1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483886 inlägg · 4079 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,

1220555 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Lumber Jack: Håller med om PP. Men jag skyller på domarna som verkligen gå in för att förförsdela motståndarna genom att ge oss PP efter PP. Jag tror banne mig att det är centralt styrt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,

Idag var MoDo yrare och virrigare än en Padda & NuMo tillsammans.

Det kan ju inte ens ha funnits tillstymelse till spelplan eller så försvann den direkt efter Wargs mål. För så här kassa var dom inte ens borta emot SSK i 5-0 matchen då man var riktigt dåliga.
Och sen var det ju det där med Powerplay...

Återigen förbluffas man över coachningen (eller bristen på sådan rättare sagt). För ännu en match fick man se Molinder dra ned Svarten och Näslund. Iofs var det rätt lätt idag men ändå. Och ihopfösningen av Pikka och Sondell funkade inte denna gången heller, konstigt nog. Och det kändes som om det backparet spelade dubbelt så mycket som Timmy/Hålla som i sin tur hade dubbelt upp på Mojzis/Westin.


Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Lumber Jack: Motståndarna pustar ut när modo får pp.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,

NuMo: Någon måste ansvar en sådan här kväll. När vi riskerar att få ett PP måste någon försöka sig på att få till en dubbelutvisning eller åtminstone ett 4 mot 4 läge.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
supertrött: Jag säger som i skolan: Alldrig!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
zigge: Inför 3:e gnällde jag på att jag ville se en förändringar i femmorna, horava ändrade med det blev inte direkt bättre, bra att han prövade iaf. sånt gillas.

Jag tycker det är så märkligt att vi ena matchen spelar en bra och fartfylld hockey med tydliga linjer och resolut spel över hela banan till att börja spela stillastående hockey helt utan tanke eller linjer i spelet.
Vist att motståndet är olika,men idag såg det inte ens som att vi försökte hitta till de spel modo ska spela.

Jag tror på hembränt och cola i bussen upp
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
NuMo: När de spelar match ?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
zigge: Resten av året skiter jag i Modo i alla fall, men några få undantag.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Nikki Nine: Håller med dig i det mesta där men inte angående att byta målvakt.men byt plats på Susse och Svartvadet och varför inte sätta in Hinote med Skröder.

Om Molidner och Sondell är med i startuppställningen på lördag så är det ju nått allvarlig fel på ledarsidan i modo.För hur kan spelare som varit usla hela säsongen få så mycket speltid som dom får?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Svar NEJ, måste ju bli IG till alla! I en skitmatch, där eg inte AIK har såvärst mycket till spel, lyckas MoDO missa, tappa puck, felpassa mm så man blir alldeles grön. Hur kan man bara göra så myclet fel? Fel på isen? Champagne i bussen upp? Helt otrolig skit-match, verkar som jul-träningen förstört de antydan till linjer i spelet man såg före uppehållet.
Nä, nu skiter jag i nåt resten-av-säsongen-kort, ber till gud att Foppa får va hel o slippa/missa OS (där han annars säkerligen blir skadad).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Sista utpost ska inte vara backar ,det ska vara Målvakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Wayne Gresky: snicksnack ;)

Idag var det definsiva spelet helt bedrövligt med skärrade backar som sista utpost.

Världsrekord i iceing?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Wayne Gresky: Amen duuuuurååå
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Nikki Nine: Trams att byta ut Svedberg.

En sån här kväll studsar allt emot, men Hållberg måste läka ihop sin brutna arm så han kan göra något rejält, ny Hedin
Timanders hjärnskakning måste bli bättre, för nu är han yr så fort han är på isen.
Svartvadet spelar med små marginaler, en sån här match måste HELA laget förstå att om man inte är noggrann med de små sakerna kommer AIK kontra sönder oss.

Horvara MÅSTE ta bort Molinder, vi kan omöjligt ha 2 av våra bästa spelare ihop med en som inte sýnts till eller gjort något på hela säsongen.

Hinote är dagens MODOit.

Timander ´blev matchens modoit, vilken finess av SKAIK att ge oss ett sista hån genom att ge det priset till en som var helt borta hela matchen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Dags att byta till vatten Berka, du yrar värre än N9.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Nikki Nine: Blir det aktuellt med ledarbyte i modo så får du min röst 100%
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Nikki Nine: På lördag spelar vi såhär:

Skröder-Sundström-Häggström
Näslund-Svartvadet-Zuccarello
Madsen-Green-Hinote
Tuokko-Steen-Forsberg

Timander-Hållberg
Pikkarainen-Bonsaksen
Mojzis-Westin

Zajkowski/Malek

Foppa lär ju vila. Så taggar vi till, förhoppningsvis kanske publiken vill låta lite också och hjälpa till.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Nikki Nine: Å herregud, 6-2? Vi skulle behöva byta ut hela backbesättningen utom pickan.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Poffa: Man hade nästan kunna tro att vi var Timrå. Men vi gjorde ju mål.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Poffa: Finns det någon spelar i modo som kommer undan med godkänt ikväll?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Poffa: Nog är det hemskt att allt hänger på Peter Forsberg ?
Om vi ska hänga kvar, om vi ska gå till slutspel, om vi ska ha en arena osv
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Ett riktigt bottennapp, detta. Nu får man bryta ihop, fira nyår och hoppas på bättring till kommande matcher.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
NuMo: Detta borde nästan rendera i löneavdrag, jag har sett div.2 spelare göra ett bättre jobb.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
NuMo: Tur att Pikka kan skjuta iallafall. Skröder kan det ju inte. Zuccarello kan, men bara i linje med förlängda mållinjen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Nikki Nine: Ge inte upp. Om backarna fortsätter med sitt knallpulver så vet man inte.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Vi kanske ska peta Svedberg nästa match. Bara för att. Inte för att det är hans fel att vi förlorar, men han har inte varit lika bra de senaste 5-10 (~) matcherna som han var innan.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Chockcoachning att plocka målvakten plötsligt. Men nu fick vi en puckout utvisning. Låt målvakten stå. Det kan bara straffa sig annars.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Wayne Gresky: De possitiva är att horava försöker, han toppar laget, han tar ut målvakten tidigt OCH han tar timeuot.

Jag tror plötsligt på gud
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Har Skröder dragit i sig en flaska skumpa före matchen? Han har ju inte ett rätt!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
NuMo: Modo är i särklass världens sämsta lag att vårda puck, vi slår alltid sarg ut så det blir iceing eller så tar motståndarna pucken. Det finns inte en gnutta finess i nått just nu.

Sen måste vi ha en felpassningsprocent på runt 97%

Nu har vi pp så nu sänker vi tempot och ökar på felpassningsprocentena
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
NuMo: Du kan vara glad som fått göra annat än se den här skiten. Jag är avundsjuk!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Svedberg har tappat masken. Vilken chock.

Men hur fan spelar Modo. Man åker inte skridskor men man lyckas ändå inte slå en enda passning rätt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Wayne Gresky: lika bra att göra 5 snabba
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
bisterfinnen: Haha! Domaren glömmer bort att blåsa utvisning när man fäller Zucca, men det kompenserar han genast när Modo toktrippar Söderberg.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
NuMo:

Hehe, låter som min match såhär långt.

Valde mellan att smöra för en kund eller att rusa hem och kolla på matchen. Valde det förstnämnda. Kunden är en päronhjärna. Gör allt för att göra honom lycklig än fast han klantat till det. Slår knut på mig själv.

Säger åt honom att säga med samvetet vad han tycker att det var värt att jag fixade allt åt honom. "Du tog så mycket betalt sist (1400 för 2½ timmes jobb inkl moms och resa) så jag tycker att du gott kan bjuda på detta".

IDIOT.

Sedan får man svavelosande se Sondell passa fel 4 ggr på 3 försök. Lägg förihelvette in Milo på hispan. Eller så kan väl Hinote eller Psycho-Marco skada den saten Sondell med en välriktad slashing mot nyckelbenet.

Nu. Rötjut och lasagne till tredje. Sötälje kvitterar...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
supertrött: Viktigt med 3 snabba nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
supertrött: Jag tycker madsen kommit av senaste matcherna, skulle gärna se en tillfällig ändring där, sen är det en gåta hur green kan spela 4:e?

Jag tror absolut inte vi vinner ikväll även om vi är värda en pinne el. 3,
men jag vill iaf se horava och grabbarna försöka.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Jag kan hålla med om en del men kedjan med Steen, Madsen och Häggström skall då inte ändras
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
bisterfinnen: Får man be om firma Hlinka Hlavac ska producera i sista?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
spud: Hur var det timmy sa...: Nu är det bara att bryta ihop och komma igen ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka:

Får man vara arg och obalanserad?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
NuMo: Du skulle haft enm stegräknare.

Så jävla surt, domarn har varit på hela matchen, och så gör han en miss då han inte ifrågasätter varför Pikka står på knä helt plötsligt.

FAAAAAAAAAAN

Nu knyter vi näven och kör över dem i sista.
Kommentera


Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Nikki Nine: Jag önskar bara att horava kunde våga något!
nu har han spritt ut laget så att vi har 4:a ganska jämna kjedjor, jag vill att han nu inför 3:e går ner på 3 femmor och toppar de absolut bästa tillsammans.

Skröder faller bort totalt och mza börjar bli lättläst och susse är inte på den nivå han borde, varför inte slänga in tex. macke el. green där och ändra något?!

varför ska #6,#17,steen spela när de oftast blir sargbrunkeri, pröva ändra lite säger jag bara.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Lite motgångar har man haft den här perioden. Sprang och skulle hämta en liten pilsner som jag smart nog ställt ute på altanbron i djupsnön för kylning. Den hade naturligtvis ramlat ner på marken ner i djupsnön där. Ner i källaren hämta högskaftade stövlar, ut för att pulsa i pudersnön där ute. Hittade glädjerusigt rusdrycken slutligen.

Hann inte mer än in och ner i källaren för att ställa tillbaks stövlarna så gick en propp i proppskåpet på utsidan av fasaden. Ner i källaren och  på med stövlarna igen. Ut men såg inget, det var mörkt. In igen och hämtade en ficklampa men den hade ungarna lekt med så den tog flera minuter av letande och svavelosande (Jaha nu blev det ett mål i baken igen.) svordomar för att de inte kan låta saker och ting vara ifred. Självklart slut på batteri, men jag hittade ett par i tv-dosan. (Å där blev det mål igen. Hur många rymms i arslet egentligen?) Hör frugan ropa från toaletten på nedervångingen. Slut på papper och hon är less att sitta i mörkret. Upp på övervåningen hämta papper (Hur fan kan man sätta sig utan att kolla om det finns papper?), sen ner i källaren igen för att stänga av tvättmaskinen och ett värmelement som jag monterat mot vattenledningarna som frusit tidigare under dagen. (Kanske värmelementets fel att säkringen gick.) Ut i proppskåpet, byta säkring. - Varde ljus. Snabbt på med tv, inget batteri i tv-dosan. Letade febrilt efter ficklampan som jag glömt vart jag lagt, men slutligen var bilden tillbaks på teven.

Fortfarande bara 2-0. Timrå hade däremot släppt in ett par så det kändes bra, framförallt när jag kunde knäppa ölen äntligen.



Svedberg har liten skalle. Han tappar hjälmen oftare som Modo gör mål i PP, vilket kan tyckas vara väldigt ofta. Modos PP effektivitet är ju typ 30%. Som Berka sa: Ett mål i PP var tredje match.


Sondell. Synd att det inte är landslagsmatcher oftare, så slapp vi honom. Var han verkligen inte bättre i Rögle?

Jag har sträckt en muskel i underarmen. Undrar när det hände.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Glöm inte bort att andas också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Bänka sondell, spela aldrig timmy i pp, näslund med mza och susse, green med skröder och steen.

Nä vi ska spela runt som nå jävla fårskallar på 4:a formationer som vi aldrig ska ändra på.

När de inte funkar så är det för fan ingen synd att försöka ändra för att få till något?????!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Poffa: Verkar som om Berka inte är den förste som börjat fundera på nyårsfirandet, ser ut som om våra spelare går i samma tankar.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Det är ju rätt lustigt det där med coachandet... Oavsett om tränaren säger si, eller så... Ska du inte göra ditt jobb ändå? Måste chefen gå in och säga åt dig vad du skall göra? Jag går iaf in på jobbet och kör gärnet varje dag, och jag behöver ingen chef för att säga till mig om vad jag behöver göra...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Berka: Sluta tulla på nyårsspriten, är du snäll.
Kommentera

1220555 · »