1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583222 inlägg · 6215 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14

1784502 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
kulltorp: Jävla stavningsprogram.....
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
aktuellt77: Instämmer.
Lager visade mot BIK att man kan spela en bra hockey, men det tummas på arbetsinsatsen för ofta, hos för många i laget.
Man kan ju tycka att man kan begära av betalda spelare i allsvenskan, att de ska klara av att maxa prestationen 2ggr/ vecka. Speciellt när man lyckades 7 inledningen av säsongen.
Sen har Timrå en begränsad budget och då får vi kanske köpa att lager består av utfyllnad som Berglund och Stene tex.
Vi har inte råd att fylla på med mer kvalitet, om inte Nubben kan fynda.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
aktuellt77: Bra skrivet, instämmer med allt !
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
aktuellt77: Ja Björkung är klart godkänd går alla dagar före en trög långsam Dahlrot sen är det för jävligt att inte någon av backarna är ett hot i pp då ingen tydligen kan klara av att skjuta direkt utan stoppar upp pp med att stå helt orörliga vid blå. Nu måste Roger markera och bänka kälkhockey spelarna Stene och bandyklubban lill challe hur i helvete kan de spelas i box play då det ser ut som man är en man mindre me dessa fröknar i 5mot 5 VAKNA ROGER sluta rulla runt väck laget nu imorgon för helvete annars går jag ner i båset och styr upp det med dig som bollplank i vissa situationer inget dadda nu VINN IMORGON
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
palleparling: Håller med dig här. Om ni kan hockey och vet hur Timrå vill spela så ser en blind att Björkung spelar med "stryp" koppel mot det spel han hade på försäsongen. Dessa tränare älskar defensiva backar och ger Jens och Didde 24-28min per match. Att ens ha en tanke på Jens och Nisse i PP före Björkung är hjärndött. Finns INGEN i Timrå som åker bättre skridskor och sätter snabbare snabba första pass än Björkung. Säger inte han är bäst men tycker inte dom utnyttjar det dom tagit dit honom för. Är det bara jag som är blind och tycker så?Tror att tränarna springer Nubbens ärenden och "vågar" inte ta bort spelare som Nubben gillar och har tagit dit. Förändring måste ske om inte vi ska bli ett blysänke efter jul, som det är nu funkar inte. Sen måste Ohre få matcher, Mattsson stod på huvudet dom första 12-15 matcherna men nu tar han inte en badboll ibland. Kan heller lita på att Juniorerna skall bära laget, dags för #16 b la att steppa upp.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
kulltorp: Man kunde ju tro att jakten på serieledning vore en motivation att kämpa 120%.

Men bristen på spelskicklighet lyser igenom, man sätter gärna passningsmottagaren i skiten om passet ens når fram. Vi lyckas spela fast oss massvis av gånger i egen zon då det går segt, långsamt och det ger gratis chanser åt motståndarna.

Är övertygad om att flertalet spelare skulle vara bänkade om vi hade nån konkurrens om platserna.
Som tränare hade jag varit vansinnig då vissa åker omkring som primadonnor ist för att visa vägen med jävla anamma.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Otto1: Vad gör den här mannen nu då ?

Kanske kunde hoppa in 6-7 matcher
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Puckat: Dom som tränar med A-laget just nu är Kalte, Erenrot, Wiberg och Fällman.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Otto1: Ja just... vilka är tillgängliga då? Har inte plus.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Puckat: Som Roger säger i videon på hemsidan och i intervjun i ST så är Hållander och Olofsson inte tillgängliga då dom är på landslagsuppdrag.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Förstår inte varför alla sätter Björkung utanför truppen eller som 7e/8e back jämt när det ska göras lagupställningar? Ärligt talat, många väljer alltså R.Persson och Dahlroth före Björkung. Då är frågan: Vad har han gjort som varit så dåligt? Jag tycker han är riktigt bra, liten besvikelse offensivt kanske (sett till hans försäsong och det faktum att han är en tvåvägsback), men han är stabil med bra förstapass. Likt Mattias Nilsson, Björkung är till och med snabbare på rören än Nilsson.
Nej, Dahlroth är någon jag är väldigt besviken på, han är också en tvåvägsback men spelar som om han vore Frögren i Leksand. Och R.Persson... vad har han gjort än så länge?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
kulltorp: och man vårdade pucken bättre förut, man kunde vända hem och ta om om farten inte fanns där i första uppspelet, man skickade inte iväg den så fort man såg en lucka...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Ja ni, hur ska vi formera oss imorgon? Blir minst 3 juniorer på forwardssidan. Vilka förtjänar att lyftas? Kalte och Wiberg givna. Vågar man ge någon utav Hållander/Olofsson chansen redan nu? Erenrot har sett vass ut senaste 10 matcherna i J20.

41 Nilsson - 19 Boqvist - 10 Persson
2 Westin - 9 Strömberg

16 Lauritzen - 23 Boyce - 8 Olofsson
6 Dahlroth - 4 Nilsson

25 Westin - 21 Johnsson - 22 Berglund
17 Persson - 7 Hardegård

29 Wiberg - 26 Kalte - 11 Stene

28 Björkung
12 Erenrot
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Apropå inget speciellt, men Sirén har tagit stora kliv i sin utveckling. Varit strålande i Öik, nu tillbakakallad till Mora.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Smokey: Helt seriöst, ett bra förslag. Visar på engegamang från fansen som spelare med rätt inställning till lagspelet hockey bör gilla.
Kanske kan rendera i diverse god publicitet för Timrå också.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Jari Kapanen: Det konstiga är att vi nu tummar på det spel som var så framgångsrikt i början på serien. Då forecheckade vi stenhårt och skapade lägen i anfallszonen. Vi tacklade, pressade och åkte sönder motståndarna. Nu tycker jag vi backar hem, avvaktar och kommer fram i fel lägen.
Varför ändrar man på detta? Jag förstår inte..
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
El Maco: Nä det tror inte jag heller, men blir fundersam på vad man lovat spelare när dom skrev kontrakt mm. Det är ju mycket märkligt att vissa spelare fortfarande får förtroende.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Smokey: Haha allt det där låter strålande!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Vi supportrar kanske skulle samla i hop lite bonusdeg och en blåställpokal (Givetvis i blodrött och en strimma vitt)...

Därefter kunde vi i sann hjältejuryanda utse veckans rödvita hårdjobbare eller uppoffrare eller hjälte eller något åt det hållet. Den som får flest pokaler erhåller förutom den kanske mer symboliska degen, ett stort diplom flätat av svettig taggtråd!

Att erhålla detta pris, innebär också att denne spelare för all framtid (vissa undantag får skrivas in. Tex. ej gå till Modo eller liknande avarter) får stöd av oss supportrar på olika vis. Hjälp med Indrivning, tillfredsställa jobbiga flickvänner eller annat livssvårt som är värt guld! Vi fixar det mesta för våra hjältar!

Lirar man hockey i axelskydd av rostigt gjutjärn? Då ligger man bra till i min bok.

Nu jävlar måste "blåstället" på!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Zambonin: mycket måste bli bättre. Men jag är inte övertyga om att Roger är en fullständig idiot. Inte heller är jag säker på att inte flera icke-juniorer kommer kunna prestera bättre individuellt och kollektivt innan serien är slut.

Jag hatar när vi förlorar men jag tror vi har nycklarna för att vinna igen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
El Maco: Nä det är klart, men jag skulle fortfarande vilja se att spelare blir tvungna att slåss för sin plats, att man inte kan vara dålig match efter match efter match och ändå få lira lika mycket som innan.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Sputnik: varje Rogersäsong har vi haft dip fast oftast i november. Varje Rogersäsong har vi varit starkast efter jul. Uppenbarligen har vi haft förmåga att ändra riktning på formkurvan historiskt. Tror inte vi förlorar alla matcher som är kvar på säsongen nu heller.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Sputnik: Jag håller med Stridsberg90, hur ska vi kunna få desperation när det inne finns nån konkurrens? Det spelar ju ingen roll om man inte gör jobbet och glider på en skridsko i egen zon, man får ju lira ändå. Lauritzen lirar mycket, inte gjort en bra match sen före skadan, Stene lirar boxplay, bryr sig ändå inte om att lära sig försvarsspel osv. Dessutom så finns det inga belöningar, John Westin har haft några matcher då han varit riktigt bra, men han får ändå inte chansen att spela i en vettig kedja.

Jag läste i en intervju för ett tag sen med Kent Norberg att alla hade fått veta sin roll innan säsongen och accepterat den men det kan ju knappast vara det här han menade då.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Stridsberg90: Blir mycket klank på Firma Roger Forsberg nu men, som det nämnts innan så har han inte något motdrag mot lag som läst sönder oss. Rogers taktik för tillfället är ju i princip att lita på att Dahlen Eller Elias.P skall fixa det åt oss. Blir lite brydd när Forsbergs lösning(enligt artikel i ST) är bättre passningar och mer fart. Det är tuffhet och Desperation som saknas, uppofringen att göra skitjobbet både i defensiven och offensiven. Saknar Lill kentas signum Ödmjukhet just nu!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
sargad: jag har svårt att se den arbetsgivare (eller framtida arbetsgivare) som tolkar det positivt att en medarbetare säckar ihop och lipar när det är tuffa ekonomiska tider. Det är inte speciellt lojalt och ökar säkerligen inte medarbetarens chanser i framtiden.

Och på den punkten vill jag bara lägga till: far långt åt h*lvete kolan!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Stridsberg90: Attityden på isen har varit svag redan innan vi började förlora matcher och jag håller med, det är konstigt att man inte skickar upp någon spelare på läktaren till förmån för en junior.

Angående våra egna JVM-spelare så tror jag fortfarande att det kan bli bra när dom sticker iväg ett tag. Det kan vara hämmande att veta att det egna lagets framgång hänger på ett par spelare. Nu måste målen komma på andra sätt än de gjort tidigare och fler måste kliva fram. Lauritzen säger väl själv att han kanske inte riktigt har matchtempo i kroppen efter sitt skadeuppehåll, då finns det ju andra i laget som visar upp samma håglöshet, som INTE har en legitim ursäkt för det.

Är det så att Mattson är klar för Frölunda och visar dålig form så ska ju Ohre in i kassen igen. Varför främja utveckling hos någon med svag form och som ska lämna laget? Bättre att ge speltid till någon som fortfarande har chans att utvecklas i laget då.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Det här var en otroligt tung förlust på många sätt för någonting är ju uppenbart fel i Timrå just nu. Förlusten mot BIK kan jag ta då jag tycker dem visade vilja och kamp.. Men att komma från 3 förluster, och komma ut till andra perioden och uppträda som att det vore en biobiljett på spel är för mig helt obegripligt. Roger tar time out och skäller som en gammal schäfer redan innan 2 minuter har gått av andra och vad händer? absolut ingeting.

Att sedan se Johan Person glida hem på en skridsko och fullständigt skita i backcheckingen när Almtuna får göra mål på sin 3 mot 2 gör mig riktigt förbannad, men något som gör mig ännu mer förbannad är att jag få se karln på isen igen något byte efter. Vart fan är konkurrensen inom laget? Varför får Stene spela byte efter byte? Varför får Lauritzen spela byte efter byte? Varför för Johan Jonsson spela byte efter byte? Varför får inte Ohre eller Brattström chansen när Mattsson är totalt ur form?

Att Roger står och skriker som en jävla dåre under sin time-out spelar absolut ingen roll, för ingeting kommer att förändras? Stene kommer ändå får spela box play trots att han är totalt jävla klappkass. Laurtizen också...

Jag börjar seriöst tvivla på Roger Forsberg, Varför gör han inte en total förändring i kedjorna inför sista för att tagga till laget? Ett lag utan någon som helst konkurrens är ett dött lag. BÖRJA BÄNKA SPELARE!!!! Nä, allt rullar på precis som vanligt.

Nä, den här matchen gjorde mig på riktigt dåligt humör.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Jari Kapanen: precis lika bra försöka då . Tuffhet saknas också . Inte många Holmström i det här laget
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
sargad: Tyvärr innebär det här antagligen slutet också för den lilla hockeyhause som var under uppsegling.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Hälge:
21?
Han har varit osynlig sen han hit kom..
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Hälge: Inget problem med löner eller liknande hoppas jag? Vi har ju senaste åren ibland haft problem med ofokuserade spelare p g a strul vid sidan av isen.

För övrigt föredrar jag upplägget från de senaste säsongerna framför denna sässen. Ska vi ändå hamna någonstans plats 7-12 är det roligare genom spurt i slutet i stället för att göra en SaltLakeCityJörgenBrink.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen. Var är ledarna i laget ? 16, 23 är väl två som ska kliva fram och visa lite jävlar anamma.

11, 21 är väl också två som ska kliva fram. De två känns väldigt osynliga.

Känns som om det blir tungt ett tag framöver.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Boförs går som tåget...
Mora.. Följer efter...
Vi är det ända topp 6 laget som inte tar några poäng....
Tingsryd är ikapp nu....
Pantern en match mindre spelad och tre poäng efter på sjätte plats...
Avståndet till strecket minskar för varje match...
På fredag blir vi tyvärr överkörda utav Mora...
De ända målskyttarna vi har är borta....
Vem ska göra målen...
Man gör inga mål i sarghörnen..
Man gör inga mål med tafatta skott ifrån blå...
När det inte finns någon som skymmer målvakten eller tar returer...
Det ska göra ONT att spela hockey framför mål....
På fredag rasar vi ner till sjätte plats...
Frågan är om vi överhuvudtaget rår på Oskarshamn på måndag...
Agera NU Nubben innan det är försent.....
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
The great one: Ludde, Lööke och Boyce är de enda jag ger godkänt ikväll.

Sämst blir återigen Stene, som får sällskap av Robin Persson och Berglund.

Övriga hamnar i den grå massan.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Icetea: Roger har spelat ut sin hockeykunskap, han verkar ju inte besitta några motdrag alls. Avgå alla!!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
bobrov: Det är typen utav spelare som vi behöver nu....
Jag är vaken...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Icetea:

Dahlén o EP måste splittras. Vill se:

Persson Lauritzen Dahlén
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Märkligt att gång efter gång så är laget inte "där"
Timeout efter knappt 2 min efter en periodpaus??!!
Jag menar efter 3 förluster så borde det ju brinna av revansch i spelarna om man nu ska vara ett topplag...Vi är ju tydligen sönderlästa av motståndarna och vad är då motdraget? BIK hemma, Modo hemma avslöjade våra brister mot lag som ställer upp i mittzon och vi drar ned på tempo, blir långsamma i egen zon och tappar farten. Jag är skeptisk just nu....
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Jari Kapanen: ja, det gick nog lite för lätt och friktionsfritt för grabbarna i början är jag rädd för... inte lika kul att göra det där lilla extra nu när saker och ting börjar gå emot...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Svårt att se att det är tränaren fel när man tvingas ta timeout efter 1 1/2 minuter i period 2. Snarare inställningen hos spelarna som är åt h-lvete. Vet inte om det är hybris efter den bra starten.

Räkna hur många mål övriga kedjor förutom jvm killarna gjort senaste 5 matcherna.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
gustav9: inget illa mot Forsberg, men jag hade inte sagt nej till att se Lill Kenta vid rodret igen. Samtidigt såg det ju riktigt tungt ut vid samma tid förra säsongen. Men så lyckades ju Forsberg och resten av ledarna att styra skutan rätt och Timrå hade en riktigt fint spel efter Jul.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Kattgubben: Bort med forsberg karl har ju inte spelarnas förtroende
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Det här bär bara åt helvete. Det kommer inte bli bättre. Man fick vara glad i 20 matcher. Nu är det tungt. Tråkigt men sant.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Andersson:Ja tyvärr känns mönstret igen, alla väntar på att nån annan ska göra nått. Svårt att förstå att man inte kan ge 110%, sen är det inte alltid man lyckas ändå. Men åker halva laget runt o lallar lär vi inte få med många poäng framöver.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Blir tungt detta. Extremt få som lyckas skapa något förutom de som nu drar till J-VM.

Sjukt bitter just nu!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Jari Kapanen: en halvtavla på 1-0 . Fikarast i försvaret vid 2-0 .
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Svårt att vinna matcher när vi är allsvenskans minst aggressiva lag. Vi åker o avvaktar, se Johan Perssons agerande vid 0-2 målet. Backarna är för vecka o spelsinnet verkar vara kvar i omklädningsrummet. Vi har stora problem att ens komma in i motståndarnas zon och har 3 kedjor som inte levererar ett skit.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Nä, det här är för dåligt. Hoppas man har nån lösning på detta att tillgå, annars ser det snart tämligen brunt ut.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
SMÅLAND: Obegripligt att inte idioten splitta Dahlen och Elias för att försöka få igång nån fler line blir avhängd nu för inte lär Nubben och föreningen agera dum jävlarna tror det funkar med att ta in junisar när Molla och Wedin dessutom är skadade
Kommentera

1784502 · »