1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582858 inlägg · 6215 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

« · 1204211 Till forumet


Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
När man läser inläggen under rubriken "apropå nånting" verkar det som att väldigt många har gett upp för gott.

Det är ju match i morgon igen?

Nya poäng att kriga om! Lets go for it!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
John K: Roligt att nån finner glädje i att se framemot ännu en förlustmatch.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
John K: vi har inte förlorat på förhand men ärligt talat hur stor är risken at vi tar vår första bortaseger för säsongen borta mot just Linköping. Till att börja med kommer vi behöva en målvakt som klarar av att stå på huvudet i en hel match iställer för delar av en period.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
dr-nix: Jag ser inte matchen mot Linköping som en risk att vinna. Däremot som en risk att förlora men också en chans att vinna.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Hahl Bundy: Och du har förlorat på förhand ser jag. Aj, aj, aj. Det är kanske du som smittat lirarna med den inställningen och det är därför vi har ett lag med räddhågset uppträdande i stället för ett lag som lirar Timråhockey.
Mycket sitter i huvet, eller hur?
Mera frejdig Timråhockey tack!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
John K: Jag skulle tippa på att vi har ca 200 ggr större chans att vinna mot LHC borta än mot SSK, Rögle, Brynäs och Modo hemma.
Problemet är ju att det inte hjälper.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
John K: Nä det är inte jag som har gjort det.
Det är Challe.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Kan man våga hoppas på säsongens största skräll imorgon ? Det gick ju vägen ifjol (visst var det ifjol?) då Timrå saknade ett antal spelare ,  åkte ner och vann mot just Linköping.

Attityd , Tyngd , Ledarskap .

Ger vi upp nu så blir det bara värre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Andersson: Tyvärr så måste vi ligga 7 poäng efter alla innan krisplanen sätter in. Allt annat kan vi fixa. "Det finns inga sexpoängsmatcher" var det nån som sa.

Hoppet är det sista som överger en. Visst kan det vända, ifall spelarna slutar att spela med huvudet under armen i egen zon kanske. Vi åker tydligen och vilar upp oss i egen zon..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Hahl Bundy: Ja, jag är benägen att hålla med dig. Det verkar som han lyckats fått in gammal Djurgårdsgrishockey. Stök och bök i hörnen och längs sargerna, inget LIR.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Varför låna in en spelare som Lundström när denne är båsvakt. Challe visst vi skulle ha bytt efter 2-2, låter som förra året. För mig känns Åkerlund som allt som går 70 cm ovan is går in...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
David mot Goliat då vet man hur det brukar gå, David vinner
Svårare än så behöver det inte vara
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Nu är det ju snart dags.
Jag som bor i Linköping nu för tiden ska självklart vandra bort till fiende-mark och hoppas på att få se riktig Timrå-kämparhockey idag. Forza TIK!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Bigthelin:

Skrik fram dem !
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
ngn som hittat en stream?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
othan: Det finns inte elitseriestreamar längre.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Olle: varför? såg ju en match för inte allt för länge sen!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
de verkar ju vara begravningstyst i chokladasken!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Go Lindbäck, Go Lindbäck......
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
...Och så var det ju det här med Lindbäck och att hålla stolparna. Men man blir ju inte direkt förvånad.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
othan: Jaha. Då vet du mer än mig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Fyra stycken TIK:are, en LHC:are - 1-0 och allt är som vanligt...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
jag går och stek lite fläskkorv istället. detta är ju döfött
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Kan ju bara vara timråspelare som bromsar och backar in i varje närkamp samt att bara stå och peta med klubban (Anger expert på det), vem har lärt ut det, Nygårds?

Ser så jäkla mesigt ut.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
haggen: Var han verkligen så här dålig när han spelade i Brynäs? Jag inbillade mig att det här, lite halvt, skulle vara en succévärvning från våran sida.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
haggen: Allt tyder på att det här kommer att bli slakt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
haggen: Ja tänkte du på Skogs framför eget mål, när han står kvar framför Lindbäck och har en LHC-spelare som har gata hela vägen fram och skjuta?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Olle: Starkov o Måns har ju börjat precis så bra som man väntat sig. Ikväll blir det 2 siffrigt, ser ju ut som ett B-jun lag ute på isen, och vi har haft dommaren med oss,
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Olle:

Ibland var han väl det, speciellt i början släppte han väl 4-5 kassar/match på raken. Räckvidden har har han väl men han är sååå långsam efter isen, föredrar faktiskt Åke som är snabb just där och sätter igång pucken snabbt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
RTS: Jo men nu fick man se Sunnqvist stå upp på egen blå med en fin tackling och sen har lander ett skott i ramen. Det är kul att se att det fortfarande finns spelare som gillar att spela hockey.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
hyggligt nu ändå
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

Olle: Sunnquist gillar jag skarpt, har gjort det hela året.

I kategorin ÅRETS MISSHANDEL fick Timo Pärrsinen pristet med motiveringen: Att en sådan gudabenådad spelare skall behöva spela med Måns o BS gör valet självklart.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
RTS:

Eller varför inte Challes behandling av sitt hår, snacka om misshandel, f-n klipp dig o skaffa ett jobb!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

haggen: Challes hår skiter jag fullständigt I.

På tal om Challe så är det intressant att se hans magnifika coching, han matcha Jeppe-Anger-Starkov mot LHC´s första lina, SMART

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
17 sek, hinner det ringa?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
jag får nog ringa challe och säga att jag ställ upp o spelar resten av säsongen. Det är så dåligt så jag kommer nog tillföra mkt!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Va fan vill de vinna utv ligan????
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Det är bara tur och i viss mån slapphet av LHC som gör att det bara står 1-0. Borde kanske vara 3-0. De spelar ju rakt genom boxen som de vill i PP och borde satt ett par vid bortre stolpen om de varit skärpta.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Abron: Ja, som det verkar nu så är det väl det enda vi kan vinna med detta lag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Raggaren Putte:

Tacka för det då timrås box ser ut som det är 5 mot 3 hela tiden, alla sitter i knä på Lindbäck.
Vi behöver en gris framför eget mål som kan hålla LHC-spelarna stången, alla ser ut att väga 70 kg i alla situationer på banan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
John K:

Ja det verkar tungt i år men å andra sidan har förening lite satt sig i den här situationen själv, och bättre har det inte blitt av att det är down i världs ekonomin....

Men det reder sig säkert, man får förbereda sig på en kval fyld säsong, om inget händer snart.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
othan: Om det hade varit några boardingar, eller crosschekingar! Nä haka o hålla fast är dom bra på......
In med tyngd i laget!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

Timrå måste frigöra, Starkov, Måns, Jeppe, Anger, M Carlsson fortare än fan , gör er av med dessa allsvenska medelmåttor  medan tid finns.

B svensson bidrag till klubben är fan ett skämt.

Det är ju ett skämt och ett hån mot oss att dessa förträder laget i vårt hjärta.

Linkan o Challe, erkänn ert misslyckande och kliv av era poster Nu.

Roligt att se Sundquist. Lika bra som man trott, riktigt fint spel

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Hr fan ska detta gå ? :/ Man börja känna sig rätt uppgiven nu alltså :(
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
RTS: Jag förstår inte varför Sunnqvist inte har fått förtroendet tidigare? Det ska inte behövas ett skadehelvete på backsidan, backar som Skogs, Kolan och Moe ska kunna snegla mot bänken och se en hungrig junior som är beredd att hoppa in direkt om dom gör bort sig. Sunnqvist bör finnas tillgänglig för resten av säsongen.

Det måste finnas någon sorts konkurrens på backsidan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
vi tar detta! jag känner det på mig nu! 2-5 slutar det! 2 mål av MPS och ett av lander!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

Snoop:Egentligen är man ju en idiot som tror att Tik skall ha en chans mot LHC, och det är inte ikväll vi skall plocka points, men bara man ser skiten blir man ju less.. jag begär absolut inte att Tik skall ta poäng ikväll, men jag begär fan att vi får ett uttalande från vissa inom Tik att dom totalt misslyckats och tänker gör nått åt saken.

Vinst ikväll är väl som att vinna på lotto, men det är ju inte liksom det man retar sig på, utan hur jäkulst handlingsförlamad vår ledning är,

22 omg och allt är sig likt.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
RTS:

Håller med dig om alla utom fransmannen, han är ju en av få som alltid jobbar stenhårt och sådana går inte bort, han går ju in helt huvudlöst i varje närkamp, kul o se men kanske inte klockrent varje gång.

Pärssinen som innan säsongen väldigt gärna ville spela kvar i klubben, han måste ju verkligen ta sig en tankeställare som det ser ut nu.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Olle:Är väl Nygge som håller i backarna,mycke snack lite verkstad!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Långben: Ja men när det ser ut som det har sett ut så måste man väl främst kolla i de egna leden? Speciellt när man haft ambitioner att producera en ny elitseriespelare per år...vem skulle detta vara om inte Sunnqvist? Ge grabben speltid för helvete.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Långben: JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
Kommentera

« · 1204211