1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484881 inlägg · 4079 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008 match I

1004165 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Cyklob: Ja de ligger ju nått i de! haha
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Berka: Den där taktiken den kör jag alltid med, speciellt när det är slutspel i alla fall :).
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Cyklob: Hahaha taktik =)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Berka: Allså det är lika bra att ha ställt in sig på det dåliga, för då blir man inte besviken om det inträffar. Medans om det skulle gå bra så skulle man bli överlycklig :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
yaqop: Bra det.

Vi behöver spelare i vårt lag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Slutspelsjoker eller inte så har Yetman ritat på för en till säsong.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Cyklob: Jag tycker inte heller de känns som ifjol på långa vägar! som avslaget på nått sätt! Tror absolut vi kan åka ut mot timrå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Berka: Jag har ställt in mig på att Timrå kommer gå segrande ur detta i år. Allt annat är en bonus för mig. Guldet i fjol tog musten ur mig helt och hållet faktiskt. Jag är inte laddad alls, går inte att gemföra på långa vägar mot i fjol.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
TIKbiff: Ajja jag tar inte ut nått i förskott alls. de e 2 bra lag å vem som helst av oss kan vinna =)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Brukar nästan altid vara negativ..men efter gårdagens drabbning så känner jag att det här vinner Modo till slut..Modo känns som ett starkare lag ..Bortaplan har just nu ingen betydelse för Modo då man är svårslagna överallt ....Hemma i borgen ska vi bara vinna..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Cyklob: Man ska ju inte tippa här offentligt... Men skriv i min bubbla, de kanske oxå funkar ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Modo - Timrå 2 - 4...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Berka:
Tack. det enda som oroar mig är att jag tror att det blir en jobbig hemresa.
4-1 till Modo.
matchserien vinner ni med 4-2.
Grattis.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Berka: Ska man våga sig på ett tips inför i morgon, det brukar ju gå bra när jag tippar här i forumet :) eller vad tror du ?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
TIKbiff: Inte alla kanske men många jag snackat med på jobbet idag och jag var helt överens om situationen och då är alla utom få som jag jobbar med Timråiter :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
TIKbiff: Hahaha ja brudar lär han få nu andersson haha. Nämen de e som du säger vi tycker alla olika å de e kanske tur de för annars skulle de bli tråkigt med ishockey! Men välkommen då i morrn och må bästa lag vinna =)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
TIKbiff: Vadå renhårig, vi är väl inte Luleå heller....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Timråiter och Modoiter kommer aldrig att vara överrens om
situationen igår, det är liksom lika stor chans som att Gert Fylking och Carola skulle tungkyssas på operakällaren.
Tittar man i kvällstidningarna idag så är det ju samma sak
i dessa, Aftonbladet sågar Sjöberg jäms med fotknölarna medans Expressen tycker att han gör en kanonmatch.

För övrigt tror jag att Johan Andersson kommer att få FETT med skamliga förslag från brudar nu,eftersom han har en sån stor och stark "arm" i byxorna att Svartvadet inte lyckas få loss sin klubba.

Ska bli kul att besöka eran vackra arena imorgon, hoppas på bra drag och en renhårig fight.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
knaskamilla: Den där tunneln som dras ut ju är placerad i anslutning till bortaläktaren. Går det att missförstå domarnas tveksamheter att passera där utan skydd med vetskap om vad som hade hänt strax innan, då några av era "supportrar" valde ett mindre genomtänkt sätt att hantera förlusten?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Ja men nectis har ju rätt. Tren kom ju så småningom. Portkoder i Dö-vik?? Knappast troligt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
nectis: cooool
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Inför match finns på MH.se, ny matchtråd por favor!
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Knutte: Jag betvivlar att ni kan portkoden.

Det känns lite oroande att Hållberg har influensa och att Freddan låg hemma med feber. Vi får verkligen hoppas att det inte är något som går i truppen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky: Har läst den senaste sidan här inne nu, och jag skulle va rätt tacksam om du eller någon annan kunde förklara för mig vad Johan Andersson gör för att Svartvadet måste släppa klubban?

Jag var på matchen, och då så tyckte t.o.m jag att Johan borde åkt ut för det där, jag tyckte dessutom att Timrå borde fått straff. Men efter att sett repriser på båda händelserna så anser jag iaf att det blev rätt beslut.

MEN.. det var en jävla massa andra felbeslut som Sjöberg tog, fruktansvärda sådana, men det är ju bara det att dessa inte gjorde så att matchens utgång blev som den blev. I första perioden blåser han inte för något typ. I andra perioden blåser han lite hur som helst, och i början på tredje också. Sen i slutet på 3'e perioden och i sudden tar han en mängd utvisningar helt plötsligt.

Tycker man borde kolla på detta minst lika mycket.

Men som sagt, jag vill veta vad ni tycker, för av det jag läst så har ni inte motiverat er särskilt väl.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Hahl Bundy: Det hör till att påverka domaren, tror det var en hel del som såg att det inte var straff igår som ändå skrek. Det hör till, i alla klackar.

Däremot är jag emot att bua på utvisningar som verkligen är utvisningar, dock kan man skrika åt domaren att han är ett pucko för att han är ojämn... Det har som blivit ett standardläge med tanke på den pinsamma domarnivån i ES.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Nä, vi spelar inte som ollon på bortaplan. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Hahl Bundy: Är det verkligen en debatt när det är uppenbart vem som är husse och vem som är byrackan? ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky: Jag väntar på nästa match. Gosse, vad jag väntar!

Att hålla på att säga "att det var väldigt många okunniga igår som försökte få igenom ett domslut som var teoretiskt omöjligt" är lite som att kasta sten i glashus.
Ni är väl inte direkt kända som att inte försöka påverka domaren, eller?

Ett löjes skimmer ligger över hela den här debatten enl. min mening om vem som har rätt o vem som är mest okunnig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky:

Du vill inte ta något ansvar för er publik, men du är blixtsnabb att dömma vår publik.

Men vad bra, då är det ingen risk att man ser dig i Timråboken i morgon om Modo skulle råka vinna?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Hahl Bundy: Klart jag är lite orolig. Jag känner inte riktigt att hemmaplan är någon jättefördel för MODO i år liksom.

Du får hemskt gärna skriva som svar att Timrå spelar som ollon på bortaplan. ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Hahl Bundy: Jag kan knappast ta ett kollektivt ansvar för 7600 åskådare. Jag konstaterar bara att det var väldigt många okunniga igår som försökte få igenom ett domslut som var teoretiskt omöjligt. Att Challe håller med om detta säger ju ingenting annat än att han kan regeln för när det kan dömas straff. Var nöjda med att ni "fick" segern. Gå hem till er och vänta på nästa match. Att vara här och argumentera för att domaren gjorde en bra insats med korrekta bedömningar drar bara ett löjets skimmer över er.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Varför då? Är du orolig eller vill du bli stärkt? :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Hahl Bundy: Svara på hur Timrå har skött sig på bortaplan i år istället för att skriva en massa trams, hörrö.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky: Ja, men det här är ju lysande. Så det gapas o skriks inte hos er för att påvisa saker som händer på isen som ni som hemmapublik anser vara fel gentemot era spelare o som enl. regelboken inte är nån förseelse?
Snälla du, ge dig.
Läsa vad Challe säger på Timrås hemsida så ser du att han säger att det inte är nån straff, vilket det inte är.
Sen kommer vi aldrig att komma överens huruvida Andersson kontra Svartvadet gjorde vad.

Alltid rött. Alltid rätt. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Robban: Jo och jo. Färdigdiskuterat.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Robban: Hahaha! Din skojjare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky:

Någon straff var det absolut inte, men att en Modoit känner sig manad att utbilda andra i regelkunskap känns lite......patetiskt?

Ni är ju trots allt kända i riket i största allmänhet för att yla på utvisning när era spelare så mycket som snubblar på linjerna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky: Så för att Johan väljer att spänna lårmusklerna lite för att inte ramla så ska han få en utvisning? Han kniper ju knappast fast klubban med benen. Svarten gjorde ett fel beslut och lever säkert med det. Nästa gång håller han i klubban och/eller täcker skottet istället för att kolla på dommaren.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Hahl Bundy: Här gråts inte, här utbildas. Det verkar finnas en enorm brist när det gäller kunskap om gällande regler hos timråpubliken. Det märktes inte minst i arenan igår där många ropade på straff. Nu fortsätter vissa av er att i modoboken med att göra bort er med frapperande okunskap. Som service berättar jag för de av er som inte klarar av att läsa regelboken själva vad som gäller. Ett tack hade faktiskt varit på sin plats.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Messiah: 3-3 i matcher står det nu, en suddenvinst var(med den igår)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Messiah: Det enda du har rätt i att nivån skiljer sig mellan Timråfans och Modofans gnäll.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Om jag inte är helt ute och cyklar så står det nu 4-2 i matcher för Timrå's favör och då räknas försäsongen inte in.

Jag kan sträcka mig tillräckligt långt för att erkänna att ni har ett bra lag och ni spelar bra hockey. Problemet är det eviga gnället (jag säger inte att det inte finns TIK-are som gnäller också, men jag hävdar att nivån skiljer sig). J.Andersson slet inte klubban ur händerna på Svartvadet för bilder visar tydligt att han (J.A) har båda händerna på sin egen klubba under hela sekvensen. Svartvadet väljer att släppa klubban ett flertal sekunder efter att tekning skett så ni som hävdar att Wennerholms krönika är korrekt. Jag personligen hävdar att ni är ute och cyklar mitt i natten utan lyse.

Jag hävdar följande: Svartvadets klubba har ingenting mellan benen på Andersson att göra och det vore enligt mig större skandal om Andersson hade varit hjälpsam med att få lös den igen. Finns nog ingen spelare i elitserien som skulle stanna upp och hjälpa till att haka lös klubban.

Sådär då har jag fått ur mig det och kan känna mig tillfreds med att ventilerat min åsikt
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky:

"Svartvadet försöker inte alls hindra Andersson på något sätt."

Nä, det är klart att han inte försöker hindra honom, det var nog en invit för att fråga om Johan ville dricka te efter matchen.

"Jag har letat i regelboken för klubban-mellan-benen-utvisningen men det verkar inte finnas någon sådan som säger att man automatiskt får två minuter så fort klubban på något sätt råkar befinna sig mellan en motståndares ben."

Hitta det felande ordet.

råkar va ordet sa Bull...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Brukar inte samla på snusburkar och tomma drickaburkar... Men det kanske du gör? :P
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Hahl Bundy: Har Wikegård nämnt vilket lag han tror vinner SM-guld? Med hans sylvassa prognostiserande bör det i sådana fall betyda att det laget blir först utslaget ur SM-slutspelet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Wayne Gresky: Gråt inte för detta nåt mer nu. Imorgon är det ni som kommer att få tvivelaktiga domslut med er.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Tycho: Well, vi har bildbevis på saker som kastats från er, har ni tagit souvenirer också? :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Simmalugnt: Titta igen - Svartvadet försöker inte alls hindra Andersson på något sätt. Därför kan det omöjligt vara en modoutvisning. Jag har letat i regelboken för klubban-mellan-benen-utvisningen men det verkar inte finnas någon sådan som säger att man automatiskt får två minuter så fort klubban på något sätt råkar befinna sig mellan en motståndares ben. Konstigt nog verkar vissa timråanhängare leva i tron att en sådan paragraf existerar, men man kanske måste leta i någon regelboksapokryf för att hitta den?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Vi får väl se.
Det är vi som är nederlagstippade o det är ni som ska gå vidare. Alla vinster mot er är bonus.
Kommentera

1004165 · »