1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582381 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05

2577037 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
kulltorp: SÅJA! :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Cobbel: jag tror också att det är bra för Hållander att spela med några som spelar ett rakare spel!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
kulltorp: Linköping Silly Lions
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Cobbel: Cluben ska få sota för gårdagens debakel!! Dä ä sant dä!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
JanneH: Hehe, det mest kittlande är väl ändå att Hållander får spela med 2 grabbar som är lika peppad som honom och vill spela likadan typ av hockey som han är bra på.

Är så jävla pepp inför lördag nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Zäta75: Hållander med Lundin och Hartmann blir nog bra! Och sedan är det ju en kittlande tanke att Wedin går in direkt med Dahlén och Lander sedan när han gör comeback
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Zäta75: Vore häftigt isåfall att ge Mieho chansen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Sputnik: Ja det verkar bli Dahlen - Lander Mieho imorgon. Och Hållander - Lundin - Hartmann. Spännande. Wedin ska väl in i 1:a sen antar jag när han kommit i form. Istället för Mieho.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Otto1: Ja Hållander såg riktigt rivig ut igår med. Får vi igång Hållander ihop med Lundin och Hartmann så är ju mycket vunnet.
För sära på Hartmann och Lundin skall vi verkligen inte göra, de har verkligen kommit in i SHL kostymen nu.
Man gläds med Lundin dessutom!

Ser Mieho till att "förstakedjan" kan spela 0-0 istället för -1 varje match så är mycket vunnet också. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
JanneH: Wedin kommer tillbaka runt 1:a november, så om 3-3.5 veckor. Inte så långt borta.

Tycker man kan testa att flytta ner Hållander till 3:e och se hur det faller ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Med matchen i backspegeln så spelade Timrå bra, skottstatistiken var ett markant övertag för Timrå 42-22, men 2-4 5:e i öppet mål. Jäkligt bra målvakt i FBK säger de, men Timrå möter alltid målvakter som gör sina bästa matcher, kan det vara så att det är oskärpa hos Timrå egentligen? Jag anser nog det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Laken: Tycker inte att man ska sära på 33/94, dom har en väldigt fin kemi. Speciellt nu när dom har börjat varva upp. Tror Hållander kommer mer till sin rätt där, han kan släppa ner axlarna lite och bara köra. Speciellt om han spelar som han gjorde igår och får pucken i dom lägena han är bra på! Skridskoåkningen han visade igår, där gick det undan! Upp med självförtroendet bara, sen kommer det bli väldigt bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Laken: 1:a Boyce - Lundin - Pääjärvi.

Så. Tacka mig sen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Laken: Vad är prognosen på The Return of World Cup Wedda?
Känns som att det här med att dribbla runt med kedjorna blir lite mer logiskt då.
Eller ja som det är nu "behöver" vi ju inte stuva om annat än att DHL inte levererar men när Wedin ska in i laget blir det ju tvunget att stuva om för att göra plats åt honom. Mitt förslag är att inte stuva om allt för mkt innan Wedda är tillbaka, om hans återkomst inte är allt för långt bort
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Öndulat: Ja, det mesta talar för att det är något psykologiskt från hemmet som spökar för Lander. Hoppas det inte är något alltför allvarligt och att han kan fokusera mer på hockeyn snart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Om man vill splitta helt på DHL-kedjan:

Dahlén - Hanzl - Pääjärvi
Pettersson - Lander - Hartmann
Hållander - Lundin - Mieho
Boyce - Andersson - Johansson

Wedin (skadad)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Nu ska vi int skick Jouvallallasvaraa tä höjden innan vi sett rabbuslingen i Sydkraft imorgon!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Öndulat: Tycker det sista stycket du skriver kanske är ett av de absolut viktigaste och något jag hoppas att man jobbar mycket med i laget. För även om det går tungt poängmässigt, så är det lika viktigt att man gör det andra jobbet runt omkring.

De snygga målen & den höga poängskörden kommer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Håkkybåkky: Som sagt: TIK är ett djävligt bra lag! Får första femman ordning på tredje man så kommer detta att bli bra. :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Kansk vi ska skick lage till Hjärnskrynklan å få bort int gör mål spöke???
Börj bli så jävlas frustrerande!!
Trän Schedin me lage på isen???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Gällande DHL linan (som förvisso redan stötts och blötts i omgångar) så kan följande saker adderas:

Tittar man på expected goals(xG) i spel 5 mot 5 så ligger Jonte 1:a i hela ligan, och Hållander 4:a. Lander hamnar på en 29:e plats. Det är alltså verkligen inget fel på chanserna som skapas, utan just nu har grabbarna strul med att trycka dit pucken. Rent statistiskt så kommer detta att lösa sig, och puckarna kommer börja ramla in. Det som snarare oroar mig är hur osynk deras check är, och hur lätt de hamnar med alla 3 gubbs högt upp i banan. Det är alltför ofta fri lejd genom mittzon när de är inne.

Så får de styr på check/3:e gubben så kommer de iaf kunna täppa till bakåt, och målen framåt kommer att komma.

I övrigt kan nämnas att:
-Om man tittar på xG(inkl PP) borde Timrå vunnit gårdagens match med 3.09-1.72 (relativt stor skillnad när man pratar xG)
-Timrå har högst xG/60 minuter av alla lag (spel 5 mot 5)
-Timrå har fjärde bäst xG%(förväntade gjorda mål vs förväntade insläppta)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
BlackBay: Som snacket gått sen över ett år tillbaks så tror man nästan att det är en stjänback på intåg... jag är nöjd om det bara är nån som är stabil trygg och regäl .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Annaaa: Kul att se Mieho, växlat upp som fasen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Sputnik: just Hartman- Lundin- Dahlén har jag också funderat på .Tror på den kedjan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
BlackBay: ja! Inte sant!

Undrar hur det gick till…

Jag har ingen aning alls!

Jag har ingen insyn och känner ingen vad jag vet med insyn heller…

Men jag gick hårt på linjen att Han var väldigt nära klar direkt när han dök upp i ryktessamtal.

Allt för att hjälpa momentum.

En spelande back som har erfarenhet från det snabbaste spelet på världens rinkar kan fan inte vara fel!

Ska bli spännande!

Jag önskar att han klarar av av få med backarna mer i anfallen och att han har en defensiv förmåga i stil med åtminstone T Erixon.

Jag förstår det som att Olli är en playmaker mer än en Lello.

Så Hartmann, Hållander, Johansson, Mieho och Lander: tänk lite mer avslut än idag.

Dahlén: bra så! Det kommer!
Tänk hellre mer: ligg i passnings banan för motståndarna och var inte rädd för att komma nära en motståndare när du försvarar. 🫶
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Rico01: Blir spännande att se denna mytomspunna Juolrvi som varit en snackis ända sedan förra sommaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
kattan: Framförallt så är Lundin och Hartman som grävlingar kring sargerna, speciellt i offensiv zon. De förlorar inte många kamper där just nu.

Vilket Hållander och Lander har problem med just nu.

Dahlén har aldrig varit nån fysisk spelare och är som bäst med med just fysiskt starka kring sig som kan etablera tryck i offensiv zon.

Jag ser gärna Hartmann-Lundin-Dahlén ihop, i allafall tills Wedda är tillbaks.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
RasmusVS: Boyce skulle kunna ta Johanssons plats i 4e. Det hade kanske passat bättre som du säger för jag ser hellre att man slänger in Johansson i en kedja högre upp i hierarkiin vid skada.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
timraw: Boyce borde få gå in på 4 efter hans starka inledning dock.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
KniveN: Det var lite i den banan jag också tänkte när jag igår kväll satt och lekte med olika kedjor:

Dahlén - Lander - Wedin
Pääjärvi - Hanzl - Pettersson
Hållander - Lundin - Hartmann
Mieho - Andersson - Johansson
13e Boyce
Extra Värmhed
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Zäta75: Har hört spekulationer om att något tynger honom i hemmet. Om det är fru eller barn som påstås gå igenom något fick jag inget svar på, och i ärlighetens namn tror jag att det inte är mer än spekulationer.

Men någonting tynger honom, så mycket är uppenbart. Ibland kan man må dåligt psykiskt utan någon riktig anledning också och det är helt okej.

Jag tror att Lander hade varit uppriktig om han hade haft en skadekänning, han vet att han hjälper laget mer på läktaren om så är fallet. Jag tvivlar också starkt på att det är åldern som tar ut sin rätt, så gammal är han inte och han har inte heller haft någon skada han kommer tillbaka ifrån.

Det enda logiska svaret är att det är psykologiskt. Det är lätt att underprestera och inte förstå varför då det är hövve som spökar, eller om han ens vet att han underpresterar.

Sen behöver DHL tillsammans komma ihåg att det räcker om dom är bra varje kväll, dom behöver inte vara bäst. Varje mål behöver inte vara material för något highlight-reel eller vinna veckans mål. Skjut bara, vi har 3 killar med rätt hyggligt skott trotts allt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Labban: Intressant, då är det verkligen ändringar på gång. Och Juolevi med på träningen också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Labban: tanken är kanske att Wedin ska in där sen, behöver inte kastas om lika mycket när han kommer tillbaka då 🤷🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Verkar som de kör Mieho istället för Hållander nu enligt st.nu rapport ifrån träningen. Kanske inte det jag hade valt i första hand, men känns ju bättre än ingen förändring. Han kanske kan komma in med lite extra fysiskt spel. Också spännande se hur Hållander isf skulle funka kemimässigt med Lundin och Hartmann.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Hahl Bundy 2.0: Sätter man Dahlén med Lundin och Hartmann så borde väl inte all kemi dö ut helt? Där kanske Dahlén kan producera, då Lundin och Hartmann är mycket bättre på att få fast pucken i anfallszon och skapa längre anfall än vad Lander och Hållander har varit än så länge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Rip Kirby: Bra för anda lag. Örebro är bra ändå utan Leo.

LHC är ett lurigt lag med väldigt ojämna prestationer. Vi bör slå dom, men dom är inte ofarliga. Det bästa är om vi får hål på dom relativt tidigt såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Hahl Bundy 2.0: Du i affekt och frustrerad igår? Märktes knappt =P

Men jag håller helt med din analys, vilket också gjorde att jag kunde komma över förlusten i stort sett på slutsignalen. Vi spelade bra och hade chanser, helt annat än plattmatcherna mot Luleå och Skellefteå. Då var jag riktigt orolig, igår var jag inte det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Laffe: Jag tror att Lander är långtifrån slut. Och det kommer han säkert att visa framöver. Synd att han inte satt sitt friläge igår på slutet så det blev ännu mer spänning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Hahl Bundy 2.0: Leo Carlsson verkar vara förlorad för Örebro, om vi ska försöka se vidare positivt.

"Allt mer tyder nu på att Örebro Hockeys supportrar kan sluta drömma om att se Leo Carlsson i Behrn arena i vinter.

Anaheim Ducks Pat Verbeek, har gjort ett framträdande i NHL Radio där klubbens general manager pratar om Leo Carlssons framtid.

”Som jag ser det kommer han att vara i NHL under hela säsongen. Det är bara en fråga om hur många matcher som han kommer att spela”, säger Verbeek till NHL Network Radio."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
mikenomad: Jag var fruktansvärt frustrerad igår och i affekt.
Nu har jag sovit på saken och kommit fram till att vi gör en riktigt bra match!
Vi äger matchen i stort sett hela tiden men individuella misstag och en horribelt påhittad utvisning gör att FBK vinner. Kliniskt och precist skulle jag vilja säga på deras chanser.
Mästaren mot lärlingen. Snart tar vi dom och spelar vi så här mot LHC så lär det bli 2 siffrigt för vi kan inte undvika att göra mål längre. Det stadiet måste vara förbi.

Alla gör misstag under en match men vi blev hårt straffade för våra.
Däremot vidhåller jag att nåt måste göras med första kedjan, vad vet jag inte, för vi kan inte röra andra o tredje… dom är för bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
mikenomad: Ja vänt fortfarande på den dä jävla ketchupeffekten för DHL!!
Imorgon vänt LHC som sprut in mål igår!!!
Står Höken blir dä int mycke mål!!
Den där jävla ineffektivten grin oss så jävla illa i ansiktet!!
Nä Bolage öppna snart å ut å träff folk å ladda om till imorgon!!
Sug å svälj trevlig helg å låt dä rinn lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳
Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig ALDRIG UPP 💪💪💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
UbbeNils: Ja nu när den värsta frustrationen lagt sig så inser man vilket sinnessjukt bra match vi gör sett till förutsättningarna. Egentligen genomgående är vi det spelförande laget, trots så stukade, och vilka jävla chanser vi skapar! Misstag sker några gånger, såklart irriterande, men vi blir också skoningslöst bestraffade.

FBK är ett topplag i sin riktiga bemärkelse. De är väl bara de som rider ut en sån här match och vinner.

Vidhåller fortfarande att det är en sorg att vi inte kan få en normal jävla domarnivå, eller en logik man på något sätt kan förstå. Det står liksom skrivet i stjärnorna att de ska ta sig ur Timrås monumentala press i första så fort Nord höjer armen för något lamt skit, även fast han till det spelförande och dominerande hemmalaget låtit armen stanna nere.

Men det är väl inte därför vi förlorar. Det är dock en maktlöshet inom mig att det kontinuerligt är så här mot dessa motstånd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
mikenomad: Problem har dom flesta lag på det ena eller andra viset, och dom är till för att fixas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Sjokan: Precis som kulltorp säger så tar åldern ut sin rätt. Kan vara den hårda träningsdosen som gör att äldre spelare tar längre tid på sig för återhämtning. Det är individuellt såklart men en tänkbar anledning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
UbbeNils: Ja jag såg som sagt inte matchen utan går endast på det jag läst mig till och hur jag upplevt dem sedan tidigare. Det låter ju mkt positivt och jag tror inte nån av sidorna behöver vara helt fel eller helt rätt. Men faktum är att tittar man endast på siffrorna så var DHL inne på 2 i röven igår samt 0 framåt och förutom mot OINK är det ung. så det sett ut. Så nog fan finns det issues här
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
mikenomad: Tänk vad olika vi ser på hockey vi människor, TIK gjorde en hel fantastiskt match igår, DHL hade enorma chanser, Dalle sköt runt 8 skott, ribban, på målvakten och returer som Lander var nära att peta in flera ggr, Hållander sköt och bröt in flera ggr, skulle bara lägga in pucken la den rätt i plocken.
Problemet som jag ser det, dom vill så otroligt mycket att försvarsspelet blir lidande. En sak som absolut kommer att rättas till.
Mieho, Lundin och Svensson mycket bra, EP outstanding
Vi har ett mycket bra hockeylag som snart kommer att få ordning på grejerna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Hassan: Japp, helt sant. Jag landar i två delar i min summering: DHL har en del att jobba med när det gäller självbilden rent spelmässigt samt frågor kring Landers hälsotillstånd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
mikenomad: Å andra sidan ser ju hemvändare Pettersson betydligt vassare ut i år. Han var i min bok den ”stjärna” som gick knackigast ifjol.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Jag antar att Antes mantra är nåt i stil med "Det kommer lossna. Så länge de skapar chanser är jag inte orolig"

Det sätter isf igång varningsklockorna hos mig iaf. Att åka runt och vänta på att det "ska lossna" är i min värld ett klassiskt feltänk. Om de inte skall splittras utan få fortsatt förtroende bör fokuset på deras hackande i spelet ligga på att de tar ett förjävla dåligt ansvar i övriga delar av spelet. Det som inte omedelbart handlar om att skapa målchanser och göra mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
mikenomad: Vad har ni för förväntningar på Juolevi och vem bör han spela med? Han spelar nog imorgon. Borde väl inte paras ihop med en junior direkt utan Rindell eller Lyytinen tycker jag
Låst ämne

2577037 · »