Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX

1027713 · » Till forumet


Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan: För att kolla vidare på "The mountain" och ansluta till kommande motorcykelrace finns en fin filmsnut från 1981 här:

www.youtube.com/watch?v=kJSlro-47Ns&feature=related
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Enligt information jag hittade på internet så behöll han inte ledningen i mål utan slutade som elva, av tretton bilar, i mål.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
arf: Det är nog så att han vann race ett (det står race 2 i början) och sen kör dom med omvänd startordning till race 2 såsom STCC gjorde/t nån säsong.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Dra mig baklänges sicken jävla körning, Släng dig i väggen Alonso och allt annat ni heter i F1 det där var raceing på hög nivå...

10% att inte nita in i mure nej snarare 0,01% är chansen att han inte smäller i muren snacka dyng röta!
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Vad gjorde mannen under kvalet? Låg och sov?

Otroligt att lyckas med ett sådant varv, chansen att inte bli trängd in i muren kan inte vara mer än 10%.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle:
Var nog det jävligaste första varv jag någonsin sett , fan dom sista fyra bilarna stog ju nästan "still" när Evans höll plattan i golvet .
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Herrejävlar vilken körning! Creepy! ;)
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
arf: Vem behöver Bathurst när klassiska Nordschliefe fanns med.

Fast här kan du ju drömma att det är du som kör (om) på den banan iallafall.

[url=
www.youtube.com/watch?v=gpZefXD-U9s]Dean Evans opening lap[/url]
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
arf: Ah, hittade svaret på min egen fråga. Förvisso inte Bathurst men i princip alla andra banor. Länkar i den händelse ni inte hittat sajten:

www.nogripracing.com/
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan: Ni verkar pålästa! Jag gillade mycket Bathurst-banan till det i övrigt mediokra spelet TOCA Race driver. Nån som vet om den banan finns att ladda ned till Race ´07 eller GTR?

Har letat runt på olika fora utan framgång.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Trevligt, då kanske det blir till att skaffa en PS3 när "sommarlönen" kommer.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan: Verkar som så... Med The Stig och allt. :-)
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Var det till GT5 som de skulle lägga med banan som de testkör bilarna på Top Gear?
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan: Apropå drömbanor i datavärlden så verkar ju inte Gran Turismo 5 Prologue rätt ballt. Skall man tvingas köpa en PS3:a för att få spela lite.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan: Jo du har tyvärr lite rätt. Med Turkiet som undantaget som bekräftar regeln.

Det konstiga är ju hur Sakhir som inte är byggd i "naturen" och hindrad av densamma borde kunnat göras hur rolig som helst. Samma gäller ju Losail till viss mån men där körs det ju mest tvåhjuls-race.

Apropå banor så gick det ett rykte innan dessa ökenbanor byggdes att man ritade på en bana som skulle passa bilracing åt ena hållet och MC åt det andra. Där skulle några av de klassiska sektionerna, bla "Parabolica" kopieras in. Dom ville få i Au Rouge också men det skulle bli för dyrt att bygga backen efter så det föll bort.
Dock så fanns en dylik "klassiker"-bana att ladda hem till ett gammalt F1-lir. Där hade man kunnat binda ihop en hel drös med klassiker till en helt galen bana. Den var visst dock inte så värst bra då den blev på tok för svår och tuff för att funka så den kom aldrig som officiellt alternativ i nåt spel.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Är det bara jag som tycker att dessa Tilke-skapelser inte lockar till några vidare spännande race? Själv gav jag upp dagens race efter fem varv och satte mig och rättade prov istället.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
En riktigt underbar dubbelseger för Ferrari idag. En enkel seger från start till mål. Roligt för Massa som fick sin första seger för säsongen och sin andra raka i Bahrain. Kimi gör även han precis som Massa ett kanonjobb stabila från start till mål och aldrig hotade.

UNDERBART ! ! !
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
DC och Button är en racing incident och man kan ju inte klandra 2st överladdade förare för det i min aögon, Men McLaren vad har hänt med det stallet Hamilton verkar visa att han inte är att räkna med so far och Hekki K verkar lida av att han är i skymundan av Iceman....

Massa kör kliniskt rent i dag och Iceman jagar hejvilt bakom han så avslutningen kommer bli en ryyyyysare!
Mitt tips Iceman högst upp!
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Det är en gåta för mig också.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Salle: Hur kan dom sitta och "anklaga" Coulthard för incidenten när Button kör in i honom. Jenson försökte på insidan men det var ju aldrig nån lucka att köra om i.
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Per HApps: Jovars. Överladdad verkade dock hamilton vara. För hur förklarar man annars bestigningsförsöket av Alonsos Renault. Samma i starten då han spann åt h-e för mycket.
Kommentera


Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan: Ja vi får väl se om Massa dabbar sig ånyo.....
På 10:e Alonso som ryktas ta över efter Massa....
Iceman i 2:a startled rätt ok men bakom Massa....
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Då blev det verkligen en Pole position, med Robert Kubica startandes längst fram.

1. Kubica
2. Massa
3. Hamilton
4. Räikkönen
5. Kovalainen
6. Heidfeld
7. Trulli
8. Rosberg
9. Button
10. Alonso
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
PEN: Nog för att vissa kanske tycker att han kör som en kärring, men har han verkligen haft en plats i Feministiskt Initiativ?
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan: JA kommer Massa ryka efter F! i morgon månne om det kommer misstag?
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Efter Q2 blev dessa utslagna

11. Webber
12. Barrichello
13. Glock
14. Piquet
15. Bourdais
16. Nakajima
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Så var då de sista sex platserna klara på startgriden

17. David Coulthard
18. Giancarlo Fisichella
19. Sebastian Vettel
20. Adrian Sutil
21. Anthony Davidson
22. Takuma Sato
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Per HApps: Han kan ju alltid undersöka med Melin om dom kan slå sina Swingpjats ihop!
Kommentera

Sv: 2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Paddan:
Mosley verkar vara en riktig swinger:)

Bahrain är annars en trevlig bana, men att som jag hoppas på regn är väl att hoppas för mycket....
Kommentera

2008 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Så är det då dags att bege sig till Sakhir, Bahrain för lite F1-underhållning. Ja, för alla utom Max Mosley som hade ordnat en egen form av underhållning och nu blivit förbjuden av någon sultan i Bahrain att närvara vid tävlingarna.

Enligt Aftonbladet så har man också infört omänskligt hårda krav för farthållningen under kvalificeringen: "Från och med Bahrain måste en förare hålla en lägsta hastighet av 120 procent av sin bästa tid."

Did I hear someone shout floskeltoppen?
Kommentera

1027713 · »