som gav sju (?) matchers avstängning. Han ville inte kommentera längden på avstängningen, men hade den bestämda åsikten att tacklingarna var likartade och skulle ha samma konsekvens. Det verkade obegripligt för honom att inte Nygrens tackling gick till granskning trots att "alla" (utom de som ansvarar för beslutet) som sett den tycker att den skall granskas och bestraffas. Han betonade att det är handlingen som skall bestridas, inte konsekvenserna av handlingen. Alltså om spelaren blev skadad eller inte.

Han kommenterade även några andra exempel.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Då jag gissar att du inte såg FBK matchen så är det nog inte lönt att disskutera detta med dig.
Vi var riktigt bra i FBK matchen, dom blev totalt sönderstressade. Det vi gjorde fel var att vi slog av på takten och slutade stressa på samma sätt. Och då är FBK för bra för att inte ta tillvara på chansen.
Sen är det inte säkert vi slog av, kan ha varit trötthet också, var ju rejält kort på backar.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo:

Det förklarar saken. Vore kul att veta mer exakt vad han sa.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
bisterfinnen:

Kuben uttalade sig under studiotid mellan två perioder i CMores sändning.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Huge: Varför dyker det upp folk från Brynäsboken som utan att ha sett matcherna kan uttala sig tvärsäkert. Det blir minst sagt parodiskt.
I matchen mot FBK var vi helt överlägsna i förtio minuter och sett till tre perioder borde vi vunnit klart, men dåligt boxplay och några missade frilägen (ja, vi hade några även i tredje och var inte alls så utspelade som man kanske kan tro även om FBK definitivt tog över spelet sedan vi backat hem).

Igår var det som om man inte gick till jobbet. Det var extremt tamt överlag. Det var inte samma hönsgård som de inledande matcherna (och som mot Brynäs på försäsongen), men en orkeslöshet där vi förlorade varenda man-man duell. Det var alltså en riktig plattmatch som de flesta lag gör några utav varje säsong. Oerhört tråkigt då vi hade behövt göra en bra match och givetvis lite oroande.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Känns som att era två bra insatser mot HV och FBK mer berodde på motståndet än er själva. Vi hade problem med HV trots att dom var enormt skadedrabbade. Efter den matchen har dom sett riktigt tunna ut, och det hade ni förmånen att kunna utnyttja.
FBK hade väl knappt ställt in skridskorna i första, och när Loob sen upptäckte faran och klev ner i omklädningsrummet så fick ni jätteproblem att hålla undan.
Säger inte att det är hela förklaringen, men troligen en stor del av densamma.
Dåliga träningar (enligt vissa uppgifter) kan tyda på att spelarna nu börjat lessna på Huras och spelsystemet. Ledningen har nog underskattat svårigheterna med att införa ett helt nytt spelsystem mha en utländsk tränare som säkerligen blivit jävligt överraskad hur organiserad och bra den svenska hockeyn i grunden är på den här nivån. Individuellt sett har ni säkert tillräckligt bra material på dom flesta positionerna men när det är fel på ritningarna så kan inte dom bästa spelarna i världen få ett lag att funka tillsammans.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Carl Lejonkräk: Man hade en kvalité i spelet t.ex Karlskrona inte är nära att kunna matcha. Liten glädje om det sker 2ggr per säsong dock.
Skickligheten finns i detta lag. Vi är för dålig på få ut den bara.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Kan spela bra visst, men det kan alla lag hur toksist de än kommer i serien.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo:

Var uttalar sig Kuben? Länk?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: enligt dig så uppfyller de assisterande ingen större funktion. Varför har man då de med i båset? Kan hålla med dig om att det blir lite uppskruvat om deraz roll. MEN, mkt handlar om att sända signaler i gruppen. Om vi har ass tränare som står med händerna i byxfickorna o tuggar tjggummi istället för att hjälpa Huras att leda laget, vad ger det för signaler till gruppen.
Sen kan det väl vara så att Huras vill ha det så här, men då är det märkligt för även under AF tid var det likadant. Jag tycker att det var konstigt att även när det blev power break så prioriterade de att stå med händerna i byxfickorna o tugga tuggummi. Speciellt i 3:e perioden när vi dessutom fick ett PP läge i samband med avbrottet.
Om du vill så kan jag utveckla detta med " signaler" eller " kommunikation i grupp", det är mitt yrkesmässiga vardagliga jobb att föreläsa om bl a detta. Men då blir nog inlägget t o m längre än muppens inlägg i den gula boken.
Något annat som är tänkvärt, har tagita upp av några andra förut. Varför många floppar här och sedan med ny klubb så blir man sitt " vanliga jag"!
När jag läste Allehanda intervjuerna igår kväll som de hade med Gradin och Huras, tänkte jag: Hur mår denna grupp? Det som bl a Huras sade var mkt märkliga uttalanden ( han var väl i och för besviken).
Idag skulle man varit den berömda flugan på väggen vid Modos återsamling.
Ska någon se dagens träning? Vore intressant att höra hur den genomfördes. Detta dels med tanke på gårdagen samt uttalandet från Gradin.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Carl Lejonkräk: Jo fast dom kan ju spela bra... Mot FBK var dom riktigt jävla bra, Färjestad var totalt sönderstressade. Det var när vi backade hem och gav dom ytor det gick på tok. För sanningen är väl att vi är bättre i anfallszon än i egen.
Tycker det var lite samma mot Frölunda, tycker inte vi stressade i närheten på samma sätt som mot FBK. Utan det var mkt mer avvaktande redan från start, och mot lag som Frölunda kan man inte spela avvaktande.
Vet inte om det var taktik eller bara slappa spelare.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: I första hand skall ni nog ge Svartvadet och Foppas fingertoppar en liten smäll för speciellt många lyckade värvningar har de inte lyckats med av vare sig spelare eller tränare. En brasklapp givetvis i att säsongen är lång och det finns givetvis fortfarande möjligheter för Modo att steppa upp.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo:

Det handlar snarare om det faktum att de får vara kvar oavsett hur dåliga resultaten är. Även om det nu skulle vara så att deras roll inte är speciellt viktig (där tror jag för övrigt att du har helt fel), så skickar det signaler till hela föreningen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sven Tuta:

Jag tycker att betydelsen av de assisterande tränarna överdrivs otroligt mycket. "Han håller armarna i kors", "han stoppar händerna i fickorna", "OJ! Han hade plötsligt en taktiktavla framför en spelare!" (kors i taket) Ja, inte ens det bra är bra.

Allt de assisterande gör verkar vara ett skäl till att spelarna spelar dåligt, men jag hittar ingenting solitt, något övertygande för mig att de är ett problem.

Men lite symboliska saker mot spelarna kanske skulle hjälpa. Huras ställer krav på spelarna och förväntar sig mycket mera av dem. - Ja, vi ville ju ha en tränare med den inställningen. Men. Även det vänds till något negativ av vissa fans. "Huras skyller ifrån sig och tar inte sitt ansvar" Vilket svamelsurium av moment 22-prat.

Huras pratar om att: Spelarna äter som kungar, har omklädningsrum som i NHL, allt är super, de kanske börjar bli bortskämda?

Wennerholm som ofta svamlar själv säger något intressant. Han funderar om inte Brashear skulle platsa i "dagens" Modo? Nä, inte skulle han platsa i dagens Modo, såklart, men det finns en poäng.


Så jag säger. Nästa match så byter man om i de reguljära omklädningsrummen i Fjllräven. De som bortalaget tvingas aceptera. Och i lineupen så finns Brashear. En påminnelse om två hot, och en kindsmäll för att väcka upp. "Vadfan är det som händer?"
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sven Tuta:

Vilken tomte. Piff och puff måste bort.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
mr_brasco: Det är fint när våran eminente assisterande tränare gör en klockren analys varför det gick som det gick.
Enligt Allehanda säger han: Gradin "skyllde" på två dåliga träningar".
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
mr_brasco: Bästa matchen var faktiskt mot FBK inte Hv.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius: Håller med om att materialet är för dåligt, men samtidigt är ledningen också usel. Det är inte många som förstår vilket försvarsspel Modo spelar eller försöker spela. Vi har spelat bra en match och då fick ett uppgivet HV71 knappt låna pucken, vilket gjorde det enkelt.

Men lösningen är enkel. En spelande tränare! Då vi spara in tre tränarlöner och kan kanske behålla tre inhemska spelare som presterat bra. Som tröst efter dagens match tycker jag att det inte vore mer än rätt att vi supportar fick bestämma vilken spelare som blir tränare/coach.

Vi börjar med det så får vi se om vi behöver en GM eller om materialaren kan ta den rollen. Det är ju tydligen ganska enkelt, titta efter spelare som har NHL-AHL-KHL i sitt cv (gärna i den ordningen).

ähh..
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius:

En del blev irriterade ikväll och det handlade inte om att Modo spelade dåligt, som de gjorde, utan som en del tycker här. Det blev ovanligt geggigt i kommentatorns byxor och han hade mage att smeta krämen på oss modoiter, med ett hånflin.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius: till skillnad från förra säsongen så har vi ju faktiskt ett bra lag denna säsong och vi kan prestera bättre än detta.Jag hoppas att vi vinner med god marginal mot Rögle och fortsätter spela stabilt som mot Hv71/Färjestad.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Ja det var väl sista träningsmatchen mot Brynäs man såg man-man-försvaret på försäsongen. Trodde att det var ett skämt, men det var det ju tydligen inte.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Såg matchen live och specialstuderade
"Nickedockorna". Resultat, de två sista perioderna stod de som statyerna på påskön.
Jo glömde, Alavaara la ifrån sig rittavlan och körde ned händerna i byxfickorna. Så mkt brydde de sig.
Matchen i sig var ett jävla skämt. Djuse kan vi låna ut han är den nye Torp. Angående Torp, hur många jublar när han är förmodligen tillbaka på lördag.
Nä, backlinjen ger nog Huras nåt att fundera över.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Gusse: Nu drog jag ju knappast den slutsatsen efter kvällens match, har haft den åsikten hela förra säsongen och hela den här försäsongen. Tog bara upp det för att det gnälls på fan och hans moster härinne, är det inte domaren så är det kommentatorn eller vaktmästaren, jag förstår att det är folks sätt att hantera det som bubblar inombords, men det kan ju faktiskt vara så att vi har för dåliga spelare. Experterna dömer ut oss inför varje säsong, och supportrarna blir förbannade. Experterna får rätt varje gång och en majoritet av Modo-supportrarna fattar ingenting för vi är ju så jävla mycket bättre!!
Jag hoppas precis som du att det här ordnar sig och att jag får fel, men varningsklockorna ringer starkt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Gusse: Frölunda är ett riktigt bra lag dom är puckskickliga och har ett äckligt speed i laget samtidigt som dom har ett bra pp. Såklart gör vi inte än bra match och man ska inte dra några slutsatser efter denna match kom ihåg att det också brukar ta runt 15 omgångar innan laget visar sitt rätta jag,trots allt så ligger vi 10 och vi har två hemma matcher på raken nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Självklart kan det bli dyrt, och tid måste det få ta. Men det är ju bara att välja antingen väljer vi en liknande väg, eller så riskerar vi att gå samma öde till mötes som Timrå och Leksand. Varför skulle inte vi kunna få hit norrlänningar som Rahimi, Jörgen Sundqvist, Alexander Hellström, Erik Andersson,Stefan Johansson etc. lägg till killar typ Morten Madsen osv. Som det är nu har vi en stomme som håller för låg klass, dessutom kryddar vi med 8-12 utländska "stjärnor" som byts ut varje säsong, ger ju knappast kontinuitet.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius: Som Charlotte sa. Nyss var Skellefteå där och förlorade med 6-2. Frölunda är väldigt bra just nu. Jag väntar med sågen. Fast vill fortfarande ha en målvakt till.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius: Nu såg jag knappt några försäsongsmatcher, men menar du att vi i de 3 första matcherna för säsongen spelade ett försvarsspel som vi inte tränat in under försäsongen?
Det låter ju helt jävla sjukt. Inte konstigt det inte sitter isf...
Kommentera

1703528 · »