1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481930 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta

2664373 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
jonsson: Man tar nog in Chris Beech eller vad han heter som varit med vid sidan om i någon roll. Lindbom blir kvar, men det är alltså vid sidan av honom man ändrar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Hv verkar göra förändringar i ledarstaben, ska man verkligen kicka Lindbom?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
BobbyG: exakt som jag sa i stort sett. Men nu får dem ladda om och sen fixa en ny 9 poängs vecka tycker jag :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Saleva:
Tycker man kan köra Ace of Base ”Happy Nation” eller möjligen ”just chaos” tror det hårdrocksdyrkande forumet skulle uppskatta det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
karlin pratar efter matchen och berättar om det många av oss pratade om

– Tyvärr tycker jag inte vi bjuder upp till dans. Jag var orolig redan inför och jag tycker vi fick se det under matchen också. Vi var lite tömda mentalt sedan HV-matchen, det var en viktig match för oss. Det fattades en hel del i skallen på grabbarna, så det var en mörk dag för vår del, säger han.

Vad är det som fattas?

– Energin. Det kändes som att vi gick lite all in mot HV71 och vi var oroliga redan innan och vi såg tidigt att det var lite så där med den biten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Jerka var ju uttalad kommunist och antidemokrat, så vet inte på vilket sätt det skulle vara mer passande för barnfamiljer. Många insåg nog aldrig vilken otäck människa han var, men han bör bli ihågkommen som den Stalinist han faktiskt var.

Ultima Thule hade varit smakfullt i jämförelse.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM:
Såg den plats 😀 minns målen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Dundee:
Ett tag kördes Glenn Millers 'In the mood' vid mål, det var väl sådär.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Klockent , var där och konspiratoriska massmedia ville se det som att 'Clubben' blev förfördelade, VENI, VIDI,VICI
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: Här har ni svaret !

Den match som vi vann med 5-1 var när lyset försvann är jag ganska säker på
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
gokar: stod halva natten utanför kiosken på gågatan inför finalen -94. Vi var först i kön o köpte upp istort sett alla ståplatsbiljetter som fanns(var ingen begränsning då)
Var lynschstämning när vi kom ut med biljettbunten, vi fick springa därifrån men pengarna rullade in😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Dundee: haha, att ni minns det där... Enda jag minns från kempis är att man kutade järnet när det var 15 Sek kvar för att slippa bilköerna
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Match 2. Kvitterade till 1-1 i matcher
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Dundee: Vilken match var det? Var uppe på match 4 o 5 . Var det i match 4 strömmen försvann i hallen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Det var väl det som var grejen lite med låten tror jag minns många var i chock att han som var sämst av alla klev in och smacka dit 2 mål i samma match 😁. Jag minns det som igår då jag alltid varit ett litet Jerry Williams fan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Dundee: Haha, minns han som extrem säkerhetsrisk på egen blå? Typ sjunde back
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
gokar: Wello wello wap wip wip spelades även när Adam Andersson idag Masuhr dunkade in 2 mål i finalen mot Linköping i samma match 👍😁.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
J F K: Den med Jerry minns man, dessutom har jag minnen av rösterna från speakrarna förr,
men dom är svårare att reprisera
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Jo, jag skrev att jag har förlikat mig med det.
Slipper jag Viggen. De där Medina, Fröken Smusk och sådant så år jag nöjd.

Jo, det var Jerry Williams med Git it
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Keriksson: Jag vet, men ändå…..
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Hade nåt kassettband, om någon minns det, från Radiosporten(om någon minns det) när Wernblom avgjorde nån semifinal . Spelade det fram o tillbaka upprepade gånger när jag åkte en timmes väg till jobbet. MoDoiter är sjuka i huvet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
gokar: Varit inte der Erik Fernström?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
gokar: dina ord blev musik, haha
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
J F K: I kempis spelade man wello welo wap Wip Wip ibland😅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Brander: Räcker att HV tappar en pinne ju, gör dom det inte mot Örebro så definitivt mot Växjö eller Leksand.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
J F K: Du har länkat en gång tidigare, samma helvete då. Själv är man en from person , men alla är vi olika, det gillas . Men t.o.m Du måste hålla med om att det inte den som ska ersätta Viggen(även om den bör bytas ut). Vi vill ju ha ett Hela-Familjen-arrangemang. :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Brukar aldrig länka musik, men det här är musik som spelades på den senaste konserten jag njöt av. Misstänker att det inte kommer spelas i Hägglunds arena
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
J F K: Haha, kul att någon mer kan förlikas med sin musiksmak. För mej är den äcklig, för att jag tänker på Leksand. Ta nåt från Totta Näslund, eller Eldkvarn, om man nu vill ha en MoDo-koppling. Annars kan man ju bara välja nåt häftigt. Men, stor sorg att huggkubben försvann
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: tar tillbaka. Var inte 16-1 efter tre, men väl 9-0 efter två. Skit samma. Även om allt ser bergsäkert ut vill jag inte jinxa innan det är klart på riktigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: vinner Håve o Lule sina nästa matcher kommer jag bli riktigt nervös
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Bad_Brett: Jag har redan förlikats med att min musik aldrig kommer spelas på den typen av evenemang eller i Mello, men det finns gränser och Viggen passerar den.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
J F K: En upp-tempo-version av "Månsken över Ångermanälven" skulle nog kunna fungera.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Har alltid skämts oerhört när viggen spelats. Jag har aldrig någonsin förknippat den med MoDo eller Örnsköldsvik.
Bort med den.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: Också pessimist, men vi ses i SHL i mitten av september, trots allt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Keriksson: Pessimist som jag är har jag svårt att tro att vi tar vare sig Luleå eller Leksand. Så vi får förlita oss på att Örebro eller Växjö gör sitt. Annars går jag off grid till april.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: "Redan ser sig klara för play-in"...?

Det är tre poäng ner. De ska möta Skellefteå och Linköping. HV 71 känns som en nyckelmatch för dem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Bad_Brett: Japp, HV och Modo seger på tisdag tack, även Leksand.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Bad_Brett: Tror Örebro redan ser sig klara för play in tyvärr. Men visst låt HV vinna på ÖT så sover jag gott sen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: Ångest.

BB, dom kan få ta 2p, då är vi klar, väl? ;p
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: Själv hoppas jag stenhårt HV 71 spöar Örebro, det skulle öka våra chanser till play-in. Men det lär inte hända då Örebro är alldeles för bra nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
KRM: Precis, men nu fick du mej att må dåligt. en stor sorg som började läka förra säsongen, och med en poäng till, eller poängtapp för Knohult så börjar själen må bra igen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
puffe: Säger bara Modo-Leksand 16-1 efter tre. Klappat och klart.
Tänker aldrig mer ta ut ngt i förskott. Oavsett odds och statistik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Saleva: Gillar viggen men skulle inte ha något emot om man byter till något annat heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
BobbyG: Bra med play in chansen är ju att det med största säkerhet blir mot Timrå eller Luleå (eller Leksand). Relativt bra då vi åker buss till bortamatchen så blir inte så dyr/jobbig resa som om vi skulle ned till Götalandslagen.

Hur som helst, oavsett play in eller inte så kan förhoppningsvis kontraktet säkras i realiteten på tisdag och då är Hinken nästan 2 månader tidigare in på marknaden än förra året.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Barnaby: Gillar Republiken, född där, men Viggen borde vara Västerås IK:s , om den nu ska spelas nån stans. Att Lindqvistarna framförde den, är en annan sak.

För övrigt anser jag(om vi inte åker ner till kval) att Huskvarna har bästa hockeylåten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Saleva: Håller med, speciellt som vi inte var först med den, mycket knätofs-vibbar, men trallvänlig dock
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Saleva: Bröderna Lindqvist är ju jämtar, såsom mången modoit. Tycker den är hejig och en kontrast till alla själlösa mållåtar som dånar runt om i landet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Brander: Finns fler sorgliga händelser, så gärna minst en poäng till, tack.

Bland annat gjorde vi en bragdmatch mot HV, på den tiden dom var bra, med Foppa o Näslund i laget. Vann oerhört viktig seger borta i näst sista matchen för att sedan 'bara' behöva slå ett avsågat SSK hemma i sista, dessutom ett SSK som spelade med ett halvt juniorlag. Gick sisådär
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Saleva: Huvudmatch på TV4 Hockey på Torsdag, vinner vi mot Rögle också så får ni faktist bjuda oss på top6
Kommentera

2664373 · »