1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582413 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2016/2017

« · 1756588 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2016/2017
Dags att få lite färska nyheter snart.

Vad är status på Molinder och Lauritzen de får väldigt gärna presenteras som klara snart.

Rutinen dessa två herrar står för är något jag gärna ser kompletterar nuvarande trupp. Speciellt när PP-Backen verkar vara ett avslutat kapitel sedan några månader tillbaka.

Molinder är rutinen Timrå kan använda på alla positioner, skulle säkerligen kunna vara keeper om det krisar. Visar en jämn trygg nivå och är Timrås bästa BP-vapen. Att sedan få komplettera detta med en PP rutin av rang, gör att saknaden av PP-Back inte känns lika mycket. Så vårat PP-vapen får gärna presenteras tillsammans med vårat BP-vapen!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tarasov: Lauritzen spelade med Bofors för en mindre evighet sedan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tarasov:Daniel Belissimo... ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
palleparling:
Nej inte det heller😀
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tarasov: Bohman var väl aldrig spelat i Karlskoga?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tarasov: Fråga honom nästa gång på gymmet :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tarasov:
Så att MB var klar för SSK så då är det inte han...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
El Maco:
En kille med TIK kläder har kört rätt flitigt(och "hårt")på gymmet i sommar(nästan varje dag), har inte riktigt kunnat luska ut vem det är. Han har även Karlskoga shorts ibland, vilket borde vara Marcus B isf men hittar ingen ny bild på honom.

Giffarnas fystränare frågade om inte Nubben gett honom nåt kontrakt över sommaren, han svara inte på det. Huruvida han är aktuell el ej vet jag inte, men kanske intressant info.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Snart augusti. Snart dags att göra klart med Molle och X. Och i takt med att tiden går är det mer och mer sannolikt att X är Lauritzen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
El_loco: allt har sin tid
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Och Matt Murley till Japan. Kunde inte han spela i Timrå istället? Tror han kunde ha proucerat rätt bra på allsvensk nivå.
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
sargad: Ja Jantunen och Nykäänen känns inte så aktuella?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Då skulle vi må bra av både Lauritzen och Molle. Skulle kännas tryggt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Lauritzen är en kanonvärvning men räkna med att han missar en god del matcher.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Ser helt okej ut😍

66 Mattsson (60 Ohre)

16 Lauritzen - 21 Johnsson - 41 Nilsson
2 Westin - 4 Nilsson

54 Dahlén - 23 Boyce - 81 Lööke
51 Nielsen - 9 Strömberg

11 Stene - 14 Pettersson - 10 Persson
28 Björkung - 3 Dahlroth

25 Westin - 22 Berglund - 57 Wedin
93 Westlund - 12 Garpenlöv
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Haha, det är inte budgeterat för utlandssamtal helt enkelt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Ni hör ju... Lauritzen är klar. Grattis oss!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Ringa upp, lägga på och hoppas att bli uppringd. Bra taktik av Nubben för att hålla nere kostnaderna.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: Jajamen, denna sässe skippar vi surved. Timrå brinner rött och riktigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Det tror jag inte. Ska vi ha bredden och inte behöva dra igång lånekarusellen så behöver det värvas mera.

I artikeln på hemsidan nämner man alla 11 juniorer ifrån J-20, som är födda 97. Så detta är mer en artikel för att skriva något utåt än att vara helt tysta. Detta tycker jag är bra. Lågan om kommande säsong måste få fortsätta pyra under hela sommaren. För att i augusti blossa upp i ett eldhav för att verkligen få den hajp man verkar vilja ha runt laget iår när säsongen drar igång,
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Laget kommer fyllas på med egna juniorer. Hur ska man tolka det? Att resterande platser (center, back och möjligtvis en forward) kommer tas av en junior? Då är det färdigvärvat nu isåfall.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Vi kommer helt klar att få ett bra lag till kommande säsong men helt ärligt så ser jag inte nån röd tråd som ska sy ihop ett bra PP för oss. Lauritzen vore mumma i det avseendet. Jag minns hur jävla bra han var i PP när han lirade i Brynäs. Kanske inte nån som ska styra PP men en som kan avgöra helt på egen hand. Skulle vara spännande att se honom ihop med Elias P t ex
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
El Maco: Halleluja efter 7,5 års smygtittande får man äntligen se ett Twin Peaks citat. Tack för mej.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Hahl Bundy: Ja, jag tror nog också att det är precis den duon som är den där centern och eventuella forwarden som Nubben pratade om i pressmeddelandet. Det känns som att han borde ha varit mer svävande annars, han har väl inte ens uttalat sig i fallet Molinder. Samme Molinder som tränar med laget redan, tydligen. Det kan han ju få äran att göra ändå, men det känns långsökt att han ska ut och ragga DEL-klubbar nu. Nog för att han är nyttig som fan, men det kräver nog sin gedigna scouting från tyskarnas håll för att Molle ska kännas het. Han gör ju som sagt bara 15-20 poäng vilken nivå han än spelar på.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Jag tror ju på att det blir Molle o Lauritz... men det är ju vad jag tror.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: han var ju riktigt bra på backplats i PP faktiskt. Klickade jättebra med Molinder. Men 36 bast nu. dock var det ju inte någon "speed" som gjorde honom så bra, utan snarare han smartness.

Murley ja tack?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Jag tror att kedjesammansättningen Lööke-Pettersson-Dahlén är alldeles för spännande på förhand för att Roger ska kunna motstå frestelsen. Framförallt i PP då, i övrigt så bör det blandas. Elias har en nivå i sin spelförståelse som ingen av de övriga centrarna ens är i närheten av. Hoppas bara att han får riktigt bra reaktion på sommarträningen samt att han slipper skador i början av säsongen. Om allt får löpa på och Roger hittar en bra balans i hur mycket press det går att lägga på en lövtunn 17-åring så kan vi till slut ha hittat den där nyckeln till ett framgångsrikt PP-spel.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Murley och Lauritzen, är det center och yttern?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Hahl Bundy: Torp väljer med omsorg. Han jobbar på hattrick i degraderingar 💪💪💪
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Brynis till Finland enligt Madhawk på Twitter.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Torp lämnar Modo för Leksand... ännu en spelare Modo inte ville ha kvar. Nu blir Modo ruskigt farliga...med tanke på vilka som är kvar o som tillkommit.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
palleparling: Någon måste stå framför kassen också. Pettersson tycker jag är kapabel att styra ett andrapowerplay
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Elias Pettersson bör spela powerplay. Kanske istället för Boyce?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: Nielsen kommer bomba från blå, var så säker. Sedan kan en sådan som Johan Persson kliva ner också.

Något i den här stilen:
Lööke-Boyce-Dahlén
Persson-Nielsen

Den är vass
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JanneH: Vi har ju även alternativet att flytta bak en forward till backpkats i powerplay. Jag gillar en sån uppställning.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Två backar får tryoutkontrakt
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tvåtallar: Ja det trodde man ju på för en månad sedan men att Dallas släpptes nu var ju nästan en överraskning. För att vara HA måste väl våran backsida anses riktigt riktigt bra nu men vem ska stå på blå i PP och bomba på? Vem ska styra PP?
Jag kanske är tjatig men om vi inte får ordning på PP så kommer vi sluta 6-7a i serien och hamna sist i Meca rejset. Fan vad jag är Mr Neggo nu alltså, vad jag egentligen menar är ju SHL 2017!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Jesper Dahlroth :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Perreman: The owls are not what they seem...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
FH - avdammad: Instämmer fullt ut. Jag är dock en erfaren optimist, alltså numera pessimist, och vågar därför inte tänka att den är så bra som den ser ut att vara :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Perreman: Det här laget ser redan mycket starkt ut. Får vi mot förmodan in både Molinder och Lauritzen på det, så får man ju bita sig hårt i läppen för att inte få hybris. Nubben har verkligen visat att han är en mästare på att få ut maximalt ur en stram budget.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Ja nu börjar truppen sitta och personligen tycker jag det känns som en stabil trupp överlag. I och med detta hoppas jag vi slipper den vanliga genomklappningen som brukar infinna sig efter novemberuppehållet.
Håller tummarna för någon eventuellt spetsvärvning framöver och att Molinder blir kvar, då kan det blir riktigt kul! Bara att ge Nubben en applåd så här långt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tror nästan vi kan säga att Garpenlöv är "klar" nu va? 6 backar under kontrakt + två på tryout. Konkurrensen kommer öka kvalitén på träningarna under sommaren
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Hehe, ja okej då. Det går att ta till ännu större ord. Den ser väldigt, väldigt stabil ut på förhand, mycket hög allsvensk nivå. Jens Westin tillhör en av ligans allra bästa backar. Didrik valde att stanna trots anbud från annat håll. Hade inte Nubben och Roger surrat så mycket om den där PP-backen så hade jag kunnat luta mig tillbaka redan nu och tänkt att vi får klara det ändå, men nu vill man ändå se en skicklig back i offensiv zon. Tänk om Matushkin kunde lägga ner sina Rysslandsplaner ändå. Misstänker att Nubben kört in sig så hårt på honom att det kanske saknas alternativa lösningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Knylan: Habil backsida? Vi har en av de bästa backuppsättningarna i HA. Gissar att en sådan som Mattias Nilsson kommer få ta ett större offensivt ansvar i år nu när man plockat in Dahlroth.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
zita: Jag håller med Nubben: "kul att Jesper ville komma tillbaka till oss". Sannolikt spektakulärt billig och vi får, faktiskt, mycket rutin för de spenderade kronorna. Han personifierar den svårt utnötta spelarkaraktärsbeskrivningen "arbetshäst som går till jobbet varje dag". När han kom upp under ES-åren så tyckte jag ändå att han var rätt så följsam och kunde slå något förstapass här och där. Nu har han dessutom spelat ett par år till på seniornivå och var nu senast lagkapten. Jag fick känslan att han var väldigt omtyckt när han var här senast.

Habil backsida, nu är det bara den där sista kryddan som saknas. TIK skulle ju gärna kunna få meddela hur man gör med Garpenlöv också. Om det är klart att han också kommer på tryout så tror jag att vi blint kan lita till att den där dunderbacken får vänta tills framåt höstkanten, om han nu någonsin kommer.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Jesper Dahlroth återvänder
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Dalroth klar för 2 år....
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
palleparling: Det stod på STs sillysida, jag mailade dom och påpekade att han var klar för BIK Karlskoga
Kommentera

« · 1756588 · »