1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481026 inlägg ˇ 4078 ämnen

KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.

« ˇ 1720448 ˇ » Till forumet


Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk:
Skulle dock tyda på mer karaktärsstyrka att avstå
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Robin Ztorken L:
Är helt övertygad om att du är ett troll och inte ett modofan för fem öre

Hade du hållit på modo vore dina analyser lite mer nyanserade

du kan försvara dig med vad du vill men trolla på du, bara skitsnack hela vägen
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno: Äh en liten gliring ska ju JFK GA eftertidigare påhopp efter att jag tippat KHK-vinst.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno:
Alltid enkelt och sparka på den som ligger.... Inte lika mkt Brynäsare i Saiktråden, nåt man får leva med verkar det. Respekt åt dem som tjafsar där dock
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Carl Lejonkräk: Du försöker verkligen uppnå en ny nivå av dryghet du.
Nu ger du tusan i att dra igång nån 200 inläggs tjafs med JFK!
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: Nähe det blev ingen promenad i parken som du förutspådde.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno:
En artikel i allehanda antydde att Fredrik Ā hjälper till.... Kanske inte så lämpligt. Kollade fö inte kvällens match eftersom jag faktiskt inte orkar se laget få däng hela tiden. Men vi dominerade iaf mot Saik förra veckan plus att vi tränar i högt tempo nu( givetvis kommer det vara högre än någonsin till hösten).... Hoppas vi klarar kvalet, vilket det borde bli nu.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno: Modo har många spelare som haft framgångsrika karriärer. Modo som förening har varit botten/mitten lag men ser sig själv som något annat. Det är det stora problemet.

Det andra är (tror jag) att man värvar spelare på fel grunder. Framgångsrika spelare med kontakter är inte samma sak som bra scout.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Robin Ztorken L: Jaja håll den nivån då.

Om det inte vore för att det är så förbannat svårt att komma upp igen vore kanske en degradering bra. Just så man skärper till sig och rensar ut vad den än är som skapar den sjuka vi har.

För det är ju något som är galet i denna förening.
Scouter t.ex? Hur kommer det sig att allt vi värvar floppar?
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno: Jo , jag skrev ju just det.
Jag tror på play in och i slutändan SM-guld,

Vi vinner resten av de matcher som återstår, det är min fulla övertygelse.
Poängen vi fick med oss hem ikväll blir banbrytande, BOOST för laget, och nu kommer vi kunna skörda frukten av det,
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Robin Ztorken L: Men hur gammal är du? 5?
Du har gnällt något som jävulskt i alla inlägg utom 1 tror jag. När man påpekar det så ska du såklart hålla på å vara lustig åt andra hållet.

Tror alla, t.o.m. JFK tycker att det Modo presterat denna säsong är jävligt illa.
Men bara för det måste man väl få tycka att det såg bra ut mot Frölunda och SAIK?
Man måste väl få hoppas på att detta lag faktiskt kan lösa detta?
Man måste väl få göra bedömningen att vi kan klara ett kval?
Du är så oerhört pessimistisk. Det får du såklart vara. Men det är nå alldeles ohyggligt segt att läsa samma negativa inlägg gång på gång.

Du kan vara konstruktiv i ditt skrivande. Du är det ju ibland.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno: Så bra som vi spelade ikväll finns det inte en chans att vi skulle torska i kvalet.
Men som spelet ser ut så tror jag vi kommer till play in, och därifrån sen till SM Guld.
Finns inget som talar emot det. Tänk också på att snart är Byron o Torp tillbaka, då djävlar...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno:

Bra av Andreas att bänka Skröder och Lappy i tredje, tycker det blev betydligt bättre fart efter det.

När Byron är tillbaka, snälla sätt Lappy på en kant, han passar inte som center i SHL. Kör med Byron, Emil, Dwyer och Ottosson som centrar.

Ja nog fan blir det kval, ser inte hur vi ska kunna gå ikapp och förbi Rögle eller Malmö nu.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Monno: Tyvärr påminner vi ju mer och mer om Timrå.
Klarar vi av att bli ett stabilt lag igen utan att hamna i allsvenskan ett tag så är det jävligt bra gjort.
Att kvala år efter år kommer ju till slut gå åt skogen.

Byron behövs verkligen nu snart...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Ja var inte Brynäs matchen döds stöten så var det definitivt denna match. Kan aldrig se vi ska ta igen 12 poäng på lagen ovanför strecket. Så vad bör göras? Ja nånting måste ju till för tror tyvärr kvalet i år ej blir lika lätt som i fjol.

Det är tyvärr för många av våra så kallade spets spelare som underpresterat hela säsongen. Och jag kan ej se att dom ska börja leverera i ett kval heller. Jag tror nog tyvärr även om det svider att Svartvadet måste försöka få in 1 bra back till samt nån bra forward. Sedan är ju frågan om målvakterna klarar av ett kval? Men tycker vi bör klara målvakts sidan om vi kan skapa oss bra förutsättningar att producera framåt.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Steken84: Dwyer vilken folpp hur kan han ha lirat i NHL mkt sämre än Öberg som är en ok 3-4:e forward i shl. Ser inte bra ut inför kvalet. Vi bör kolla om Hossa och Brascher hör möjlighet att dyka upp iår med.. Nån som vet vad dom gör nu??
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: Ja nu vill jag nog påstå att det ska till ett rejält mirakel för att vi inte ska kvala.

Vi har gjort riktigt bra matcher, mot SAIK t.ex. Men detta lag bevisar ju gång på gång att de bra prestationerna är undantagen.

Med det sagt tror jag ändå vi fixar ett kval. Det enda som oroar är väl att Melin är en slipad coach.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Karlskrona HK - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: Gedigen insats av oss ikväll, synd att domarna år så enögda.
Annars är vi ju tokdominanta.
Jag håller med dig, vi kommer krossa allt motstånd i kvalet, det bevisade vi mot KHK. Finns inte ett enda allsvenskt lag som har en chans mot oss, om vi spelar s här.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modo vilket fiaskolag!!!!!
Man har inga marginaler överhuvudtaget.
Modo är sämst. Kan inte spela försvarsspel och inte anfallsspel. Vinner inte en närkamp på hela matchen.
Stå upp för märket på tröjan era jävla sopor!!!!!!

HJÄRTA FÖR I HELVETE!!!!!!!!!!!!
Karlskrona kämpar och kämpar
Modo faller och faller
Kommentera



Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Då var det klart då. Tabellen ljuger inte...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Robin Ztorken L: Vilken kvalitet detta lag besitter. Kommer att gå lekandes lätt i kvalet.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: En pinne minst!
Bra gjort av oss, imponerande faktiskt, fortsätter vi så här så ...
Kommentera


Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: Men kan Pettersson någonting annat än den där syrgasaren???? Samma dragning varenda gång.

Cmore är helt djävla vördelösa. Sanslöst usel stream trots att man har 100Mbps.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
snowden: att det står lika,bättre än att vi ligger under.tänk vilken press det är på Modo spelarna i den här matchen, speciellt på dom unga inte konstigt att vi inte gör våran bästa match...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: man har äntligen flyttat upp Grundström tillsammans med Pettersson och Possler.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille:
Förlåt men yes? Vad finns det att jubla åt
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Karlskrona HK - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Nucky: 2-2 Borta mot KHK, nu tror jag på SM-Guld
Allt lossnar nu...
Kommentera



Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Robin Ztorken L: förstår inte hur i helvete ni kan peka ut målvakten som svagaste länken i laget när Modo's kreativitet i anfallet ej existerar överhuvudtaget. Man kan inte slå 2 passningar i rad och alla "anfall" hamnar i sarghörnet, detta mot seriens överlägset sämsta lag.
Kidsen ordnar halvchanser emellanåt medan NHL-lirarna verkar spela utan blad på klubban.. Fan pinsamt att se vår "spets" lira.
Måste in med MINST 1 förbannat bra center, annars går detta åt helvete i kvalet.
Bjurö och försvaret sköter numer uppgiften tillräckligt bra för att vi ska kunna vinna matcher, så sluta gnäll.
Nya finnen verkar lovande, fina direktskott i pp.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: Vist är Heshka helt bänkad? Konstigt kan jag tycka jmfr med typ Kiwi. Men aja. Alla behöver ju bänkas i det här laget....
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Webmaster: Vi imponerar verkligen! Ser bra ut detta.
Framförallt ser pp riktigt bra ut.
Bra skott i stolpen av den nya finnen.
Vi borde ledat med 5-0, men oturen grinar oss i ansiktet

Detta vinner vi lätt... allt lossnar i tredje
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Harry Luras: Inte konstigt då han inte har spelat någon match på ett tag,eller har han gjort det är inte helt säker haha.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: Jo, bara det inte bara blir tre matcher och sedan blir det som vanligt för modobackar.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
modomille: Mycket bra! Däremot tycker jag han verkar seg på grimmorna då han ska starta ett anfall
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: Rantakari verkar vilja skjuta mycket,det är positivt.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Steken84: Vad händer??? Domarna plockar en korrekt utvisning på khk.

Synd att finnen träffade stolpen...
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: modo måste vara det lag som tar flest onödiga utvisningar av alla lag någonsin. Man åker dit på det varje jävla match.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Karlskrona HK - MODO Hockey 2-1
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: he he. Då tar man en billigare på khk. Har man den nivån kunde de tagit tio stycken tidigare.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
J F K: Jag säger ingenting om Lapierre utvisning för den var korrekt. Vad som är fullständigt horribelt hur man kan släppa fem sex solklara åt andra hållet innan dess. Tre utvisningar på Modo och ingen på khk även om khk har spelat klart fulare.
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Karlskrona har domarna med sig.
Domarna - modo 2-1
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
eltifoso: Men Mam bara häpnar. Backen tar tag i Possler med bägge armarna och kastar honon på isen. Vad fasen krävs för att Modo ska få pp?
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
Karlskrona HK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: KHK-Modo 20160116. Den uppånervända toppmatchen.
jämtland: dåliga domare eller inte så vinner ni denna matchen i sömnen

Men det är ändock status quo efter rögles heroisk instats tidigare idag

Play in känns avlägset
Kommentera

« ˇ 1720448 ˇ »