1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482973 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00

« · 1700037 Till forumet


Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
fick modo nåt skott på mål?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Shl spelarna och Hari har sagt sitt: Modo har sämsta publiken! Dom är inte helt fel ute..
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Patrik Källstr: Överlag väldoft händelselöst. LHC hade ett läge i PP åsso målen. Men det är väl enda som hänt typ.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Cyklob:

Laget blir inte sämre och sämre för att en spelare gör en sämre match.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Är ju lysande, 16 min och inget skott!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Patrik Källstr: Svårt att få skott på mål när man åker fram till offensiv blå bara för att ge bort pucken.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
0 Skott.... Wtf?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: Världshistoria skrivs just nu, Alavara pratar taktik under matchen :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
ivandrago: Inget snack om att Pettersson kedjan börjat säsongen bäst.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
ivandrago: Tycker tyvärr det är just det blir. Vi blir sämre och sämre. Sedan så ska ju såklart Adam ta 2-0 målet.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Patrik Källstr: Tron på hopkok
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta:
Kan ju inte bli sämre... hoppas man
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Slår på streamen efter 5 min och det står redan 0-2

Vad fan är det för fel på årets upplaga av Modo????
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
tjern: Har gått över till lättöl ;-).
Här har Torp fått lite kredit, och Huras har berömt veckans träning som har varit bra bla bla bla.
Nä nu måste vi tänka positivt, kan bara bli bättre, eller?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Jesse: Men vafan man måste hålla undan framför mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta: Nu är det inte träningsmatcher Modo... Dags att vakna på bästa sändningstid....
Hoppas det vänder 😀
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
J F K: Ja 2an måste faktiskt Adam ta...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Monno: Galet. Noll målchanser, två mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta: Ja surt mål. Torp är lite för snäll...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Men, va fan är det som händer!!!!
Kom igen nu
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Sven Tuta: Dags att byta till den lite billigare whiskeyn?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
J F K: Nu jä.... kör vi, frun ivägskickad, får ha tv-rummet för mig själv. Goa whiskeyn framtagen, MODO gör min kväll!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Blake: Gynnar laget mer skulle jag säga, men helt klart att någon har styrt upp honom och det var väl på tiden. Nu väntar vi bara på att de ass. blir uppstyrda också, men solen hinner väl ramla ned på oss först innan det sker.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Blake: Men va feun, man får "Ritola - Swedish or English" kommentatorn igen, aja han har kanske blivit bättre.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Hoppas Torp och Hedman fortsätter på den inslagna vägen och är bra även denna match. Speciellt Torp tror jag är väldigt beroende av vilken tränare som står i båset. Känns som en kille som gör precis det han blir tillsagd att göra av tränaren - Huras känns striktare i sitt sätt att coacha än vad A.Forsberg var, vilket nog gynnar Torp.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
hellge: Iom att han lämnat stan är det nog tyvärr så att någon släkting är illa däran lr liknande.
Bara hoppas det inte tar för hårt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
hellge: Det där tror jag inte har ett dyft med Modo att göra.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Är det så att det finns motsättningar eller bråk i truppen, eller är det något som hänt Djuse rent personligen? Han spelar inte av "personliga skäl". Lite fundersam blir man

www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-blixtinkallar-back-djuse-missar-matchen-1
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
hellge: Jag tycker att det många gånger sprider en rädsla hos alla. En forward är sämre på bedömningar på blålinjen så många gånger chanser de för vilt, men minst lika ofta tar de djup när de borde vågat stå kvar på blå. Ja, jag är väldigt skeptisk till fem forwards.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
J F K:

Man kan väl gissa att vi kommer att åka på något mål i baken om vi ska köra med en sådan uppställning i vinter.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Både Modo och Linköping har 100% i boxplay enligt SHL.se.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
hellge: Det blev väl något framåt också till slut, men jag gillar inte det där med att inte ha någon back inne. Forwards är aldrig lika bra att försvara vid spelvändningar.
I de där fallen ser jag helst Lindgren och Heshka i var sin kedja.
Kommentera


Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
hellge: Lite gör på ME idag? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
Enligt ÖA testade man visst en ny PP-uppställning:

Bobby Butler - Bill Thomas
Victor Olofsson - Byron Ritchie - Maxim Lapierre

Och på två försök två boxplaymål :)
Kommentera

MoDo - Linköping, fredag 25/9, 19.00
MODO Hockey kommer senast från seger i hemmapremiären mot Karlskrona HK där en målrik tredjeperiod till sist innebar seger med 5-4 och säsongens första trepoängare. Söndagen var träningsfri, men där efter har laget kört stenhårt för att vara förberedda på bästa sätt inför fredag kväll.

– Vi har haft en bra vecka där vi inledde måndagen med mycket video och ett bra ispass. Under tisdagen hade vi två pass på is där båda passen höll hög kvalité innan onsdagens träning tyvärr blev lite sämre. Men idag, torsdag, kom killarna tillbaka starkt och gjorde en fokuserad insats. Alla är riktigt laddade inför morgondagens uppgift mot Linköping, säger MODO Hockeys huvudtränare Larry Huras och fortsätter:

– Det har även varit en bra stämning på träningarna i veckan med positiv energi som kommer dels från vinsten senast men dels även från att alla i laget mer och mer börjar tro på det vi gör och det vi skapar tillsammans. Det var verkligen viktigt att starta säsongen på hemmaplan med en seger och tre poäng.

"Det finns istid att kämpa om"

Trots avsaknaden av matcher har mycket hänt under veckan som gått då söndagens besked att Ryan Whitney avslutar sin karriär följdes upp med en skada under träning för Albin Runesson innan målvakten Jonatan Bjurö drabbades av en blindtarmsinflammation vilket innebär operation och vila från träning.

– Det går fort i den här branschen och därför gäller det att man har en bred trupp. Det var inte länge sedan vi kände att vi nästan hade för många spelare, men nu behöver vi verkligen alla på tå och när Ryan lämnat oss finns det istid att kämpa om och jag hoppas få se att flera spelare tar den chansen. Albin Carlson och Emil Djuse tog chansen på ett mycket bra sätt när de spelade i Timrå, kontaterar Huras.

MODO Hockey har lånat ut spelare till Timrå, vad har du fått för gensvar från de spelarna under matcherna de spelat?

– Spelarna vill naturligtvis representera MODO Hockey då det är här de har kontrakt. Men när vi förklarat för spelarna varför vi vill att de ska få mer speltid är det upp till varje spelare att bestämma sig för vilken inställning de ska ta med sig. Vi ska inte glömma att både Carlson och Djuse är unga backar och för speciellt backar krävs det en stor mognad rent mentalt då jag anser att den bästa åldern för en back är mellan 25-28 år då de har en mental mognad i spelet samtidigt som de har fysiken på topp, säger Huras och avslutar:

– Vi vill även att spelarna ska utveckla en mental tuffhet och få olika erfarenheter med sig för att utvecklas som spelare. Både Carlson och Djuse svarade upp utmärkt då Timrå var nöjda med deras insats och gav dem mycket speltid. Djuse hade både assist och det matchvinnande målet i den senaste matchen och det är verkligen en bra och proffessionell reaktion vi sett från alla spelare som blivit utlånade.

"Fansen är oerhört viktiga för laget"

Linköping har spelat match i CHL under uppehållet och kommer från en förlust mot Liberec med 4-1 på bortaplan. På fredag sker säsongens första möte mellan MODO Hockey och Linköping när pucken släpps 19:00 i Fjällräven Center.

– De är ett välcoachat och välorganiserat lag som spelar en bra hockey, vilket innebär en tuff utmaning för oss, säger Huras och hyllar stödet på hemmaplan som avslutning:

– Våra fans är oerhört viktiga för laget men även för hela stämningen i Örnsköldsvik med omnejd. Spelarna på isen förstår det och det är även viktigt för fansen att veta att vi hela tiden är på en resa framåt. Vi är inte framme där vi vill vara, men vi är på väg dit då vi är bättre än den senaste veckan och mycket bättre än för två veckor sedan. Fansen stöd på den resan och stämningen som var senast i Fjällräven Center vill vi uppleva tillsammans vid varje hemmamatch.

Enligt ÖA blir det denna uppställning:

Målvakt:
Adam Reideborn (Emil Hedman)

Backar
Shaun Heshka - Dennis Persson
Nichlas Torp - Albin Carlsson
Oscar Hedman - Emil Djuse
Jesper Lindgren
Kedjor:
Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bobby Butler
Victor Olofsson - Byron Ritchie - Bill Thomas
Juha-Pekka Haataja - Kyle Wilson - Carl Grundström
Gustav Possler - Emil Pettersson - Ludvig Nilsson

Extra forward:
Peter Öberg
Skadeläge:
Albin Runesson, Jonatan Bjurö
Uppladdat:

450x300-larry.jpglarry.jpg

Kommentera

« · 1700037