1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481625 inlägg · 4079 ämnen

Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00

« · 1702988 · » Till forumet


Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: ja,nu ser vi fram emot matchen mot Rögle på lördag ska själv dit :)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Vi spelade ju zonförsvar hela försäsongen och det såg tyvärr lika illa ut som förra säsongen. Att tro att det blir guld och gröna skogar om vi skippar man-man-försvaret är naivt, alternativt så har man inte sett en enda träningsmatch. Visst skulle det bli lite bättre men tyvärr inte tillräckligt. Vår offensiv ser helt klart intressant ut men det kvittar ju när vi knappt kommer ur egen zon.
3 tränare(Forsberg, Perra, Huras) Har nu haft Hedman, Torp, Persson, Djuse, Carlsson, och Runosson, och det har varit seriens sämsta försvar under deras ledningar, har då alla 3 tränare totalt misslyckats eller är det materialet som inte håller måttet?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius: Problemet med att bygga en stomme av svenska spelare som man inte producerat själv är att det blir väldigt dyrt och svårt att hitta dessa.
Framförallt att få behålla dom. Se bara på Önerud.

Samtidigt går vi ju knappast ekonomiskt plus på åka ur heller...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K:

Nu ska jag försöka vara optimistisk, bara för att kunna sova gott ikväll.

-Visst vi har haft ett kasst försvarsspel och förlorat några matcher stort, vi är alla förbannade efter dagens match

Men:

-Vi har 7p efter 7 omgångar
-Vi ligger 10:a i serien trots att vi varit kassa, vi är inte helt efter i tabellen
-Vi har haft 4 matcher mot 1-3:an i serien och 1 mot 5:an. Och av dessa har 4 varit på bortaplan.
-Vi har visat att vi har en hög högstanivå i matcherna mot HV och FBK
-Vi har visat att vi kan spela ett aggressivt och tight försvar kombinerat med en vass offensiv
-Vi har haft ett riktigt bra BP i starten, men i senaste två matcherna har vi mött seriens bästa PP:n
-Vi är bland de bästa i serien på tekningar i serien, och detta kommer leda till bättre PP och BP under en hel säsong, och rädda poäng åt oss
-Vi får ingen krisstämpel i media, denna bör gå till HV, Luleå och Växjö just nu. Så vi får tid på oss att rätta till detta utan att få mediadrevet efter oss
-Vi väntar på vår bästa back, så det gäller bara att vi håller oss med i racet fram tills dess


Så nu glömmer vi denna skitmatch och laddar om och tar 3p mot Rögle på Lördag.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Fan det skulle vara jävligt sexigt med ett bra powerplay.

Hoppas verkligen att man börjar rensa i organisationen om den här säsongen blir lika dålig som förra, man borde ju inse att allt inte sitter i huvudtränaren. Känns hopplöst när man värvar in nya killar, ingen presterar, men så fort det skickas till ett annat lag då jävlar kan man spela hockey igen.

Aja, nu är man väl för pessimistisk, men är rätt nervös att Welch ska tokfloppa.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Känns som att dom matcherna var undantag tyvärr, vilket man nästan hade på känn. Det brukar ju alltid bli en uppryckning efter krissamtal, och man lyfter sig några matcher.
Vår defensiv har varit undermålig i många säsonger nu och jag är rädd för att våra GM´s tyvärr inte ser vad som är problemet. Känns som att vi säsong på säsong satsar allt krut på offensiven + 1-2 "offensiva stjärnbackar", det spelar ju liksom ingen roll när stommen på 4-6 backar tyvärr håller Allsvensk klass.
Att vi sedan satsar på transatlantiska backar och centrar känns heller inte speciellt genomtänkt, dom är ytterst dåligt skolade taktiskt på stor rink.
Personligen hade jag satsat på att bygga en rejäl stomme av svenska spelare som är för dåliga för NHL och KHL men håller bra SHL-klass, spelare som kan tänkas stanna ett par år, dessutom satsat på backar och centrar som först och främst klarar av defensiven. Sedan kryddat det med transatlantiska ytterforwards.
Men det är jag det ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius: Frölunda är seriens klart bästa lag så förlust är inte konstigt men med 7-0...mer hade jag trott på efter matchen mot Färjestad.Jaja vi kommer trilla ner några placeringar men vi tar ikapp det på lördag mot Rögle med säsongen bästa publiksiffra,runt 6000 tror jag. Frölundas powerplay är ruskigt äckligt med Tömmernäs och Johnson speciellt Tömmernäs passningar .Vi behöver stärka upp med en back och en forward,gärna en förstacenter mellan Butler och Skröder blir så sorgsen när Butler försöker och försöker varenda match men han har ingen riktig center bredvid sig,vilket slöseri.Andy Miele hade varit något.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Kudos till kommentatorn som skärper sig. Har alltid tyckt att han är rätt partisk men samtidigt har jag tyckt att han är relativt bra. Idag var dock ett jäkla skämt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Ikväll som många gånger är det inte fler spelare som ät lösningen. Det är fel väg att gå. Vi måste spela ett spel som vi klarar av och där våra spelare räcker till. Det är ett bättre lag än på flera år, men presterar vi såhär hjälper inga spelare i världen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Confusius: Tro om uppehållet bidrog till att man helt tappade konceptet sen FBK matchen?

Frågan nu är ju vad som detta lag kan prestera. Var HV FBK undantagsfall eller är det dipparna som är det? Känns som 2 senaste var undantagen som det är just nu.

Jaja Bjurö får hålla nollan iaf. Alltid något. Än om det är den lamaste period jag sett. Att jämföra med DM matcherna typ.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Cyklob: Tyvärr en 3-4 backar och möjligen en rutinerad målvakt, kommer dock inte att hända!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Ja blev lite avslaget från Frölunda nu. Får se om dom smeker in en till i PP.

Verkar som han fått sig en avhandling kommentatorn för han verkar betydligt mindre exalterad nu.

Bjurö ser liten ut. Man är som van med Ullmark känns det som.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
jämtland: Vem påstår det?
Du kommer hit och antyder att vi inte får gnälla på kommentator och domare för att Modo är om möjligt ännu värre.
INGEN har påstått att Modos spel beror på kommentatorn eller domaren.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Cyklob:



Jag känner mig ändå positiv. Brukar ha svårt att gräva över Modo hur djupt grop de än har grävt kan väl tilläggas.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: Det är såklart att dom kommer värva frågan är bara hur många vi behöver värva samt hur många som ska gå motsatt håll.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Nej såg ju vad som skrivits tidigare. Men det ska inte gå att spela på den nivån vi gör just nu. Tyvärr är det många av dom tilltänkta topparna igen i mina ögon som floppar. Tycker dom yngre gör det dom kan, dom försöker i alla fall men det är våra spets spelare som är helt under isen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: Du får påpeka precis vad du vill, står likt förbannat 7-0 efter två perioder. Detta har väldigt lite med kommentatorn eller domarna att göra enligt mig.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno:

Om man skall se positivt på dessa fullständiga ras när inte spelet håller.

För Svarten och Foppa får verkligen lov att fundera och handla.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Cyklob: Saken är ju att fram till 2-0 är det inte jätte ojämnt. Visst är Frölunda bättre men mest på grund av PP. Efter 2-0 går luften ur lite och när dom gör 3-0 är det ett vakuum...
Sen är vi tyvärr aldrig riktigt nära.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: Reideborn måste jobba på att hålla kroppen uppe, kan inte sjunka ihop sådär på någon nivå.
Aja får se om vi i alla fall kan spela 0 - 0 i sista.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Rytter: Ok, försvarsspelet har varit sämre mot LHC och Örebro, men kommentatorn är nog den sämsta jag hört. Den som kommenterar i Modo är bara bortasupporter, men han får inte utlösning varenda gång laget han håller på lyckas med en dragning.
Domarna har verkligen inte varit bra, men vi kan å andra sidan absolut inte skylla på dem. Visst har flera utvisningar varit minst sagt tveksamma, men vi hade torskat stort även om vi haft hyggliga domare.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Jag skulle säga: MoDos spel, Patrik Westberg och på tredje plats domarna. Westberg är jobbig i alla matcher han kommenterar, men han slår nog någon sorts rekord ikväll.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sawchuk:
Ja usch:(:(:(
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sawchuk: 7-0 efter två. Klart man är ororlig. Frågan är bara hur det kan bli såååå dåligt efter två ganska bra matcher...

Är vi verkligen så här kassa?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K:

Det behöver du inte fundera på, trots att modo gör en fullständigt värdelös match efter 3-0 så är kommentatorn i en klass för sig.

Hur fan kan han få vara kvar, kommentaren när Öberg får klubban i ansiktet är inte ok.

"Där står Huras och visar att det är hög klubba, sedan torkar han tårarna"
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Det må vara så att vi släppt in många i box play idag. Men det får fan inte se ut som det gör. Finns ju ingen tendens till att spela för märket på bröstet från någon mer en Adam i målet. Nä ska vi överleva den här säsongen på ett bra sett så får nog herr Svartvadet börja trolla. Måste in några nya backar samt någon forward. Och det kostar självklart pengar men då måste man försöka skicka iväg spelare med. För det är så sjukt vad det är många som under presterar konstant. Sedan som många skrivit tidigare vad gör våra andre tränare i båset?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Jag blir så trött och fattar inte ens varför jag orkar bry mig om hockey när inte ens spelarna i det egna laget gör det.
" bra karaktärer" hörde jag någonstans.
Tänk att modo allt som ofta lyckas göra en bra spelare dålig.
7-0 mot Frölunda efter 2 perioder då säger jag upp mitt cmore abonnemang.

Jag älskar modo men hatar att förlora och det jag ser nu tänker jag inte betala för eller stödja.

Pinsamt!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo:

Jag har lyckats få folk sparkade förut. Värt ett försök. Hade onekligen varit plåster på såren.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Ja han får det nog hett om öronen kommentatorn efter ikväll.
Att vi supportrar gnäller skiter väl cmore i. Men då vår VD går ut med klagomål lär dom måsta ta på allvar.

Jaja jävla skit match i övrigt. Imponerande av Frölunda men vi är ju inte på isen.

Men vad håller kommentatorn på med i intervjun med Johnson?? Tur Johnson har vett att bete sig i alla fall...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Blake:


Den där typen av gränslös glappkäft fick alltid på käften förr eller senare ute på skolgården av någon när jag gick i skolan.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: Man blir oroad över Modos framtid...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Vi försöker ju inte ens! Fyfan vad besviken jag är!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: Jag vet inte vad som är sämst. Modos spel, domarnas genomslag insats eller kommentatorn. Det är nog jämt skägg faktiskt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Blake:

Tyvärr så är det väldigt lite modhjärta på spelarna i kampen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sawchuk: Jo han sätter in en riktig tackling och får en klubba i ansiktet. Mycket märkligt linjedomarna har släppt några klara icingar också. Så mycket bättre som Frölunda är behöver de inte lika mycket hjälp som fbk brukar ha hemma.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: får kommentatorn inget hemma eller när han måste trycka ner modo för allt? Börjar likna mobbing
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Sawchuk: Domaren är fan kass, Öberg blir utvisad för att han får en klubba i ansiktet.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Bad_Brett:

Jo, han stöter fram pucken med handen, det stämmer, men sätter dit egen klubba på pucken och styr in den.

Känns solklart för mig.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: De var i tre mot tre, men efter en överlämning så beslutade dig grundström för att inte följa någon kille. Runesson kliver fram och tar varken spelare eller puck bytet efter.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Bad_Brett:
Nu slog han in den med klubban vilket är solklart mål.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
"Jaaadu Larry Jauhuuras" men helvete vad kommentatorn är kass.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K: Herregud!

Vad håller kommentatorn på med. Gnuggar skit i ögonen på Modo.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo:

"Om pucken spelas i mål som resultat av att en anfallande spelare spelat pucken med handen, oavsett om pucken därefter reflekteras på någon spelare i något lag, ska målet underkännas."

Långt ifrån solklar anser jag. "Någon spelare i något lag".
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
J F K:
Nu tycker jag Modo kan lämna WO och åka och möta Linköpings damer istället...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Kom precis hem och slår på tvn så blir det 0-5 :(. Av det lilla jag sett nu så är det väldigt slarvigt från Modos håll man ger ju Frölunda gratis lägen hela tiden är det så det sett ut?. Nu be det 6-0 suck.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
NuMo: Sedan har Lash maxflyt då pucken tar ovanpå klubban och får en konstig båge, men man får fan inte gå på sådana dragningar.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno:
Frölunda är det bästa lag jag sett i år samtidigt som Modo gör en riktigt platt figur ikväll. Ser ut som det skiljer minst två divisioner. Modo - Vita Hästen var hundra ggr jämnare.

Säg gärna till om ni ser en enda Modospelare som går på max i någon situation.

Hedmans totala pajaseri på Lash dragning är stor humor. Hur kan han ställa om skridskorna utåt????? Helt otroligt orutinerat.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
grottmongo: Tyckte jag med. Tror den var över linjen men kanske inte hela pucken. Men spelar nog ingen roll
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
jämtland: en har skämtat om det och många tycker att Modos utvisningar varit väldigt billiga sett till vad man släppt åt andra hållet.
Däremot förstår jag inte hur du kan tolka det som om en enda person ens ansett att det beror på andra orsaker att vi ligger under. Vart har du läst det?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Backen går halvhjärtat på pucken och helhjärtat inte på kroppen. Går det att få till det sämre?
Kommentera

« · 1702988 · »