1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480267 inlägg · 4078 ämnen

HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30

1722127 · » Till forumet


Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K:
Jo det blir ganska korkat att säga "vet inte om den träffa",när killen ligger medvetslös.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Carl Lejonkräk: På presskonferensen säger han att tacklingen inte är emot huvudet, vilket svårligen kan tolkas som annat än försvar. Dessutom känns det korkat för ingen kan väl ha missat att Öberg blev medvetslös redan vid tacklingen.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Var försvarar Linblom Campoli, finns länk?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Monno: Butlers ser mest klumpig ut. Det hade kunnat bli en liten avstängning, men det verkligen inte meningen att på något sätt vara en hård tackling. Pettersson träffar verkligen inte huvudet som sagt, men man kan kritisera den då den är från blind side och Pilut är chanslös att försvara sig.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
modomille: Ja Butler tackling kan mkt väl vara i huvudet. Men svårt att se. Känns överlag som den inte var så hård utan måste ha tagit väldigt fel.
Petterssons ser ju inte alls ut att ta i huvet.

Båda är dock lite fult från död vinkel sådär. Än om Pettersson mest verkar som att han undviker att tackla men inte helt typ.

Aja blev inget iaf.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
modomille: De blev friade.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Lolol: Som vanligt så kommer nog referens gruppen tilldela avstängningar till Petterson och Butler även om det inte ska vara något...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Vänta vänta vänta lite nu. Emil Petterssons tackling är ju för fan axel mot axel.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Eller: tycker vinkeln bakifrån är svår att tolka. Men vill minnas en vinkel där deg såg ut som det tar på axeln. Blindside kan man ju inte förneka
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Tycker att det ser ut som att Hv-spelaren Pilut gör sig mest illa när han ramlar in i sargen. Men att det är någon huvudtackling det har jag svårt att se.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Eller: Håller med till 100%. Jag tycker att juniorlagen spelar bedrövligt försvarsspel och att det saknas disciplin. Det är där vi måste börja om jag fick bestämma.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Modo har väl inte spelat så bra defensivt de senaste åren. Det kanske var det som gjorde att Alsenfeldt inte gjorde någon succé i Modo. Om du ser på Bjurö så har hans räddningsprocent ökat sedan försvarsspelet förbättrats. Om jag inte minns fel så hade väl Ryno ett try out kontrakt och det blev väl för kort tid att spela in sig i laget. Jag tror att Modo måste satsa mer på ett bra försvarsarbete som är förankrat ända nerifrån j-18 till A-laget. Då har man en bra grund att stå på.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Emil Pettersson anmäld? Visst kommer han blind side, men jag tycker inte kraften går mot huvudet. För mig ser det verkligen ut som om han bemödar sig att träffa kroppen, men jag kanske är biased...

Hur lindblom kan försvara Campoli övergår mitt förstånd. Djävla idiot!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Jag säger inte att alla värvningar varit kanon, men undrar varför "alla" underpresterar. Hade vi fått hit ovetjkin så hade väl han inte gjort ett enda mål heller...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Monno: Nu har Otso varit magsjuk. Själv skulle jag inte prestera max ett par dagar efter något sådant.

Det märkliga är att spelarna sällan är några allsvenska killar. Modo har haft så många spelare som sågas på forumet, men som lämnar as t Modo och gjort succé. Hersley, ryno, alsenfeldt och en hel rädda andra. Ska vi alltid skylla på att det varit felvärvningar eller ska vi fundera på varför bra spelare presterat sämre i Modo?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Eller: Som liten målvakt måste man vara mer aggressiv mot puckföraren. Kevin Lindskoug i Björklöven, är liten och går hårt ut mot puckföraren. Då täcker han av målet som en större målvakt gör längre in i målet.
Men det gäller att avväga situationerna. På första målet skulle han varit längre ut och täckt av mer. Målgöraren hade inget annat val än att skjuta.
Om målvakten är långt ut ska backarna fokusera enbart på övriga motståndarforwards. Ta bort dom från eventuella returer.

Till nästa säsong behöver man ha en ny förstekeeper. Reideborn har varit för dålig och Bjurö kan man inte förlita sig på att hans utveckling ska gå framåt. Så en etablerad förstekeeper vore bra för Modo. Något att luta sig tillbaka på.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
dempa: Tyckte nog att han skulle kunna ta 1:an också om han vågat åka ut mot skytten ungefär 1/2 meter. Tycker att backen tog bort passningsalternativet så han kunde koncentrera sig på skytten. En liknande situation i första perioden där skottet gick utanför. Eftersom han ser liten ut i målet måste han jobba mer med t-push ut och backa in, då täcker han större yta.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Nucky:Sen är det ju också så att Peter Andersson/ referensgruppen..... eller vad det nu heter....har ett stort ansvar. När deras avsaknad på konsekvens motsvarar förväntningarna man skulle haft på ett gäng Prao elever som aldrig sett en hockeymatch är det inte konstigt om klubbarnas chansar och hoppas komma lindrigt undan.

Brasher kanske fick ett "gör dig redo" samtal av Foppa ikväll.....
ähh.. ska inte skämta bort det , jag hoppas Öberg är tillbaka om några veckor och avslutar säsongen med Modo!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
mr_brasco: överfallet på Öberg är verkligen genomvidrigt. Hur någon kan försvara det övergår mitt förstånd.
Jag tror vi har sett det vi ska av Peter Öberg i Modo.
Det är f.ö av sekundär betydelse, hans omedelbara hälsa är såklart prio 1.
Krya på dig Peter, jag hoppas verkligen du klarar dig från bestående besvär.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Monno: Tråkigt att höra HV:s tränare säga att det inte var någon tackling mot huvudet på Öberg. Jag tror aldrig man kommer att lösa problemet så länga klubbarna envisas med att försvara sina egna syndare.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: kommer du ihåg Zajkowski? ;)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Nieminen: Haha Heshka har väl inte ens laddat slagskott denna säsong?
Men Heshka gör jävligt bra lösningar och uppspel ibland faktiskt!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: agree. tjänstefel från dag 1, märkligt att han har förtroende
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Monno: Heshka har ju slipat på formen i 35 omgångar nu utan att träffa mål (som den PP-back han ska vara), så nog borde vi ha lite tålamod till med Otso :)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Nieminen: Den gubben är nog bättre form än många andra i SHL...

Otso har mer att bevisa måste jag säga. Rätt blekt än. Men ingen duger ju till att lägga upp pass på honom i PP heller så.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
dav32:
Problemet är att alla prestigevärvinga a la Svartvadet inte är mer än allsvenska medelmåttor.
Det måste vara svårt att misslyckas så kapitalt med ett lagbygge.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Steken84: Hasek är väl klubblös också...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Såg att Martin gerber är på väg bort från kloten
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Dundee: Läste att det tydligen var Öbergs 6e hjärnskakning så risken finns att det var den karriären det...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: prob är fel karraktär på gm o avsaknad av attityd/energi i "laget".
tacka svartvadet för debaclet
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Nu har jag ej sett matchen idag men verkar som vi har vikt ner oss idag om man lyssnar på radion. Ja att vi skulle ta 2 mot Hv var väl för bra för att vara sant. Men nu gäller det att få in nya spelare hörde Öberg skadat sig rejält och risken finns att det är färdigspelad för i år?

Då måste det in 2 nya spelare minst dels för Öberg varit kanske våran bästa spelare.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K:
Jonatan Bjud (ö)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
HV 71 - MODO Hockey 3-0
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Ja den där var inte hög men gick in ändå.
Njä vi vill inte ha pucken alls ikväll. Då blir det svårt.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Den största skillnaden ikväll är ändå målvaktsspelet. Vi saknar en riktigt bra målvakt. Sedan blir det urvattnat med all magsjuka, skador och Öberg.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Patrik Källstr: Ottosson tar en onödig utvisning. I juniorerna tar man massor av sådana utan att det stoppad. Nu tar grundström och de andra modojuniorerna alldeles för många...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Patrik Källstr:

;) Det slutade med att han inte kunde ta en badboll.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: Det var ju nån som påstod att Krizan inte ens kunde stoppa en badboll. Kolla hur det slutade...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L:

Glömde bort din badbollträning.
Kommentera


Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: Då borde ju du kunna stå?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K:

Bjurö är överlägset bättre än vad Reideborn varit den här säsongen. Jag är förvånad efter att ha sett dem på träning, men ändå. Reideborn släppte ju nästan in 200 % av alla styrningar. En större sil har jag aldrig upplevt sen vår enbente stork Morrison stolpade omkring mellan stolparna i halvdvala.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
NuMo: Nej men vi ska ha en so, kan stoppa badbollar.
Det är ett minimikrav!!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L:

En ny? Räcker det? Har du fler preferenser, eventuellt förslag,(Att du vill ha en målvakt som tar alla puckar gör dig inte unik ifrån någon annan här.)

Skall de målvakter vi ha ens bry sig om at stå i mål tills de får en ersättare, med tanke på hur värdelösa de är?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
dempa: Han ska ta båda punkt!
Men han är inte bättre...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: Tyvärr. Bjurö släpper in för mycket mål. Han tar ungefär det han ska, men räddar ingenting extra. Sedan är han urusel på höga skott på plocken. Har sällan ellet aldrig sett en målvakt på den nivån som är så dålig på det.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
dempa: trodde faktiskt man skulle prova Reideborn ikväll, även om matchers inte kommit tätt mot slutet måste det vara slitsamt att ladda mentalt när man får stå precis varje match
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L:
En? Köp 2. Spela m U16.... froza
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
J F K: Jo, så är det.
Vi måste ha en ny målvakt, så är det bara.
Det kan vara skillnaden på fortsatt SHL-spel kontra allsvenskan nästa säsong
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: 1:an kan han inte lastas för, men 2:an behöver vi ha en målvakt som tar, den vinkeln ska inte en puck få gå in ifrån..
Kommentera

1722127 · »