1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482803 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

1210216 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Hägga i Modo-TV efter lördagens match.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Salle: Var det inte boorken som för några månader sedan ville att foppa skulle lägga av? ;)
Kommentera



Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

En pass över slottet enligt SVT-Text.

"I powerplay serverade Näslund Forsberg
  en riktig smörpass tvärs över slottet
  och genom hela försvaret- 1-0 Modo. "

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Paddan: Vad Freddan verkar vara allra bäst på är ju att vänta, så han ska väl vänta in att ingen annan kan vara intresserad ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Berka: Ska skriva ett mail och kolla hur de vill kompensera mig...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

När kommer nyheten att MoDo skrivit nytt kontrakt med Pikkarainen? Det är ett måste.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Nikki Nine: Hade de hänt mig så hade jag övervägt att posta någon form av brevbomb till tv-leverantören ;)
Fast då tappar man väl alla kanaler efter de.

Matchen går som sagt i repris nu om du vill se.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Nikki Nine: Och där avlossade Pikkarambo stora kanonen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Berka: En annan lyckades med konststycket att ha Sveriges sämsta tv-leverantör, så hela matchen blev förstörd av "söker efter signal"... och då har jag gjort allt jag kunnat on my end för att fixa det. Började precis innan matchen och slutade precis efter...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Paddan: Jag passar på, att se den live kan innebära vissa förluster.
Att stå och göra sitt behov i arenans uridan när macke spelar fram foppa till 1-0 är en typisk sådan förlust som jag lyckats med ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Paddan:

Så vackert!
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Salle: För de som händelsevis vill se gårdagens match i repris så visas den nu på Canal+ Sport1. Just nu, inför-match intervju med Macke och Susse.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

2 snabba innan ZZZ:a

[url=hockey.expressen.se/elitserien/1.1796174/hockeyhistoria-i-ornskoldsvik]Modo skrev hockeyhistoria[/url]


[url=hockey.expressen.se/elitserien/1.1796238/har-ryker-foppa-ihop-med-hogardh]- Det är så det ska vara. Då är det kul att spela ishockey, säger Forsberg[/url]


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

Lumber Jack: Fast i detta bildspel ser det mer ut som om han skulle vilja BE om förlåtelse hos hockeyguden. (2.02 kvar)

Läckra bilder i övrigt också. Speciellt...
1.52 kvar: Pikkadoll jublar
1.32 kvar: Nedläggningsvinkel som tom MotoGP-killarna skulle vara avis på... :-)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

Björn W: SMS skickat till Caveman 19:25

Högardh slog Foppa, den enda som får det...

Svar från Caveman:

Det är H:et i Högardh som gör det!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Salle: Det som kan få grädden att surna är ett inte helt omöjligt scenario....

-21 till 19: Va, har du aldrig vunnit nåt sen Tv-pucken ?

19 svarar: Inte ens varit nära.

-21: Har du lite kulor över så värvar vi en målvakt i toppklass samt ett par klassbackar så får du ett sm-guld.


- Klart vi gör det , dottern behöver ingen tandställning förrän hon är vuxen !


Fjanteriet ovanför är fullt möjligt.

Men skulle kännas ganska tveksamt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

supertrött: Det är ju just det som är grädde på moset. Vi har "värvat" dessa spelare medans andra lag fått nöja sig med P3 och andra leftovers...

Dessutom får vi tillbaka Sundström OCH förhoppningsvis Skröder. :-)

Helt plötsligt har vi en 3:e lina beståande av Häggström-Steen-Madsen och en Molinder som hjälpgumma i en 4:e lina tillsammans med Tuokko... :-)


Och dessutom skall Hinote och Green in nånstans...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Salle: Man får en konstig känsla när man i berusningen av Lineupen (+ en hel del öl ) ändå måste inse att vi ligger sist.

Södertälje ,Rögle och Brynäs tror jag har svårt att uppskatta jwm-kedjans comeback på samma sätt som oss.

Kan även finnas ett eller annat lag som säkert känt sig som troliga  vinnare men nu finns ett lag med elitseriens absolut 2 bästa spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
supertrött: Mer än okey... :-)

Kolla in dragningen ca 40sek in i klippet nedan..
Och millimeterpasset till Foppas 1-0...
Matchotränad my a**!!!

Sen kan jag se 2-0 hur j-a många gånger som helst utan att lessna. Hockeygodis av högsta kvalite.


Sen småler man åt kommentatorns kommentar på Gaths patetiska avslut.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Salle: Näslund får mer än okay från mig.
Men det är ändå efter matchen man ser storheten. Bara snack om placeringar som ger slutspel, spelar ingen roll om man är 5:a eller 8:a o s v.

Nr 19 har defenitivt inte hoppat på tåget för att spela kvalserie, han har mycket högre mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

hellge: Line-upen var [url=klockren.nu/]KLOCKREN[/url]. Helt lagom avägda pauser och jag tror att de flesta i arenan hann ställa sig upp innan #19 fick spotlighten på sig.


Det var f-n så man fick en liten tår i ögonvrån där.


Matchen var sedan en bekväm vinst för MoDo.
Om Macke anser sig själv vara långt ifrån matchform och -tempo så är det ju bara att hissa varningsflagg för kommande motståndare...

Och Susse såg ut att vara bra i fas så nu j-r är det bara att sikta uppåt...


Jens Westin var j-t bra idag förresten. Så nu är det bänkplats för nån av Sondell/Bonsaksen så fort Hållberg är oK. Och när Jonsson är tillbaka så får dom göra varandra sällskap. Detta trots att dom var klart godkända idag.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30

Matchen orkar jag inte kommentera, Modo är bättre och vinner rättvist, 'nuff said.

Men jävlar i helvete vilket ståpäls man får när Foppa och Macke visar sin briljans. Små, små detaljer som får det att tåras i ögonen på en. Och när de sätter fart och kommer i en mot en-situationer så är det en njutning att skåda både deras självförtroende och backarnas dilemma av att försöka att inte imponeras.

Line-up:en kanske verkade korkad på TV, men på plats var det en njutning. Perfekt ordning, helt rätt tid på pauserna mellan namnen och ett gensvar från publiken som inte går av för hackor. Efter första bytet, då de lekt ishockey, så var det många på sittplats som ställde sig upp och applåderade. Själv hade jag tårar i ögonen och så mycket gåshud att man kunnat använda mig som sandpapper.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Modoante: Bonsaksen verkar vara chef för "straffkassan".

"Mvh Bonsa", kunde man läsa i slutet av lappen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
knaskamilla: Det verkar vara dyrt att missa träningar 5000 spänn för två missade träningar.Och var tre missade träningar innebär kanske man inte vill veta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Modoante:

Jag gillar boten för att missa tre träningar...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
knaskamilla: tittar när dom filmar lappen med böter 200 spänn för bromsspår i toan?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
hellge:

Men vem är det som går runt och filmar allt det där och lägger upp det oredigerat på nätet? Har fullt upp med att studera NYR-tröjan. Fin. Skulle sova, men det här verkar vara en hel långfilm...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
knaskamilla:

Det är någon jävla streamad sändning. Kolla intervjun med Foppa på slutet. Vad är det han säger till reportern? Han verkar smått förbannad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
hellge:

Alltså...vad är det jag tittar på?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
renen:

Jävlar vad kärv han är i intervjuerna, den gode Näslund:

www.ustream.tv/recorded/2664187
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
MorganaLefaey:Kylpåse på handleden efter matchen, vet ej något mera.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
hellge:Jag var där! men när jag ser det igen så är det tur man har mjukisbyxor på sig :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Hawerchuk: Ingen som har mer info angående svartens frånfälle och att han tydligen var på väg till röntgen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Viskarn: Alright. Då är allt i sin ordning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Tydligen så var kvällens energispridare endast 1 år gammal, så känslan är att mina 100 kr förblir outbetalda, ikväll i alla fall. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Viskarn:

Den var redan uppe på tuben:

www.youtube.com/watch?v=bsnuoZigwE4

Mäktigt, men man såg inte att alla i arenan stod upp.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Hawerchuk: Känslan på ståplats var (enligt min åsikt) att mellanrummen var klockrena. Kändes bra att killarna fick lite extra hyllningar, och att ståplatspubliken fick tid på sig att ställa sig upp.

Men jag kan förstå att det var en annorlunda känsla framför TV:n.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Hawerchuk: kan säga att snubben med spotten VAR en aning förvirrad..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Var det förresten verkligen meningen att lineupen skulle ha nästan pinsamt långa mellanrum i presentationen av de tre sista? Det kändes i sändningen riktigt konstigt. Till och med snubben med spotten verkade förvirrad. Det förtog vilket som känslan väldigt mycket.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
pratarn: Inte så värst. Rögle var bra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Grattis till segern. Hur dominant var ni i kväll?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Björn W: Glömde det.

Bröl
Bröööööl
Bröööööööööööööööööööööööööl!!!!111!!!111!!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Nu står NuMo, Lumber Jack och kärran bredbent på läktaren och bräker om hur bra MoDo är (ja, kanske inte kärran står så bredbent, men...).

Ärligt talat, det finns foton med mig kramandes Peter Höradh i Malmö Is Stadions katakomber, men ikväll skulle jag kunna svänga ihop en 3 meter hög rödvitgrön dumstrut åt hallänningen.

Peter Högardh - du har nog gjort elitseriehistoriens mest korkade byte ikväll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
MODOJohan: Snacka om att allt brakade loss efter att Högarth slog mot foppas fötter och sen slet av han handsken. Tuokko var het, men det brann väl lite över för killen. Sådant där klarar man sig helt klart utan även om det någon enstaka minut efter slutade vara Rögle-spel på banan och modo kunde gå loss och leka hockey igen.

Roligt som sjutton att se två byten på raken där röglelirarna behöver rullator för att orka ta sig till båset.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
FY I SATAN ÅT HELVETE!!! PETER FORSBERG!!! Reta honom, och ni förlorar
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Berka är som vanligt sist in av pubbesökarna in till periodstart. Din rackare! Jag såg dig nog nu i din fina brat-röda tröja!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Hawerchuk: Ajsing vajsing, jo den klumkänslan hade väl varenda Modoit under första. Jag vill gärna se detta Modo skadefritt om fem omgångar...

En checking line med Tuokko-Green-Hinote vore väl något!
Kommentera

1210216 · »