1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582837 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2003-10-01

297362 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Madde:
kan du mena en viss tröja ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Nu har kanske någon annan plitat ner detta men men...

Var det någon, fler än jag, som tyckte att något saknades i nya arenan? Nämligen uppe i taket....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
örnie: Prata med en färghandlare om sponsring så löser det sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Knylan: När man ser ssk:s Stripesflaggor så tänker man att : Fan så där met motiv och så är riktigt snyggt. Kanske det är dags för oss att utveckla oss litegrann, kanske skriva eller måla något nästa gång eller så?? Kommer ju givetvis att behövas pengar tid o folk. Så ni supportrar som känner att ni inte har nånstans att göra av en slant eller två vet ju det nu.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Knylan: Finns det bilder från gårdagen på tikare.se????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Ytterligare en länk med bilder på arbetet innan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Nästa steg med vi får ta är att blanda in något form av budskap och mening med TIFOt, nu är det liksom rödvita stripes. På länktipset får ni ett humm om hur det skulle kunna se ut, presenterat av grabbarna nere i Södertälje - Ultras Kringelstan.

Med tanke på att vi vart utan de 2000 flaggor vi beställt från Italien så vart väl TIFOt helt okej, men jag har svårt att nå upp till en sån extas som många andra med tanke på hur kompakt det hade blivit om vi gjort stripesflaggorna större och oom vi hade fått flaggorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Vilken fantastisk kväll !

Timrås 1:a period var nog den bästa jag sätt på många år, Frölunda fick ju inte låna pucken och 2 - 1 var minst 2 mål för lite.
1:a femman är bara för grym, men idag var alla bra.
Hallin skjut på mål istället för att göra det så snyggt.
Hagos, förlorade han nån tekning?
Sanny har tagit ett stort kliv åt rätt håll i sommar.
Kapanen hade väl inte sin bästa kväll men att stå sysslolös är inte så lätt.

Lite negativt: Speakern hade inte riktigt koll (Nemecek utvisad för Frölunda!, Matchens lirare i Timrå: Fagerström !!!)

Ståplats behöver ingångar längst upp och minst en gång på varje sida av läktaren.

Stort negativt: Hur tar man sig snabbt ut ur arenan ?
Alla nödutgångar på långsidorna bör öppnas när matchen är slut !

TIMRÅ IK: Det roligaste som hänt elitserien på år och dar !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
sh@nti: Hehe, härligt att du tycker så. Säkrast är nog om vi håller oss till rött och vitt. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
örnie: Ja för fan..tifffot blev jäkligt bra tycker jag....
mera tiffo till folket....... Hoppas vi får se årets färgladaste tiffo snart ehehe..typ rastafärger på flaggorna..eller mmm kanske röd vitt passar bäst ändå....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Redax 2: Det som hände var att vi hade ett mycket stort tifo på G, men eftersom vi inte fick den sista delen från italien så blev det inte fullt lika stort. Men stort blev det.

Vi körde ihop tejpade stripesflaggor på Södra korta sektionerna och Oh-flaggan i mittsektionen på södra. På norra var det likadant på kortsektionerna och i mitten en stor röd stripes flagga , på östra var det också en stor stripes flagga , jumb flaggorna var monterade men vi hoppade över att ta dom i bruk med tanke på att det var så mycket folk och trångt i klacken , hade tänkt ha dom i dom där gluggarna på ståplats.

Tifot gick mycket bra när det spelades upp, och det var en mycket härlig kväll i Sydkraft arena.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Knylan: Beskriv det berömda TIFO.t. Vad hände?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Kan väl tipsa om att kolla igenom TIK I Media, nyss fyllt på den med bland annat länkar från GP med mera... synd bara attt Dagbladet är så fantastiskt sega när det gäller att uppdatera deras sunksida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
– Man kände ett oerhört tryck från allt folk på läktaren i den här nya arenan. Fantastisk stämning.
(Kenta var en av många som var imponerad av publikens engagemang)

– Jag tänkte mitt i matchen att fy fan vad kul det här är. Det var extra roligt att ståplatspubliken fick så bra hjälp av de på sittplats.
(Robert Carlsson belåten med att hela publiken var delaktig i hejandet på TIK)

– Vi lyfte oss av publikstödet och det sporrade verkligen.
(Robban igen)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Dream Team:
tack för länken ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Läst och i dagens ST..

"Lagkaptenen Robert Carlsson var salig efteråt och försökte klä i ord det som 21 Timråspelare och 6 102 åskådare kände.
– Så här är det när hockey är som bäst. Det var ett otroligt tryck, det går inte att säga så att folk förstår hur underbart det var. Och vi höll nästan samma klass som arenan i den första perioden."



(se länktips..)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
saxxat från ab.se

" Du, vad sa egentligen Conny till er efter första perioden?
- Han sa... att vi inte spelade bra, haha. Nä, han mullrade något om juniorlagshockey."

helskönt :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
orion: Är du dum på riktigt...;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
hade jag inte jobbat ikväll hade jag varit där...
och då hade vi förlorat!

Hurra för oss som inte var där!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Vilken underbar seger, på alla sätt och vis egentligen. Sättet Timrå fullkomligt åker sönder Frölunda i den första perioden liknar ingenting jag har sett tidigare. Bara synd att dom inte gör nåt till mål, för det var dom väl värda..

En positiv sak om man ser till målskyttet är att mål gjordes av tre formationer idag. Den första, tredje och fjärde femman svarade för målen. Känns som en tidsfråga innan Crippe, Hallin och Hagos stänker in en med. Det var ju rätt snyggt klapp-klapp spel dom emellan stundtals...

Hujedamej vad jag älskar den här sporten!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Selina: det var bra det - han brukar ju vara ganska dålig förlorare - men det vete tusan när vf var så utspelade sist - kankse bra för dem i långa loppet att det inte går för bra

det måste bara bli slutspel !!! vi är för bra för att missa!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Spelar Timrå på det här sättet ska det vara mycket till om något lag överhuvudtaget har något att hämta, här i Sydkraft Arena =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
lincoln: Ja det är verkligen dagens sanning...till och med Conny håller med om det.=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
DJ Hemp: Jo den däringa 1-1 kvitteringen var mål och just i det ögonblicket blev vi snuvade på finalplatsen. Frölunda fick ju sitt godkänt nere i Kålleseum dom. Är du verkligen säker på att domaren var mutad?

Doktorn: Jag har nyss plockat fram rakhyveln ;)

/Gonatt#5
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Ja - kanon är väl en underdrift. Satt och funderade på hur jag skulle ta en förlust. Hade varit så grymt orättvist. TIK:s två första perioder var det bästa jag sett - Allvarligt!!!!

Arenan är kanon - inte färdig ännu så det kommer att bli bättre. Trångt - javisst - men va fan det ska det ju vara i en arena. Hellre fler platser än en massa ingångar. en visst, en öppning till på östra hade gjort susen.

Laget då:
Först femman bara grymmare och grymmare - Nu börjar Krykov vakna också. Koskinen är enorm. Styyf, Raja och Mattiasson har inte lämnat försäsongen. Där finns det mycket mer att hämta. Koivonen blixtrade till, men det känns fortfarande som om vi inte sett vad den mannen kan ännu. Söderström grym, Pelle skapade chanser men borde nätat. Sjögren ser pigg ut. Höll på att sola in en från egen zon. Hagos är en blivande fältherre. Vilket lugn! Jinnman har jag svårt att få grepp på men han är inte alls så dum. Täckte dessutom hemmåt mycket klokt ett par gånger idag. Jäger kommer att bli asnyttig, men han är fortfarande lite upp och ner - lite Wallberg kanske,,, han kommer i alla fall garanterat att bli nyttig. TJECKBACKEN ÄR JU KANON!!!! Hur stabil som helst!

Slutligen Kimmo - bra som vanligt - men inte riktigt tät idag. Två av vF:s mål forcerades liksom in genom honom...

Läste precis igenom vad jag skrivit - blev kanske lite mycket negg, men det finns massor av mer att ta ut.....det ser bra ut kamrater!!!!

Tycker, som sagt att det nog var det bästa jag sett TIK spela mot denna typ av motstånd. Ni som inte var där - VF hade inte skuggan av en chans första halvan av matchen.!!!! Det är dagens sanning.

FORCA MOT SLUTSPEL
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Önskar att man varit i "ny-ladan" ikväll, men andra plikter kom i vägen. Skönt ändå att få se lite live-bilder och trevliga intervjuer på Mittnytt... Jaji, satan vad skönt med denna revansch på fucking Frölunda! Kommer aldrig att glömma hur de mutade domarna i våras och därigenom nådde sin första SM-final sedan -96, hur orättvist som helst...!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
mike: "numera är han bara en helt vanlig Brynäs-jävel i mina ögon sett ;)"

Det är nog så. Dom man älskar, agar man..... ;-))

Gonatt, din gamla slicare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Självklart ska vi hylla både "Cassel" och Micke Lind när dom gästar vår underbara arena! =)
Några andra brynäsare kommer vi dock inte att hylla ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Gonatt#4!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Huge: Du vet juh att jag är bästigast i världen på att tippa. Jag tycker inte att det är mer än rätt att ni nu får ta över ramsan helt själva. Micke Lind var en kung när han spelade i Timrå, numera är han bara en helt vanlig Brynäs-jävel i mina ögon sett ;)

Ps. Alla ni pöjkar som inte visste det redan - "jag stod och sket" på östra och snackade med grågubbarna ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Dr Dängroth: Hehe.. stora likheter mellan Sydkraft Arena och Balder på Liseberg ändå.. båda är byggda i trä. Sen gick det nog lika mycket runt i alla göteborgares skallar idag som efter en åkfärd i densamma... =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Underbart. Vilket spel av Timrå IK!

I ny Arena och allt. 16-3 i skott i första perren säger det mesta.

Många VF spelare måste ha trott att de befann sig ombord på nya åkattraktionen på Liseberg...

Denna premiär kunde inte ha blivit bättre. Rafflande slut och rättvis seger.

Den som inte fick gåshud av inramningen, bygget och spelet samt gick småleende hem från matchen borde..tja..vad vet jag..kanske vakna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Huge: Tror Mike har fel där ,men ska inte säga att jag är säker. Ramsan tycker jag ska följa med micke ovsett klubb, och han gör sällan en dålig match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Fy fan vad härligt!!!!

snacka om att Frölunda var utskåpade i första och delvis andra, igentligen skulle det aldrig ha behövt bli så dramatiskt som det blev i slutet.

TIK Rulez!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
mike: Ohh ahh Micke Lind... hördes iaf i Scaniarinken idag efter hans mål. Det vet jag, för jag var själv där.
Vet inte om ramsan är varumärkesskyddad, men det får man väl isf ta en sån här dag.

Eftersom du är en djävel på att tippa rätt, tycker jag det låter mkt bra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
mike: Det var visst Oh Ah på ståplats idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Huge: Lind är alltid bra. Godkänt med tre poäng iaf....eller om det blev fler från hans klubba...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Vem va speakern? Måste säga att han hade djävligt bra röst, en riktig reklam röst.

Djävligt bra ljud i högtalarna också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Huge: Ooh Aah Micke Lind är kungen...hoppas att Tifogruppen fixar ett riktigt välkommen hem tema, för det är både han och Cassel väl värda efter sina år i klubben!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Huge: Det kom lite spridda applåder när vi hörde i högtalarna att Lind återigen hade strutat för Brynäs. Dock inget Ohhh ahhh! Grattis till segern och i år vinner ni SM-guldet. Jag har tippat Brynäs som tvåa i grundserien i alla fall - det ser ju bra ut för er.

/Gonatt #2
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
matsby: Jag var där med Leksandsfantasten Roffe F. Även han gladdes över resultatet, underhållningen och resultatet. (Han är ingen stor vän av gnällmånsen Evensson). Du får träffa honom i morgonbitti. Roffe alltså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Vill bara meddela att era f.d(?) kelgrisar Cassel och Lind skötte sig mkt bra idag i Scaniarinken. Nu var väl Lind inte riktigt på tårna vad gäller tekningar (50% ca) men han tog dom viktiga när det stod och vägde lite i slutet.

Tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Papa Maco:
var du där Papa maco..
vad tyckte du?
världsklass på publik och lag i kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
föresten när skrev Nemecek på för Frölunda `?!?! enligt speakern satt han av 2minuter för VF...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Röda Tallen: Vilken kväll!! Vilket lag!!! Vilken match!!!! Vilket härligt resultat!!!! Men det var attan vilka branta läktare!!! En eloge till de som gjorde detta möjligt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Grattis TIKare till segern över Frölunda!
Dom såg ut som dom var statister kanske beronde på Timrå? detta lovar gott, vem var speakern föresten? snackade rixsvenska med lite NHL stuk fortsätt med det behövdes, nytt ska det vara nytt.

Utmärkta sittplatser föresten men lite trångt kan man nog säga om trappor som lätt blir stoppklassar när folk "sölar" på.
Lite bättre skärpa på mål om man får be då hade det varit avgjort i förlänge sen i matchen, detta blir en kul vinter i Sydkraft arena det är jag övertygad om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
JD: Stämmer, När östra svarade på andra sidan så såg det inte ut som om alla skrek och ändå hördes det nå så kopiöst bra, vilket tyder på en akustik som håller hög klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Röda Tallen:
Kul att klacken hördes bra. Då man står mitt i den rödvita röran är det svårt att bilda sig en uppfattning om ljudnivån.

När östra svarade på 'andra sidan...' var det nästan så att man fick ståpäls. =)
Kommentera

297362 · »