1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582170 inlägg · 6215 ämnen

Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

1643242 · » Till forumet


Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

bobrov:

Visst kan det hända igen! Om vi efter en motsvarande period av motgångar åter reser oss som Fågel Fenix och är på gång uppåt, så antar jag att såväl nya som gamla generationer Tikers hakar på tåget ännu en gång. För min egen del innebar det ett lyft när den norra division 1-serien slogs ihop med den östra, då jag bodde i ett Stockholm med flera östra-lag i en acceptabel närhet. Detta var i slutet av 90-talet, det vill säga ca 15-20 år efter att klubben senast spelat i Elitserien/SHL. Jag tror att vi kan komma igen minst ännu en gång. Vi behöver väl inte vara så historielösa att vi inte fattar att det är möjligt, bara vi ger det lite tid? Kanske är det lite trist att tänka sig att man är ca 60 bast vid det laget, men just historien har i alla fall lärt mig att man nog aldrig blir för gammal för sånt här. Jag tror faktiskt att man blir minst lika glad om laget lyckas spela sig upp år 2026 som 2000. Nu känns det förbannat tungt, det erkännes, men jag ska fan ta bussen till Malmö Arena om någon vecka ändå. Vi kanske åker på stordäng, vem vet, men det blir ändå en liten upplevelse att se sitt Timrå IK spela. I bästa fall skräller vi, det har hänt förr...

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Modano: Du har ingen aning om hur journalistik funkar du va?
Det är knappast Urban Hagblom som kontaktar tidningarna och ber om att få uttala sig i media. Reportrarna ringer honom när de har frågor
I Timrås fall ringer de uppenbarligen Nollan när de vill ha svar på sina frågor, med tanke på att han uttalar sig hela tiden i tidningarna.
Och hur många gånger behöver du höra att Timrå IK saknar pengar innan poletten trillar ner? Dom har inte råd med några spektakulära värvningar, vilket media och alla andra utom du har fattat.


Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

sargad: Detta kan man kalla framgångssupportrar kommer aldrig att hända igen.

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

Hur länge ska ledningen med Nubben lura sponsorer publik med att inte agera utan bara hålla sig undan media. Vad i hevete sysslar dessa muppar med naturligt viss tappar man allt sponsorer publik med sitt inavelstyre att skydda varandra till varje pris. Ta bara GIF där är sporchefen Urban Hagblom ute i media flera gånger i månaden och ännu har inte pajas Nubben öppnat käften otroligt att denna inte sparkas omg. Klart folk inte bryr sig snart hur det går när inga förändringar görs. 

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Hade vi fått fortsatt låna Lawrence Pilut från HV hade vi garanterat haft minst 10 poäng till i tabellen...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

sargad: Vi har ju någon att hålla i handen i alla fall, SSK. Här är senaste oddsen för eventuell fot av HA-tränare.

Södertälje SK - 4.40

Timrå IK - 4.80

IK Oskarshamn - 5.00

Björklöven IF - 6.50

VIK Västerås HK - 7.50

BIK Karlskoga - 8.00

Asplöven HC - 20.00

HC Vita Hästen - 15.00

Almtuna IS - 25.00

Rögle BK - 25.00

AIK - 30.00

Malmö Redhawks - 50.00

Karlskrona HK - 50.00

Mora IK - 50,00

Odds från Nordicbet.

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

Vargher85: Precis så ungefär tänkte jag också.

Såvida det inte blir en ekonomisk konkurs, undrar man när den sportsliga botten kan bli nådd. Överlever Timrå en sådant slag? Vet ej hur det är med hockeykulturen idag.  Finns det breda intresset och uthålligheten som gjorde att det gick att kämpa sig upp till högsta nivån under de kämpiga 80 o 90-talen? Utan att ha minsta insyn i hur det är ställt gissar jag att det är svårare att mobilsera i dag jämfört med då. I dagens förändliga, globala värld finns så mycket annat att ägna sig åt lixom. Eller springer kidsen runt och lirar spontanhockey efter skolan och vill vara.... Emil Pettesson.

Aningen pessimistiskt inlägg, men jag avslutar med att det inte är över innan den feta damen sjunger. En finns hopp om "cigarr och skumpa" som Småland brukade uttrycka sig på den tiden vi ofta vann matcher.

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

sargad: En liten reflektion: När Timrå åkte ur Elitserien kände jag mig trots allt ganska positiv. Jag såg det som chansen till en nystart. Laget skulle hamna i en serie där man kunde vara med och kriga på övre halvan och på sikt locka tillbaka publiken och kanske även stämningen som präglade Timråhockeyn under första delen av 2000-talet.

Nu känns det mer som om man skitit sig i näven för att det kändes som en bra idé, men sedan börjat tänka efter...

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
SMÅLAND: Ju  <b>förr</b> desto bättre är vår nya devis...  Galghumor
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
DJ Hemp: Nu tar jag ett par glas Marinella o glömmer sliten!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
erathoo: verkligen... Den där jävla medvinden som faktiskt lockade upp publiksiffrorna lite känns som ett väldigt fjärran minne...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
DJ Hemp: ja, nu börjar det bli dags för en vinst.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

Japp, 3-1 och ännu en torsk. Grattis! Fy fan...

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Jens Öhman-effekten.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

Hälge: vi cashar in en torsk till!

va härligt...

suck

Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Andersson: J. Persson assisterad av O. Johansson. I bp, tror jag att det var.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Eftersom stats.swehockey  inte fungerar  av nån anledning  ....  vem / vilka i timrå har gjort  mål  och assist ?
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Mycke träna boxplay nu...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Vi får försöka stå emot här i första så kanske vi kan jobba oss in i matchen.....som det så vackert heter. :-P
Kommentera

Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03
Tuff bortamatch, släpp Novemberlunken nu grabbar!
Kommentera

1643242 · »