1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480495 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30

« · 1723985 · » Till forumet


Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: jag baserar det på vårat otroligt kassa spel? Nog för att du är lika besviken som oss andra på Modo, men ser du det realistiskt så har vi inte en chans mot AIK som det ser ut idag. Vi är helt klart för dåliga och ingen är ledsnare än jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Tarasov: Man kan väl konstatera när Pogge och Vaugen gör en kanonsäsong och Reideborn tappat massor så kan man igen säga att värsta förlusten inför säsongen var Masken...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Tarasov: Torp blev väl bänkad resten av matchen, om det håller i sig resten av säsongen så kom det i alla fall någonting positivt från den här matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
hk: Jag kan erbjuda Modo att få låna ena sidan på min ladugård 22x5 m att träna målskytte på. Det vore fan om dom missar den
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K: Ja men vi är mycket sämre, så det går nog på ett ut.
Hur fan kan du säga ; Vinna enkelt? Har inte du fatta hur dåliga vi är.

Hade vi startat i årets Allsvenska hade vi varit ett mittenlag

Vi har ingen bra målvakt, samt ett anfall som är trubbigt som få.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K:
Ett kval är alltid kvalfyllt....:(
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: 20~ skott utanför, dags för mer av Johanssons målgörarträning.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
MODO Hockey - Färjestad BK 1-4
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
jeensen: Vad baserar du att vi inte skulle ha en chans mot AIK på?
Allsvenskan är sämre än på flera år. Kvalsystemet gynnar SHL mer än någonsin.
Det är väl bara det mentala som kan ställa till det egentligen.
Nu ska det inte underskattas. Men att vi skulle vara chanslösa mot AIK är ju ett skämt.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
jeensen: aik vore en dröm. De har bäst offensiv i allsvenskan, men sämre defensiv. De är ett sämre lag än Karlskoga och jag vore väldigt förvånad om vi förlorar mer än en match. Det troliga är 4-0 i matcher till oss.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
jeensen: Håller med, känner inte för att ställas mot AIK.

______________

Titta gärna in på min samlings sida:
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
NuMo: Ja visst räddar han många lägen med tyvärr räcker det ju ej för att vinna räcker med den där lilla missen varje match för att man ska få med sig poäng.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: Welch har ju fasiken inte träffat målet en gång ikväll.
Han skjuter hårt men om han ändå ska skjuta utanför kan han ju lika gärna skita i det.

Ja där var förlusten klar. Jäkla surt.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Dundee: De allsvenska lagen är ungefär som vita hästen ifjol.det finns inget lag vi inte borde vinna väldigt enkelt emot. Jag har sett många allsvenska matcher på slutet och de lagen är riktigt dåliga.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Dundee:

Jag är inte helt överens om att Bjurö inte tar chanser som han borde. Gång på gång, match efter match tar han ju onödiga frilägen. Så också nu.

Styrningar släpper han helt enkelt inte in (i princip). Reideborn släppte ju i princip in alla styrningar.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: jaaa allt förutom aik vore skönt, vi har inte en skosula mot AIK tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: Finns inte någon drömmotståndare i kvalet med detta lag vi har tyvärr. Vi kommer säkerligen få ett rent helvete om inte Svartvadet börjar agera.

Dom allsvenska lagen kommer förstärka och kommer vara ännu mer laddade då. Nä han måste in med några spelare som lyfter laget som Filppula om det här ska gå.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
hk: På tal om ingenting.
Vilka skall vi önska oss som kvalmotståndare?
Skulle gärna se Almtuna, det skulle kännas tryggt.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K: Såg det på reprisen nu men endå hade det varit våran målis hade väl pucken gått över eller under tyvärr. Fan vad less man är nu speciellt eftersom man kan ej gapa ut sin ilska på hur man spelar för man spelar bra är målen som saknas.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K: Ja han drog den ju rakt mot honom.
Possler har alltså 3 skott på mål och 4 utanför.
Rätt talande för modo i stort det.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Hälge: Snacka om att skjuta på målvakten.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Dundee: Fast Possler skjuter rakt på honom. Possler har varit riktigt sorgligt dålig ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Dundee: Det är sådana räddningar som Haugen gjorde nu som avgör matcher och nån sådan målvakt har tyvärr vi ej.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L:

Nu var vi fan nära.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Ja man vet ej om man ska skratta eller gråta. Vad vi en gör så lyckas vi ej sätta dit pucken. Och så här har det sätt ut i allt för många matcher på slutet.

Jag saknar en Sportchef som kan gå ut i ett sådant här läge och förklara hur han tänker kring detta. För han måste ju se det alla andra ser och måste ju göra något åt det.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
NuMo: Ha Ha Ha det bästa jag läst på länge
Vår målvakt har dock svår med alla skott på mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Sven Tuta:
Är ledsen Sven, är inte ett dugg positiv ikväll
Ser ut som tidigare matcher
Bjurö lite halvsvag, backar som yrar runt samt en fantastisk ineffektivitet hos forwards
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Sven Tuta: Påminner om när jag spelade fotboll för ganska länge sedan nu.

En lagkompis i laget uttalade sig allvarligt efter uppvärmningen inför en match. Han brukade vara ytters fåordig i vanliga fall, men nu kunde han inte hålla sig, han hade verkligen något viktigt att delge oss.

" - Jag har stått och studerat deras målvakt under uppvärmningen", sa han. Jag har sett målvakten svaga punkter!

"Vilka då? Funderade vi alla.

" - Stenhårda i krysset är han dålig på!"


Han hade rätt...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: Missförstå mig rätt. Många av målen går in i kryssen. Men andra målvakter har jobbat bort just den svagheten. Bjurö har haft den här svagheten men inte tränat bort den.
Men vi är inte bra på att förvalta våra chanser. Om inte om fanns skulle vi ligga högre upp i tabellen.
Bryt ihop, kom igen.
Ett snabbt mål i början så är vi med, tänk positivt👍
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
hk: K.Jakobsson blir ju trippad just före 1-3
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: Lundberg i första och sedan Hudacek.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Sven Tuta: 7 cm länge än Lassinantti, och honom skulle jag inte klaga över att ha i mål. Håller med att han kryper ihop för mycket, men inte att det ej funkar att vara 180 för en målvakt i shl.

Kändes som huras var på besök vid 1 - 3, riktig hönsgård med tre spelare bakom eget mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: Efter att ha sett highlights från Karlskrona matchen kan jag svara mig själv på vilken målvakt man inte ska skjuta högt på. Örebros uppenbarligen. Vet inte om det är Lundberg lr Huda som står?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Dundee: Kan inte vara lätt att heta Andreas Johansson för hur bra vi en spelar så vinner vi inga matcher. Tänker på Skellefteå hemma 0-3 Rögle borta sist 1-2 och nu 1-3 i arslet även fast vi stort sett dominerat hela matchen. Nä Det måste in förstärkningar endå som kan komma in och bidra offensivt för tror ej man kommer värva en målis. Filppula kanon men vem sätter dit pucken på hans passningar ? Har man en center stjärna med sådana passningar så måste det in snipers som kan fixa målen.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Sven Tuta: Enroth är ju helt ok och han är mindre...
Hur många målvakter ska man inte skjuta högt på?

Givetvis vore det skönt med en målvakt som var bättre än Bjurö.
Men då vi dominerar matchen totalt stundtals och ändå bara gjort ett mål på två perioder känns det rätt hårt att ge Bjurö skulden.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K: Är väl skit samma hur mycket bättre vi blivit när poängskörden alltid blir noll!!
Vad är det som blivit så fantastiskt mycket bättre då?
Det är ju bara att fattaen sak , och vi har inte spelare som är bätter än där vi befinner oss.
Vi kanske skulle sparka all tränare och anställa Joe Labero.
Det är nog vår chans...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Rytter: Märkligt. Jag kan inte för mitt liv förstå hur de kan vara nöjda med något annat än resultatet. Det är massor av studsar FRA.för mål som gått deras väg. De fick inte ens låna pucken stora delar av perioden.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: Det är stor skillnad på spelet sedan Larry försvann. Problemet är väl att det är sådant som målskyttet sant målvaktsspelet som tyvärr svajar lite här och var. Men sett över totalen det ju som dag och natt.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K: Hur många av målen totalt har Bjurö släppt in i kryssen? Han är för liten mätt med SHL mått. Alla vet skjut högt på Bjurö
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K:

Hmm FBK spelaren tycker dom gör en riktigt bra andraperiod??? Förutom målen och sista minuterna så var dom ju helt under isen, utan en storspelande målis och lite flyt så hade matchen varit över.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: Inte mycket som blivit bättre?
Du kan verkligen inte hockey.

Men ja du har rätt i att vi fortfarande inte vinner matcher. Men om vi inte inlett säsongen med att sänka självförtroende på alla spelare hade det nog kunnat vare annorlunda också.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Robin Ztorken L: Tycker du inte att vi blivit bättre? Menar du allvar eller är du så fantastiskt usel på hockey? Du måste skoja.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
J F K: Ja tyvärr är det helt sant vi räcker ej till på den fronten dom är ok. Men inga målvakter som kan göra skillnad.

Och att man spelar helt ok spelar ingen roll om man förlorar. Vi var utspelat många matcher med Linus och Krizan men kunde vinna med 1-0 eller 2-1 men det kan vi tyvärr ej med dessa.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
MODO Hockey - Färjestad BK 1-3
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: Länge sedan han lämnade, och inte mycket har blivit bättre.
Vi vinner fortfarande inga matcher, med eller utan honom.

Vårt spelarmaterial räcker inte till helt enkelt
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: Behövs nog några fler avsluts träningar.
Olofsson som alltså är sniper och så jäkla säker ibland tror jag inte träffat mål ens idag? Minst 2 utanför i fria situationer har han iaf.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Och där kom spiken i kistan känns det som helvete.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Monno: Det sjuka är att de flesta lagens andremålvakter är mycket bättre än vår bästa.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Webmaster: Nu skiter jag i det här innan jag tappar fattningen helt och hållet....dynglag.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad, LÖRDAG 30 JANUARI 18:30
Oj oj så sjukt borde haft typ 3 måls ledning, istället ligger vi under med 1-3.

Så illa att vi inte sätter chanserna och stänger matchen. Finns egentligen inte så mycket att klaga på, FBK har verkligen utnyttjat allt dom fått och lite till.
Kommentera

« · 1723985 · »