1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583206 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20

1090523 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Johnny Hazard: Johnny, Johnny, Johnny vad roligt att du tittade in. Det var inte i går o en gammal ärrad man som jag har saknat dig o dina stronga svarta dikter.

KS kommer att bli höjdpunkten under denna säsong o du har väl spått i kaffesumpen som vanligt med tanke o vetat om detta lång iförväg misstänker jag.

Alltid rött. Alltid rätt. Vi synes.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: endera är du en sjuk människa, eller så går du på små blå piller och inte får utlopp för dina känslor,,

Kvalserien???? börja med att kolla hur serien ser ut, hur många j-la poäng skiljer det sig mellan tvåan färjestad och ellvan Timrå jo åtta poäng, sju poäng till trean o feman, fyra poäng till slutspelsplats, grymt tät som jag ser det,,

Hur i h-vete kan man ge sig in i diskutioner om saker man inte kan ett j-la skit om, hur det går till och köpa spelare,

Du visar verkeligen din inkompitens med att bara se missar i timrås spelare utan att se vad motståndet gör,,Men klart en så kallade supporter som är så j-la kåt på att spela kvalserien måsste ju dra sitt j-la strå till stacken och kapa alla spelare så vi verkeligen hamnar där,,

Har du någon gång verkeligen sett en hockeymatch på tv iaf, eller otiminstonde läst om en match i Kalle Anka o co,,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Johnny Hazard: Lessen att säga det men du var inte först... Och jag kommer ärligt talat inte ihåg exakt vart jag läste det först. :/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Johnny Hazard: Så otroligt löjligt att hålla på sådär, laget har verkligen ryckt upp sig efter uppehållet, Backlund har varit 4-5 stjärnig varenda match sedan uppehållet också. Sen att bajskastningen ska fortsätta härinne ändå är helt beyond me
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Hälge: Det verkar inte vara nåt för det här forumet i alla fall. Jag står för mina okvädningsord, även när det blåser kall motvind från Bottenviken.

Det blir kvalserien, kom bara ihåg var ni läste det först!

Nu ska jag supa mig full, en flaska rötjut i tarmen, se på riktig hockey, rolig hockey, gladhockey, Växjö Lakers - Leksands IF.

Vi synes på nån kvalserieresa, ha de bra alla!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Snoop: tack =)
nä men nu lär jag dra på jobbe, får svara på all kritik från pessimisterna när jag kommer hem :)

Alltid Rött ! Alltid Rätt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Johnny Hazard: Humor och ironi. Det är grejer det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
TobiasThyr: Håller med !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Johnny Hazard: Hur kan man vara så J'vla Dum i huve att man kan sitta och kalla sig supporter när man sitter och sågar sitt eget lag :S tror det kommer gå riktigt bra för Timrå i vinter , allra helst om man får in en stabil back. sen center oroar jag mig inte så värst över då Wandell mycket väl kan snurra runt med Pyörälä och Tenkrat, Bogg förövrigt va en bra värvning då han gång på gång imponerar med sina fina passningar och lugn, precis va Timrå behövde i dessa tider. och det verkar ju gett resultat med ? , men 3 vinter av 4 matcher sen uppehållet är väldigt bra !!! sen bagarn är ju som vanligt sjukt bra defensivt och börjar även få snurr i anfallszon. Så sluta sitt här och snacka kvalserie era slusk ! gå istället och betala inträde på var enda J'vla match och gör allt ni kan för att heja fram Timrå till nya 3poängare !

Tack för mig !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Johnny Hazard: Ja och den kommentaren var ju väldigt mycket mognare....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
The Fat Bastard:

Drömma kan man väl få göra, men jag är skeptisk att det blir några nyförvärv av klass, det känns som det är lite sent påtänkt att komma med det nu. Jag håller annars med, Wandell är alldeles för drällig med gummitrissan för att kunna stabilisera upp. Jag har dock redan gett upp eftersom jag insett att det aldrig är försent. Nu tar vi nya tag och börjar att ladda inför kvalserien. Det här spelet idag håller inte, det är bara att inse att Timrå IK upplaga 2008/09 skulle få det tufft i allsvenskan.

Vad säger du gubbjävel? Ska vi redan nu börja att planera för kvalserien, spara lite kulor så att vi kan göra några resor, det var länge sen nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
The Fat Bastard: vad snackar du om? ar det fel pa wandell menar du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
The Fat Bastard: är inte wandell spelskicklig ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Tänk om vi hade en spelskicklig center mellan Pyörälä och Tenkrat, dessutom en defensivt skicklig back eller två, då hade vi varit att räkna med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Berglund: Ska man ge priset till någon för att få upp självförtroendet så borde #23 få priset nästa match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Anonymous: Ja nog va Lehtonen bättre än Moe igår tycke rjag iaf men inte gör det mig något att Moe får priset han var också rätt bra, kanske ger han bättre självförtroende också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: även om det är en realitet, så är det usch så tråkigt att resonera som du, (tycker jag) att allt och alla är till salu, det är bara upp med lädret och betala.

Nää, håller med Tycho, Timrå måste jobba långsiktigt och försöka bygga ett lag med en stomme som stannar inom klubben, där är som sagt, Moe, Erixson, Bagarn och B Svensson, viktiga namn, kanske även Sundh kan ingå där. Även om Timrå verkar hyfsade på att få till en sammanhållning så anser jag det livsviktigt att ha en stomme på 7-8 man som håller hygglig till hög elitserieklass, för att sen "krydda" med klasspelare som Mikko och Pyrret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Maggan: Såg inte ens de inläggen. Såg bara ett inlägg där han visade två som han tyckte skulle passa bättre som matchens lirare.

Själv såg jag inte matchen så jag kan inte uttala mig om det. Såg bara utnämningen på SVT text och visst blev jag lite förvånad, nog trodde jag att Lehtonen skulle vara bättre än Moe, men tydligen inte.

Känner inte för att kamma mig just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Wesse1: !!111!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Du kan inget om Hockey va??? eller så är du helt enkelt speldum!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
jokklas: Jag kallar mig absolut inte för en expert, sådana höga tankar har jag verkligen inte om mig själv. :)

Det här vi skriver på är däremot ett forum, just till för att ventilera sina åsikter om inte alla håller med varandra, fine. Jag kräver inte det heller, hade varit jävligt tråkigt om alla agerar nickedockar åt TJ exempelvis.

Tycker man som majoriteten här inne verkar tycka, att jag är en idiot och det jag skriver inte har någon relevans för fem cent så har man rätt till den åsikten, samtidigt som jag har rätt till åsikten att årets TIK är det sämsta i mannaminne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Maggan: Jag rättar mig själv, han var positiv på två rader.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Att negga och kalla sig själv realist gör inte någon till expert. Det har du bevisat ordentligt :)

Du missar väldigt mycket av det som händer på isen uppenbarligen.
Ha't bra men gnäll när det är befogat istället tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Anonymous: Ja och hur mycket positivt hade han skrivit i de tre första inläggen?
Han var positiv på en rad. EN RAD! Resten pissar han runt med negativa kommentarer.

Sen att du hakade upp dig på att jag inte riktade "beröm" till ITK för just den raden.... hallå, ta och kamma dig lite nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Maggan: Nä men ITK gjorde och det var ju homom du riktade din kritik emot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
actionleif: Alla spelare finns på marknande, det som krävs är att betala. Har du pengar kan du få vem du vill när du vill. Allt och alla är till salu det är den krassa verkligheten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK:
Hur i h-vete kan du beskylla Moe för målet i tredje?

Att klaga på våra egna spelare är så jävla lätt. Du ser inte vad spelare i andra lag gör på isen.
De som ska ha kritik av backarna i år är Skogs och till viss del Dennis Persson som inte riktigt håller för den här nivån just nu.
Att tycka Moe(förstaårssenior), Erixon(Sistaårsjunior) som egna produkter ska skeppas iväg för att de gör några misstag per match är så löjligt att det bevisar din (in)kompetens att se hockey och se den ekonomiska aspekten i elitverksamhet. De misstag de gör i matcherna är inte värre än tex de Pihl, Aalto gör i LHC. Båda de spelarna har möjlighet att bli våra Ronnie Sundin eller Johan Davidsson. Det är otroligt viktiga kuggar att bygga på framtiden.

Jag blir aldrig klok på vissa supportrar, det ska alltid klagas på åtminstone 1 spelare i laget. Det är ju bara löjligt. Var lite seriösa och bedöm spelarna för det de gör i hela matchen över hela isen. Moe var bra igår och var en av de spelare som förtjänar beröm. Jag hade dock inte heller valt honom till matchens lirare men att kalla honom sämst är ju bara löjligt.

Jag ser dig som en liten mupp som får skrika bäst fan du vill. Dina åsikter är så löjliga att det efter detta inlägg inte ens är värd att kommenteras.
Pinsamt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Så du tycker att det är realistiskt att vi ska skeppa iväg i stort sett alla backar, så vi står med endast 2 backar kvar?

Det blir lite jobb för sportcheferna då.

Men marknaden vimmlar ju av bra backar så det ska väl vara rätt lugnt ändå..

F.ö. så tycker jag att Erixon spelat väldigt bra på slutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Jag tycker du skall se om matchen och titta hur Moe spelar defensivt matchen igenom.
I första perioden hållar han undan on kille i typ 40sek iboxplay,Neutraliserar honom totalt.
4-5 skott från blå där det är riktigt nära att pucken slås in i mål.

En kanon brytning vid egen blå sedan en uppåkning och ett smörpass som inte Björn S utnyttjar. Mål där och vi hade haft 3poäng.

Som sagt vi hade 3 kanidater, där sedan en röstning med alla i logen inklusive Nygårds, Bulla mfl.
Ingen "varken jag eller du" hade haft synpunkter om de övriga 2 fått priset.
Men det kändes helt rätt att Moe fick priset, Så bra var han.

S Erixon var också jäkligt bra igår.

Tyvärr så får oftast en spelare som gör några poäng alltid pris som banans bäste, medan killarna som gör ett hästjobb i defensiven glömms bort.

Men tycker du han var dålig så får det stå för dig.


Övriga kanoner igår var enligt oss:

Mikko, Backlund, Wandell, Hynning,Pyrret, Tenkrat, S Erixon. O Sund.

Men du tycker säkert att stordelen av dessa var kass också.

Sen ska man komma ihåg att Luleå var Bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Glömde Robin Jonsson på utrensningslistan, han har kollat på alldeles för mycket 'Greatest NHL Hits' klipp på Youtube under sommaruppehållet verkar det som.

Halvhjärtade försök till open ice tacklingar samtidigt som han går bort sig som en junis? - OH YEEEEAAAH

Är det Robins mål att under säsongens själv ha en kompilation ute på Youtube med sina "häftigaste" tacklingar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Forwarduppsättningen är ett annat kapitel, här krävs också stora utrensningar samtidigit som jag inser att det kommer bli mycket svårt att behålla kvalitetsspelare som Tenkrat och Pyörälä. Det gäller att värva redan iår för att slippa en bottenposition och sen dras med undermåliga spelare som man bara kan hoppas överprestera.

För vilken toppspelare i sitt sinnes fulla bruk skulle få för sig att gå till ett bottenlag utan ambitionen att vinnan någonting? Eller ambition finns det väl en uttalad om att hamna top4 i år och final nästa år men den som köper det är mer naiv än den naivaste HSaren i mannaminne...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Realist? Javisst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Vår backuppsättning måste vara elitseriens sämsta, här krävs MINST 1 gärna 2 förstärkningar för att vi överhuvudtaget ska slippa en förhatliga kvalserie i vår. Många har redan varit inne på samma spår men det här är något som aldrig kan inflikas för många gånger.

Till nästa säsong hoppas jag att vi slipper :

Lotvonen(Här finns ingen räddning, skeppa iväg skiten snarast!)
Skogs(Se ovanstående)
Persson(Se ovanstående)
Moe(om han inte lägger på sig 10-15 kg)
Erixson(samma som Moe.)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Anonymous: Skrev jag något om Lehtonen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Maggan: Att Lehtonen gör 3pinnar är det att vara negativ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
men snälla sluta hacka på våra egna spelare, gå in på modos sida och hacka på deras spelare ist ! =D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Maggan: Jag är realist till skillnad mot majoriteten här inne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Det är en jävla massa gnäll ifrån dig.

Jag tycker Moe gjorde en bra match, kanske inte matchens lirare, men han var definitivt inte så dålig som du vill ha det. Men det är ju så, vill man se allt i nattsvart - då gör du det också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK:

-Lehtonen gör 3pinnar
-Backlund räddar oss hela matchen
-Moe skänker bort ett mål i 3e
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ITK: Moe har förövrigt kostat oss 2 mål på 2 matcher nu, och jag förstår fortfarande inte varför man envisas med att spela karln i både BP och PP. Han tillför INGENTING
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
RTS: Jag kan säga att från läktarplats var det ingen annan som höll med er. En äldre herre brevid mig på sittplats utbrister vid annonseringen av MOE som "bästa spelare".

"NEJ! Det här är pinsamt"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
73Sjöbba: Det var jag ,Bulla och några andra från företaget VTG som kom fram till att Moe var bäste spelare.

Vi hade 3st kanidater: Backlund, Moe, och Mikko L.

Nu fungerar det så att att man bestämmer sig efter ca 15min i sista perioden.

Det jobb Moe gjorde i det "Tysta" igår och smörmackan till Björn Svensson så var valet givet.
Ett val som sällan känts så lätt.

Moe var kung i går.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Ice Tea: Man kan nog kolla på KHL, verkar som om oligarkerna börjar få ont om pengar nu, oljepriset har tokrasat i höst. I juli låg oljan på 147 dollar per fat, idag ligger den på under 50.

Oljepriset kan som sagt bli räddningen för elitserien. Pavel Rosa stod väl utan lön nu t.ex.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ralus: Om inte mer:) Men för att gämnföra, Mikko Ligger 2:a i backarnas poångliga nu och då har han bara spelat 13 matcher, medans ledande Ragnarsson har spelat 22. Och då har Mikko gjort mer mål än han genom 7 fullträffar, vilket är bäst i Es av backarna:)

Om man gämnför med förra säsången så hade våran målfarligaste back bara gjort 4 mål och det på 50 matcher, då blir man nog glad av att höra att mikko har 7 mål på BARA 13 matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
ralus: Ja de NHL lag som plockar Mikko i sommar ska vara jäkligt nöjda, han platsar hur lätt som helst i ett NHL lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Cartman: Han skulle faktist kunnat ha legat på typ 25 poäng redan nu, jag är otroligt nöjd med Mikko Lehtonen. I mina ögon våran viktigaste spelare.

Fantastisk helt enkelt. Är övertygad om att han vinner poängligan för backar om han får vara hel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Grabbar! Jag tror Timrå kommer att få sin första back som gör över 30 p på en säsång:) Eller har jag missat nån?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Olle: Tycker att Oscar Sundh har varit nästan i klass med Bagarn i BoxPlay den här säsongen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Ambroo: Av dom tre (bagarn axelsson och sundh) så tycker jag iaf att det är bagarn som förtjänar att stuvas om i femmorna. Tycker helt klart att han har störst kapacitet av dom tre. Vem vet, han kanske skulle funka som någon slags miniholmström. Stryk tål han ju iaf. Ja nä så länge han sköter sitt defensiva arbete så faller ingen skugga på honom från min sida iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Olle: Han har ju trots allt gjort kring tjugo pinnar, eller mer, under sina sässar här så nog bör man kunna kräva lite mer av honom, även om jag också håller Bagarn som en utav seriens bästa defensiva centrar under sina ljusaste stunder. Jag hade iaf förhoppningar om att han skulle ta ytterligare ett kliv offensivt den här säsongen och det tror jag att många andra också hade förväntat sig, men det beror ju även på omgivningen och de har som sagt kört fast ordentlig. Fast visst är sex poäng på 22 matcher, varav ett mål, på tok för dåligt om man ser bara till Johans stats.
Kommentera

1090523 · »