1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582946 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 05/06

680000 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Så sant som det är sagt. Man får aldrig vara glad.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JD: Löven vann med 4-2 och att Rögle förlorade mot Nyköping innebär att Umelaget klev upp på kvalserieplats. En liten bragd om man tar sig dit, då försprånget för Ängelholmslaget runt jul låg på en tio till tolv poäng. Men men, det är aldrig för sent att ge upp.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Känner mig lite kluven nu. Visserligen får en Sundsvallsförlust mig alltid att dra lite på smilbanden, men samtidigt vill jag ju inte att Löven når kvalserien.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Nej, 1-4 blev det visst. Sista målet kom 39.59. Tungt, tungt, tungt var ordet för Sundsvall!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JD: Aha. Ja, man kanske missade något där. Det står 1-3 efter andra i Gärdeladan. Trean kom i boxplay. Kanske inte precis den utdelning som Bobcats behöver. Kvalserien närmar sig med stormsteg där.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Biljetter till tungviktsmötet Sundsvall Hockey - Björklöven.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
friskan: Vad hade Dagbladet för exklusivt att erbjuda i dagens nummer?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kan det bero på Dagbladets "exklusiva" erbjudande i dagens tidning att det är så få Timråiter online? ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: Han var här i samband med landskampen om jag inte såg fel...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
htikare: Coolt. Hoppas att Timrå ligger bra till. Ett framtidsnamn om man får tro hockeyexpertisen här i Sverige. Jag håller tummarna.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: varför inte kedjan..Rosa Regin Ryno..rackarns bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Saxat från Aftonbladet hockeyblogg.

"vem vinner dragkampen om talangen Johan Ryno hemma i Sverige? Det sista jag hörde var att han varit i Leksand och sedan i Timrå och hälsat på."

Det låter faktiskt ganska trevligt, hoppas Timrå kan locka Ryno till sig...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mikaelkarlsson:Läste precis att Wallin har skrivit på för färjestad
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco:Ja där håller jag med Tomas Roos i Färjestad skulle han bli 3 eller 4 center, bättre att gå till ett lag där han får spela i 1:a linen
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Rikard Wallin kanske? Hoppas Nubben ringer och säger hej i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
hristo: Nej.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: Det är lite vanskligt att länka till text-tv då sidorna ofta skiftar plats. Din länk handlar just nu om en hjärtsjuk basketspelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: Ja han kan väl ta över Jontes kontrakt det var väl värt ett par miljoner
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Angående Mikael Samuelsson...
"Helst vill jag spela i NHL, men inte till vilket pris som helst. Jag har fått bud från några olika klubbar, men dem är jag absolut inte nöjd med, fortsätter Mikael Samuelsson."

Dags för Nubben att slänga in ett bud ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
LingaN: Att Calle kan göra en kanonsäsong känns inte som en omöjlighet. Men att göra en Lindman för mig är mer att skriva på för FBK, spela uselt efter det. Bli utlånad till ett bottenlag, vara sämsta back där, sen vara bortglömd för all framtid...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Calle får gärna göra en Lindman. Kanonsäsong och landslagsman. Vad som händer sen är en annan femma...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Calle klar enl timraik.nu, skrivit på kontrakt för säsongen 2005/06. Bara han inte gör en Lindman så är man nöjd.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Manderville hjälper Timrå att leta forwards i Nordamerika.

"Agenten Gunnar Svensson menar att det inte kommer att bli lätt för Timrå och andra lag som hoppas på förstärkningar från USA.
– Där har nog många sportchefer missbedömt situationen. Det finns stor efterfrågan efter spelare från Nordamerika, men problemet är att utbudet är litet. Så att hitta spelare därborta är inte så stor chans, säger han."

Hoppas att Svensson har fel men det verkar då väldigt trögt.
Nu vill jag se två tuffa forwards som även kan producera...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIK-Supporter: Try-out finnen har knappt spelat i Lugano, att han skulle få fortsatt kontrakt ser jag som sannolikhet noll. Kanske då om han väljer att spela som amatör och inte ska ha några pengar.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Hur har finnen med try out klarat sig ngn som vet om han är ngt att ha eller kommer nubben presentera ngn annan kille?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Inget nytt på ingående ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Satsa på någon överbliven NHL-spelare med offensiva kvalitéer!
Måste ju finnas en hel drös med spelare "därborta" som nu står utan kontrakt. Manderville kanske kan hjälpa till att hitta ett bra namn?

Vad hände med Dallas-samarbetet...?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Förhoppningsvis får vi besked ikväll. Men beskedet kan lika gärna skjutas upp...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: Nej ingenting nytt angående Krykov. Det är Status Quo - än så länge...

Vi får vänta och se.
Kommentera


Sv: Silly Season 05/06
Ingenting klart med Krykov? Enligt ST idag så skulle han bestämma sig under dagen.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skarin: Vilket också lär innebära att IFSH kanske kan hitta sin eftertraktade forward i TIK känns det som...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Hur som helst är ju truppen inte spikad än som sagt ;) Vilket innebär att det lär dyka upp en eller två poänggörare till oss innan detta är klart.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skarin: Jag saknar dock de egenskaper som målskytt och poänggörare som Hedström hade i det som Manderville klarar av. Att bana väg fixar han dock hur bra som helst, men man kan kanske inte få allt. Krykov skulle säkert inte göra bort sig. Som laget tunnats ut nu under sensommaren kan han vara precis det vi söker. Gunno känns det inte helt omöjligt att få se tillbaka i TIK-tröjan. Jag tror på 40/60 att han åvervänder.

Zäta då? Ja, det är ju inget annat än en våt dröm...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: "Var det inte Kenta som bara för några veckor sedan uttalade något om att man behövde mer tyngd och någon som kunde bana väg för de andra spelarna..? En Hedström-typ var det väl man önskade".

Jo, det har han ju fått i Kent Manderville.

Nu vill han ha två forwards till. Nubben söker.

I alternativen ingår givetvis Krykov, Gunno och Zäta.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Jag blev också jävligt förvånad, men jag tänkte att han måste syftade på truppen utan lockout-spelare ?
- Om inte börjar det likna Urban Hagbloms alla uttalanden i Giffarna.

Jag är jävligt nöjd med "värvningen" av Manderville men jag skulle gärna se en till tungviktare samt en pålitlig poängmaskin...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kenta uttalar sig i Dagbladet om vad han har för uppfattning om laget inför den kommande säsongen:

"• Jämför med i fjol vid den här tiden, hur ligger ni till? 
– Vi har en betydligt bättre bättre trupp med större bredd i."

Ja, även fast Kenta verkar ta i så det knakar när han uttalar ordet "bättre" två gånger så vet jag inte om jag riktigt håller med honom. På målvaktssidan är bredden större, inget snack. Hur bra toppen är får vi vänta på att se, men det är ju bara att hoppas att det vi sett hittills också håller i sig. Bland utespelarna känns backsidan väldigt mycket stabilare, helt klart. Där har vi somjag ser det t.om ett överskott på nån eller ett par rikitigt bra backar som gör att konkurrensen där i år är mycket intressant. 

Bland forwards är det väl istället bra mycket tunnare. Var det inte Kenta som bara för några veckor sedan uttalade något om att man behövde mer tyngd och någon som kunde bana väg för de andra spelarna..? En Hedström-typ var det väl man önskade.

Det är ju just det, man kanske har jobbat efter devisen att ta in fler spelare för att därigenom kunna klara av skador bättre. Visst, ser man det så är ju truppen bredare än ifjol. Men vad man väldigt lätt glömmer att det är topparna som många gånger gör skillnaden mellan vinst eller förlust i täta och tuffa matcher. Där fattas det något vilket nog är rätt så tydligt. Därför kan jag inte låta bli att förvånas över Kentas uttalande om läget i laget som det ser ut just nu.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Per HApps: Japp, och vi är garanterade att få höra samma ordfraser från "experterna" hos Canal+ -- "Krykov - finländaren med det ryskklingande efternamnet.."
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
dunderklumpen: Once upon a time...

...ingen finsk klubb vill ge denna finne ett kontrakt. Det ser Nubben. Därför ringer han till hans agent, om han nu har någon, och frågar om han kan få låna honom ett par veckor och testa hans egenskaper. Självklart, får han till svar. Bra, svarar Nubben och andas ut litegrann. Nu kan jag åtminstone skicka 13-14 forwards till Schweiz.

Det är mycket matcher nu, och bredden bland forwards är ju inte direkt.....bred, säger han till sig själv ännu en gång.

Det är vad undertecknad tror.


Där har du, dunderklumpen. Där har du en historia att berätta för din polare i Finland.


Om nu Metsäranta skulle skrälla till rejält och visa sig vara en ganska kul och intressant karaktärsspelare skulle ju det kännas komiskt bra på nåt sätt. Det går ju alltid att låna ut honom till bobcats...

Två forwards till blir det. Try-out-finnen bör inte vara en av dem! ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
dunderklumpen: Jag tror nog att Nubben vet vad han gör. I ett sådan här läge som han och laget har hamnat i så tar hann inga risker.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Pratat med en polare som bor i finland och är insatt i finsk hockey, han sade detta om matias:
-who is MATIAS METSÄRANTA?
-good guestion.. he's a nobody, hell freezes over before he makes it to timrå.
-we lost nordgren to nhl just a few hours before deadline. we're bringing back manderville and we're looking for a goalscorer.
-and metsäharju is the solution? haa-haa :), he was TPS's 4th liner and fans didnt like him even in 4th line... excess baggage.
-aha
-so dont expect too much =P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
geggelundin: Kan bara hålla med. Ja kan inte tro annat än att det blir han...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Viktigt med Sanny Lindström som lagkapten. Klockrent enligt mig.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Mandy får väl bli farsa i laget tillsammans med Robban, men vem som ska agera målspruta vet jag inte...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Matias Metsäranta:

TPS Turku SM-Liiga 02/03 45 2 2 4 +3
TPS Turku SM-Liiga 03/04 47 2 5 7 +2
TPS Turku SM-Liiga 04/05 56 4 3 7 -6

Vi väntar fortfarande på "skarpskytten" med andra ord...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Kan det vara så att man väntar in att NHL lagen ska spika sina trupper mer eller mindre för där finns det mest attraktiva spelarna både från europa och over there.

Kanske är det så att ett try out kontrakt fyller ut truppen tills vidare, ja menar det vore ju dumt att inte avvakta och se vad som händer med spelare som Z:a, Samuelsson, Santala m fl.

Kanske finns det spelare som mer eller mindre är klar men som vill avvakta NHL ett tag till, vad vet jag, ingenting men jag hoppas utav bara fan att laget är klart när Sheriffen återkommer igen.

FORZA TIMRÅ
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: 5:e oktober startar väl NHL och då lär vi väl se om Gunno finns på isen för Hurricanes.. den 6:e spelar TIK sin 4:e match..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Ja, det är ju inte utan att man är lite lätt skeptisk till den här spelaren man plockar hit på try-out. Fast å andra sidan är det väl just precis därför man använder sig av try-out - för att testa och se om det är ett barr som hänger kvar i granen vid jul. Vad beträffar laget i övrigt är man väl kanske god för en plats mellan sjätte till åttonde i dagsläget.

Vad beträffar Nubbens i mitt tycke dumma avvaktan att ta hit spelare blir man ju lite halvskraj. Det börjar ju nästan likna Brynäs det här. Det bästa vore väl ändå att i god tid ordna för sig med en eller två nya spelare, precis som man sa omedelbart efter att man tappade Gunno. Det hade ju kunnat bli lite bonusläge där, ja, om det visade sig att han inte får nåt kontrakt med Carolina. Tre flugor i en smäll, s.a.s. Pengar borde man ha så det räcker och t.o.m blir över!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Angående målproduktionen så får man även betänka att rollerna kanske omfördelas när Gunno, Z, Jonte m fl inte är med i truppen längre..
Jag tror att några andra spelare kommer att få rollen ett "störta på mål" som Gunno. Skära in... som Jonte... Stå vid bortre stolpen... som Zäta...
Jovisst... Jag vet att dessa tre killar är oerhört skickliga på det dom gör och svårersatta.. Men samtidigt så kommer Kenta att försöka få andra att ta dessa roller..
Jag ser gärna.... JÄTTEGÄRNA att spetskompetensen förstärks... Men jag tror inta att de som är kvar kommer att stilla stanna kvar i sina gamla roller i laget. Dessutom upprepar jag... JAg tror på både Laakkonen och Nielsen efter att ha sett matchen mot Skellefteå.
Vad jag saknar är någon eller några forwards som vi VET är en målspottare...
Jag saknar en center som vi VET är en playmaker och spelmotor...Det skulle kännas mycket tryggare så här på försäsongen.

Hur det sen ser ut när serien väl tuffar igång är det ju faktist bara Leffe Boork som vet på förhand... Kanske även Challe B...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Fet-Ecke: Han lär nog hitta en klubb. Men det finns andra spelare.
Kommentera

680000 · »