1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582428 inlägg · 6215 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

1205575 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
lu93rowa: Man kan inte bli glad när Lehtonen har dom besvär han har. Efter jag har fått redan på problemen så kan jag inte ens driva med alla Glenn'are.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Johan J: Visst skall hemsidan användas och självklart skall den inte användas som chat mellan styrelsen och fans men det finns ju frågor som är helt generella (nu är läget så här och vi gör därför så där). Det går att kommentera utan att avslöja detaljer. TJ borde med jämna mellanrum kunna berätta vad som händer utan att i detalj berätta vilka ev pengar som skall spenderas och på vad i så fall. Man funderar ju på att bolagisera (åtminstone vill man utreda frågan) Om det sker kan man inte undvika att kommentera nuläge och framtid. Varför inte träna lite?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

Pelle: Håller med om att Timrås hemsida kan utnyttjas i större utsträckning för att kommunicera med oss fans. Det tjänar inget syfte att folk sitter ute i stugorna och skriver brev till medlemmar i styrelsen där de "kräver" förklaringar hit och dit. Med all respekt, det är inte kundtjänst på Domus och styrelsen har sannolikt högre prioriteringar än att besvara enskilda supportrars syn på deras verksamhet utan direkt insyn i vad som försiggår innanför styrelserummet fyra väggar.

Om man som supporter vill ha svar på sina frågor känns Supporterklubben som den naturliga kanalen. Genom att låta Supporterklubben sammanställa och kontakta styrelsen tror jag att man når en bättre resultat.

Tråkigt med ännu en förlust i eftermiddag men nya tag hemma på måndag.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Dream Team: Tråkigt för Lello, verkligen. Hade gärna sett honom i TIK igen. Han kanske kan komma till oss i Allsvenskan, där är inte pressen på honom så stor heller.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
söder över: Ok det är mycket skadade backar nu men sågdet så mycke bättre ut när hela laget var friskt?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Efter idag har Modo ryckt vidare med 2p Brynäs och SSK med ytterligare 1p. Sökte mig till Timrås officiella hemsida för att kolla "sence of ergency", en lite finare sätt att kolla pulsen på föreningen. Hemsidan är ju ansiktet utåt. Just nu toppas nyheterna av förutom ett matchreferat om info om J18 match mot TEG.

Var är Timrås dialog med fansen om vad som egentligen händer. Här ligger vi toksist och ingen kommentar på hela hösten om vår situation. I tidninagr går det att läsa att det finns spelare beredda! Till vad!!!!

Korten på bordet. Vad är spelarna beredda till: Att rädda Timra från kval, att se till att vi har full trupp de närmsta matcherna, att stärka upp in för den troliga kvalserien. I vilken (dröm)värld lever föreningen Timrå IK i (prata med oss!!!).

Jag vill, och kräver, att Timrås hemsida används att kommunicera med oss fans och inte bara som en j-a annontavla för att lura av oss mer pengar (nu finns det matplatser över, spendera dina sista slantar på en begagnad tröja).

Tycker att det vore klädsamt att nägon officiell person klev upp från den dagliga infon ("Challe snackar..." tätt följt av "Timrå föll knappt mot...). Jag har brännt över 13papp på ett par sittplatser i år. Hallåååå!!?? Vad kan jag förvänta mig för dessa pengar från nu och framåt???
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
mikenomad: ...håller med 100%, det är otroligt tråkigt att en spelare med sådana kvalitéer ska behöva råka ut för sånt här,
jag minns första eller andra matchen jag såg med honom förra säsongen; jag tänkte "Wow!....han är för sjutton nästan lika bra som Kenny...ÄNTLIGEN en riktig klassback till Timrå, det här är KANON"....sen blev känslorna blandade mellan stänkarna i krysset och alla "förkylningar".

Jag hoppas att Lello verkligen får ihop livet igen och då är han mer än välkommen tebaks till Timrå enligt mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
lu93rowa: Ang. Lello så är det enda jag vill säga i fallet att nu kanske t.o.m RR2 inser problemen med killen, att han var "mission impossible". Visst, han var en jättebra hockeyspelare. När han spelade...............

När andra problem överväger som gör att minst varannan match missas, ja då tillför man inte speciellt mkt i slutändan iaf. Hoppas för hans egen skull att saker och ting ordnar upp sig för honom.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Bragd-Birger: Man funderar om man tar in nya,måste andra gå då för ekonomins skull
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Jahopp... det var det nu har man varit i cloetta å sneglat på tråkigheter...
Challe har fullt förtroende att köra ner hela skiten i slasken! hoppas bara att han stannar minst ett år till sedan å kan föra laget mot div 1 åsså!!!

Varför är allt så fullkomligt handlings förlamat timrå måste ha tag på någon som man kan kalla 1a center... corso är nog det mest bekväma man någonsin skådat på skridskor... jäv*a lallare man ser sonny å tillåmä hynning kriga medans corso glider runt å tittar på å försöker bryta motståndar passningar med stilla stående ben å utsträckt klubba? wow vilken vilja!
Jag brukar kritisera mps´s klena back checking men faktum är att han håller bagarn klass jämnfört med corso. Jag VET att corso gjort fett med jävla mål å ass... vem fan bryr sig han ska ju för fan vara 1a center i et es lag! brendl kom undan med att vara lat i defensiven han gjorde ju nästan alltid 2 mål utav en chans!

plus till sonnenberg!!! han smäller på å är tuff! vinner puckar å gör något av det hela!

plus till caslava med förutom det förbryllande vägg passandet med corso i 5-3 så gillar jag att han skjuter på det mesta! det skapar chanser...

plus till anger som stack på mål å försökte styra in en puck med näven... (ironi) han är mest muppig...

nää det här går inte jag har på tok för långt att åka till eon arena så det får vara hädanefter. ingen jävla road tripp till sundsvall förens linkan å tj å challebuppen har hittat medicinen på timrås problem!

plus till timrå killarna med...
erixon såg ut att fått fart på skridskorna igen...
lander kämpar som ett djur...
mps skapar å åker som fan... (idag åkte han ikapp en trög gotte gris å snodde pucken av honom presis som han gjorde förra säsongen + i kanten för sådant!)

KAN INTE NI SOM STÅR I KLACKEN UPPE I TIMRÅ PROTESTERA LITE MOT KLUBBENS AGERANDE? SNÄLLA FÖR MIN SKULL...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
"det kunde ha gått" skriver Jimmy H så tänker nog ledningen nu oxå om årets Timrå IK....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

Jag såg inte heller kvällens match. Det har inte hänt på många år. Comhem tycks ha slarvat bort min säsongskortsbeställning. När jag forskar i saken ser jag att de inte har tagit betalt men jag har ändå kunnat se till de senaste omgångarna.

Nu är frågan; Ska jag kontakta dem för att klaga eller för att tacka?

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Ambroo: Det jag menade med mitt inlägg om 'varför gnälla efter en förlust borta mot LHC?' är ju att läget är tvärkört. Challe sitter kvar, inga nya spelare på väg in. Och så länge det är så är det rätt självklart att det vi sett under dom tidigare 20 matcherna fortsätter. Varför då sitta och bli förbannad över en torsk? Mot ett lag där en trea i praktiken inte innebär någonting?

Årets lag kommer med 99% sannolikhet spela kvalserien. Det krävs ett mirakel för att så inte ska ske. Detta mirakel har jag synnerligen svårt att tro att det ska inträffa.

Nu handlar allt om att få ihop grejerna till kvalet. Få in dom nödvändiga spelarna, göra den nödvändiga tränarrockaden. Självklart förstår klubbledningen detta.
Jag antar att det för närvarande jobbas stenhårt med tränarfrågan. grejen är ju att vi knappast kan stå med materialarn i båset nästa match. Någon ny, lämplig måste in.
Panik? Tja. Det är ju ett par månader kvar innan kvalserien drar i gång. Prio ett är att vi ska ha dom bästa möjliga förutsättningarna då. Inte en halvmesyr nu.

Det skriks om backarna Linkan 'har på standby'. Just detta säger väl allt om vilken klass det är på dom. Spelare som väntar vid telefonen för att få komma och lira två, tre veckor på try-out. Självklart finns det en anledning till att dom sitter där vid telefonen istället för att vara ute på isen.

Jag kollade inte på kvällens match. Varför plåga sig? Jag kan mycket väl föreställa mig hur den avgjordes. Icke första gången den här säsongen,
En vinst i kväll hade inte gjort varken till eller från. Vändningen (i spelet, tabellen tror jag är körd) kommer inte förrän laget är totalt nere i botten och nödvändiga justeringar gjorda.

Man kan skrika hur mycket man vill på TJ, Linkan, Challe och spelarna.
Det hjälper förmodligen föga. Det har skrikits härinne sedan omgång 3. Lika bra att förlusterna och den totala botten nås så fort som möjligt. Då blir det längre tid att vända skutan.
Låt oss utvärdera ledningens styrka i efterhand. Just nu har dom inte visat skit.

Vad annat nytt under solen?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
nixXz: Ja, ryssarna kan rädda oss igen, precis som med Jontekontraktet. Lyckas de locka över AIK, Malmö och kanske någon fler klubb så finns det en chans att behålla vår plats.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Har vi tur så får vi spela i KHL
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Tvåtallar: varför de skulle glädja er? om du inte vet de så är alla timrå fans här inne emot Nubben och frölunda typ
Kommentera


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Bragd-Birger: På förhand så hade man naturligtvis inte räknat med nåt, men som matchen utvecklas och på det sätt som den avgörs, fy fan... Förstår du?

Floskeltoppen: "– Ännu en hedersam förlust, det är bara att slicka såren och gå upp i ringen igen på måndag, suckar tränaren Charles Berglund."

Challe till TT.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
lu93rowa: What goes around comes around, brukar det ju heta...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
lu93rowa: Varför skulle det glädja oss? Att kapitalet inte segrade för en gång skull eller vad.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
nu kan ni bli glad lehtonen kommer inte tillbaka
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
bejan: Snälla Christer Erixon jag känner din son Peter mkt. väl och jag vet att han som jag inser problemet med tränaren Charleeeees. Om du läser HS för H.........TE AGERA NUUUUU!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Knylan: Jag vidhåller att jag kommer stotta TIK i KS om Challe är väcccckkkkk! Betala LillKenta precis det han begär eller Boork eller ngn. annan för den delen.Gärna Thornberg!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
bejan:
Challe är väl nöjd, han vann ju matchen mot kommentatorn efter matchen, stark jobbat C.B.

Sedan, hur fan kan man köra med snigelkokarn två byten i 5 mot 3.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Knylan: Jag stämmer in i dina farhågor. Jag är exilare. Jag är så jävla förbannad och har varit så under stort sett hela säsongen. Minst tre av mina senaste migränanfall har en direkt koppling till TIKs agerande på isen. Jag är i Sundsvalltrakten endast en/två gånger per år. Men jag lovar att om ingenting händer tills nästa gång jag kommer upp kommer jag att knö mig upp till styrelsefolket på läktaren, det som därefter händer vet ingen

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Laken: Eftersom jag kommer att flytta till Västmanland kommer jag att se KSmatcher i det grannskapet. Jag skall stötta TIK i KS om vi har en NYYYYYYYYtränare då!!!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Jag, som bara sett en handfull matcher under den här hösten och bara kan följa det som sker via länk så att säga, måste ändå undra om allt missnöje som yttras över internet också visar sig under matcherna? Eller är det i huvudsak exilsupportrar och sittplatsfolk som agerar hårdast på det rådande läget? Händer det någonting överhuvudtaget? Tar någon tag i någonting? Vi alla håller ändå på en klubb vars supporterbas är större än många andra elitserieklubbar, men det där engagemanget man vill se, från läktaren, lyser i vanlig ordning med sin frånvaro. Stämmer mina farhågor?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
The Fat Bastard: Trodde inte att två junisar skulle försoka bära laget, Är det en medveten taktik av Charrrrrleeees. det säger sig själct att Staketkusken skall VÄÄÄÄÄÄÄCKKKKK!!!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
The Fat Bastard: Jag har grundseriekort och kommer fortsätta gå på matcherna och stötta laget.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
zaccodog:

Det är nu vi måste stötta!

Gå på hockey på måndag och stötta klubben!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Vad är det med er? Timrå höll spelet uppe bra idag. Den som säger något annat har kraftiga synfel och bör uppsöka närmaste ögonmottagning. Visst behövs förstärkningar men krisen är inte ett faktum än iallafall. Det skiljer 4 poäng upp till strecket och 33 omgångar kvar i Elitserien. Man blir så trött så man tappar humöret att gå in här och läsa alla okunniga inlägg så man vill bara spy. Nu har dom ju sagt att de ska förstärka laget med ett par nya spelare så håll humöret uppe och blicka framåt istället. Det är nu i motgång timrå behöver stödet inte då de spelar på topp. För övrigt ser jag gärna att herr Lindqvist kontaktar Nils Ekman. Han är nog inte omöjlig att få hit skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Byt tränare NUUUUUU Raggaren Putte:
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Andersson: Nu behövs bara fingrarna för att räkna publiken på måndag
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Djurgården hemma på måndag , 3 poäng ett måste (som vanligt)

Sedan ser schemat ut så här

Omgång

24   2009-11-26           Borta           HV71   
25   2009-11-28           Hemma    Linköpings HC   
26   2009-12-03           Borta           Färjestads BK   
27   2009-12-05           Borta           Frölunda Indians

Undra hur många poäng vi får på dom 4 ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Pär:


Återstår att se om jag får svar, hittills har det bara varit konstruktiv kritik jag skrivit och det enda mail jag tidigare skickat till Linkan har jag inte fått något svar på, iofs inget jag kräver heller utan jag vill bara att de ska veta att det finns folk som bryr sig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Olle: Ok, instämmer.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Laken: Jag hör vad du säger men det skulle ju vara trevligt om vi gick in i kvalserien med några vinster innanför västen och inte bara med känslan av att bli pissad på, både hemma och borta.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Det har varit 10 trevliga år i elitserien.
Tack för allt Timrå IK

Eftersom det inte verkar vara intressant för ledningen att aggera så är det nog tyvärr över för den här gången.

Vill vi vara kvar så:
- Vi vehöver en rutinerad kvalserietränare typ Boork
- Vi behöver en spelskicklig center typ Bremberg
- Vi behöver en offensiv back av klass.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Olle: Poängen kommer aldrig komma i den omfattning att vi kan undvika Kvalserien, inse fakta.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
haggen: Kan erkänna att även jag skrev ett mail förra veckan till både T-J, Linkan och Christer....Fick faktiskt svar från Christer oxå, den ende i ledningen som är kvalificerad för sitt jobb!
Det är klart att vi skall utrycka oss o tycka till-Kräva svar o förklaringar.
Det här är oacceptabelt!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Visst har vi spelat 11 bortamatcher nu va? Och 11 förluster på dessa!

Är inte det skäl nog att sparka Challe så vet inte jag...?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
erathoo: Det är väl klart att vi kör en bra bortamatch, åtminstone fram till att dom gör 4-2 men det hjälper ju ingen då resultatet blir detsamma. Nu har det ju gått så långt att det inte spelar någon roll om det är Rögle hemma eller HV71 borta, poängen måste börja komma.

TIK är liksom förbi det där med att ta med sig positiva saker från en förlustmatch.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
sarg ut:

Ja, det behövs nog både på och utanför isen! Att förlora borta mot LHC med 4-2 är ingen katastrof! Det kan alla göra. Men det är när man ser förlamningen i försvarsspelet speciellt på 2-1 och 4-2 målen! Det är ju för fan inte sant!!! Med sån kvalitet på lirare hamnar man i bottenträsket! Är ju så enkelt att förklara varför det är som det är!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Bragd-Birger:

"Hur fan kan man sitta här och bli förbannad över en förlust mot LHC borta?"

Du verkar inte brinna särskilt mycket för klubben du inte.
Jag skickade precis ett mail till Christer och Linkan om min uppfattning ang. klubben för så jävla frustrerad är jag, men det kanske är bara jag det.

Sedan är detta hockeysnack där det är tillåtet att yttra sina åsikter och så ska det även vara i fortsättningen och om saker ältas om och om igen och det blir jobbigt för dig så behöver du inte vara härinne och uppleva det.

Ingen tvingar dig att läsa det som skrivs härinne.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
erathoo: å andra sidan tycker jag nog att aggressiviteten framför motståndarmålet blivit bättre - men den tidvisa flatheten framför eget är densamma.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Ambroo: JA - men...tycker ändå inte att vi gör en *KASS* match, det fattas bara (som vanligt) aggressiviteten framför mål (båda) och detta evinnerliga avvaktande när motståndarforwards kommer in i zon....de får ju hur mycket tid som helst på sig alltsomoftast.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
El Maco: Jag själv känner mig väldigt balanserad ikväll men kan samtidigt förstå vissa supportrars frustruation.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
RTS: Har man inte högre krav på spelare o ledningen för laget än så här från styrelsen/Klubbledningen så har självklart inte TIK nått att göra i ES...
Beklämmande!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

Bragd-Birger: Det har jag gjort till berörda och de skribenter som ser vart det bär, Tyvärr tillhör du inte kategorin jag delar med mig att den infon till.

Förövrigt har jag inte sett till något konstruktiva inlägg av de godtrogna.

Ljug för dig själv ang Timrås, Linkan Tj  o Challes kapacitet.

Vårt skepp sjunker nu sakt o säkert, lalla på  bäst det går.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Ambroo: Ja, vad tänkte man där egentligen? Låter som en desperat lösning.. man har prövat allt och utfallet har varit pissigt, så man drämmer till med nåt helt osannolikt istället.. börjar få lite Orwellianska vibbar här.. Krig är fred!
Kommentera

1205575 · »