Sputnik: Hur många nya backar skall vi ha.., minst 4 nya , forwards 4 nya eller stannar dom gamla killarna , och 1 ny målvakt. Mycket Swish blir det .. För Finnar och Amerikaner vill vi inta ha i vårt Shl lag något mer , nä hitta de bästa i HA och gör om dom till Timråhockeyspelare .
Tom Topp: Grejen är att vi har kapaciteten tror jag, att anpassa oss efter det tempot. Som rymd/vaccinryssen skriver skulle dock backsidan behöva en uppgradering. Men för att mäta oss i bottenträsket i SHL är det det lilla.
mikenomad: iallafall om vi spetsat vår backsida en aning med 1-2 SHL mässiga backar(vilket jag absolut tror Nubben gjort om vi varit i SHL).
Läste ju också en intervju med Nubben för nån vecka sen då han säger han inte kommer göra om samma misstag att signa upp massa spelare om vi är i samma läge med chans på avencemang. Det som ställde till det för oss senast i SHL och då specifikt den svaga backsidan, forwards höll ändå totalt ganska ok klass. Kanske rent av är det ett mer gyllene läge denna gång då vi dessutom kanske får behålla alla spelare vi vill för att ha en stabil stomme om vi går upp. Senast tappade vi ju flertal tunga namn. Bara en sån sak som att kunna få ha Dahlén med sig denna gång och kanske Lander på det. Dahlén-Lööke- Lundin tycker jag absolut skulle få testa på att få lira ihop i SHL. Sen en förstakedja med Wedda-Lander-Päjärvi. Då tänker jag alltså att Wedda bryter och kommer hem. Då säger jag bara håll i hatten SHL.😉
Villervalla: Den stora skillnaden mellan oss och löven är hur lagen är komponerade. Där Kentää tryckt, och trycker, in random skills för mer eller mindre dyra slantar...gärna utländskt...bygger Nubben ett lag där personlig lämplighet väger närmast lika högt som ett CV med triljoner poäng i nån lingonserie. Alt. på papperet uppsatt i ett antal matcher i nån respekterad liga. Typ
Nisse på Mon or: Löven har absolut inte samma spelövertag som Timrå hade mot samma lag, ändå har A-tuna en match i benen. I det stora tycker jag Timrå är ett idag mycket bättre lag än Löven.
Timrågogogo: Knackade på hos Timråiten Newman idag och sa stort grattis till rekordet. Han satt där i soffan i Timråtröja bland en massa skumma säckar med paket och småskrattade. Var tydligen sjukskriven för att det var halt ute.
Firar rekordet genom att ta ut och läsa etiketten, väga den försiktigt i handen. Därefter lägga tillbaka fina bubbelflaskan i skåpet med perfekt temperatur. Folie och grimma ska av när vi är i SHL!
Garanterat enda gången jag inte trånar efter långlagrad Champagne:)
Någon här som pedagogisk kan förklara möjliga vägarna upp och ner från och till SHL?
rabon: Skippa gymsnacket nu! 15 raka segrar firas med sportdryckerna byxvarm explorer, 4 Djup och en rom o cola. Träningspasset kommer i morgon: 90kg ryck ur sängen när baksmällan slår till Knäböj till toastolen Frivändning gör magen Marklyft från toagolvet Underarmscurl för att få fram mobilen från golvet och radera alla olämpliga inlägg i sociala medier och rensa ringloggen. 3x10 rekomenderas med ångestvila mellan setten. Intervaller mellan säng och badrum resten av dagen.
En lördag efter rekordmatch för en Baren-Tikare! Skål tammejfan! (Fy fan för att vara modoit)
JonteD: nej gillar årets upplaga det är verkligen ett lag ödmjuka är dom också. Inte så mycket spets men en jädra arbetsmoral. De har även HA mest underskattade spelare i Mattias Johansson 29, snuskigt bra två vägsspelare oftast center och får mest ta defensiven. Skulle vilja att Jimmy Hamrin tog fram en statistik analys på honom, den skulle tala för sig självt och ta fram honom i ett annat ljus.
rabon: Jo det har varit på tal ett tag eftersom det behöver renoveras :) Ja det är en fin stämning där, lite som en stor familj där alla ska känna gemenskap. Lars prioriterar ju den biten, han vill att medlemmarna ska trivas och känna gemenskapen med varandra och som du säger så har do.mm lyckats med det bra, speciellt när det vankas julfest 😅
rabon: Jag umgås en del med Lars privat så det blev naturligt att jag hamnade på Iw :) Ja det är synd men Lars ska renovera upp duschar och Bastun har han sagt, tror dock att hyresvärden måste vara med på noterna bara.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!